جاباما
۵۳۷۹۲۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

این افراد در ماه رمضان نباید روزه بگیرند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه‌داری برای برخی افراد و بیماران مناسب نیست و این اشخاص در ماه رمضان نباید روزه بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه‌داری برای برخی افراد و بیماران مناسب نیست و این اشخاص در ماه رمضان نباید روزه بگیرند.
سید ضیاء الدین مظهری‌ متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به محدودیت روزه داری برای برخی افراد اظهار کرد: افرادی که دچار بیماری‌های خاصی هستند در ایام ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان نباید بدون اجازه پزشک معالج خود اقدام به روزه گرفتن کنند زیرا در این صورت ضررهای‌ بسیاری به بدن آنها وارد می‌شود و بیماری‌ آنها تشدید پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: بیمارانی که باید داروهای خود را طبق زمانبندی‌ خاصی مصرف کنند، نباید در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند زیرا ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به سلامتی جسمی آنها وارد شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تأکید کرد: افرادی که دارای سابقه بیماری سنگ کلیه هستند باید مایعات به اندازه کافی مصرف کنند که در ماه مبارک رمضان عمل روزه گرفتن به دلیل آنکه‌ سطح مایعات بدن را بسیار کاهش می‌دهد برای اینگونه‌ افراد ضرر دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که مبتلا به بیماری دیابت کنترل نشده هستند نباید بدون اجازه پزشک روزه بگیرند زیرا این کار ممکن است میزان قند خونشان‌ را به صورت ناگهانی کم و یا زیاد کند.

مظهری افزود: افرادی که بر طبق اصول و قاعده‌ای منظم در ماه مبارک رمضان تغذیه مصرف نمی‌کنند ممکن است دچار ضعف و بی‌حالی شود که توصیه می شود روزه داران وعده‌های سحری و افطار‌ی را به صورت منظم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف مصرف کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسانی که در راه خدا و پیامبران راه اسلام حرکت می کنند روزه واجب است اما کسانی که برای خود نمایی روزه بگیرد قبول نیست این ماه مبارک رمضان عزیز بهترین ماه خدا است بس خواهش میکنم از معسولینی روده بالا تا من کارگر ساده بیایم در این کشور عزیز با هم دوست باشیم کینه و دشمنی را کنار بگذارید و با هم مهربان باشیم دست به دست هم دهیم تا کشوری سربلند پیروز داشته باشیم اگر همه معسولینی کشور در راه امام و رهبری عزیز حرکت کنند دشمن غلت می کند چپ و به کشورمان ایران عزیز نگاه کند

    • امیر

      خدایا کمک کن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج