اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۴۹۵۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

یوزهای جوان در کمین فرصت

جام جهانی جوانان در شرایطی از امروز در کره‌ جنوبی برگزار می‌‌شود که ملی‌پوشان کشورمان به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

روزنامه شرق: جام جهانی جوانان در شرایطی از امروز در کره‌ جنوبی برگزار می‌‌شود که ملی‌پوشان کشورمان به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند. ملی‌پوشان کشورمان که در این دوره امیرحسین پیروانی را به‌عنوان سرمربی بالای سرخود می‌‌بینند، برای سومین بار در تاریخ است که جواز حضور در جام جهانی را به‌دست آورده‌اند. در دو دوره قبلی شرایط چندان به نفع تیم ملی کشورمان پیش نرفت و اين دو دوره کاملا متفاوت با یکدیگر بوده‌اند. ایران برای اولین بار در جام جهانی ١٩٧٧ تونس به میدان رفت. در آن برهه، ملی‌پوشان کشورمان با وجود یک برد و یک تساوی از مرحله گروهی کنار رفتند. دست جوانان ایرانی دیگر به جام جهانی نرسید تا اینکه سال ٢٠٠١ راهی آرژانتین شدند تا برای دومین بار در جام جهانی جوانان بازی کنند. این دوره یکی از بدترین دوره‌ها برای جوانان ایرانی شد، چون آنها با سه شکست پی‌در‌پی از مرحله گروهی کنار رفتند.

آهسته و پیوسته

شاگردان امیرحسین پیروانی در شرایطی به جام جهانی کره جنوبی که سومین جام جهانی تاریخ برای آنهاست، رسیده‌اند که شروع چندان مطمئنی در مرحله انتخابی این رقابت‌ها نداشتند. در واقع ایران برای رسیدن به جام جهانی باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌‌درخشید که از همان دو بازی اول کار به اما و اگر کشید؛ دو تساوی مقابل تیم‌های قطر و ژاپن، می‌رفت تا امید شاگردان پیروانی برای رسیدن به جام جهانی ٢٠١٧ را کم‌رنگ کند. با این حال دو گلی که رضا جعفری مقابل ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا زد حکم صعود ایران به جام جهانی زیر ٢٠ ساله‌ها را امضا کرد. البته جوانان ایرانی با شکست مقابل عربستان در نیمه نهایی از صعود به بازی نهایی جام ملت‌های آسیا بازماندند، ولی از آنجا که از این منطقه چهار تیم به مرحله نهایی جام جهانی می‌رسیدند، دیگر چندان اهمیتی نداشت؛ هرچند که آخرین حضور جوانان ایرانی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به سال ١٩٧٧ برمی‌گردد.

ثبات در مربیگری

اگر نخواهیم بگوییم اصلی‌ترین، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل صعود ایران به جام جهانی جوانان ثبات در کادر فنی و حضور فردی به نام امیرحسین پیروانی است؛ یکی از برادرهای خانواده پیروانی که راه طولانی‌ای در عرصه بازی و مربیگری فوتبال در ایران طی کرده‌اند. امیرحسین البته مثل غلام و افشین چندان در سطح فوتبال ایران به‌عنوان بازیکن ندرخشید و بیشتر به بازی در برق شیراز دلخوش بود؛ ولی روی‌آوردن زودهنگامش به مربیگری و کارکردن با سرمربیان مشهور در قامت یک دستیار بالاخره راه ورود به تیم ملی جوانان به‌عنوان سرمربی را برایش گشود. او هم سرانجام نشان داد راه کارکردن با ایرانی‌ها و از همه مهم‌تر، راه کشف استعداد را به خوبی فرا گرفته و برای سومین‌بار در تاریخ، جوانان ایرانی را راهی جام جهانی کرده است.

اولین بازی: فردا با کاستاریکا

شاگردان پیروانی با ایستادن در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی کار به‌نسبت دشواری برای صعود از این گروه دارند. زامبیا، پرتغال و کاستاریکا سه تیم دیگر این گروه هستند که هرکدام برای رفتن به مرحله حذفی جام جهانی ٢٠١٧ نقشه و برنامه دارند. ایران مثل تقابل دیگر این گروه، فردا به مصاف کاستاریکا می‌رود تا اولین بازی‌اش را در این رقابت‌ها برگزار کند.

استارت از امروز

اگرچه کار ایران برای این رقابت‌ها از فردا شروع می‌شود؛ ولی از امروز به طور رسمی جام جهانی با انجام چهار بازی کلید می‌خورد. شش شهر کره میزبان این دوره از بازی‌ها هستند که باید بازی‌های گروه A تا F را پوشش دهند. امروز بازی‌های گروه اول و دوم برگزار می‌‌شود. از گروه اول حساس‌ترین بازی را تیم‌های آرژانتین و انگلیس برگزار می‌‌کنند و بعد هم که کره به مصاف گینه می‌‌رود. از گروه دوم هم ونزوئلا با آلمان و وانوتو به مصاف مکزیک مي‌رود.

مدعیان قهرمانی

اگرچه تیم ملی فرانسه کیلیان امباپه، ستاره جوانش را در این دوره از رقابت‌ها ندارد، اما هنوز یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی در جام جهانی است. همین پرتغالی که در گروه ایران هم قرار دارد، یکی دیگر از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی است و بعد هم باید به آلمان اشاره کرد که جوانانش حالا حسابی باتجربه شده‌اند. از این تیم‌های اروپایی گذشته باید اشاره‌ای هم به اروگوئه شود که حداقل برای رسیدن به فینال این دوره از رقابت‌های جام جهانی، بخت بیشتری نسبت به تیم‌های سایر قاره‌ها دارد.

شگفتی‌ساز

غیر از تیم‌های مدعی این دوره از رقابت‌ها، باید به تیم‌هایی که ممکن است دست به شگفتی زده و تا مراحل پایانی جام هم بروند اشاره شود؛ همین کره که علاوه بر میزبانی، تیم با استعدادی هم دارد ممکن است یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این دوره از بازی‌ها شود. زامبیا دیگر تیم حاضر در گروه ایران که به لطف همین جوانانش قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد، دیگر تیمی است که باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد. آمریکا و مکزیک هم دیگر تیم‌هایی هستند که می‌‌توانند در این فهرست قرار بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساعت بازی رو هم اعلام میکردین!!!!!!!! وای از دست شماهااااااا!!!!!!!!

    • sm2

      ۱۲و نیم ساعت بازی ایران . کاستاریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج