۵۱۴۶۰۴
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

روزنامه جوان: خودشیفتگان متوهم را تایید نکنید

روزنامه جوان در یادداشتی با برشمردن ویژگی های روانی و شخصیتی برخی کاندیداها و بی آنکه نامی از احمدی نژاد ببرد،خصوصیات او را برای رد صلاحیت کافی دانست.

روزنامه جوان در یادداشتی با برشمردن ویژگی های روانی و شخصیتی برخی کاندیداها و بی آنکه نامی از احمدی نژاد ببرد،خصوصیات او را برای رد صلاحیت کافی دانست.

در این یادداشت آمده است:
«حريص بودن»، «بدخلقي»، «كم‌ظرفيتي در ناملايمات»، «دوگانگي در رفتار و بيان»، «انزواطلبي»، «شخصي‌سازي قدرت»، «مشورت‌ناپذيري»، «ارضا ناشدگي در فرمانراني»، «توهم من برتر»، «خودشيفتگي»، «جايگزيني حماقت و توهم به جاي شجاعت»، «عدم ظرفيت در نگهداري اسرار ديگران و حكومت»، نقص‌هاي مادرزاد جسماني و... مي‌‌تواند لجام قدرت را پاره يا با گره‌هاي متعدد مواجه كند.
هم‌اكنون در بسياري از دادگاه‌هاي غرب در كنار قاضي (حقوق) روانشناس نيز قرار مي‌گيرد تا وقتي حقوقدان چگونگي جرم را بررسي مي‌كند، روانشناس نيز چرايي آن را بررسي كند تا آنچه خارج از اراده فرد بوده و بر جرم اثر گذاشته است، شناسايي شود. مثلاً فردي كه به برخي اقدامات ساديسم دارد با كسي كه آگاهانه دست به جرم مي‌زند، متفاوت ديده مي‌شود.

بنابراين شوراي محترم نگهبان در كنار توجه به خصايصي همچون توان مديريتي و صفات ديني و مذهبي بايد خصايص روانشناسانه فرد را نيز بررسي كند.

بسياري از رفتارهاي سياسي ريشه سياسي و حتي ايدئولوژيك ندارد، بلكه از خصايص فردي سرچشمه مي‌گيرد. مثلاً برخي افراد از صدر انقلاب تاكنون با همه درگير بوده‌اند و تصوير موجود از آنان يكپارچه تنش است.
اين خصايص فردي كه عوام آن را «قدگيري» ترجمه مي‌كنند در كجاي بررسي صلاحيت‌ها لحاظ مي‌شود؟ ميزان تأثيرپذيري از خانواده، اطرافيان، بدبيني يا خوش‌بيني مفرط در فرداي حضور در قدرت بسيار بر روند تصميمات مؤثر خواهد بود. توجه به اين مسئله مي‌تواند از پرداخت هزينه‌هايي كه تاكنون هدر رفته است، جلوگيري كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      تنها کسی که کمی از ثروت هنگفت این مملکت رو به مردم داد احمدی نژاد بود . 14 بخشنامه استخدامی گذاشته بود که خیلی از نیروهای شرکتی از زیر یوغ ستمکاران بیرون بیان . اونهمه مسکن مهر ساخت که خیلی ها خونه دار شدن . فقط احمدی نژاد

    • سلام

      منظورت احمدی نژاد تابلو . همین روزنامه جوان تو اون هشت سال حامی درجه یک احمدی نژاد بود . ...

    • سکوت

      ایشان که تا همین دیروز برای شما معجزه هزاره سوم بود و مستقیم از آسمون اومده بود ایران رو نجات بده! چی شده الان به ماهیت واقعیش پی بردین! ؟

    • لیلی

      بله . به درستی که حرف دل مردم رو گفته.

    • بدون نام

      چقدر دیر!!!!
      8 سال کجا بودید داداشا؟

    • ناظر

      جواب اون هموطن. اخه شما شاید ریاضیت ضعیف باشه. شما یارانه گرفتی حساب نمیکنی قیمتها سه برابر شد. قدرت خریدت کم شد. اینقدر سطحی نگاه نکنید.

    • بدون نام

      خو دشیفتگان متوهم روزنامه جوان وکیهان وامثال اینها بودن که با تعصبات کورکورانه وبی جا ۸سال فردی را مورد حمایت کامل قرار دادن وبا قلم دورغین خود هم به مردم ظلم کردن وهم بیت المال رانابود کردن واکنون خجل هستند واینها در پیشگاه خداوند قادر باید پاسخگوی این همه ویرانی که بدست قلم دورغین اینها وحمایت نادرست از کسی که دین ایمان وهمه چیز را ازایران وایرانی برد وبه نابودی کشاند باشند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج