جاباما
۵۱۹۳۰۹
۵ نظر
۵۱۶۹
۵ نظر
۵۱۶۹
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «ویکتوریا بکهام» بگیرید تا «چارلی چاپلین». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «ویکتوریا بکهام» بگیرید تا «چارلی چاپلین». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
ادرین برودی 44 ساله شد
ادرین برودی (Adrien Brody) زاده 14 آوریل 1973، بازیگر آمریکایی است که با بازی در فیلم «پیانیست» (2002) ساخته رومن پولانسکی تحسین همگان را برانگیخت. او برای بازی در این فیلم در سن 29 سالگی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مرد را دریافت کرد و جوان ترین بازیگر مردی شد که تا بحال موفق به دریافت جایزه اسکاردراین بخش از مراسم اسکارشده است.علاوه بر جایزه اسکار برودی تنها بازیگرمردی است که جایزه سزار (جایزه سینمایی ملی فرانسه) را از آن خود کرده است. از دیگر فیلم های موفقی که برودی در آنها ایفای نقش کرده می توان «نان و رزها»، بازسازی «کینگ کونگ» در سال 2005، «روستا»، «غارتگران»، «داستان های نیویورک» و «خط باریک سرخ» را نام برد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

او اغلب اوقات با وس اندرسون، کارگردان، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده¬ی فیلم های سینمایی، آگهی های بازرگانی و فیلم کوتاه، همکاری کرده است. برودن در دو فیلم سینمایی موفق به نام های «هتل بزرگ بوداپست» و «دارجلینگ محدود» به کارگردانی اندرسون ظاهر شده است. فیلم «هتل بزرگ بوداپست» 122 جایزه را از آن خود کرده است که در تاریخ سینما بی سابقه است. از بین 122 جایزه 4 جایزه مربوط به جایزه مراسم اسکار می باشد.

در سال ۲۰۱۱ برودی با کارگردان معروف هالیوود وودی آلن در کمدی رمانتیک «نیمه شب در پاریس» همکاری کرد. محل فیلمبرداری این فیلم در شهر پاریس بود. داستان فیلم حول نمایشنامه نویس جوان و جویای نامی است که متوجه می شود می تواند هر نیمه شب به دهه ۲۰ در زمان سفر کند. تم داستان «نیمه شب در پاریس» درمورد مدرنیته و نوستالژی می باشد. فیلم در ماه مه ۲۰۱۱ اکران شد و مورد توجه عموم قرار گرفت. عده ای از منتقدین معتقدند که «نیمه شب در پاریس» بهترین فیلم وودی آلن است. امتیاز راجر ابرت به این فیلم سه ستاره و نیم از پنج ستاره بوده است. در این فیلم برودی به دلیل شباهت عجیبی که به سالوادور دالی، یکی از هنرمندان سبک سورئال، دارد در این نقش با اوون ویلسون همبازی می شود.

از دیگر فیلم هایی که برودی در آنها ایفای نقش کرده می توان به «سرقت آمریکایی» (2014)، «شمشیر اژدها» (2015)، «رد گم کردن» (2015)، «سپتامبرهای شیراز» ( 2015)، «شب منهتن» (2015) و «قلعه سنگی بارن» (2015) اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۷ برودی بیشتر وقت خود را صرف بازی در تریلر ماجراجویانه ای با نام «امپراطور» (۲۰۱۷) به کارگردانی لی تاماهوری کرده است. فیلم داستان دخترجوانی را روایت می کند که به دنبال گرفتن انتقام قتل پدر و مادرش از امپراطور چارلز پنجم است. تاریخ دقیق اکران فیلم هنوز مشخص نشده است. پروژه دیگری که برودی در سال ۲۰۱۷ در آن همکاری می کند فیلم جنایی به نام «از بند رها شده» است. هنوز اطلاعی از جزئیات و داستان فیلم منتشر نشده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»
برودی در سال 1992 در حالی که روی موتور سیکلت بود به یک ماشین برخورد کرد، در هوا به پرواز درآمد و از ناحیه سر به روی پیاده رو افتاد. او در این تصادف جراحات جدی دید و ماه ها طول کشید تا دوباره سلامت خود را به دست آورد. برودی انقدر بد شانس است که تا بحال سه مرتبه بینی خود را در حین شیرین‌کاری شکسته است. آخرین بار سر فیلمبرداری «تابستان سم» بود که بینی خود را شکست.

برودی در سال ۲۰۰۶ با بازیگر و مدل اسپانیایی السا پاتاکی، بازیگر فیلم های «سریع و خشن ۵» و «سریع و خشن ۶»، آشنا شد. هدیه تولد برودی برای سی و یکمین جشن تولد السا مزرعه ای بود که در مرکز نیویورک واقع شده بود. این مزرعه متعلق به قرن ۱۹ میلادی بود و معماری آن به شکل یک قلعه طراحی شده بود .این زوج در سال ۲۰۰۹ از هم جدا شدند. در سال ۲۰۱۳ برودی با مدل معروف لارا لیئتو آشنا شد. ادرین و لارا همچنان با هم هستند. دارایی خالص آدرین برودی ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

پیتر کاپالدی ۵۹ ساله شد

پیتر کاپالدی (Peter Capaldi) زاده 13 آوریل 1958، بازیگر، نویسنده و کارگردان اسکاتلندی تبار است که برای بازی در نقش اصلی سریال های علمی-تخیلی همچون «دوازدهم» و «تجسم» از سریال طولانی «دکتر هو» از شبکه بی بی سی به محبوبیت رسیده است گرچه تأیید شده که او از سری دهم به بعد دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت. بازی قابل توجه دیگر کاپالدی در نقش سخنگویی به نام ملکوم تاکر در سریال کمدی «در بطن آن» از شبکه بی بی سی است. کاپالدی برای بازی در این نقش نامزد دریافت جایزه بفتا در بخش تلوزیونی شد و در سال 2010 برنده جایزه بهترین اجرای کمدی در بین مردان شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

او برای بازی در فیلم «داخل حلقه» که از سریال «در بطن آن» برگرفته شده است، برای نامزدی بهترین نقش مکمل مرد مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. بعد از آن کاپالدی نقش آقای کری، همسایه آتشی مزاج خرس پدینگتون، کمدی خانوادگی «پدینگتون» را بازی کرد. قرار است که او در سری دوم این فیلم نیز حضور داشته باشد.

او جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه و جایزه بفتا برای بهترین فیلم کوتاه را برای کارگردانی فیلم «چه زندگی شگفت انگیزی» از آن خود کرد.پس از آن نویسندگی و کارگردانی فیلم درام «سیناترای سخت گیر» را به لیست کارهای خود اضافه کرد.

کاپالدی یکی از حامیان تحقیقات علمی برای درمان سرطان و حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در موسسه حمایت از کودکان ابرلور در اسکاتلند است. او در سال 1983 زمانی که برای کمپانی پین پلو کار می کرد با الین کولین، نویسنده و بازیگر، آشنا شد.آنها در سال 1991 ازداوج کردند و در حال حاضر با دخترشان در شهر ماسویل هیل زندگی می کنند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

در 12 سپتامبر 2016 کاپالدی به همراه کیت بلانشت، چویتل اجیوفور، جسی آیزنبرگ، داگلاس بوث، نیل گیمن، کیرا نایتلی، جولیت استیونسون، کیت هرینگتون و استنلی توچی در ویدئویی برای کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) به منظور کمک برای بالا بردن آگاهی مردم نسبت به بحران پناهندگان در سراسر جهان شرکت کرد. " What they took with them" سروده جنیفر تاکسویگ، نام شعری در مورد پناهندگان است که این ویدئو همه بازیگران برای کمپین #WithRefugees این شعر را می خوانند. این کمپین خواهان اقدامات لازم جهت افزایش تعداد کمپ ها برای پناه دادن به پناهندگان، ایجاد فرصت های شغلی برای پناهندگان و فرصت تحصیل برای آنان است. دارایی خالص پیتر کاپالدی 10 میلیون دلار برآورد شده است.

ست روگن 35 ساله شد

ست روگن (Seth Rogen) زاده ۱۵ آوریل ۱۹۸۲، فیلمساز و بازیگر کانادای آمریکایی است که فعالیت هنری خود را در همان سنین نوجوانی با بازی در استندآپ کمدی های مختلف شروع کرد و در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه کمدین های آماتور ونکوور شد. مدت کوتاهی پس از نقل مکان به پورتلند موفق به گرفتن نقش بازیگر مکمل در سریال «فریکس اند گیکس» شد، اما پخش این سریال بعد از یک سال به دلیل استقبال کم بینندگان کنسل شد. بعد از آن روگن در یک سریال کمدی به نام «اظهارنشده» به عنوان بازیگر و عضوی از تیم داستان نویسی مشغول به فعالیت شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

پس از آن روگن در فصل آخر سریال «دِ علی جِی شو» در تیم داستان نویسان همکاری کرد. روگن با این سریال نامزد دریافت جایزه امی شد. بعد از آن با تشویق ها و راهنمایی های جاد اپتاو، یکی از کارگردانان مشهور، به حرفه بازیگری روی آورد. اولین فیلم سینمایی او «دانی دارکو» بود. او در این فیلم سینمایی نقش دانش آموز شورشی را در سال ۲۰۰۱ بازی کرد. در فیلم «باکره چهل ساله» به کارگردانی جود اپاتو، به عنوان بازیگر و یکی از تهیه کنندگان فیلم همکاری کرد. از نظر منتتقدان سینما روگن در این فیلم خوش درخشید و این امر باعث شد کمپانی یونیورسال پیکچرز از او در نقش بازیگر اصلی فیلم «باردار» محصول سال ۲۰۰۷ آمریکا به کارگردانی جود اپاتو دعوت کند.

روگن در فیلم زندگی نامه ای «استیو جابز» محصول 2012 کمپانی یونیورسال پیکچر در نقش استیو وزنیاک ظاهر شد. در سال 2016 با نویسندگانی نظیر ایوان گلدبرگ و سم کتلین در سریال «کشیش» برای شبکه ای ام سی کار کرد. او به عنوان نویسنده و تولیدکننده در این سریال حضور داشت و علاوه بر این دو قسمت از سریال را در کنار ایوان گلدبرگ کارگردانی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

او به همراه گلدبرگ فیلمنامه نویسی فیلم های «خیلی بد»، «پاین‌اپل اکسپرس»، «زنبور سبز»، «این پایان کار است» را بر عهده گرفت و دو فیلم «این پایان کار است» و «مصاحبه» را کارگردانی کرد و در هر دو فیلم به عنوان بازیگر ظاهر شد. او همچنین در انیمیشن های «پاندای کونگ فو کار»، «ماجراهای اسپایدرویک»، «هیولاها علیه بیگانگان»، «پل» و «مهمانی سوسیسی» به صداپیشگی پرداخته است. روگن در سال 2004 با لورین میلر، بازیگر و نویسنده، در حالی که روی سریال «دِ علی جِی شو» کار می کرد آشنا شد. این زوج در 29 سپتامبر 2011 در کالیفرنیا جایی که در حال حاضر زندگی می کنند مراسم ازدواج خود را برگزار کردند. دارایی خالص ست روگن 45 میلیون دلار برآورد شده است.

لوک اوانز ۳۸ ساله شد

لوک اوانز (Luke Evans) بازیگر ولزی، زاده 15 آوریل 1979، کار خود را از صحنه تئاتر و با بازی در کارهای وست اِند، تئاترهای حرفه‌ای فعال در نزدیکی منطقه وست اِند لندن، شروع کرد. قبل از بازی در نقش موفقیت آمیز خود در فیلم «نبرد تایتان ها» (2010)، در کارهای نمایشی نظیر «کرایه خانه»، تئاتر موزیکال «دوشیزه سایگون»، زندگینامه «پیاف» به روی صحنه رفت. در سال های بعد در تریلرهای «فناناپذیر» (2011) ، «کلاغ» (2012) ، و «سه تفنگدار» (2011) ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

در سال 2013 اوانز نقش اون شاو، ضد قهرمان فیلم پربیننده «سریع و خشن 6»، را بازی کرد. اوانز نقش آفرینی "بارد کماندار" را در سه گانه «هابیت» به کارگردانی جی. آر. آر. تالکین بر عهده گرفت و نقش کنت دراکولا را در «ناگفته های دارکولا» ایفا کرد. جدیدترین کار اوانز بازی در نقش گاستون در فیلم موزیکال و رومانتیک «دیو و دلبر» محصول 2017 کمپانی دیزنی به کارگردانی بیل کاندن می باشد. دارایی خالص لوک اوانز 6 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

میزی ویلیامز ۲۰ ساله شد

مارگارت کانستنس "مِیزی" ویلیامز (Maisie Williams) زاده 15 آوریل 1997، هنرپیشه انگلیسی است که در سال 2011 با بازی در نقش آریا استارک در سریال «بازی تاج و تخت» شناخته شد و به محبوبیت رسید. مِیزی برای بازی در نقش آریا استارک برنده جایزه مجله ی اینترتینمنت ویکلی برای بهترین نقش مکمل زن در بخش نمایشی، جایزه پورتال برای بهترین بازیگر مکمل و جوانترین زن بازیگر در بخش تلوزیونی و جایزه ساترن برای جوانترین بازیگر زن شد. در سال 2016 نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر مکمل زن شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

میزی در سال 2015 در فصل نهم سریال «دکتر هو» در قسمت «دختری که مرد» در نقش آشیلدر ظاهر شد. ویلیامز علاوه بر بازی برای سریال های تلوزیونی درفیلم سینمایی «سقوط» (2014) ایفای نقش کرد و جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن را برای جوانترین بازیگر سال دریافت نمود. ویلیامز از سال 2011 در سریال «بازی تاج و تخت» در نقش آریا استارک، دختری با رفتارهای پسرانه و از خانواده ای اصیل، بازی می کند که این همکاری همچنان ادامه دارد. آریا استارک اولین نقش میزی ویلیامز بود. نقشی که او را از همه جوانب مورد محک قرار داد. اجرای او در این نقش تحسین منتقدین را برانگیخت.

در فصل دوم سریال نیز ویلیامز توانست نگاه منتقدین را به خود جلب کند و تحسین آنها را برانگیزد. او برای دومین سال پی در پی نامزد جایزه امی ساعات پربیننده، شد گرچه این بار موفق به کسب این جایزه نشد، ولی جایزه پورتال را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن تلوزیون و جوان ترین بازیگر زن از آن خود کرد. در سن ۱۵ سالگی مِیزی ویلیامز جوانترین زن بازیگری بود که برنده بهترین بازیگر مکمل زن شد. در مارس سال ۲۰۱۳ ویلیامز برنده جایزه هنرمند جوان برای عنوان بهترین نقش آفرینی در سریال های تلوزیونی برای بازیگر مکمل زن شد و در نوامبر همان سال جایزه نوجوان برتر رادیو بی بی سی را برای بهترین بازیگر بریتانیایی از آن خود کرد. ویلیامز در هر شش فصل «بازی تاج و تخت» حضور داشته و همچنان در لیست بازیگران قرار داد.

در سال 2012 ویلیامز در نقش لورن کلِی در سریال «اسرار تالار کریکلی» ظاهر شد. او همچنین در فیلم های مستقلی مثل «حمله قلبی» (2012)، «طلا» (2013) و فیلم های کوتاهی مثل «کُرویدا» (2013)، «بر روی پشت بام» (2013) و در نقش لورنا تامپسون در فیلم علمی- تخیلی «ما هیولا هستیم» (2014) بازی کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

در سال 2014 مِیزی ویلیامز در نقش لیدیا در فیلم «سقوط» ظاهر شد. این فیلم برای اولین بار در 11 اکتبر 2014 اکران شد. در دسامبر 2015 ویلیامز با تاتی داگ، شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی، برای بازی در نقش الی برای فیلم «آخرین بازمانده از ما» وارد مذاکره شد. این فیلم از بازی ویدئویی با همین نام که یک بازی پسارستاخیزی در سبک اکشن ماجراجویی و ترس و بقا است اقتباس شده است.
در ژانویه 2015 ویلیامز در فیلم تلوزیونی «زورگیری سایبری» بازی کرد و در فوریه همان سال توجه منتقدین را به خود جلب کرد و موفق به دریافت جایزه شوتینگ استارز (جایزه استعدادهای جوانِ آینده ‌دار) از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد. او در سال 2015 در ویدئو کلیپ Oceans برای گروه موسیقیSeafret بازی کرد. موضوع این کلیپ نیز در مورد زورگیری و قلدری است. قرار است که در سال 2018 مِیزی ویلیامز در نقش ولفسبین در فیلم ابرقهرمانی «میوتنت های جدید» بازی کند. دارایی خالص میزی ویلیامز 3 میلیون دلار برآورد شده است.

16 آوریل، زادروز چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر "چارلی" چاپلین (Charlie Chaplin) زاده ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ و درگذشته به تاریخ ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷، کمدین، فیلمساز و آهنگساز انگلیسی است که در دوره سینمای صامت به اوج شهرت و محبوبیت جهانی رسید. چاپلین با شخصیت روی پرده ای «ولگرد کوچولو» به چهره ای جهانی تبدیل شد و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره های صنعت سینما مورد توجه قرار گرفت. او از سنین کودکی یعنی دوره ویکتوریا تا یک سال قبل از مرگش در سال ۱۹۷۷ به مدت هفتاد و پنج سال در عرصه سینما به ساخت فیلم پرداخت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

دوران کودکی چاپلین در لندن با فقر و بدبختی عجین شده بود. پدرش که فردی الکلی بود خانواده را به حال خود رها کرده بود. مادر چاپلین با مشکلات اقتصادی و تأمین معاش خانواده دست و پنجه نرم می کرد. وقتی چاپلین فقط چهارده سال داشت مادرش دچار بیماری روانی شد و در یک آسایشگاه روانی درحوالی لندن بستری شد. چاپلین ساز زدن در تورهای موسیقی را در سنین پایین شروع کرد و بعد از آن بازی به عنوان کمدین را بر روی صحنه آغاز نمود. در سن ۱۹ سالگی با کمپانی معروف فِرِد کارنو قراردادی را امضا کرد. این قرارداد باعث شد که چاپلین به آمریکا مهاجرت کند.

او شخصیت ولگرد را خلق کرد و به وسیله این کاراکتر طرفداران فراوانی جذب نمود. چاپلین از همان آغاز کارگردانی فیلم های خود را بر عهده گرفت و به پیشرفت هنر فیلم وسینما پرداخت. تا سال 1918 او دیگر جزء معروف ترین شخصیت ها در دنیا شده بود. در سال 1919 چاپلین کمپانی یونایتد آرتیست را تأسیس کرد تا کنترل بر روی فیلم هایش را خودش در دست بگیرد. «پسربچه» با بازی چارلی چاپلین، ادنا پرواینس، جکی کوگان و تولید سال ۱۹۲۱، نخستین فیلم بلند چارلی چاپلین است. این فیلم بیش از ۲٫۵ میلیون دلار فروش داشته است. دیگر فیلم های او «زن پاریسی» (1923) ، «جویندگان طلا» (1925) و «سیرک» (1928) می باشد. چاپلین در دهه 30 از ساختن فیلم های ناطق اجتناب کرد و فیلم های صامتی مثل «روشنایی های شهر» (1931) و «عصر جدید » (1936) را روی پرده برد. «روشنایی های شهر» ماجرای عاشقانه ولگرد کوچولو را با یک دختر نابینا به تصویر می‌ کشد. این فیلم احساسی ترین فیلم چاپلین است و از دیدگاه بنیاد فیلم آمریکا بهترین فیلم جهان در زمینه کمدی رمانتیک محسوب می ‌گردد.

همچنین با بازبینی در سال ۲۰۰۷ به عنوان دهمین فیلم تاریخ سینما برگزیده شده است. فیلم «دیکتاتور بزرگ» با یک جرقه کوچک متولد شد. یکی از دوستان چاپلین به نام الکساندرکوردا به او گفت که شباهت‌های ظاهری با هیتلر دارد. بعداً چاپلین متوجه شد هفتۀ تولد، قد و وزنش هم با هیتلر یکی است و همین شباهت ها باعث شد تا ایدۀ داستان فیلم به ذهنش خطور کند. چاپلین که به شدت سیاسی شده بود اولین فیلم ناطق خود یعنی «دیکتاتور بزرگ» را در سال ۱۹۴۰ ساخت. او در این فیلم به نقد و مسخره کردن آدولف هیتلر می پردازد. او در فیلم های بعدی خود «موسیو وردو» (۱۹۴۷)، «روشنایی های صحنه» (۱۹۵۲)، «یک سلطان از نیویورک» (۱۹۵۷)، و «کنتسی از هنگ کنگ» (۱۹۲۷)، دیگر از ولگرد، شخصیت اصلی فیلم های سابق خود، استفاده نکرد.

دهه 40 برای چارلی سال های خوبی را رقم نزد. او در این دوره به شدت محبوبیت خود را از دست داد. او به داشتن گرایش های کمونیستی متهم شد. تحقیقات پلیس اف بی آی در مورد او آغاز شد و او مجبور شد به سوئیس مهاجرت کند. علاوه بر این ازدواج ها و طلاق های مکرر او با زنان جوان تر از خود باعث شد محبوبیت چاپلین روز به روز کمرنگ تر شود. در سال ۱۹۴۲ او با دختر نمایش‌نامه ‌نویس معروف آمریکایی به نام یوجین اونیل آشنا شد. با وجود مخالفت های اونیل این ازدواج صورت گرفت. در حالی که چارلی پنجاه و چهار ساله بود با اونا که فقط هجده سال داشت در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۴۳ ازدواج کرد. اولین حاصل این ازدواج دختری به نام جرالدین بود. با اینکه اختلاف سن چارلی و اونا سی و شش سال بود اما این ازدواج پردوام ‌ترین ازدواج چارلی چاپلین بود و این زوج تا پایان عمر در کنار یکدیگر بودند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

چاپلین علاوه بر بازیگری کارهای خود را می نوشت، کارگردانی، تولید و ویرایش می کرد. او حتی موسیقی فیلم های خود را می نوشت. او یک حرفه ای همه فن حریف بود، استقلال مالی چاپلین او را قادر کرد همه عمر خود را صرف پیشرفت صنعت سینما کند. چاپلین یکی از محبوب ‌ترین هنرمندان قرن بیستم میلادی در تاریخ سینما است. وی در طول دوران فعالیت هنری ‌اش، سه ‌بار موفق به دریافت جایزه اسکار شد. مؤسسه فیلم بریتانیا در توصیف چاپلین می گوید: «چهره‌ای شاخص و برجسته در فرهنگ جهان، کسی که سینما را به هنر هفتم تبدیل کرد؛ و برای شاد کردن میلیون‌ها انسان در تمام دنیا در مجله تایم در لیست یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار قرن ۲۰ قرار گرفته است.» چارلی چاپلین در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ درگذشت و پیکر او در سوئیس دفن شد. دارایی خالص او در زمان مرگش 50 میلیون دلار بود.

ویکتوریا بکهام 43 ساله شد

ویکتوریا کَرولاین بکهام با نام کوتاه ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham) زاده ۱۷ آوریل ۱۹۷۴، خواننده، ترانه سرا، نویسنده، مدل، بازیگر، طراح مد و تاجر انگلیسی است که در دهه ۹۰ با خوانندگی در گروه موسیقی اسپایس گرلز به محبوبیت رسید و در جولای سال ۱۹۹۶ از طرف مجله بریتانیایی "بهترین های پاپ " لقب پوش اسپایس (Posh Spice) را گرفت. ویکتوریا پس از منحل شدن گروه با کمپانی های ضبط موسیقی «ویرجین ریکورز» و «تل استار ریکوردز» همکاری کرد و چهار تک آهنگ از میان ۱۰ آهنگ برتر انگلستان را منتشر نمود. اولین تک آهنگ او Out of Your Mind در بیلبورد تک آهنگ انگلستان به رتبه دوم جدول رسید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

ویکتوریا در ۵ مستند رسمی و شو واقعی، درباره زندگی خودش ظاهر شد. او همچنین در یکی از قسمت های سریال «بتی بی ریخته»، یک مجموعه تلویزیونی خانوادگی-کمدی، در نقش خود حضور داشت. از او به عنوان داور مهمان در برنامه «تاپ مدل آینده آلمان» و «امریکن آیدل» دعوت به عمل آمد.

در دهه اخیر ویکتوریا بکهام به عنوان چهره ای بین المللی در دنیای مد شناخته شده است. پس از سال ها کار کردن با برندهای معروف بالاخره در سال 2008 بیزنس خود را با نام تجاری ویکتوریا سیکرت آغاز کرد. در سال 2012 این برند جزء دارایی های تجاری خانواده بکهام ثبت شد. بلیندا وایت، روزنامه نگار دیلی تلگراف، معتقد است که روی آوردن به طراحی لباس و صنعت مد برای ویکتوریا بکهام از همسر یک فوتبالیست معروف بودن سودآورتر بود، به طوریکه هیچکس نمی توانست فکرش را بکند که ویکتوریا با آغاز این کسب و کار سود فراوانی خواهد کرد.

درسال ۱۹۹۷ ویکتوریا با دیوید بکهام در یک مسابقه فوتبال که به سود امور خیره برگزار می شد آشنا شد. بعد از آن بکهام از او درخواست کرد که ملاقاتی حضوری با هم داشته باشند. در اولین ملاقات ویکتوریا به دیوید بکهام گفته بود که او حتی اسم او را نمی دانست و هیچ وقت علاقه ای به فوتبال نداشته است. ویکتوریا درسال ۱۹۹۸ پیشنهاد ازدواج بکهام را پذیرفت و لقب "پوش اند بکز" را از طرف رسانه ها گرفت. دیوید و ویکتوریا در ۴ جولای ۱۹۹۹ در قلعه لاتِراِستون در ايرلند طي مراسمي اشرافي جشن ازدواج خود را گرفتند.

از مهمانان ويژه اين مراسم هم تیمی معروف آن زمان ديويد بكهام، گري نويلف به عنوان ساقدوش داماد بود. مجله OK! حق انحصاری پوشش خبری این مراسم را داشت با این حال عکس هایی از مراسم ازدواج از دیگر منابع درز کرد. عکسی از دیوید بکهام در حالی که بر تختی از طلا نشسته و درکنارش ویکتوریا با تاجی از الماس ،طراحی شده توسط اسلیم برت طراح جواهرات، جزء عکس های منتشر شده بود. 437 كارمند براي اين جشن خدمت مي كردند و هزينه جشن حدود 500 هزار دلار تخمين زده مي شود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

این زوج در سال 1990 خانه ای به قیمت 2.5 میلیون پوند را که 24 هکتار مساحت دارد خریداری کردند. دیوید و ویکتوریا صاحب 4 فزند به نام های بروکلین، رومئو، کروز و هارپر شدند. التون جان و دیوید فِرنیش پدرخوانده های بروکلین و رومئو هستند و الیزابت هارلی مادرخوانده آنها است. دارایی خالص ویکتوریا بکهام مجموعاً با دارایی همسرش دیوید بکهام، 225 میلیون دلار برآورد شده است.

رونی مارا 32 ساله شد

پاتریشیا رونی مارا (Rooney Mara) زاده ۱۷ آوریل ۱۹۸۵، بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال ۲۰۰۵ با بازی در فیلم ترسناک «افسانه محلی: مِری خونین» آغاز کرد. در سال ۲۰۰۹ در فیلم «سالن تنر» ظاهر شد. پس از آن در فیلم‌هایی مانند «کابوس در خیابان الم»، نسخۀ دوباره ساخته شده فیلمی با همین نام در سال ۱۹۸۴ و «شبکه اجتماعی» استعداد بازیگری خود را نشان داد و با درخشیدن در این دو فیلم مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت و داشتن کارنامه هنری پربار آغاز کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

سه‌گانه «هزاره» نام یک مجموعه رمان جنایی پرفروش است که توسط نویسنده سوئدی استیگ لارسن خلق و نوشته شده است. شخصیت‌ اصلی اولین سری از این سه¬ گانه لیزبث سلندر دختری بیست تا سی ساله با حافظه‌ای قوی و روابط اجتماعی ضعیف است. مارا در نقش "لیزبث سلندر"، کاراکتر اصلی فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» (۲۰۱۱)، پ به کارگردانی دیوید فینچر نقش آفرینی کرد. دیوید فینچر بعد از تست و بررسی های فراوان رونی مارا را از میان بازیگران مطرح بسیاری برای ایفای این نقش سخت و طاقت فرسا انتخاب کرد. رونی مارا برای شباهت هر چه بیشتر به یک هکر ولگرد، سختی‌های زیادی را به جان خرید. او دوره‌های مختلف کامپیوتری را گذراند و مدتی طولانی به پرسه زنی در خیابان های سوئد پرداخت. بازی درخشان مارا در این فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول زن و جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم درام گردید و توانست به یک ستاره معروف در هالیوود تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۳ در فیلم‌های درام جنایی رمانتیک «آنها بی گناهند» به کارگردانی دیوید لوری، «عوارض جانبی» به کارگردانی استیون سودربرگ و فیلم علمی- تخیلی و تحسین شده منتقدین سینما «او» به کارگردانی اسپایک جونز ایفای نقش کرد. درسال 2014 در «زباله»، فیلمی در سبک ماجراجویی به کارگردانی استیون دالدری، بازی کرد. با ایفای نقش در «کارول»، فیلمی رمانتیک به کارگردانی تاد هینز در سال 2015، با تحسین بسیار گسترده‌ای از سوی منتقدین و مخاطبین فیلم مواجه شد و توانست جایزه جشنواره ۲۰۱۵ فیلم کن برای بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند. وی در این فیلم با کیت بلانشت همبازی بود. علاوه بر این توانست نامزدی جایزه های گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم درام جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

او در سال ۲۰۱۷ فیلم های «یک داستان شبحی»، فیلمی به کارگردانی دیوید لاوری و«ترانه به ترانه» را به کارنامه هنری خود اضافه کرد. در فیلم دوم بازیگرانی همچون رایان گاسلینگ، کریستین بیل، کیت بلانشت، رونی مارا، ناتالی پورتمن، هیلی بنت، ول کیلمر، بنیسیو دل تورو و مایکل فسبندر ایفای نقش می‌کنند. فیلم هایی که مارا در سال ۲۰۱۸ در دست دارد شامل «مری مگدلن» ، «نگران نباش، پیاده جای دوری نمی رود» و «واکس لاکس» است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

مارا برای کارهای انسان دوستانه ای که برای چپرنشینان کیبرا در کنیا انجام داده نیز شناخته شده است. اوداوطلبانه به کیبرا سفر کرد، از آن موقع بود که بطور گسترده و رسمی به خدمت گروه‌ها و کمپ‌های امور خیریه و کمک رسانی ملحق شد. او معتقد است که انجام وظیفه در کمپ های امور خیریه بخشی از زندگی او است که هیچگاه آن را متوقف نخواهد کرد. دارایی خالص رونی مارا 4 میلیون دلار برآورد شده است.

جنیفر گارنر 45 ساله شد

جنیفر آن گارنر (Jennifer Garner) زاده ۱۷ آوریل ۱۹۷۲، بازیگر آمریکایی است که با بازی در فیلم کمدی «رفیق، ماشین من کجاست» (۲۰۰۰) وارد دنیای سینما شد. پس از آن به عنوان نقش مکمل در فیلم «پرل هارپر» فیلم جنگی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی مایکل بی محصول سال ۲۰۰۱ ظاهر شد. بازی او در نقش سیدنی بریستو، مأمور سی آی اِی، در سریال ترسناک و جاسوسی «آلیاس» که ازسال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ بر روی آنتن رفت مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفت. گارنر برای بازی در این نقش برنده جایزه گولدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم شد و چهار بار نامزد دریافت جایزه امی گردید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

در حالی که در سریال «آلیاس» مشغول به بازی بود در سال ۲۰۰۲ در فیلم «اگه میتونی منو بگیر»، فیلمی در ژانر درام زندگینامه‌ای به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی جف نیتانسون، در نقش خود ظاهر شد. به دنبال آن در فیلم «رفتن از سیزده به سی» (۲۰۰۴) ، بازی قابل ملاحظه ای از خود ارائه داد. گارنر در فیلم « بی باک » (۲۰۰۳) در نقش مکمل بن افلک ایفای نقش کرد. علاوه بر این در فیلم های «الکترا» (۲۰۰۵) ، کمدی «جونو» (۲۰۰۷)، فیلم کمدی رمانتیک «اختراع دروغ » (۲۰۰۹)، «زندگی عجیب تیموتی گرین» (۲۰۱۲)، درام زندگینامه ای «باشگاه خریداران دالاس» (۲۰۱۳)، کمدی «الکساندر و روز وحشتناک، افتضاح، ناگوار، خیلی بد» (۲۰۱۴) بازی کرد.

گارنر یک فعال در زمینه تحصیلات ابتدایی کودکان است. علاوه بر این او عضو هیئت مدیره سازمان نجات کودکان است. او طرفدار کمپین ضد پاپارازی در بین فرزندان هنرمندان است. او از سال 1998 تا 2003 با بازیگر هالیوود اسکات فولی ازدواج کرد، این ازدواج مدت زیادی داوم نیاورد. گارنر پس از جدایی در سال 2004 بر سر فیلمبرداری فیلم «پرل هارپر» با بن افلک آشنا شد و در سال 2005 با او ازدواج کرد. بن و جنیفر صاحب سه فرزند هستند. این زوج در سال 2015 از هم جدا شدند و در آوریل 2017 به طور رسمی از هم طلاق گرفتند. دارایی خالص جنیفر گارنر 40 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

شان بین ۵۸ ساله شد

شان مارک بین (Sean Bean) بازیگر انگلیسی زاده 17 آوریل 1959 است. پس از فارغ التحصیلی از آکادمی هنرهای نمایشی رویال در سال 1983 دراولین کار حرفه ای خود، نمایش «رومئو و ژولیت» بازی کرد. با حفظ لهجه یورکشایریِ قابل ملاحظه اش در سریال «شارپ» در نقش ریچارد شارپ بسیار موفق ظاهر شد. شان بین با بازی در نقش ند استارک در سریال «بازی تاج و تخت» توجه همگان را به خود جلب کرد. بین در مجموعه آنتولوژی «متهم» از شبکه بی بی سی و سریال تاریخی «هنری هشتم» بازی کرد. اما برجسته ترین نقش او بازی در نقش بورومیر در سه گانه «ارباب حلقه ها» در بین سال های 2001 تا 2003 است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

دیگر نقش های او شامل اَلک ترولیان در فیلم «چشم طلایی» (1995) از سری فیلم های «جیمز باند»، نقش ادیسه در فیلم حماسی و اکشن «تروآ» (2004)، درام «سرزمین شمالی» (2005)، فیلم علمی-تخیلی «جزیره» (2005)، فیلم ترسناک «سایلنت هیل» (2006)، «مرگ سیاه» (2010)، «ژوپیتر بالا می رود» (2015)، و «مریخی» (2015) می باشد. او کار صداپیشگی در بازی های ویدئویی همچون «الدر اسکورولز ۴: آبلیویئن» و نمایش های تلوزیونی نظیر «قصه های کنتربری» را نیز انجام داده است. او در طول حرفه بازیگری خود جوایز بسیاری از جمله جایزه امی برای بهترین بازیگر را کسب کرده است. بین همچنین نامزد دریافت جایزه بفتا و سَترن شده است.

شان بین تابحال ۴ بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است. در آوریل ۱۹۸۱ با عشق دوران مدرسه خود دبورا جیمز ازدواج کرد، این ازدواج ۷ سال دوام داشت. بعد از آن با ملانی هیل آشنا شد و در سال ۱۹۹۰ ازدواج دوم شان بین شکل گرفت. شان از ملانی صاحب دو فرزند دختر شد. این ازدواج نیز تنها ۷ سال دوام داشت. در هنگام فیلمبرداری سریال «شارپ» بین با ابیگل کروتندن آشنا شد. آنها در ۲۲ نوامبر ۱۹۹۷ ازدواج کردند. دختر آنها در نوامبر ۱۹۹۸ به دنیا آمد. بین و کروتندن در جولای ۲۰۰۰ از هم جدا شدند. بین در سال ۲۰۰۶ با هنرپیشه دیگری به نام جورجیا ساتکلیف آشنا شد. بین در روز عروسی به دلایل شخصی مراسم را کنسل کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»
ازدواج آنها در 19 فوریه 2008 در دفتر ازدواج صورت گرفت. طبق گزارشی در سال 2009 شان بین همسرش ساتکلیف را مورد ضرب و شتم قرار می داده است. آزارهای خانگی شان بین باعث حضور پلیس در منزل این زوج برای سه بار پی در پی شد. شان و ساتکلیف در دسامبر 2010 از هم جدا شدند. دارایی خالص شان بین 8 میلیون دلار برآورد شده است.

کونان اوبراین 53 ساله شد

کونان اوبراین (Conan O'Brien) زاده ۱۸ آوریل ۱۹۶۳، مجری تلوزیونی، کمدین و تولیدکننده برنامه های تلوزیونی از کشور آمریکا است. او برای اجراهای برجسته خود در تاک شو های شبانه از جمله شو «کونان» از سال ۲۰۱۰ در شبکه تلوزیونی تی بی اس شناخته شده است. اوبراین در بروکلین در شهر ماساچوست به دنیا آمد و در خانواده ای کاتولیک و ایرلندی پرورش یافت. زمانی که در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل بود به عنوان سردبیر نشریه هاروارد لامپون فعالیت می کرد. علاوه بر این به نویسندگی برای کمیک اسکچ های خبری پرداخت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

بعد از نویسندگی برای شوهای کمدی مختلف در لس آنجلس به گروه نویسندگان برنامه زنده «شنبه شب» پیوست. اوبراین نویسنده و تولیدکننده «سیمپسون ها» به مدت دو فصل بود تا اینکه در سال ۱۹۹۳از طرف شبکه ان بی سی دعوت شد تا به جای دیوید لترمن، مجری سابق تاک شوی «آخر شب» این برنامه را اجرا کند. اجراهای اولیه اوبراین بر روی صفحه تلوریون به عنوان کسی که چهره اش در رسانه های تصویری هنوز ناشناخته بود خیلی موفق ظاهر نشد و مدت ها مورد توجه قرار نگرفت. ولی با گذشت زمان برنامه بینندگان خود را پیدا کرد و تا سال ۲۰۰۹ که اوبراین برنامه را ترک کرد به یک شو قابل توجه تبدیل شد. بعد ازمجری گری برای شوی «آخر شب» از نیویورک به لس آنجلس نقل مکان کرد تا اجرای «تونایت شو» را بر عهده بگیرد. بعد از هفت ماه اجرا سیاست های شبکه تغییر کرد و بلافاصله شخص دیگری جای اوبراین را در سال ۲۰۱۰ گرفت.

اوبراین که با اجراهای فی البداهه خود شهرت یافته است، برنامه تلوزیونی «کونان» را از سال 2010 اجرا می کند. علاوه بر این مراسم «جایزه امی» و «کریسمس در واشنگتن» را اجرا کرده است. او همچنین موضوع یک مستند به نام «کونان اوبراین نمی توان توقف کند» (2011) بود. او در 32 شهر اجرای زنده کمدی داشته است. بعد از بازنشستگی دیوید لترمن به پرسابقه ترین مجری تلوزیون در 22 سال گذشته که همچنان فعالیت می کند تبدیل شد. دارایی خالص کونان اوبراین 75 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

رزی هانتینگتون-وایتلی ۳۰ ساله شد

رزی هاتینگتون-وایتلی (Rosie Huntington-Whiteley) زاده 18 آوریل 1987، بازیگر و مدل برجسته و معروف انگلیسی است که برای همکاری با شرکت ویکتوریا سیکرت، بزرگ ترین تولیدکننده و فروشنده لباس زیر زنانه در آمریکا به عنوان سفیر برند ویکتوریا سیکرت در انگلستان از سال 2006، تبلیغات عطر بربری با نام تجاری «بربری بادی» برای کمپانی عطر بربری در سال 2011، فعالیتش برای شرکت مارک اند اسپنسر «M&S» و همکاری اش با برند دیوید جونز شناخته شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

رزی در سال 2009 از طرف مجله مد اِل به عنوان مدل سال انتخاب شد و در سال 2012 موفق به کسب جایزه استایل آیکون از مجله ال و عنوان مدل شماره یک از مجله ماکسیم شد. رزی با ورود به دنیای بازیگری و بازی در نقش مکمل چارلی اسپنسر در فیلم «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه»، سومین سری از سه¬گانه «تبدیل شوندگان» و بازی در نقش اسپلندید آنگاراد در فیلم «مد مکس» (2015) به شهرت رسید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «ویکتوریا بکهام» تا «چارلی چاپلین»

در سال 2010 رزی با جیسون استاتهام، بازیگر، تهیه‌کننده، ورزشکار و صداپیشه مشهور بریتانیایی، آشنا شد. این زوج در ژوئن 2016 زندگی مشترک خود را آغاز کردند. رزی در آوریل 2017 درصفحه شخصی اینستاگرام خود عکسی از اولین بارداری خود منتشر کرد. دارایی خالص رزی هانتینگتون-وایتلی 16 میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برودی تنها بازیگرمردی است که جایزه سزار (جایزه سینمایی ملی فرانسه) را از آن خود کرده است؟!؟!؟!

    • پیمان

      تولد اقا مجتبی محرمی هم بودا

    • یاعلی

      فقط دیوید بکهام بزرگ ،خانواده دوست وبا اخلاق

    • مهدی

      دختر دیوید بکهام خیلی جیگر افتاده!! :)

    • بدون نام

      به اینا میییییییییییگن مرفهین بی درد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج