۴۸۹۱۸۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

نقش موثر تخم کتان در کاهش وزن و کلسترول

یک کارشناس طب‌سنتی در ملایر با اشاره به خواص تخم کتان گفت: تخم کتان، برای افرادی که تمایل به کاهش و کنترل وزن دارند، بسیار مناسب است و خوردن تخم کتان ۳۰ دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم‌خوری می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس طب‌سنتی در ملایر با اشاره به خواص تخم کتان گفت: تخم کتان، برای افرادی که تمایل به کاهش و کنترل وزن دارند، بسیار مناسب است و خوردن تخم کتان ۳۰ دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم‌خوری می‌شود.

علی محمدی با بیان اینکه کتان، گیاهی شناخته شده بوده و حتی پرورش آن در مسیر در حدود ۵ قرن قبل از میلاد مسیح بوده است، اظهار کرد: از دانه‌های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغنی به دست می‌آید که دارای امگا ۳ و ویتامین E است.

وی عنوان کرد: خاصیت روغن کتان ضدتورم و میگرن‌های دردناک بوده و عادات ماهانه دردناک را از بین می‌برد و مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها بالا برده و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

محمدی تصریح کرد: تخم کتان، به علت داشتن موسیلاژ بسیار نرم‌کننده بوده و در رفع یبوست بسیار مفید است، به طوریکه باید دانه‌های آن را در آب خیس کرده و صبح ناشتا میل کنید همچنین دم‌کرده تخم کتان برای مجاری ادرار، زخم معده، ورم روده، یبوست، ورم مثانه، سنگ کلیه، سرفه‌های خشک، دردهای پریود و حتی مرض قند مفید است.

وی خاطرنشان کرد: افزودن دانه‌های تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می‌شود همچنین این دانه‌ها سبب کنترل وزن شده و پیشگیری‌کننده از سرطان نیز است

محمدی خاطرنشان کرد: دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قندخون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شود.

وی تأکید کرد: برای جوانان، بیشتر از یک قاشق چای‌خوری در روز توصیه نمی‌شود، از آنجایی که تخم کتان حاوی فیبر بالایی است، برای وارد کردن آن در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

محمدی یادآور شد: افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر هستند، باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند، همچنین زنان باردار و مادران شیرده، افرادی که دارای تخمدان پلی‌کیستیک بوده و مردانی که مشکوک به سرطان پروستات هستند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من یکسال تخم کتان خوردم نه کلسترولم پایین اومد ونه قندم کنترل شد ونه وزنم پایین اومد فقط دچار ناراحتی معده شدم .این خواص را زیاد جدی نگیرید.

    • میثم

      خوردن ۳۵ روز مدام تخم کتان باعث ناباروری در بانوان میشود. (دکتر روازاده)
      حالا هی برید تخم کتان بخورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج