۵۲۷۱۹۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ رکورد زد

با توجه به بررسی‌های شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics ایالات متحده، اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ بیشتر از قبل شده و به رکوردی جدید دست یافته است.

وب سایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: با توجه به بررسی‌های شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics ایالات متحده، اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ بیشتر از قبل شده و به رکوردی جدید دست یافته است.

تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ رکورد زد

پس از ارزیابی‌های تیم تحقیقاتی این شرکت، مشخص شد میانگین اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ در سه‌ماه پایانی سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده از مرز ۴۰۰ دلار فراتر رفته و به ۴۶۵ دلار رسیده است که رکوردی جدید در نوع خود محسوب می‌شود. بر این اساس، میانگین قیمت محصولات اپل در این دوره زمانی ۶۹۲ دلار بوده در حالی که این مقدار برای اسمارت فون های سامسونگ ۲۲۷ دلار برآورد شده است.

البته با توجه به اینکه پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس ۸ (Galaxy S۸) و گلکسی اس ۸ پلاس (+Galaxy S۸) در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ معرفی و عرضه شده‌اند، قیمت آنها در این تحقیق محاسبه نشده است. از سوی دیگر، پرچمداران اپل آیفون ۷ (iPhone ۷) و آیفون ۷ پلاس (iPhone ۷ Plus) با قیمت های نجومی جزو ارزیابی‌های این شرکت تحقیقاتی بوده و سامسونگ نیز ضرر و زیان ناشی از فراخوان گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note ۷) را به خوبی با تولید محصولاتی به مراتب ارزان‌تر و رده‌پایین جبران کرده است.

تفاوت قیمت گوشی های اپل و سامسونگ رکورد زد

با همه این اوصاف، کارشناسان شرکت Strategy Analytics بر این عقیده‌اند که این اختلاف قیمت گوشی های اپل و سامسونگ پایدار نبوده و «در آینده باز هم بیشتر و بیشتر خواهد شد». آنها در تحقیقات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که از سال ۲۰۱۲، متوسط قیمت فروش محصولات اپل از ۶۰۰ دلار به ۷۰۰ دلار رسیده در حالی که میانگین قیمت گوشی های سامسونگ در همین بازه زمانی از ۴۳۸ دلار به ۲۰۰ دلار کاهش یافته است.

با اینکه این اختلاف قیمت در نگاه اول هولناک به نظر می‌رسد، اما باید به این نکته توجه داشت که استراتژی فروش این دو غول دنیای تکنولوژی، با هم متفاوت است؛ اگر گوشی نسبتا اقتصادی آیفون اس ای (iPhone SE) را کنار بگذاریم، تمامی محصولات اهالی کوپرتینو در زمان عرضه خود، گوشی هایی رده‌بالا و گران‌قیمت بودند.

سامسونگ در قیمت‌گذاری و فروش پرچمدارانش نیز به همین صورت عمل کرده اما این کمپانی کره‌ای در کنار محصولات رده‌بالای خود، طف وسیع و متنوعی از گوشی های متوسط تا پایین‌رده را نیز به بازار عرضه کرد که باعث کاهش شدید متوسط قیمت تولیدات این شرکت سازنده شد. به طور کلی، آمار بیشترین عرضه اسمارت فون در جهان متعلق به سامسونگ بوده اما در طرف دیگر میدان، حاشیه سود اپل به ازای فروش هر گوشی رقمی بیشتر از سایرین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج