۴۹۱۸۹۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۱۹)

در این شماره از خواندنی ها با مجموعه داستانی از نویسنده عرب غاده السمان، تاریخچه ای از رمان پلیسی به قلم فریدون هویدا، مجموعه داستانی از خولیو کرتاثار و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با مجموعه داستانی از نویسنده عرب غاده السمان، تاریخچه ای از رمان پلیسی به قلم فریدون هویدا، مجموعه داستانی از خولیو کرتاثار و... آشنا شوید.

از دل تو تا دل من (دوازده گام برای زندگی مهربانانه)

  • کارن آرمسترانگ
  • ترجمه ی مرضیه سلیمانی
  • نشر نو
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (119)
اين روزها كمتر درباره شفقت و مهرباني مي‌شنويم. اديان تاكيد مي‌كنند كه شفقت معيار معنويت حقيقي است اما برخي گمان مي‌كنند كه خود دين باعث همه جنگ‌ها بوده است. علت اصلي اين منازعات اغلب آز و حسد و جاه‌طلبي است. تروريستها از دين براي توجيه شرارت و قساوت استفاده مي‌كنند.كليساي كاتوليك سوء‌استفاده جنسي كشيشان و در نتيجه مصائب زنان و كودكان را ناديده مي‌گيرد.
برخي رهبران ديني مانند سياستمداران سكولار رفتار مي‌كنند. در بيان عمومي خود كمتر از مهرباني و شفقت سخن مي‌گويند و مناقشات فرهنگي و اعتقادي يا سياسي را معيار و ميزان دين حقيقي قلمداد مي‌كنند. با اين حال كمتر زماني مانند اكنون به صداي شفقت‌آميز دين نيازمند بوده‌ايم. جهان به طرز خطرناكي دوقطبي شده‌ است. نتيجه نامتوازن بودن نگران‌كننده قدرت و ثروت، خواري، بيگانگي، رخوت و خشم فزاينده‌اي است كه در قساوت تروريسم فوران مي‌كند. ما درگير جنگ‌هايي هستيم كه نه قادريم به آن‌ها پايان بخشيم و نه مي‌توانيم در آن‌ها پيروز شويم. اما آيا مهر و شفقت از اين توانايي برخوردار است كه مشكلات به‌ ظاهر حل ‌نشدني زمانه ما را حل كند؟ آيا اين فضليت حتي در عصر تكنولوژي امكان‌پذير است؟


دانوب خاکستری

  • غاده السمان
  • ترجمه ی نرگس قندیل زاده
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (119)
وقتی غاده السمان نویسنده ی سوری در بیست سالگی نخستین مجموعه داستانش را منتشر کرد، شاعر هموطنش، نزار قبانی، او را «شاعر عرصه ی داستان» نامید. این شاعرانگی که گویی شم شاعرانه ی نزار آن را از ناصیه ی نویسده ی جوان خواند، همان تقدیری بود که بر پیشانی آثار او اعم از داستان کوتاه، شعر، سفرنامه و مقاله حک شده بود؛ چنان که امروز هم می توان او را شاعر داستان نویس دانست.

اینک، بخشی از جهان شاعرانه ی غاده در شش داستان این کتاب پیش روی شماست. پنج زن و یک مرد راویانی اند که گاه از یک کشور عربی مشخص و گاهی فقط از یک کشور عربی، آمده اند تا از دلمشغولی هایشان بگویند: هویت، تعلق، وطن، شکست 1967، زنانگی پر انرژی و معصوم و سرکوب شده، مرز واهی واقعیت و خیال، تفاوت دنیا ها و ...


تاریخچه رمان پلیسی

  • فریدون هویدا
  • ترجمه ی مهستی بحرینی
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (119)
«می توانم بگویم که سرچشمه رمان پلیسی را باید در روزگاران بسیار دور جستجو کرد. با خواندن افسانه های کهن اعراب بدوی می بینیم که آن ها اغلب، شترهای گمشده ی خود را با تعقیب ردپای آن ها پیدا می کنند. در فرهنگ عامه ی سلت ها، سرخ پوستان امریکا و ملت ها ی دیگر نیز نوع ادبی، در نوشته های یهودی، در تاریخ هردوت و در انئید یافت می شود. قصه ی شیر ازوپ را نیز از قلم نیدازیم، آنجا که از روباه پرسید: چرا زودتر برای ادای احترام نیامدی؟ و روباه گفت: عالیجناب، من ردپای جانوران بسیاری که وارد قصر شما شدند، گرفتم اما چون هیچ نشانه ای از خروج آن ها ندیدم ترجیح دادم که در هوای آزاد بمانم.»


آگراندیسمان و چند داستان دیگر

  • خولیو کرتاثار
  • ترجمه ی امید نیک فرجام
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (119)
خولیو کُرتاثار(1984 ـ 1914) یکی از اسطوره‌های ادبیاتِ امریکای لاتین است. نویسنده‌ای آرژانتینی که در بلژیک به دنیا آمد، سال‌ها در آرژانتین زیست و در فرانسه از دنیا رفت و در مونپارناس در خاک شد. او که با دولتِ آرژانتین مخالف بود تن به کوچِ اجباری به پاریس داد. او نویسنده‌ی رمان‌های لی‌لی‌بازی و امتحان نهایی است، یکی از بهترین داستان‌کوتاه‌نویسان جهانِ ادبیات، مردی موسیقی‌شناس که علاوه‌بر ذوق دانشِ ادبی و تاریخی‌اش منحصربه‌فرد بود. او نمادِ یک نسل از نویسند‌گان امریکای لاتین بود و آثار سینمایی مهم بسیاری براساس داستان‌هایش ساخته شده‌اند از جمله آگراندیسمان که آنتونیونی ساختش یا تعطیلاتِ آخر هفته که گُدار اقتباسش کرد.
آگراندیسمان مجموعه‌ای ا‌ست از بهترین داستان‌های کوتاهِ این غولِ آرژانتینی. غولی که یکی از شیفتگانش، گابریل گارسیا مارکز، داستانِ مشهورِ زیباترین غریق دنیا را درباره‌ی او نوشت... در داستان‌های تکان‌دهنده‌ی این کتاب است که مثلاً مواجه می‌شوید با دخترکی که تعطیلات تابستانی‌اش را در خانه‌ای ییلاقی می‌گذراند که ببری در آن پرسه می‌زند... مردی در حال خواندن داستانی جنایی خیلی دیر درمی‌یابد که خودش قربانی قاتلِ داستان است و... کُرتاثار بر مرز میان امور روزمره و مرموز و حتا مخوف قدم برمی‌دارد. در داستان‌های او همیشه سایه‌ها و رمزهایی وجود دارند که وقتی انتظار نداری خودشان را بروز می‌دهند.

بن لادن پدری که تروریست شد

  • جین ساسون
  • ترجمه ی مهریار مهرنیا
  • انتشارات دنیای اقتصاد
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (119)
از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، روزنامه‌نگاران و محققان بسیاری تقلا کرده‌اند که زندگی خصوصی اسامه بن لادن پرده بردارند. تا به امروز اما اعضای خانواده اسامه بن لادن با هیچ نویسنده و ژورنالیستی همدستی و مساعدت نکرده اند. اینک اما، جین ساسون نویسنده با بینش و دسترسی بی سابقه ای به لطف و یاری زن و فرزند بن لادن، ما را به درون دنیای نهان و ناگفته‌های اسامه بن لادن می برد.
خانواده بن‌لادن، در این کتاب حکایتی فوق العاده از مردی را روایت می کنند که مورد نفرت و بیزاری بسیاری است، منتها مادر و فرزند عشق بسیاری نثارش می کنند، همراه با جزئیاتی صاف و ساده، بکر، شگفت و چه بسا خوف برانگیز، از سر و همسری، از مهربانی و خانواده، از ایمان و اعتقاد، از وفا و صفا، از یأس و حرمان، از وجد و سرور، از عزت و قهرمانی، از خفت و خواری، از شکست و پیروزی، و از حیات و دوران مردی که به عنوان شوهر و پدر می‌شناسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    • بدون نام

      سپاس از شما

    • سلی

      این بخش خیلی دوست دارم ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج