۵۱۶۰۷۶
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پیش بینی رشد اقتصادی و نرخ تورم ایران در ۲۰۱۷

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش دورنمای اقتصاد جهانی، پیش بینی خود را از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی، تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی ایران ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش دورنمای اقتصاد جهانی، پیش بینی خود را از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی، تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی ایران ارائه کرد.

طبق جدیدترین گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران از ۶.۵ درصد در سال میلادی گذشته، به ۳.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۴.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ می‌رسد.

همچنین طبق پیش بینی صندوق، رشد قیمتهای مصرف کننده ایران در سال میلادی جاری به ۱۱.۲ درصد می‌رسد که نسبت به ۸.۹ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد با این همه در سال میلادی آینده به ۱۱ درصد بالغ می‌شود.

در گزارش صندوق بین المللی پول پیش بینی شده است تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۷ به ۵.۳ درصد و در سال ۲۰۱۸ به ۵.۱ درصد در مقایسه با ۶.۳ درصد در سال میلادی گذشته خواهد رسید.

بر پایه گزارش صندوق بین المللی پول، نرخ بیکاری در ایران ۱۲.۵ درصد نسبت به سال میلادی گذشته تغییر نخواهد داشت و در هر دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ همچنان ۱۲.۵ درصد می ماند.

صندوق بین المللی پول در فوریه با انتشار گزارشی درباره وضعیت اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی، با چشمگیر دانستن رشد اقتصادی کشور، اعلام کرده بود: "تولید و صادرات بالاتر نفت پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه را برای بهبود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی به ۶.۶ درصد در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ فراهم می کند. با این همه رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به ۳.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند، زیرا تولید نفت به وضع عادی باز می‌گردد و رشد بخش غیرنفتی ملایم خواهد ماند. سیاست‌های محتاطانه‌ای که در سالهای اخیر اجرا شده‌اند متوسط نرخ تورم را به حدود ۹ درصد در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ می رساند و نرخ تورم در ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تحت تاثیر کاهش نرخ مبادله ارزی اخیر، به بیش از ۱۱ درصد رشد می‌کند.

با این همه این نهاد بین‌المللی هشدار داده بود که چالش اصلی در حال حاضر ایجاد شرایطی برای ثبات پایدار اقتصادکلان و رشد است. اصلاحات جامع و هماهنگ که بدنبال دفاع از تورم اندک و ثابت باشند، ساماندهی و تقویت سرمایه بانکها، طرح ریزی سیاست مالی در یک چارچوب میان مدت برای حمایت از اصلاحات و اولویت بخشیدن به تغییرات قانونی و رگولاتوری که سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند، کمک به ایجاد اشتغال و بهبود حکومتداری، اهداف مذکور را محقق می‌کنند. کیفیت بهتر، موجود بودن و انتشار به موقع آمار، از روند اصلاحات حمایت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معصومه

      شرکتمون داره تعدیل میکنه حدود 150 نفرو تا اخر اردیبهشت . دعا کنید من نباشم . بدبخت میشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا به داد هممون برسه

    • بدون نام

      آمارها واقعیه؟؟؟

    • بدون نام

      بله که واقعیه صندوق بین المللی که با کسی رودربایستی نداره و مثه صدا و سیما و خیلی از رسانه ها نیست که هر روز دارن دولتو الکی می کوبن

    • محمد محسن

      به قول شاعر کل اگر طییب بودی سر خود دوا نمودی

    • حمید

      انسان نمی دونه بخنده یا از این اقتصاد ورشکسته که باعث فقر و فلاکت ما ایرانیان شده گریه کند.؟صندوق بین‌المللی یک نهاد استعماری است که در دست سیاسیتهای استعماری آمریکا نسخه برای کشورهای عقب نگهداشته شده می نوسد.بنابراین دل خوش کردن به آمارهای صندوق بین‌المللی نشان از نارس بودن نسبت به مدرنیته است.حالا شما شده اید مبلغ این صندوق. خواهشا بعنوان کاربر همیشگی شما درخواست دارم در انتخاب مطالبتان دقت کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اول تعریف درست صندوق بین المللی پول رو درک کن بعد در مورد خنده یا گریه فکر کن

    • بدون نام

      ایناهمش حرفه.تاعمل خیلی فرق داره.همیشه قبل از انتخابات همین وعده ها وآمارهای مسخره را میدن

    • بدون نام

      خیلی جالبه به دادمردم برسید

    • بدون نام

      احمدی نژاداز همه بهتر بوده

    • بدون نام

      از وقتی یادمه تا الان وعده و وعید خصوصا قبل انتخابات ودیگر هیچ اندر هیچ

    • بدون نام

      اون بابایی که میگه احمدی نژاد از همه بهتر بوده! احمدی نژاد از همه بدبختر بوده، اون بلایی که احمدی نژاد سر اقتصاد ایران آورد تا صد سال دیگه هم کسی نمی تونست سر اقتصاد ایران بیاره
      قیمت سکه ده برابر شد
      قیمت ماشین سه برابر شد
      قیمت نان ده برابر شد
      قیمت بنزین ده برابر شد
      اقتصاد ایران رو فلج کرد
      باز نمیدونم کسانی میان و ازش حمایت میکنن
      با دادن یارانه چهل و پنم هزار و پونصد تومن کمر اقتصاد که هیچ کمر خونواده ها رو هم شکست
      نمیدونم شما روی چه حسابی حرف میزنید اخه!
      احمدی نژاد هیچی نبود جز یه مصیبت بزرگ برای ایران و اقتصاد ایران

    • بدون نام

      بیکار ی دردولت احمدی نژادتعطلیلی شرکتها

    • بدون نام

      دوستان عزیز صندوق بین المللی پول چکار به انتخابات ما داره که براش تبلیغ کنه اون دوست عزیز که اسمتو ننوشتی کاملا حق با تو هست صدا و سیما به هر بهونهای چه حق چه ناحق دولتو مکوبه فک میکنه اونایی که والان بیکارن زوان واحمدی نژاد کار خونه داشتن الان بت روی کار ا ومدن روحانی ورشکست شدن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج