اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۱۳۹۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

پاسخ کاندیداها به سوال سوم مناظره: «مسکن»

سومین نامزدی که باید در جایگاه پاسخ به سوالات قرار گیرد نیز از طریق قرعه کشی انجام شد و قرعه بنام هاشمی طبا افتاد.

سومین نامزدی که باید در جایگاه پاسخ به سوالات قرار گیرد نیز از طریق قرعه کشی انجام شد و قرعه بنام ابراهیم رئیسی افتاد.
سوال از هاشمی طبا: مشکل مسکن ناشی از چه مولفه هایی است و چه طرحی برای حل مشکل مسکن زوج های جوان دارید؟
پاسخ کاندیداها به سوال سوم مناظره: «مسکن»

همیشه سخن این بوده که دولت این کار یا ان کار بکند. اصلا امکان بزرگ‌تر شدن دولت بدون توانمند شدن اقتصاد ما و افزایش درآمد ملی ندارد. مشکل مسکن طبیعی است؛ از مشکل مسکن مهم‌تر مشکل اشتغال است که بدون آن امکان کارهای دیگر وجود ندارد. اگر زوجی کار داشته باشند می‌توانند کار کنند و و خانه بخرند و قسط وام‌ها را بدهند. اگر مشکل اشتغال حل بشود، مشکل مسکن هم حل می‌شود.

روحانی درباره سخنان هاشمی‌طبا: برنامه‌های مختلفی در زمینه مسکن در دولت‌های گذشته اجرا شد. در دولت گذشته مشکن مهر شکل گرفت که با وجود اشکالاتی که داشت دولت ما آن را ادامه داد و تقریبا تا پایان دولت تکمیل می‌شود. مسکن مهر را در مکان هایی ساخته بودند که هیچ داوطلبی برای آن وجود نداشت. ما باید به مردم کمک کنیم خودشان محل سکونت‌شان را انتخاب کنند. در این دولت تلاش شد وام لازم در خدمت خانه اولی‌ها قرار بگیرد.

قالیباف درباره سخنان هاشمی‌طبا: در حوزه اجتماعی بحث‌هایی می‌شود اما ۴ درصد در جامعه از همه چیز برخوردارند و ۹۶ درصد از چیزی برخوردار نیستند. ما بیش از ۳ میلیون مسکن خالی در کشور داریم؟ این مسکن‌ها متعلق به همان ۴ درصد است که یک ویلا در شمال و یک ویلا درجای دیگر دارد و ثروت‌های بادآورده دارد. باید با ۴ درصد که رانت چند میلیونی گرفته باید برخورد شود و نباید بگذاریم که تکرار شود. در سال ۹۵ بیشاز ۵۳۰ میلیارد وام گرفته‌اند و خیلی ها در صف گرفتن وام ازدواج هستند.

جهانگیری در پاسخ به قالیباف: وضعیت خالی بودن مسکن ها ناشی از صدور مجوزهای بیهوده توسط سازمان شهرداری است. سقف تسهیلات مسکن افزایش یافته و برای خانه اولی‌ها صندوقی تشکیل شده تا بتوانند با سرمایه‌گذاری وام بگیرند.

رئیسی درباره سخنان هاشمی‌طبا: اساس بر توانمندسازی مردم است تا بتوانند مسکن تهیه کنند یا بازسازی کنند. مساله اول زوج‌های جوان هستند؛ نمی توان گفت معتقدیم ازدواج باید صورت بگیرد اما دولت برنامه و گامی در این زمینه نداشته باشد. با ایجاد یک میلیون مسکن در سال همچنان عقب هستیم.

میرسلیم درباره سخنان هاشمی‌طبا: سرمایه‌گذارانی هستند که دارند پول خود را خرج مسکن‌های تجملی می‌کنند که بخشی از آن هم خالی است.چگونه این سرمایه‌گذاری‌ها را متوجه ساختمان‌های ارزان و مناسب برای زوج‌های جوان بکنیم؟ شما مسکن ارزان را چگونه می‌بینید؟ آیا دولت باید مسکن رایگان و ارزان بدهد؟ چاره زوج‌های جوان را در مسکن دار شدن می‌بینید؟ چرا راه‌حل اجاره یا اجاره به شرط تملیک را مطرح نمی‌کنید؟

هاشمی طبا: دغدغه ما باید برای همه مسایل کشور باشد و نه فقط مسکن. نباید فقط بگوییم حلال همه مشکلات دولت است. دولت هم برای خود محدودیتهایی دارد. مسکن در اقتصاد کشورها امر درجه یک نیست. در اقتصاد کشورها حفظ کشور اولویت اول است. تا ده سال آینده حاشیه نشینی به ده میلیون نفر میرسد. پروانه خانه‌های هزارمتری و استخر داخل خانه صادر می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی صد در صد

    • بدون نام

      من تصمیم دارم به آقای جهانگیری رای بدم . ایشون بهتر از همه به امور آشناس

    • بدون نام

      اصن یه وضعی شد روحانی مونده چیکار کنه,جهانگیری هم که هیچ جواباش اصن به سوال ربط نداشت
      در ضمن قیافه رییس جمهور هم باید نیم دزصدی مهم باشه اخه خخخخخ
      زنده باد رییسی وقالیباف
      تموم شد دولت خیالباف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج