۴۸۰۱۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دعواهای سیاسی «رولینگ» تمامی ندارد

اگر فکر می کنید جی کی رولینگ، نویسنده مشهور مجموعه کتاب های هری پاتر، تنها به فکر این است که برای داستان هایش جادو و جنبل سر هم کند و با رخدادهای شگفت آور، خوانندگان و هوادارانش را مسحور خود سازد، سخت در اشتباه هستید.

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: اگر فکر می کنید جی کی رولینگ، نویسنده مشهور مجموعه کتاب های هری پاتر، تنها به فکر این است که برای داستان هایش جادو و جنبل سر هم کند و با رخدادهای شگفت آور، خوانندگان و هوادارانش را مسحور خود سازد، سخت در اشتباه هستید.

خانم رولینگ نشان داده که از آن آدم های بی کله و تندروی عالم سیاست است و اگر پایش بیفتد ممکن است خیلی عصبانی شود و حسابی از خجالت مخالفانش دربیاید. جی کی رولینگ مدتی است که با پیرز مورگان وارد چنین جدالی شده است. پیرز مورگان یکی از چهره های مشهور تلویزیونی است که در کل دنیا او را به عنوان داور برنامه استعدادیابی «آمریکا استعداد دارد» (America's got telent) می شناسند.

آقای مورگان در گذشته روزنامه نگار بوده و اصلیتی بریتانیایی دارد و البته سالیان سال است که بیشتر در برنامه های تلویزیونی آمریکا ظاهر می شود. چند روز پیش جی کی رولینگ به شدت به پیرز مورگان حمله کرد. البته این حمله در حقیقت پاسخی بود به سخنان آقای مورگان که رولینگ و هوادارانش را متهم کرده بود که در قبال رخ دادن برکسیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقصر هستند.
دعواهای سیاسی «رولینگ» تمامی ندارد

پیرز مورگان مدتی پیش با کمدین مشهور جیم جفریز در توییتر وارد دعوای سیاسی شده بود و کار به جایی رسید که جیم جفریز در برنامه «ریل تایم» که بیل ماهر مجری آن است به او گفت: «صدایت را ببر!» پیرز مورگان با حمله توییتری به نویسنده هری پاتر به گمان خود او را از میدان به در کرد، اما خانم رولینگ با پاسخی بسیار تند نشان داد که قصد ندارد در این مبارزه مغلوب شود. پیرز مورگان بعد از وارد کردن اتهامات فوق الذکر به خانم رولینگ، در توییتر خود نوشت: «به همین خاطر است که من هرگز حتی یک کلمه هم از کتاب هری پاتر را نخوانده ام.» این واکنش پیرز بود به خانم رولینگ، وقتی خالق هری پاتر یک کلیپ کوتاه از او به اشتراک گذاشت که در آن سخنان رکیک بر زبان می آورد.

بعد از این توییت، جی کی رولینگ دوباره دست به کار شد و به پیرز مورگان با این عبارات حمله کرد: «تو پیش بینی می کردی که یک روز نویسنده هری پاتر با دیدن تو در آن شوی تلویزیونی کثافت زنده ممکن است قهقهه بزند؟» پیرز مورگان که واکنش خانم رولینگ برایش گران تمام شده بود، بلافاصله دست به کار شد و به او پاسخ داد: «من هرچه درباره تو گفتم براساس حقایق بوده.
اگر فکر می کنی که فریاد زدن و خفه شو گفتن به من چیزی را عوض می کند، خب، سخت در اشتباه هستی.» آیا فکر می کنید این جدال لفظی در همین جا خاتمه یافت؟ البته که نه. خانم رولینگ اندکی بعد خطاب به مورگان نوشت: «دوست داری دو ساعت چند تا عکس ساختگی از پناهجویان در حال انفجار را توی برنامه ات نشان بدهی تا موضع خودت را تثبیت کنی؟»

این پاسخ دیگر حسابی پیرز مورگان را از کوره به در برد و به همین دلیل در جواب رولینگ نوشت: «هواداران ابله و هار و کله گنده هیلاری کلینتون و مخالف برکسیت، یعنی افرادی مثل جی کی رولینگ، البته کاملا نشان می دهند که چرا هر دو کمپین نتیجه ای جز شکست نصیب شان نشد.» همین جملات کافی بود تا خانم رولینگ ضربه نهایی را به حریف بزند و در توییتر خود بنویسد: «دروغگویی، بی اخلاقی و تعصب چهره مشهوری چون پیرز مورگان، خود دلیل خوبی است برای اینکه بدانیم چرا گفتن (خفه شو) به او بسیار لذت بخش است.»

هواداران نویسنده هری پاتر بعد از این اظهارنظر، او را مورد حمایت و تشویق بسیار قرار دادند و چنین توییت کردند: «مورگان خودش را توی آتش انداخته و امیدوار است جی کی رولینگ از دود ناشی از آن بمیرد.»

این کامنت تقریبا مشابه آن مثل فارسی است که می گوید فردی برای دیگری چاه کند و خودش در چاه افتاد. یکی دیگر از هواداران رولینگ، پیرز مورگان را با منفورترین شخصیت داستان های هری پاتر، یعنی گیلدروی لاکهارت قیاس کرد. البته برخی از هواداران نیز پیام هایی برای او فرستاده اند و درخواست کرده اند خودش را از مباحث سیاسی دور نگه دارد. نکته جالب این بود که فاش شد پسر پیرز مورگان روی بازوی خود تصویر هری پاتر را خالکوبی کرده است.

جی کی رولینگ همواره در امور سیاسی فعالیت داشته است. او در سپتامبر 2008 در کنفرانس حزب کارگر انگلستان حاضر شد و اعلام کرد که 1 میلیون پوند به این حزب کمک خواهدکرد. او در جدال میان گوردون براون از حزب کارگر و دیوید کمرون محافظه کار، طرف براون را گرفت و از سیاست های حزب او در قبال مبارزه با فقر کودکان تقدیر کرد.

رولینگ همچنین در انتخابات سال ۲۰۰۸ آمریکا اعلام کرد که قهرمان سیاسی او رابرت کندی است و حضور افرادی چون باراک اوباما و هیلاری کلینتون در کاخ سفید را امری خارق العاده دانست. در آوریل ۲۰۱۰، رولینگ طی مقاله ای به سیاست های دیوید کمرون تاخت و به عنوان یک شهروند مقیم اسکاتلند ، در رفراندوم بقا یا جدایی این کشور از انگلستان در کمپین «نه» فعالیت مستمری داشت. او همچنین در جریان رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالف جدایی بود و کمپینی هم تشکیل داد.

او در وب سایت خود در این باره نوشته بود: «من محصول قاره اروپا هستم و یک اینترناسیونالیست محسوب می شوم. از مادری فرانسوی تبار به دنیا آمده ام که خانواده اش سالیان سال در آلمان می زیسته اند. من به ارزش هایی پایبند هستم که ربطی به مرزها و دولت ها ندارد.»

افکار خاص سیاسی در آثار ادبی او نیز گاهی هویدا می شود. مثلا رمان «خلاء موقت» که درباره شهری خیالی است به نام پگ فورد. پگ فورد نمونه یک شهر کوچک انگلیسی است با میدانی که دورادورش مغازه است و کلیسایی قدیمی دارد و... اما پشت این چهره زیبا درواقع شهری پر از جنگ و نزاع خفته است. جنگی در شهر که ثروتمند در جنگ با فقیر است. نوجوانان در جدال با والدین شان، زنان خانه دار در جنگ با همسران شان و معلمان در جنگ با دانش آموزان شان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج