۵۵۱۳۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امن‌ترین کشورهای جهان در حوزه‌ی سایبری

اتحادیه ارتباطات بین‌الملل، اخیراً شاخص امنیت سایبری کشورهای جهان را منتشر کرد. برخی از نام‌های حاضر در این فهرست، قابل‌توجه و تأمل هستند.

وب سایت سایبربان: اتحادیه ارتباطات بین‌الملل، اخیراً شاخص امنیت سایبری کشورهای جهان را منتشر کرد. برخی از نام‌های حاضر در این فهرست، قابل‌توجه و تأمل هستند.
امن‌ترین کشورهای جهان در حوزه‌ی سایبری

اطلاعات منتشرشده از سوی اتحادیه ارتباطات بین‌الملل (ITU)، در اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی که اخیراً در ژنو برگزار شد، فهرستی از امن‌ترین کشورهای جهان در حوزه‌ی سایبری، انتشار یافت. در رأس این لیست طولانی، به ترتیب، سنگاپور، آمریکا، مالزی، عمان و استونی، به چشم می‌خورند. در این میان، همسایگان استونی، لتونی و لیتوانی، کشورهای هم‌جوار روسیه در مرزهای غربی این کشور، نیز، به ترتیب، در رده‌های ۲۱ و ۵۷، به سر می‌برند.

از سوی دیگر، بررسی کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا نیز، می‌تواند قابل توجه باشد. بر اساس داده‌های گزارش یاد شده، نروژ، فنلاند و سوئد نیز، رتبه‌های ۱۱، ۱۶ و ۱۷ را به خود اختصاص داده‌اند. رده‌بندی یاد شده، ۱۹۵ کشور جهان را شامل می‌شود.

راوک ریک (Rauk Rikk)، از متخصصان امنیت سایبری دانشگاه حاکمیت الکترونیک تالین، واقع در استونی، معتقد است که شاخص‌های مورد بررسی قرار گرفته در این رتبه‌بندی، از سال ۲۰۱۴ تا کنون تغییر نکرده است. شاخص‌های اصلی مقایسه‌ی امنیت سایبری کشورها، مؤلفه‌های ثابتی را شامل می‌شود. از جمله این عوامل، می‌توان به معیارهای قانونی، فنی، مدیریتی، همکاری‌های سایبری و میزان ظرفیت‌های موجود، اشاره کرد.

ریک در ادامه، با بررسی نکات منفی این فهرست، فقدان تدوین سازوکار ضروری، جهت ملزم ساختن دولت‌ها به ارائه‌ی مدارک و دلایل مستند، از سوی اتحادیه ارتباطات بین‌الملل را از ضعف‌های اساسی این طرح، می‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج