۵۳۲۸۲۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ قهری؟ رای که ميدی؟!

محمدباقر قالیباف آرزوی گفتن سومین «نه» را به دل ما گذاشت و خودش محترمانه کنار رفت و حالا دو گزینه مشخص‌تر از قبل در مقابل ماست: پل یا دیوار. البته این دو گزینه، سه حالت دارد: رای به پل، رای به دیوار (تو مایه‌های روم به دیوار) و رای ندادن....

پدرام ابراهیمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

محمدباقر قالیباف آرزوی گفتن سومین «نه» را به دل ما گذاشت و خودش محترمانه کنار رفت و حالا دو گزینه مشخص‌تر از قبل در مقابل ماست: پل یا دیوار. البته این دو گزینه، سه حالت دارد: رای به پل، رای به دیوار (تو مایه‌های روم به دیوار) و رای ندادن (که می‌شود همان رای به دیوار). بعد از این صغرا کبرای بسیار نامحسوس، چند سوال از افراد موسوم به آرای مردد، آرای خاموش و قهرکرده‌های عزیز می‌پرسیم. پاسخنامه هم نداریم. برای خودتان جواب بدهید کفایت می‌کند.

یک- اگر وسط مردادماه در خانه‌ای زندگی کنید که با محله و نما و سیم‌کشی و علی‌الخصوص لوله‌کشی روکار آن مشکل دارید در این شرایط با اینکه امکان استفاده از کولر را دارید، آن را روشن نمی‌کنید؟ که چی؟

دو- شده شبی -گلاب به روی‌تان- راست‌روده شوید و همسرتان (اعم از زن یا شوهر) برای شما نبات‌داغ بیاورد و بگویید: «نه! این درمان‌ها مقطعیه. صبر می‌کنم بریم دکتر ریشه‌ای درستش کنم». خب عزیز دل، اول باید بتوانی از خانه خارج شوی، بعد ریشه‌ای و فلان. ریشه‌ات تا صبح از روده‌ات درمی‌آید!

سه- در شرایطی که باید با نردبان از دیوار مرتفعی بالا بروید، به جای پله اول و دوم و سوم، همان اول سعی می‌کنید پا روی پله آخر بگذارید؟ یا نردبان را کناری می‌اندازید و بالا می‌روید؟ (این مورد آخر با حامیان بعضی کاندیداها خط رو خط شد. ببخشید).

چهار- فرض کنید ناراحتی قلبی دارید و بقیه فکر می‌کنند تمارض و لوس‌بازی و از این حرف‌هاست. اگر قلب‌تان درد بگیرد، تا زمانی که به مرکز درمانی برسید، زیرزبانی و پروپرانولول استفاده می‌کنید یا صبر می‌کنید تا وراث باور کنند درد دارید؟! (البته معمولا مادرها از این سیستم‌ها دارند که برای هر کار ما می‌گویند: «خدا مرگم بده از دست کارای تو!» هفته‌ای هشت روز هم می‌روند دکترهای متنوع!).

و سوال آخر- هر کسی به چیزی افتخار می‌کند و این حق اوست. فضولی دلیلش هم به ما نیامده. فقط سوال اینجاست که اگر به دورانی برگردیم که در فرودگاه‌های جهان تا پاسپورت ما را می‌دیدند، هزارجور تست دی.ان.ای و قرنیه و... می‌گرفتند (که اثر انگشت محترمانه‌ترین‌شان بود) یا دوباره روزهایی بیاید که -زبانم لال- از گیِت‌هایی ردمان کنند که از گفتنش هم شرم دارم، آیا صفحه انتخابات شناسنامه‌تان را مثل تسوکه می‌گیریم جلوی روی مامور که بگوییم: «عوضش تا حالا رای ندادم؟ سفیدِ سفیده!». بیا برنگردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هو الشافی

    • م ه

      خخخخخ...
      عالی بود...عالی....به امید خدا که دیگه بر نمیگردیم به اون دوران

    • بدون نام

      واقعا من هم آدمهایی که رای نمیدن رو درک نمی کنم مخصوصا اونها که تو همین کشور زندگی میکنند. و هر اتفاقی بیفته رو زندگی شون اثر داره. یعنی میخوان بگن متفاوتیم؟!! یا اینکه حواسشون نیست اوضاع چطوریه؟

    • م ه

      میخوان بگن ما خیلی میفهمیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج