۴۸۹۷۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازتاب دومین شکست سعودی‌ها مقابل ایرانی‌ها

یک هفته بعد از اولین شکست نماینده عربستان مقابل قهرمان ایران نوبت به دیگر استقلالی‌های حاضر در لیگ قهرمانان رسید.

خبرآنلاین: استقلال با ارائه یک بازی فراموش نشدنی شکستی تلخ‌تر از هفته قبل به نماینده سعودی‌ها تحمیل کرد تا دومین شوک در دوئل‌های مستقیم به عربستانی‌ها وارد شود. باخت تلخ ۳ بر ۰ التعاون برابر استقلال به قدری برای سعودی‌ها سنگین بود که بیشتر رسانه‌های این کشور دیروز با پرداختن به این بازی و اتفاقات رخ داده به انتقاد از مربیان بازیکنان التعاون پرداختند و در این بین کنستانتین گالسا سرمربی رومانیایی را سیبل خود قرار دادند و مدعی شدند این مربی نشان داد از تجربه چندانی برای حضور در چنین تورنمنتی برخوردار نیست!

اولین انتقاد را سایت اسپورت۲۴سعودی از التعاون انجام داد و نوشت: «بعد از برد برابر لوکوموتیو تاشکند در خانه بازیکنان التعاون که تجربه میادین بین‌المللی را نداشتند همچون تیمی آماتور و محلی برابر استقلال ایران قرار گرفتند تا شکستی سنگین را تحمل کنند. غرور در بین بازیکنان التعاون به قدری مشهود بود که می‌شد پی برد آنها حریف خود را دست‌کم گرفته و فکر می‌کردند چون حریف ازبکستانی را بردند می‌توانند از سد تیمی مثل استقلال ایران هم بگذرند غافل از اینکه حریف زخم‌خورده از شکست برابر الاهلی برای زنده نگه داشتن امیدهایش در جدول با انگیزه بالا به میدان خواهد آمد. سؤالی که می‌توان از گالسا سرمربی التعاون پرسید این است که او چرا تدبیری برای مهار نقطه قوت استقلال و نقطه ضعف خود نیاندیشد تا این آبروریزی بزرگ به بار نیاید؟!».

روزنامه عکاظ اما تندترین انتقاد را از التعاون انجام داد و با تمجید از بازی خوب استقلال نوشت: «درست ۲۴ ساعت بعد از صحبت‌های سرمربی رومانیایی التعاون بازیکنان این تیم مقهور نقطه قوت حریف ایرانی خود شدند تا خاطره تلخی از خود و فوتبال باشگاهی عربستان در مسقط به جا بگذارند. در روزی که نیروی هوایی استقلال با آسمانخراش‌های خود روی تمام توپ‌های بلند بهتر از حریف عمل کرد دنیا روی سر التعاون آوار شد تا یک آبروریزی بزرگ در هفته دوم برای فوتبال باشگاهی عربستان رقم بخورد. با نگاهی به هر سه گل استقلال در این بازی می‌توان پی برد که ساختار تدافعی التعاون هیچ تدبیری برای زدن توپ‌های بلند نداشت و روی همین حربه استقلال به آنچه می‌خواست رسید».

روزنامه الریاضیه در تحلیلی دیگر از بازی دو تیم در مسقط مدعی شد التعاون گول در اختیار داشتن توپ و میدان را خورد چون استقلال با زیرکی خاصی فضا را در اختیار بازیکنان حریف گذاشت تا روی ضدحملات و توپ‌های بلند به هدفش برسد. در صفحه اینفوگرافی این روزنامه آمده است: «التعاون با وجود برتری ۶۰ به ۴۰ در حفظ توپ و پاسکاری بیشتر نتوانست به آنچه می‌خواست برسد و در نهایت با ویرانه‌ای ناامیدکننده به خانه بازگشت تا امیدهایش برای صعود از این گروه به حداقل برسد. بازیکنان التعاون برخلاف بازی با لوکوموتیو در هیچ کدام از برنامه‌های تاکتیکی موفق نشان ندادند تا این فرضیه پیش بیاید که برد حریف ازبک تنها یک جرقه برای این تیم بوده است». این روزنامه در ادامه با انتشار تصویری از جابر انصاری نقش مهاجم سرعتی استقلال را در برد تیمش غیر قابل انکار دانست.

در این بین برنامه‌های ورزشی عربستان نیز در گزارش‌های خود از مصاف استقلال و التعاون بحث‌های متفاوتی مطرح می‌کردند که جالب‌ترین برنامه به ادعای کارشناس سعودی اسپورت در قبال تأثیرگذاری داور ژاپنی در شکست التعاون برمی‌گشت که بیشتر شبیه به توجیه این ناکامی می‌ماند تا واقعیت حاکم بر بازی. این کارشناس مدعی بود گل سوم پادوانی در موقعیت آفساید به ثمر رسید ضمن اینکه داور ژاپنی در اوایل نیمه دوم خطای پنالتی روی جهاد الحسین شماره ۱۹ سوریه‌ای التعاون را نادیده گرفت و چه بسا با این پنالتی سعودی‌ها به استقلال نمی‌باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج