۴۹۹۰۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شکسپیر، شاعر غزل حماسی لسترسیتی!

شگفتی سازی های لستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا ادامه یافت و روباه ها با غلبه بر تیم سویا، راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شدند تا یک افتخار تاریخی برای آنها رقم بخورد.

وبسایت نود: شگفتی سازی های لستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا ادامه یافت و روباه ها با غلبه بر تیم سویا، راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شدند تا یک افتخار تاریخی برای آنها رقم بخورد.

وقتی که لستر سیتی دو گل را در ورزشگاه سانچس پیسخوان دریافت کرد، تقریباً همه از بالا رفتن دست های شاگردان کلودیو رانیری مقابل تیم با تجربه و پُر افتخار سویا مطمئن بودند اما جیمی واردی یک گل را در واپسین دقایق به ثمر رساند تا همچنان، کور سوی امیدی برای روباه ها باقی بماند. ویچای مالک تایلندی باشگاه لستر سیتی و فرزندش که نقش معاونت وی را ایفا می کند، پس از شکست ۲-۱ در آندلوس، تصمیم جنجالی خود را گرفته و کلودیو رانیری را برکنار کردند.

پس از اخراج رانیری، واکنش های متفاوتی در فضای رسانه ای فوتبال اروپا به وجود آمد و برکناری وی بازتاب گسترده ای داشت. بسیاری از کارشناس ها علی رغم نتایج ضعیف مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری، عملاً به کلودیو رانیری انتقادهای زیادی را وارد کردند ولی بسیاری از همان کارشناس ها، برکناری پیرمرد ایتالیایی را تصمیم نادرستی دانستند. در واقع نه تنها کلودیو رانیری بلکه کلیه دستیاران ویژه او نیز از باشگاه لستر سیتی جدا شدند تا رویکرد و تفکرات او به طور کامل زدوده شود.

شکسپیر، شاعر غزل حماسی لسترسیتی!

کریگ شکسپیر در شرایطی جانشین رانیری شد که شایعاتی مبنی بر وجود اختلاف بین آنها و وجود جاسوس در اردوی لستر سیتی، به گوش می رسید. وقتی که شکسپیر به عنوان مربی موقت روی نیمکت لستر نشست، کمتر کسی وی را جدی گرفت اما دو پیروزی دور از انتظار مقابل لیورپول و هال سیتی با نتیجه مشابه ۳-۱ موجب شد تا روباه ها به طرز عجیبی از بحران عبور کنند ولو به طور موقت.

این که موفقیت های اخیر لستر سیتی به شوک برکناری کلودیو رانیری مربوط می شود یا شوک وارده از کریگ شکسپیر و تغییرات مؤثر و مفید وی در تمرینات، جوان گرایی و برنامه های تاکتیکی روباه ها، موضوع این بحث نیست. به هر حال لستر سیتی با این دو پیروزی روحیه بخش به استقبال سویا رفت تا مسابقه برگشت لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کند. شاید در روز برکناری رانیری، هواداران لستر به حذف آبرومندانه در لیگ قهرمانان اروپا می اندیشیدند و خوردن گل های کمتر مقابل تیم قدرتمند سویا.

شکسپیر، شاعر غزل حماسی لسترسیتی!

سویا در فصل جاری تحت هدایت خورخه سامپائولی تبدیل به یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لالیگا شده و شانه به شانه رئال مادرید و بارسلونا در بالای جدول می تازد. آندلوسی ها در فصل گذشته توانستند لیورپول را در فینال لیگ اروپا شکست بدهند. کریگ شکسپیر در این بازی هم ترجیح داد تا نام احمد موسی هافبک نیجریه ای تیمش را حتی در فهرست ۱۸ نفره نیز قرار ندهد. اگر چه شکسپیر نیز همچون رانیری از سیستم ۲-۴-۴ استفاده می کند اما شکسپیر ترجیح داده تا کریستین فوکس و شینجی اوکازاکی را به ترکیب اصلی روباه ها برگرداند. پیش از این مسابقه، حضور شکسپیر روی نیمکت لستر تا پایان فصل قطعی شد و او با روحیه مضاعفی پا به ورزشگاه کینگ پاور گذاشت. در شرایطی که سویا در دو بازی گذشته لالیگا به نتیجه ای بهتر از تساوی ۱-۱ نرسیده و سامپائولی ۸ تغییر را در ترکیب اصلی تیمش به وجود آورده بود، شکسپیر به ترکیب تیم برنده خود در هال دست نزد.

جیمی واردی با گلی که در اسپانیا به ثمر رساند، نور امید را در دل هواداران زنده نگه داشت. لستر سیتی با پیروزی ۱-۰ در بازی برگشت هم می توانست به تاریخسازی خود در اروپا ادامه بدهد اما آنها از ابتدای کار با برنامه به میدان رفته و شجاعانه مقابل تیم قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا بازی کردند. گل وس مورگان در نیمه اول نیز به معنای صعود لستر سیتی بود اما روباه ها هرگز به لاک دفاعی فرو نرفته و با ارائه یک نمایش جسورانه، گل دوم را نیز در اوایل نیمه دوم توسط مارک آلبرایتون به ثمر رساندند.

شکسپیر، شاعر غزل حماسی لسترسیتی!

البته باید چاشنی خوش شانسی را نیز به فاکتورهای شب حماسی لستر اضافه کنیم. در صحنه ای که سمیر نصری با جیمی واردی درگیر و سپس نصری از بازی اخراج شد تا سویا با ۱۰ بازیکن، کار دشوارتری را مقابل میزبان کم نام و نشان خود داشته باشد. درخشش کاسپر اشمایکل در چند نوبت و سپس مهار ضربه پنالتی استیون انزونزی اوج هیجان این بازی بود. جیمی واردی در این بازی ۷ پاس صحیح داد و بارها با دوندگی بی امان موجب آزار خط دفاعی سویا گردید. گل نخست لستر نیز از ضربه ایستگاهی ناشی از خطا بر روی واردی رقم خورد.

مهم ترین کار واردی، ایجاد شرایط برای کارت قرمز سمیر نصری بود که بدون شک کلیدی ترین بازیکن حریف محسوب می شد. می توان ادعا کرد که پس از اخراج نصری، کمر تیم سویا شکست. شاگردان شکسپیر این توانایی را داشتند که از دقیقه ۲۸ به بعد، دروازه خود را مقابل سویا بسته نگه داشته و صعود باور نکردنی خود را به جمع ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کنند. به نظر می رسد که هنوز هم داستان حماسی لستر سیتی ادامه دارد، این بار در لیگ قهرمانان اروپا و شاعر این شعر حماسی، کسی نیست جز شکسپیر!

شکسپیر، شاعر غزل حماسی لسترسیتی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج