جاباما
۵۱۹۶۸۹
۳۶ نظر
۵۰۰۳
۳۶ نظر
۵۰۰۳
پ

سقف افزایش حقوق معلمان

رییس ستاد فرهنگیان روحانی از افزایش حقوق فرهنگیان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: رییس ستاد فرهنگیان روحانی از افزایش حقوق فرهنگیان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خبر داد.

محمد علی نجفی؛ رییس ستاد فرهنگیان روحانی در همایشی که امروز در هتل ارم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار بر این شده که در هر استان زیر نظر ستاد آقای روحانی، یک ستاد فرهنگیان تشکیل شود، اظهار داشت: در هفته معلم، همایش بزرگ فرهنگیان با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

نجفی درباره جذب رای اولی ها، گفت: یک مسوول خاصی در ستاد آقای روحانی برای رای اولی ها به منظور آشنایی و آگاه کردن آنها در اهمیت و ارزش رای دادن مشخص شده که در این راستا اقداماتی را انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های روحانی برای آموزش و پرورش به خصوص در زمینه حقوق و معیشت فرهنگیان، گفت: در دولت اول مجموعه ای از اولویت ها برای آموزش و پرورس برنامه ریزی و اجرا شد. البته به دلیل مشکلات عدیده و مهمتری که از سال های قبل مانده بود، آموزش و پرورش در اولویت های بالا قرار نداشت. عبور از تحریم ها منتفی کردن قطعنامه ها، مشکلات اقتصادی مانند تورم بالا و رکود از جمله این مشکلات بود.

ریس ستاد فرهنگیان روحانی افرود: در دولت دوازدهم انشاله آموزش و پرورش و فرهنگ جزو اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت. تنگناهایی که در سال ۹۲ وجود داشت امروز و در سال ۹۶ از بین رفته و زیر ساخت های خوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش حقوق و مزایا در حدی که در توان دولت بوده، اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال های ۸۸ تا ۹۱، درآمد نفتی ۲۸۵ میلیارد دلار بود. در سال های ۹۲ تا ۹۵ کل درامد ارزی از محل فروش نفت، ۱۵۶ میلیاد دلار و اگر ۴ سال روحانی را با ۴ قبلش مقایسه کنیم، ۱۰۰ میلیارد دلار کمتر به دست آوردیم.

نجفی در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه متوسط حقوق فرهنگیان در سال ۹۲، از ۱ میلیون و ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است، گفت: متوسط حقوق فرهنگیان در دولت روحانی، تقریبا ۲ برابر شده است. می دانیم با وجود تنگناهاحقوق فعلی رقم ناچیزی است و معتقدیم که کم است اما دولت تلاش خودش را کرده است. در دولت دوم آقای روحانی انشاله شکاف درآمد فرهنگیان با بقیه اقشار که در این ۴ سال پر نشده در ۴ سال آینده پر شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه که مورد سوال فرهنگیان است و همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی به این صندوق گفت: بنده از مسوولان صندوق و آموزش و پرورش درخواست می کنم که هرچه زودتر بیانیه ای یا گزارش جامعی از آنچه بر صندوق رفته در طول سال‌های گذشته به فرهنگیان ارایه دهند. فرهنگبان باید از وضعیت صندوق اگاه شوند.

نجفی اضافه کرد: از طرفی دیگر باید مشخص شود که تخلفات یا سوءاستفاده‌های مالی که انجام شده، چقدر مربوط به صندوق است و چقدر به بانک سرمایه. در اغلب بانک‌ها مانند بانک سرمایه بخشی از وام‌های که پرداخت کرده اند، به موقع برگشت نشده است.
متاسفانه الان همه بانک های کشور به این مسئله دچار هستند. نکته دوم کل تخلفات صندوق و وام های بانک سرمایه است که چه میزان مربوط به سال ۹۲ و قبل از آن و چه مقدار مربوط به دولت یازدهم است. تا جایی که اطلاع دارم بخش خیلی کمی به دولت یازدهم مربوط است. در حال حاضر در این پرونده مسولان قضایی و امنیتی کمک می کنند. متاسفانه در یک دوره بحث مربوط به صندوق رنگ و بوی سیاسی گرفت و برخی مسایل به فرهنگیان بد بیان شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خبره.پس بقیه چی.فقط اونها انسانن؟؟

    • علی

      به عنوان یک فرهنگی به شدت از عملکرد دولت تدبیر و کلید در زمینه آموزش و پرورش ناراضی م

    • بدون نام

      آقای نجفی درخصوص بازنشسته های فرهنگی چه خبر.لااقل مثل بازنشستگان تامین اجتماعی برای اضافه کردن برخوردشود.کسی که بازنشسته مشکلاتش بیشتر میشود.ولی کسی نیست به فکر باشداگر اضافه میشه همه را درنظر بگیرید.واقعا دو تومان حقوق خیلیه. بزنشسته سالی یک بار اضافه میشه آیا بازارهم سالی یک بار قیمتها بالا میروند؟

    • بدون نام

      فقط آقای روحانی گویا به فکر فرهنگیان بوده ما که کارمند رسمی هستیم ندیدم در یک دوره حقوقمان دو برابر شود با اینکه تمام روز هفته سر کار هستیم وساعات کار ما از فرهنگیان بیشتر است عجب عدالتی که چهار ماه در سال هم تعطیل هستند این هم دولت تدبیر و امید برای قشر خاص

    • بدون نام

      دوبارهانتخابات شد که یه عده فرصت طلب فرهنگیان ومعلمان رو پل صعودخودشون کنند وما بشیم نردبان نجومی بگیران
      بابا خجالت بکشید وقاحت تاچقدر

    • مظلوم

      خدا دروغگوها را دوست ندارد

    • اسد

      به امید ان روز ما هم‌منتظریم

    • سعید

      متاسفم هر کی میاد فقط وفقط وعده و عید میدهد و بعد از انتخابات آب از آب تکان نمیخورد و اصلاً مثل اینکه اینها نبودند که برای جمع آوری رأی از فرهنگیان و کارگران این وعده وعید ها را میدانند شما هم همینطور هستین آقای روحانی اگر ميخواست کاری بکند در طول این چهارسال انجام میداد الکی به فرهنگیان این فرهیختگان و دانشمندان ایران زمین قول سر خرمن ندهید

    • بی نام

      نزدیک انتخاباته همه به تکاپو و افزایش حقوق افتادن .بابا حقمونو میدین دیگ از جیب باباتون نمیدین ک

    • رحمانی

      چراکسی از بازنشسته ها ی آموزش وپرورش حرفی نمی زند مگه بازنشسته ها سی سال در بدترین شرایط خدمت نکردند چرامسئولی از اجرای نظام هماهنگ صحبت نمی کندپس عدالت کی بایداجراشود!؟

    • بدون نام

      بازهم وعده سر خررررمن..

    • قلی آبدار نژاد

      کجای حقوق فرهنگیان دو برابر شده من با دوازده سال خدمت و مدرک لیسانس هنوز یک و چهارصد می گیرم کجای این عدالته
      آیا علوم پزشکی، صدا و سیما، سازمان بازرسی و در کل همه مثل ما میگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش به حالت من با مدرک دکترای دانشگاه دولتی هیچی نمی گیرم برو خدا رو شکر کن همین کارم داری ما در آرزوی یک شغل با حقوق قانون کار هستیم

    • بدون نام

      باز دروغ دروغ دروغ. خسته شدیم از بس دروغ شنیدیم

    • بدون نام

      آقای نجفی شما میگویید در دوره قبل به دلیل رکود و تحریمها و فرصت رسیدگی به وضع معیشتی فرهنگیان نشده یعنی الان از رکود عبور کردیم!!؟؟؟یا تحریمها تمام شدند!!!؟؟؟یا حسن روحانی عوص شده و قول داده که به وعدهاش عمل کنه!!؟؟
      کی به شما اجازه داده ستاد فرهنگیان برای
      روحانی درست کنید. یعنی فرهنگیان بازیچه دست شمان.

    • یک ایرانی

      سلام، جناب ۴۸ :۱۱ به عنوان یک کارمند رسمی کشور ایران، باید متوجه شده باشی که گفته متوسط حقوق دو برابر شده، نه اینکه حقوق فرهنگیان دو برابر شده، اونم به خاطر افزایش چشمگیر حقوق وزیر و معاونین و کلیه مسوولین آموزش و پرورش هست که متوسط رو به دوبرابر رسانده، در ضمن نمیخواد ناراحت بشی کافیه که از چند تن فرهنگی اطرافت بپرسی در سالهای گذشته آیا بیشتر از دویست هزار تومان افزایش داشته اند که اونم در ماه اول کامل به صندوق نا کجا آباد میره، در ماههای بعد هم صندوق مالیات و بازنشستگی مقداریش رو برمی داره، بنابراین ارزش حرص خوردنت رو نداره اینا فقط بازی سیاسی با فرهنگیان هست دوست عزیز. ای کاش بعضی کارمندان هم در ساعات کاری به ظاهر طولانی عاشقانه خدمت کنند.

      پاسخ ها

      • مريم

        كار عاشقانه برخي معلمين منو كشته...تنبيه فيزيكي بچه ها و تعرض به كودكان. نمرديم معني عشق را فهميديم

    • ناشناس

      باسلام ایا منظور از فرهنگیان فقط آموزشی هستند بس بقیه کارمندکان فرهنگی نیستند بنده اداری ومالی می باشم با۲۶ سال خدمت ۸۲ ماه حظور در جبهه ها وپانزده درصد جانباز اعصاب و روان ۲میلیون حقوق چکار کنم با همان مدرک همکار امو شی بدون جبهه وجانباز سه میلیون وششد ه,زارتومان حقوق می گیرد وما هردودرایک دفتر کار می کنیم ایا این رواست وکناه ما چیست

    • مجیدپور

      فقط اونا ادم ان ماشالله وضعشون خوبه بقیه مردم هیچی خقوق پدر من ۹۰۰تومانه مستمری بگیر بنیاد شهید که کلی حقشو خوردن نه جانبازی براش نزدن درست نه حالت اشتغال
      که۲۰۰تومان هم پول قسط بیمه کم میشه با ۷۰۰هم اجاره خونه میده هم گاز‌.اب.برق.تلفن دختر دم بخت هم داره وکلی بنده خدا بیماری ازقلب.دیابت.اتروز.دیسک کمر.ترکش درسروکمرو..
      داره والان ما درخانه عموم میشینیم که ایشون معلمه ویک خونه دیگه هم داره واینا اجاره این ماهشونو کردن ۳۵۰هزارتومان که خونه اشم اجاره داده ۴۰متریه درطلاب وما رو انداخت بیرون بعد میخواین حقوق اینارو ببرین بالا واقعان واسه مملکت.رئیس جمهور.ودولت ایران متاسفم
      برخی ها درفقر زندگی میکنن ولی چشمشونو بستن به همه

    • بدون نام

      به این باور رسیدم که تو مملکت جمهوری اسلامی نباید بیشتر از یک دوره رئیس جمهور باشد چون خود میداند هیچ وقت رئیس جمهور دیگر نمی شود.

    • محمد خندستانی

      شما ها پینوکیو رو هم از رو بردید......دولت دروغگو

    • نیما

      با سلام ببخشید من نمی دونم تو این کشور فقط فرهنگیان کارمند هستند ؟؟؟؟ یعنی هیچ ارگانی کارمند نداره ؟؟ اونا مزایا ندارن افزایش حقوق ندارن ؟؟ مخابرات اداره برق اب داد گستری صدا و سیما . شرکت نفت ! من نمی دونم چرا فرهنگیان نفس هم بکشند توی تمام سایت های خبری جاز زده میشه !!!! والا همش دروغه کجا افزایش دوبرابری حقوق !! موقع انتخابات که میشه فرهنگیان عزیز می شن

    • یک ایرانی

      سلام لطفا نظری رو که در رابطه با خبر سقف حقوق فرهنگیان در پاسخ به یکی از کارمندان گذاشتم بگذارید، فکر نمی کنم پاسخ نادرستی باشه، فقط کمی طولانیه. با تشکر

    • فرهنگی

      کارمندان غیرفرهنگی هرسال یکماه مرخصی دارندویکماه حقوق هم پاداش میگیرندکه جمعا دوماه میشودضمنا علاوه برحقوق بالایی که میگیرندامتیازات دیگری که هیچ فرهنگی نداردمانندهزینه سفرواقامت درهتل وتفریحگاهها -استفاده ازخدمات رفاهی رستوران وفروشگاه ومراکزبهداشت ودرمان وغیره رادارند گوارای وجودشان اما بی انصافیست که بااین شرایط کاری فرهنگیان واسترس وتشنجات روحی درارتباط با فرزندانتان آنان راکه جز حقوق هیچگونه امکانات رفاهی مقرون به صرفه ای ندارندبه کم کاری وآسایش طلبی یا زیاده خواهی متهم نمایید.واقع بین باشیدلطفا ودرقضاوت پیرومولایمان علی (ع) باشیم.درودبیکران برملت عزیزوسرافرازم

    • بدون نام

      هم انتخابات هم روزمعلم فرارسیدوچون میخان ازقرهنگیان براپشت صندوق رای استفاده کنندمیگن اضافه کردیم چطورشرکت نفت وحفاری وبانک برا روز زن ب زن کارمنداپول وهدیه میده توسازوبوق وکرنانمیکنن.اماروزمعلم ک هیچ ارزشی طی سال برامعلم قایل نیستن ابروی معلم روباچندزغازمیبرن.اون معلم بازنشسته ک سی سال خدمت صادقانه کردوالان باحقوق کم درحدیک پانصدتاهفتصدزندگی ذلیلانه میکنه حقی ازنفت نداره.هرروزخبرازافزایش معاملات وفروش نفت اماسودش توجیب کی میره.خیلی ازبازنشستگان باخواری دارن زندگی میکنندوالان ک وقت استراحتشون هست دارن مسافرکشی.دستفروشی میکننداهای نجومی بگیران ب تیرغیب خدادچاربشیدوهمه دزدیهاتون یه شبه ب بدترین وضع پس بدید.

    • یک فرهنگی

      اگر شما مسلمانید دروغ نگوید فرهنگیآن عزیز و زحمتکش را در بین جامعه به سر زبان ها نیندارید از یک طرف حقوق آنها در برابر بقیه کارمندان خیلی کمتر است از طرفی دیگر در بین مردم به سر زبانها می افتد این فرهنگیآن حقوق شان زیاد است بی خودی حرف می زنند

    • نیما

      با سلام ببخشید من نمی دونم تو این کشور فقط فرهنگیان کارمند هستند ؟؟؟؟ یعنی هیچ ارگانی کارمند نداره ؟؟ اونا مزایا ندارن افزایش حقوق ندارن ؟؟ مخابرات اداره برق اب داد گستری صدا و سیما . شرکت نفت ! من نمی دونم چرا فرهنگیان نفس هم بکشند توی تمام سایت های خبری جاز زده میشه !!!! والا همش دروغه کجا افزایش دوبرابری حقوق !! موقع انتخابات که میشه فرهنگیان عزیز می شن

    • بدون نام

      لعنت بر دروغگو

    • جانباز فرهنگی

      باسلام
      بنده به عنوان یک فرهنگی به شدت از عملکرد دولت تدبیر و کلید در زمینه آموزش و پرورش ناراضیم گناه من وامثال من این هست که نیروی اداری مالی هسنیم حتی یک ویک دهم حقوقم که زیر صد هزارتومان بوده کسر شده!!!! ایا مسئول بایگانی در ادارات کار نمی کنند....؟؟؟ آیا این انصاف است چطور زندگیم بچرخانم جواب زن وبچه ام چه بگویم...؟؟؟پس دروغ نگوید کدام افزایش....؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی اگه ماهی ۱۰۰ میلیون به معلمها بدن باز میگن کمه و از دولت ناراضی هستیم .بابا ماهی ۳ میلیون برای بدون استرس ترین شغل جهان که فقط ۴ ماه هم هست خیلی زیاده .خدارو شکر کنید

    • ناشناس

      با سلام و درود به تمامی معلمین عزیز این مرز و بوم،اوایل انقلاب به مدت بسیار کمی معلم بود (همسرم)ولی سریع استعفا داد و به منشی گری پرداخت بعد از دوسال هم به توصیه یکی از افراد فامیل با سه نفر شریک شدند و کارخانه ای را اجاره کردند الان بعد از حدود ۳۵ سال دارای کارخانه شده ایم که حدود ۱۰۰ و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر پرسنل داریم و معلم وار آنها را سرپرستی میکنیم ....ولی ایشان هنوز خرج و مخارجشان کمتر از یک معلم است و دو دختر و دوپسر شان را هم وادار به قناعت میکنند و میگویند فرض بگیرید من یک معلم هستم .....انشاءالله که بتوانیم به یاری ابوالفضل با این همه کمبود مبارزه کنیم و خدا باران رحمتش را بر ما بباراند تا از زمین او روزی خویش بجوییم

    • شهرام

      یه سری اومدن اینجا کانت گذاشتن شما معلم ها فقط 4 ماه سر کارید ، کسی ندونه انگار خودتون کار مفید تون 8 ساعت مفید در روز بخدا کار مفید شما 20 دقیقه نمیشه

    • بدون نام

      بدبخت فرهنگیان این پول خیلی براشون کمه

    • بدون نام

      باید بیشتر از اینا بهشون بدن

    • بدون نام

      درسته که معلما تعطیلی زیاد دارن ولی وضیفشون تربیت یک جامعه و انسان با شعوره

    • رضا

      معلمان عزیز،به این شعارها دل خوش نباشید،برای جذب آراء معلمین ودانش آموزان همیشه درآستانه انتخابات این شعارها داده میشود. شعار افزایش حقوق برای مامعلمین است اما درعمل دیگران حالشو میبرند.مثل سنوات گذشته.اگرشما دروغگوها پول داشتید حق التدریس معلمانی که 9 ماهه حقوق نگرفتند را می دادید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج