۵۰۰۸۵۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

حریرچی: موبایل‌ ها را در نوروز کنار بگذاریم

یک جامعه شناس با بیان اینکه نسل جدید با آداب و رسوم و سنت‌های گذشته ناآشناست، اظهار کرد: امور مربوط به هویت ملی را باید در جوانان تقویت کنیم.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه شناس با بیان اینکه نسل جدید با آداب و رسوم و سنت‌های گذشته ناآشناست، اظهار کرد: امور مربوط به هویت ملی را باید در جوانان تقویت کنیم.

امیر محمود حریرچی افزود: در تعریف فرهنگ مجموعه آداب و رسوم، سنت‌ها و باورها مطرح است. برخی افراد چهارشنبه سوری را مغایر با باورهای اعتقادی می‌خوانند و همین امر باعث می‌شود که چهارشنبه‌سوری از شکل ساده و دورهمی خود به نوعی خرابکاری و وندالیسم تبدیل شود بگونه‌ای که آتشی که در آن روز روشن می‌کنیم تبدیل به بمب‌های دست‌ساز شود و موجبات آزار و اذیت و ناراحتی دیگران را فراهم کند.

وی همچنین گفت: مراسم نوروز را نیز تشریفاتی و پرهزینه کرده‌ایم در حالی که این مراسم‌ها باید به همان شکل قدیمی و سنتی خود حفظ شوند.

این جامعه‌شناس به برگزاری مراسم نوروز در کشورهای همسایه اشاره و اظهارکرد: در کشورهای همسایه ایران مانند تاجیکستان و افغانستان و...مراسم عید نوروز به زیبایی به صورت سنتی و خانوادگی برگزار می‌شود، اما امروز برخی از جوانان کشور ما حتی تمایل چندانی به تعامل با پدربزرگ و مادر بزرگ‌های خود ندارند.

حریرچی با بیان اینکه صدا و سیما متاسفانه در زمینه ترویج فرهنگ نوروز قوی عمل نمی‌کنند، گفت: انحصار مراسم نوروز برای ایرانیان است بنابراین صدا و سیما می‌تواند در زمینه اطلاع‌رسانی و احیای فرهنگ نقش بسزایی داشته باشد البته این امر صرفا با گفتار عملی نخواهد شد و نیازمند به کار گیری خلاقیت‌های هنری است.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند با تقویت بخش پرورشی خود در این زمینه گام‌های موثری بردارد،گفت: آموزش و پرورش می‌تواند مراسمی را قبل از فرا رسیدن عید در مدارس برگزار کند و در آن به بیان و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی بپردازد تا نوجوانان و جوانان با شناخت بیشتر از فرهنگ خود، بدانند مفاهیم دینی با آداب و رسوم مغایرتی ندارد.

حریرچی در پایان اظهارکرد: بیایم در نوروز برای مدتی حتی کوتاه، تلفن‌های همراه خود را کنار بگذاریم و این کار را در شبکه‌های مجازی هم ترویج کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه بگی تلویزیون وبذار کنار مزخرف نگید بابا

    • بدون نام

      اینا فقط از روشنگری و اگاهی مردم به واسطه شبکه های اجتماعی می ترسن

      وگرنه اگه به فکر مردم بودن بسیار مشکلات بیشتری هست که باید حل بشه

    • بدون نام

      دیگه دوره اینکه بگید چه کاری باید انجام بدید یا نباید گذشته. مرزهای فرهنگی هم به درست یا به غلط کمرنگ شده و تقریبا از میان رفته. شما در این آشفته بازار جهانی میتونی باورتو بگی ، جنستو عرضه کنی و ازش دفاع کنی و منتظر خریدارش بشینی. دیگه کسی خودشو موظف نمیدونه بیاد توی این دنیا که سنت های نسل قبل مثلا چهارشنبه‌سوری و نوروز رو بدون دلیل و منطق کامل عقلی به نسل بعد منتقل کنه.
      حرف های شما هم اصلا در حد و حدود یک جامعه شناس دهه ۵۰ هم نبود.
      ببخشید البته
      والسلام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج