جاباما
۵۴۰۴۶۲
۷۱ نظر
۵۰۰۸
۷۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاسپینی‌ها مقابل بانک مرکزی کفن پوش شدند

سپرده گذاران کاسپین که خود را فریب خورده بانک مرکزی می دانند و معتقدند وعده های این بانک در ساعات پایانی انتخابات ریاست جمهوری صرفاً تبلیغاتی بوده است، از سراسر کشور خود را به میرداماد رسانده اند.

خبرگزاری تسنیم: مشکلی که برای سپرده گذاران موسسه کاسپین ایجاد شده درحالی کماکان ادامه دارد که بانک مرکزی در واپسین ساعات مانده به انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه هایی از آغاز پرداخت سپرده های زیر ۱۰ میلیون خبر داد ولی این اطلاعیه ها به جای آنکه از حجم نگرانی این گروه از مردم بکاهد موجب تشدید نگرانی آنها شد.

از همان ساعات نخست صدور اطلاعیه های کاسپینی از سوی بانک مرکزی خبر آمد که مردم مقابل ساختمان مرکزی این موسسه در تهران و شهرستان ها تجمع کرده اند. البته همزمان با آغاز مراجعه سپرده گذاران خرد به شعب موسسه نیز واقعیتی دیگر برای مردم آشکار شد و آن اینکه عملاً سپرده گذاران پولی به دست شان نرسید جز اینکه رنگ دفترچه حساب شان نارنجی و البته درصدی از اصل سپرده هایشان کسر شد؛ بطور میانگین ۵۰ تا ۶۰ درصد اصل سپرده های کاسپینی ها کسر می شود و مابقی هم پرداخت نمی شود آنهم به دلایل متعدد از جمله قطعی سیسیتم های نرم افزاری و شبکه ای شعب، نبود نقدینگی و یا ناقص بودن اطلاعات مشتریان !!!
کاسپینی‌ها مقابل بانک مرکزی کفن پوش شدند

این درحالی است که چند بانک مرکزی مدعی تعیین تکلیف سپرده گذاران تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان است اما همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، مردم با مراجعه به شعب با نبود نقدینگی در شعب و از طرفی نصف شدن دارایی های خود مواجه شده اند.

اکثر سپرده گذاران کاسپین که در تجمع های مختلف حضور دارند می گویند: اکثر سپرده گذاران دارای مبالغ بالای ۱۰۰ میلیون تومان نزد موسسه هستند که در تعیین تکلیف بانک مرکزی جایی برای آنها دیده نشده و زمزمه عدم تعیین تکلیف مبالغ بالا در میان مردم باعث تشدید خشم و عصبانیت آنها شده است.

از روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن تقریباً سپرده گذاران کاسپین در سراسر کشور مقابل شعب این موسسه تجمع کرده اند ولی مسئولان بانک مرکزی در این مدت به جز وعده و تکرار شعارهای قبلی عملا کاری برای مردم با وجود ۸ ماه بحران سازی در کشور کاری نکرده اند.

همین موضوع موجب شده تا امروز سپرده گذاران کاسپین از سراسر کشور راهی میرداماد شوند تا با تجمع مقابل ساختمان بانک مرکزی باردیگر صدای اعتراض خود را به گوش ساکنان برج میرداماد برسانند.

تجمع امروز کاسپینی ها مقابل ساختمان بانک مرکزی موجب مسدود شدن خیابان میرداماد و اختلال در رفت و آمد شده است! سپرده گذاران کاسپین که امروز هم کفن پوش شده اند در خیابان میرداماد تجمع کرده اند.

تجمع کنند گان روزه دار و خشمگین می گویند از ظلم مدیران دولتی و بی اعتنایی آنها به این معظل طولانی مدت و از طرفی وعده های دروغ و عوام فریبی آنها در به اصطلاح سامان دهی و اظهارات یک طرفه مدیران بانک مرکزی که کاملا تحریف واقعیت ها است و همچنین اظهارات مغلطه آمیز رسانه ای آنها گلایه مندند .

تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی از جمله : "الله اکبر"; "ای رهبر آزاده حمایت " ;" ما پیروان رهبریم از حقمون نمیگذریم" ;"امنیت سرمایه حق مسلم ماست"; " کاسپین دزدی کرده بانک مرکزی حمایت کرده" ;"مفسد اقتصادی اعدام باید گردد" ;"مدیران بی لیاقت اخراج باید گردند" خواهان پایان دادن این سناریوی تهدید امنیت سرمایه های مردم از سوی بانک مرکزی و بازپس گیری سریع سرمایه های به غارت رفته خود و از طرفی محاکمه تمامی مسببین و دست های پشت پرده این جنایت مالی در حق خود و نیز آنهایی که اعتماد عمومی در کشوررا هدف قرار داده اند شدند .
کاسپینی‌ها مقابل بانک مرکزی کفن پوش شدند

بنا بر گزارش های رسیده به خبرنگار تسنیم همزمان در اکثر شهرها تجمعات اعتراضی کاسپینی ها در مقابل مرکز دولتی از جمله استانداری ها و فرمانداری ها و نیز شعب کاسپین برگزار شده است و مردم می گویند آمارهایی که بانک مرکزی از میزان تعیین تکلیف سپرده گذاران میدهد مبنی بر اینکه ۹۰ درصد سپرده گذاران زیر ۲۰ میلیون تومان هستند صرفا تبلیغاتی است و جهت سرپوش گذاشتن بر عدم حل کامل موضوع ;مردم اضافه نمودند موسسه کاسپین با حمایت بانک مرکزی بر آن است تا مبالغ بالای ۵۰ میلیون ها را که عده بسیاری هستند را همچنان بلاتکلیف بگذارد.

بی تردید و با عنایت به رویه های حقوقی ، کارشناسی و قانونی صدور مجوز نهایی کاسپین می بایستی منوط می شد به اتمام فرآیندهای ارزیابی و انتقال دارایی اعضای ۸تعاونی اعتباری ولی با سوء مدیریت فاحش مدیران بانک مرکزی دولت یازدهم و نیز تعجیل مبهم در صدور مجوز اکنون ضربه ای سنگین بر اعتماد عمومی مردم در کشور شده است که خود از ابهامات بزرگ عملکرد بانک مرکزی است.

عدم پایبندی مدیران بانک مرکزی به وعده های خود تا کنون باعث شده سرنوشت مبهم تعیین تکلیف سرمایه های مردم در این موسسه، بحران کاسپین را به یک کلاف سردرگم مالی و اجتماعی و امنیتی تبدیل نموده است که این خود نشان ازعمیق بودن این فاجعه و تاییدی یر بی تدبیری آشکار مسئولین امر است.

سپرده گذاران کاسپینی به تسنیم می گویند : این بحرانی که شاهد آن هستیم در تاریخ بانکداری ایران حتی برای موسسات غیر مجاز هم سابقه نداشته است و این نشان می دهد یک فساد سازمان یافته قبل از صدور مجوز موسسه کاسپین رخ داده است و یک سری افراد متخلف و با داشتن لابی های پشت پرده مجوزی را می گیرند که بعد از مدتی کسری و زیان اش کشف می شود حال بانک مرکزی به جای آنکه مدیران خود را به دلیل اهمال و سوء مدیریت توبیخ و برکنار و تاوان این سوء مدیریت را برای مردم جبران کند بلکه حتی در این مقطع هم می خواهد با فرافکنی به جای جانب داری از مردم دوباره از همان موسسین متخلف کاسپین و هیات مدیره ناکارآمد آن حمایت نماید چرا که روش پرداخت تسویه ای و مرحله ای سپرده های مردم و نیز نصف کردن سرمایه های آنها صرفا در جهت سود سازی و ایجاد منفعت برای خود موسسه کاسپین است نه مردم مورد ظلم واقع شده در این فاجعه...!!!

سپرده گذاران کاسپین همچنین به تسنیم گفتند: سهامدران عمده کاسپین یعنی هیات تسویه تعاونی های اعتباز فرشتگان و امید جلین با هماهنگی با بانک مرکزی روش پرداختی پلکانی را طراحی نموده اند تا بدین ترتیب جبران کسری و زیان از سهامداران عمده کاسپین انجام نشود بلکه این مردم سپرده گذار باشند .
کاسپینی‌ها مقابل بانک مرکزی کفن پوش شدند

هر چند ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در نشست خبری انتخاباتی خود در ۱۹اردیبهشت امسال مدعی بود : باید بابت مؤسسه کاسپین از بانک مرکزی تقدیر شود!! و اینکه معترضین مربوط به تعاونی های اعتبار هستند و بزودی تعیین تکلیف می شوند اما عده ای از مردم در تماس با خبرنگار تسنیم گفتند: مدارک و مستندات نشان می دهد فرشتگان سالها پیش منحل و با تشکیل موسسه آرمان ایرانیان درآن فعالیت می نموده و سپس یا تغییر نام به کاسپین در انتهای سال۱۳۹۴مجوز رسمی خود را از بانک مرکزی اخذ نموده بود ولی بانک مرکزی با تغییر صورت مساله و بدون در نظر گرفتن مستندات قبلی به دلایل نامعلومی در حال وارونه سازی و پاک کردن تمام قصورات خود است و مردم را به فرشتگانی حواله می دهد که خود می داند به هدف فرار از رسوایی اشتباهات مدیران بانک مرکزی از عقوبت این فاجعه مالی طراحی شده شده است.

معترضین همچنین می گویند: اخیرا بانک مرکزی اطلاعیه های متعددی درباره کاسپین داده است در حالیکه می توانست در همان زمان صدور مجوز کاسپین۲۷اسفند۱۳۹۴ اطلاع ‌رسانی های رسمی و شفاف از طریق سایت رسمی خود و رسانه‌های عمومی، در خصوص موارد مهمی همانند مشروط بودن مجوز و ممنوعیت نصب تابلو و اخذ هر گونه سپرده و یا حتی توافقات ضمنی و پشت پرده تعاونی های اعتبار تشکیل دهنده کاسپین را انجام دهد ولی بانک مرکزی با غفلتی آگاهانه وعدم اطلاع رسانی به موقع برای چنین امورمهمی عمق این فاجعه را بزرگتر نمود که این خود نشان از این دارد که بانک مرکزی باید به یک تصفیه درون سازمانی مدیران خود برای جلوگیری از بروز چنین وقایع در آینده تن بدهد.

مردم معترض به خبرنگار اقتصادی تسنیم می گویند: تصور عمومی ما این است مدیران بانک مرکزی بطور تعمدی هدف شان از عدم حل این مشکل هموطنان و نیز ارایه سناریوی جدید کسر کردن سرمایه های مردم و در نظر گرفتن منافع عده ای خاص از جمله سهامداران عمده و مدیران کاسپین است در حالیکه طبق قوانین تجارت این زیان ها به شرط صحت می بایستی توسط موسسه کاسپین تقبل شود نه سپرده گذاران اما بانک مرکزی و مدیران کاسپین و دیگر افراد صاحب نقوذ در موسسه کاسپین می خواهند این کسری و زیان از دارایی مردم عادی تامین شود و اگر قرار بر انجام این روش با تجاوز به سرمایه مردم است دیگر چه احتیاجی به تاسیس موسسه کاسپین با آن همه هزینه های اداری و پرسنلی است در حالیکه با این روش تسویه ای می توان تعیین تکلیف سپرده های مردم را به یک بانک عامل یا موسسه عامل موجود در کشور که دارای ساختار مدیریتی مناسب است واگذار نمود.

مردم حاضر در تجمع از آقای روحانی رییس جمهور در خواست نمودند تا ایشان شخصا برای حل این بحران ورود نمایند و منشور حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم در کاسپین را در عمل به اثبات رسانده و نگذارند سرمایه های مالی و اجتماعی مردم در اقصی نقاط کشور بیش از این ضایع گردد.

چندی قبل حسن روحانی در اولین نشست خبری خود بعد از پیروزی در انتخابات گفت :اگر حق یک ایرانی در داخل و خارج نادیده گرفته شده، تمام تلاش خود را خواهم کرد و یکی از اهداف ما اجرای حقوق شهروندی است و همه باید دست به دست هم دهیم که حقوق شهروندی را به خوبی پیاده کنیم و حق همه مردم برای ما اهمیت دارد.... اکنون سوالات مهمی که در اینجا می باشد آن است که : چرا حسن روحانی رییس جمهو اقدامی عملی جهت پایان دادن به این بحران مالی و اجتماعی ۸ ماهه که حقوق شهروندی چند میلیون ایرانی به همراه خانواده شان تضییع شده است نمی کند ؟! آیا ارجحیت منافع عده ای خاص در مقابل منافع ملی و مردم در این پرونده مطرح می باشد ؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جونشون به لبشون رسیده

    • بدون نام

      وای چقد اوضاع کشور به هم ریخته ...

      پاسخ ها

      • آوا

        چرا حرف درمیاری؟

      • بدون نام

        از این حرفها نزن خوب نیست

    • بدون نام

      خرم اباد هم اشوب کردن

    • بدون نام

      مردم وضعشون بد نیست.هی الکی می نالند من تو کف یک میلیونم اون وقت اینا بالا پنجاه میلیون سپرده کردن

    • بدون نام

      واقعا سخته، بنده خدا ها قسط هاشون عقب افتاده.خدا باعث و بانیشو لعنت کنه

    • بدون نام

      همه اینها بدلیل طمع زیاد بعضی همطنان است آخه آدم یه ذره فکر کنه میتونه تصمیم درستی بگیره که چه جوری موسسه ای با سود 32 درصد میتونه به فعالیتش ادامه بده در حالیکه نرخ سود تسهیلات 18 درصده بهترین جای سپرده گذاری بانکهای معتبر ودارای ریشه با نرخهای مصوب بانک مرکزی میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه نکنید. بسیاری به کاسپین به چشم یک بانک نگاه کردند و حساب کوتاه مدت باز کرده اند و اکنون نمی توانند پول خود را بگیرند

    • بدون نام

      ببینیم دولت تدبیر و امید چیکار میکنه!ما منتظریم.

    • شمس تبریزی

      ب دادشون برسین اخه چه گناهی کردن اینا مگه مجوز نداشته

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      سیستم بانکی پاشنه آشیل نظام

    • بدون نام

      خوب ابن مردم اونوقت که سودهای نامتعارف 30 درصدی می گرفتند چرا معترض نبودند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحث اینه که این کار با مجوز صورت گرفته و غیرقانونی نبوده

      • بدون نام

        آره والا
        یکی می گفت 150 میلیون تو بانک داشتم با سود ماهی 6 میلیون تا حالا نزدیک 1 میلیارد سود گرفتم. حالا همچین قشقرقی راه انداختن یادشون رفته چندبرابر اصل پولشونو سود گرفتن. پاشونو بیخ گلوی دولت گذاشتن از بیت المال (حق بقیه ملت) درآرن بدن به اینا.
        بابا اون موقع که با پول ربا خوش خوشانتون بود فکر این روزا رو می کردید.

      • مهدی

        بدون نام در ساعت 4 بعد از ظهرگل گفتی
        یکی از نزدیکای ما هم همینطوره
        منم همینو گفتم بهش و بابام گفت نباید بهش میگفتی

    • بدون نام

      خرم اباد مال بانک توسعه است. ماهم توسعه بدبختمون کرده . هیچ خبرگزاری هم پوشش نمیده هیچ جا

    • بدون نام

      این همون شادی و نشاط وعده داده شده است

      پاسخ ها

      • آوا

        روزه تورو برده هاااا.

    • بدون نام

      به اعتماد مجوز بانک مرکزی همچین کاری کردن اما الان کسی پاسخگو نیست...
      ای کاش مثل ربنای شجریان کمی هم در مورد این موضوع نامه نگاری میشد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر عزیز 3 تا از قدیمی ترین و معروف ترین بانک های کشور در آستانه ی ورشکستگی اند.قالیباف هم اونروز تو مناظره اعلام کرد.اونوقت مردم رو چه حسابی میرن پولاشونو میذارن تو این موسسه های بی در و پیکر؟؟؟ مردم چرا عقلشون نباید کار کنه؟تو این دوره زمونه باید مالتو دو دستی بچسبی وگرنه تو این 12-13 سال اخیر اتقدر راه واسه تلکه کردن ازت پیدا شده که حواست نباشه بیچاره میشی

    • بدون نام

      دوازده میلیون پول بازنشستگی بابای منو الان کشیدن بالا خدا به حق این ماه از هیچکدومشون نگذره

    • بدون نام

      وقتی سود زیاد تو جیب شان می گذاشتن فکر این روز هم می کردن بانک مرکزی چکار کند .

    • بدون نام

      مفسداقتصادی درهرمقامی که باشه بایداعدام بشه تا ریشه این اتفاقات خشک بشه مثل چین

    • مهران

      بانک مرکزی اعلام کرد که این موسسه ها که سود زیاد می دهند خطر ناک هستن ما چرا ترسیدیم این کار را نکردیم وقتی سود 26 درصدی تو منزلتان می بردی چرا به این روزها فکر نکردی .حقتان هست پولتان ندهند .

    • هادی

      این الی برکت الله کجاست که به این اوضاع رسیدگی کنه.این آقای رییسی هی میگفت این سیستم کنونی داره خون مردمو میمکه ولی شما چشم وگوش بسته بودید ودوباره به این اوضاع بد رای دادید.از ماست که بر ماست

      پاسخ ها

      • اصغر

        یکی از عوامل گران شدن زمین مسئولین آستان قدس رضوی است پس بهتر است آقای رئیسی به اصلاح حوزه عملیاتی خودش بپردازد.

    • بدون نام

      اگر بانک مرمزی این دفعه به داد سپرده گزاران برسه مردم باز هم پیش موسسات غیرمجاز سپرده گذاری میکنند عملا اینکارا میکنند که مردم بابت سودبیشتر نرن پیش موسسات غیرمجاز

      پاسخ ها

      • آوا

        کو گوش شنوا ؟ خودشون سنگو میندازن تو چاه بعد میگن دولت بیا درش بیار .چندیییین بار تو اخبار بانک مرکزی هشدار داد ولی طمع پول نمیذاره که .

    • Mohamaad

      دیگه به بانک ها هم اعتمادی نیست یعنی خیلی وقته اعتماد از دست رفته چون کل سیستم بانکی ربا هستش

    • بدون نام

      گجعلی اوضاع مملک به هم نریخته اینها با هرس سود بیشتر وضع خودشان بد کرده اندو حقشان هست بدو بدو کنند وتو از آب گل آلود نمی توانی ماهی بگیرید .

    • حسام

      سود 40% گرفتن حالا میگن پولمونو با سودش بدید .چدر بانک مرکزی گفت به این موسسات اطمینان نکید

    • فرشاد

      یه عده هم اومدن اینجا در مورد اینکه حقشونه صحبت میکنن.خوب یه روز نوبت تو میشه که پولت خورده بشه ‌.این بدبختا حقشون رو میخوان به نظرم مردم باید ازشون حمایت کنن.حق الناس از حق الله واجب تره اینو تو قرآن نوشته

      پاسخ ها

      • مهدی

        سلام
        من هم مثل اونایی هستم که میگی
        خب مگه قراره این پول از کجا تامین بشه و بهشون برگردونده بشه ؟
        موقعی که از دولت شاکی بشن و بهش فشار بیارن در نهایت دولت پول اونارو باید از درآمد خودش و بیت المال بده
        موسسه دولتی که نبودن
        باید به همون شکایت در دادسرا بچسبن نه این که بیان توی خیابون و به دولت فشار بیارن
        مثل اینه که شما توی آمریکا ببینی طرف برای اینکه سهامش توی وال استریت سقوط میکنه وبدبخت میشه بره جلوی کاخ سفید و بگه دولت باید پول منو برگردونه
        تازه من از یکی از دوتام توی روزنامه اقتصاد پویا شنیدم که میگفت برای بعضی ها تسویه حساب 100 درصدی کافی نیست و اینها پول سود معوقه ای که این چند مدت بهشون نداده بودن رو هم میخان
        من خودم اینجا حساب نداشتم و راضی هم نیستم از پول
        بیت المال من این موارد پرداخت بشن
        این بیت هم شرح حال الانه
        گنه كرد دربلخ آهنگري
        به شوشتر زدند گردن مسگري

      • آوا

        آقا فرشاد قطعا هیچ کس از این جریان خوشحال نیست و ما هم برای هموطنامون ناراحیتم ولی شاید این مساله درس عبرتی باشه برای همه تا به هشدار مسوولین توجه بشه .دقیقا مثل جریان گلد کویست که خیلیا تمام زندگیشونو از دست دادن .

    • داریوش

      خوب وقتی سود سرشار می خوردن باید فکر اینجاشم میکردن....

    • بدون نام

      خودشون باعث شدن طمع داشتن به سودهای بالا اینه نتیجه اش ....

    • بدون نام

      خوب بانک مرکری از کجا بیاره به اینا بده میبایستی به سود معقول رسمی پایبند باشن و طمع برشون نداره هرچی میکشن حقشونه طمعکارا

    • رضا

      صندوغ ...نیشابور پول مارا خورد برای چی پیگیر نمی کنید مسولین

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای اونایی که میگن مردم حقشونه وقتی پولتو خوردند اونوقت میفهمی کی حقشه

    • محمد ا

      این موسسه قارچ گونه سیاست اقتصاد فلج هست چون از زمان دولت اقای دهم این موسسه ها هروز باز میشدن مجوزها نمیدانم چطوری به اقایان میدادن الان یک شرکت اسانسور بخواهید بزنید هفت خوان رستم باید بروی جلو نمیدانم عضویت درستدیکا عضویت در اتحادیه رد کردن لیست بیمه مدیر فنی تکنسین و کارت بازرگانی که خود داستان.دارد اینها را داشتی تا صنایع تو را تایید کند مجوز کار بدهد من ماندم در کار روزگار چطور اینها یک شب مجوز بانک داری میدهند با کدام پشت وانه اگر بانک مرکزی از این موسسه ها پشت وانه میگرفت حال ملت کفن پوش نمی شدن

    • محمود گودرزی

      حقوق شهروندی!! چه طنز تلخی. حتما این هم تقصییر احمدی نژاد هستش؟؟ خدا وکیلی تو و شمایی که به روحانی رای دادید باید جواب حق الناس مردم رو بدید. دولت نجومی خار. فاسد.عوام فریب. تمام اینها که گفتم حرف حقه حالا عقده ای دیس لایک کن. برترینها حقوق شهروندی یعنی چاپ مطلب من به عنوان شهروند رسالت جورنالیستی یادتون نره اگه من رو سانسور کردی

      پاسخ ها

      • آوا

        برو افطار کن بابا مگه مجبوری روزه بگیری هذیون بگی .

    • مجید

      روحانی چکارکنه مگه باراوله این مشکل پیش میادتواین ده سال بارها موسسه ها ورشکست شدن مردم ما طمعکارن اتفاقات قبلی یادشون میره،،خیلیارودیدم همیشه میگفتن هیچ نداریم و ناشکری میکردن ولی حالاروشده که یکی بیست سی میلیون پول تواین موسسات داشتن حالابخاطرطمع واقعاندارشدن

    • منوچهر

      بیچاره ها حقشون رومیخواند چکارکنندمعلوم نیست دولت هم بااین موضوع داره چکارمیکنه.

    • فریبا

      اونایی که اینجا کامنت هایی گذاشتند که حق ما بوده و معلومه خوشحال شدند که پول مارو خوردند.. زندگی خانواده من با پدر از کار افتاده و نیازمند درمان از این راه تامین می شد. مطمئن باشید که خیلی طول نمی کشه که این خوشحالی از دلتون ناپدید می شه. دست انتقام تقدیر قهارره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جان؟؟؟دست انتقام؟؟؟ مگه ما پول شما رو برداشتیم بردیم گذاشتیم تو موسسه؟؟کسی خوشحال نیست خانوم.آدم یکم عقل داشته باشه میفهمه موسسه ای که اینجوری داره سود نامتعارف به مشتریاش میده یه جای کارش میلنگه.بی عقلی خودتونو پای تقدیر نذارید

      • آوا

        پدر منم از کار افتاده ونیازمنده ولی هیچوقت چنین ریسکی روی کل سرمایه زندگیش نمیکنه توروخدا همه چیو گردن دیگران نندازین

    • بدون نام

      برید بهشون رای بدید این تازه اولشه اینها بفکر مردم نیستند فقط بفکر امثال صفدر حسینی هستند.

    • ایرانی

      بزودی بانکها و موسسات مالی مجاز بزرگ کشور نیز دچار این مشکل خواهند گردید -مگر اینکه بانکها بتوانند یا بخشی از معوقات و دارایی های مشکوک الوصول خود را احیا کنند یا بخشی از دارایی های ثابت خود را نقد نمایند

    • بدون نام

      پول اینا جایی دیگس با کفن پوشیدن کار درست نمیشه مگه سال ۴۲ که کفن بپوشی سر وصدا کنی نظم مملکتو به هم بزنی مملکت قانون داره شکایت کنید تا رسیدگی بشه این راهش نیس به نظرم قانون باید جلوی این هنجار شکنی ها بایسته

    • بدون نام

      مرگ بر دزد

    • بدون نام

      طرف چند برابر اصل پولش رو سود ۳۲/ درصدی گرفته،برده وخورده حالا میگه پولمو میخوام!! مگه بارها اعلام نکرده بانک مرکزی که این موسسات اعتباری قابل اعتماد نیستن ریسک نکنید.امان از حرص وطمع.

    • مونا

      سپرده های مردم دست کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      دوستای بابک زنجانی چقدر زیادن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • نا شناس

      من کار مند پست بانک بودم سرمایه گذاری بلند مدت پنج ساله سود در سرسید با سود75 در صد منابع زیادی جمع کردنند بعدا این طرح حذف شده مردم هنوز هم نمی دانند پولشان چه شده چون گزارش ویرایش ندارد یعنی تا پایان پنج سال سود واریز نمی شود بعضی از افراد وام ازدواجی 4در صد گرفتندامدنند با این سود سپرده کردنند ای ادمهای طمع کار کم عقل

    • بهزاد

      نده برج 11سال 94 پس از بررسیهای زیاد کارشناسی وآگاهی کامل از صدور مجوز بانک مرکزی نسبت به سپرده گذاری در موسسه فرشتگان اقدام کردم اگر به فرض محال ادعای بانک مرکزی مبنی براینکه موسسه فرشتگان در حال تسویه بوده وحق فعالیت نداشته پس سودی هم متصور نیست چرا همان موقع اعلام نکرد تا مردم تصمیم درست بگیرد اگر گلاه برداری شده اولاًباید گلاه بردار نتبیه ومجازات شود نه سپرده گذاران وثانیاً بانک مرکزی نیز در این گلاه برداری شریک است ضمناًاز قوه محترم قضایی بیش از این است چطور وقتی بانک ها از مردم مطالبه دارند قوه محترم قضایی اموال آنان را مصادره وآخرین رقم جراییم غیر شرعی وتأخیر وتعدیه را هم می گیرند وزندانها را پرکرده اند ولی وقتی نوبت به مردم می رسد مصلحت اندیشی نموده

    • علی

      الاهی هربانکی پول مردم را می خوره تبدیل به سرطان بشه و از گلوش پاین نره

    • بدون نام

      اینها از عواقب تلخ ربا و بانکداری ربوی در سیستم بانکی کشور است که موسسات مال در یک رقابت بی سرانحام و برای بردن گوی رقابت از یکدیگر دائما نرخ بهره خود را بالاتر برده تا جاییکه دیگر متضرر شده و کار به اینجا میکشد و از سوی دیگر زیان عمده را چرخه تولید و اشتغال میکند که به جای اینکه سرمایه های مردم در چرخه تولید به کار گرفته شده و تولید ملی و اشتغال رونق بگیرد دچار رکود و کساد میشوند مشکلاز سیستم بانکداری است مفاهیم دینی ما نیز به خاطر همین ربا را ناپسند میدانند که این امر در کشورهای دیگر اجرا میگردد

    • باران

      مشت نمونه خرواره این تازه اول ماجراست حت ورشگسته هست و بزودی تمامی بانکهای دولتی هم اعلام ورسگستگی خواهند کرد منتها مردم یا خواب هستن یا خودشون و به کوچه علی چپ میزنن. دیگه بالاتر از این که تو مناظرات ریاست جمهوری همه کاندیدها علاوه بر اینکه به فسادها و دزدیهای خودشون اعتراف می کردن همگی معتقد بودن بانکها همه ورشگسته اند.

    • بدون نام

      خیلی ممنون از هموطنان عزیز که در موقعیت های حساس با گفتن کلمه های طمعکار و بی عقل و احمق هموطن خود را در مشکلات یاری کردند و اصلا هم نگفنه اند تصمیمیست که گرفته شده یا موسسه ایست که ساختمانهایش هنوز در سطح شهر هستن و نگفتن سود هجده درصد با بیست درصد تفاوتش چیست که یکی میشود طمع کار و دیگری زاهد پاکیزه و نگفتن طرف کاسپین نمیشناخته یا ثامن الحجج و قرشتگان تو شهرش نبوده میان نظر میدن و حق بجانب و توهینم میکنن. مثل این میمونه زلزه بیاد خونه ای برسر اهالی خونه خراب بشه افرادی که از اونجا رد بشن بگن مرد خونه باید خونه اشو ضد زلزله میساخت ای احمق و تنبل حالا حقته که با خانواده ات بمیری طمعکار. واقعا به کمک این مردم نباید امید داشت

    • بدون نام

      وظیفه بانک مرکزی چیه ؟ مجوز بانک مرکزی یعنی چی ؟ آقای قالیباف حرف قشنگی زد : وقتی نتونیم امنیت سرمایه مردم خودمونو تامین کنیم چطور حرف از جذب سرمایه گذاری خارجی میزنیم؟

    • alimosavi

      این الی برکت الله کجاست که به این اوضاع رسیدگی کنه.این آقای رییسی هی میگفت این سیستم کنونی داره خون مردمو میمکه ولی شما چشم وگوش بسته بودید ودوباره به این اوضاع بد رای دادید.از ماست که بر ماست

      پاسخ ها

      • اصغر

        الی برکت الله به آستان قدس رضوی!!

    • بدون نام

      این موسسه مگه مجوز از بانک مرکزی نداشته
      چقدر بی درو پیکر

    • اصغر

      حضرات روزهایی که بدون زحمت بهره های آنچنانی را می گرفتند زره بتن کرده بودند. اینرا بهش می گویند ریسک بانک ها زرنگتر از انند که بشما دیناری اضافه پرداخت کنند.

    • بدون نام

      وقتی اعلام می شود همه مشکلات از جهالت است ، عده ای قبول نمی کنند.
      بارها بانک مرکزی اعلام کرده است فقط اصل سپرده را فقط در بانکها تضمین می کند و هیچ گونه تضمینی در خصوص صندوق ندارد. حالا یک عده طمه کردند باید چوب طمع خود را بخورند. اگر کوچکترین تخلفی بانک مرکزی داشت ، قوه قضاییه بشدت برخورد می کرد . لذا هیج تخلفی صورت نگرفته و از طرفی دولت صندوق خیریه ندارد تا هر کس ضرر کرد ، جبران خسارت کند. قبل از اقدامی اگر مطالعه شود این مشکلات به وجود نمی آید‌ . شرکت هرمی و شرکت لیزینگ و موارد مشابه فقط روی طمع مردم حساب کردند. لذا باید توان اشتباه خود را بدهند و دولتدهم اجازه ندارد از بیت المال به این افراد پول بدهد

    • بدون نام

      همش می گن مجوز داشته . بله داشته ولی دلیل نمی شود تمام صنوف مجوز دارند ولی در آنها تخلف نمی شود؟؟ تمام شرکتها مجوز دارند ولی در آنها تخلف نمی شود؟ مجوز برای فعالیت است ولی اگر صندوق تخلف کرد این قوه قضاییه است که باید برخورد کند و دولت اجازه ندارد جبران خسارت کند. ایکاش این موارد درس عبرت بشود قبل از هرکاری مطالعه کنیم . حماقت بدترین درد است

    • وکیل دادگستری

      چون از قوانین اطلاعی ندارید این همه قیل و قال راه انداختید.
      صدور مجوز یک بحث قانونی است و در همان قانون پیش بینی نشده اگر صندوق ورشکست شد باید بانک مرکزی و یا دولت جبران خسارت کند. اگر دوستان قبل از سرمایه گذاری به سایت بانک مرکزی مراجعه می کردند ملاحظه می نمودند که صراحتا اعلام شده است بانک مرکزی هیچ گونه تعهدی در خصوص صندوق ها نداشته و صرفا اصل پول سپرده گزاران فقط و فقط در بانکها تضمین می کند.
      حالا دوستان بعلت طمع مال خود را از دست داده و زمین و زمان ناسزا می گویند که تاثیری نداشته و فقط باید از طریق قوه قضاییه اقدام کنند چرا که دولت اختیار قانونی برای حل این موضوع ندارد

    • بدون نام

      رباخوارها کفن پوش شده اند

    • بدون نام

      آره والله طمع کارای ربا خوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج