۵۴۴۹۶۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

روش جدید هک با پاورپوینت

محققان امنیتی روش جدید هکرها را شناسایی کرده‌اند که با استفاده از فایل‌های پاورپوینت، بدافزارهای خود را گسترش می‌دهند. هم‌اکنون شروع چندین حمله با استفاده از این روش گزارش شده است.

وب سایت سایبربان: هکرها با استفاده از آسیب‌پذیری پاورپوینت اقدام به گسترش بدافزار و آلوده سازی سامانه‌ها می‌کنند.

محققان امنیتی روش جدید هکرها را شناسایی کرده‌اند که با استفاده از فایل‌های پاورپوینت، بدافزارهای خود را گسترش می‌دهند. هم‌اکنون شروع چندین حمله با استفاده از این روش گزارش شده است.
روش جدید هک با پاورپوینت

هکر با استفاده از آسیب‌پذیری پاورپوینت می‌تواند از قابلیت mouseover سوء استفاده کرده و کد پاورشل را اجرا کند. حمله هکر با استفاده از ارسال ایمیل‌های مخرب شروع می‌شود. این ایمیل‌ها با موضوع مالی مانند Purchase Order #۱۳۰۵۲۷ و Confirmation به قربانی‌ها ارسال می‌شوند. این ایمیل‌ها دارای فایل مخرب به نام‌های order.ppsx یا invoice.ppsx هستند.
روش جدید هک با پاورپوینت

هنگامی‌که فایل مخرب پاورپوینت اجرا شود، متن Loading … Please wait نمایش داده می‌شود. این متن به‌صورت هایپرلینک است و هنگامی‌که کاربر موس را بر روی این لینک ببرد، کد پاورشل اجرا می‌شود. به‌منظور پیاده‌سازی حمله، تنها اقدام کاربر به حرکت موس بر روی لینک کافی است تا پاورشل اجرا شود و نیازی به کلیک کردن روی لینک نیست.
روش جدید هک با پاورپوینت

اگر قابلیت دید امن (Protected View) بر روی پاورپوینت فعال باشد، به کاربر هشدار داده می‌شود که اگر از فایل مطمئن است، آن را اجرا کند. اگر کاربر با اجرای فایل موافقت کند، کد پاورشل اجرا شده و با دامنه cccn.nl ارتباط برقرار می‌کند؛ سپس بدافزار موردنظر هکر دانلود می‌شود. بدافزارهای دانلود شده شامل تروجان‌های بانکی شامل زوسی (Zusy)، تینبا (Tinba) و تاینی بنکر (Tiny Banker) می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، هکرها در حال کار کردن بر روی دور زدن قابلیت دید امن هستند تا بتوانند حمله‌های خود را مطمئن‌تر پیاده‌سازی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج