۵۶۷۶۵۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل

گزارشی مقایسه ای میان آنچه اپراتورهای تلفن همراه خارجی و ایرانی در قالب بسته های ترکیبی پیش روی مشتریان شان می گذارند.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: گزارشی مقایسه ای میان آنچه اپراتورهای تلفن همراه خارجی و ایرانی در قالب بسته های ترکیبی پیش روی مشتریان شان می گذارند.

به تازگی و در جریان رویداد افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر اینکه اپراتورهای خارجی گزینه های متنوعی را به لحاظ ارائه بسته های دیتا و صوت در اختیار کاربران خود قرار می دهند از اپراتورهای کشورمان درخواست کرد تدابیری برای ارائه بسته های ترکیبی به کاربران خود اتخاذ کنند؛ بسته هایی که مشابه سرویس های ارائه شده در خارج از ایران است و باید ترکیبی از صوت و دیتا باشند.
خارج از بحث این گفته وزیر در ایران نیز بسته های ترکیبی ارائه می شوند ولی وقتی نگاهی به بسته های ترکیبی اپراتورهای مطرح بیندازید متوجه می شوید که امکانات آنها کاملا متفاوت با امکانات بسته های ترکیبی داخلی است. در بسته های خارجی بسیاری از امکانات نامحدود هستند و فقط در صورت مصرف بیش از استاندارد محدودیت های سرعتی اعمال می شوند؛ محدودیت هایی که آنچنان چشمگیر نبوده و از نظر یک ایرانی اصلا محدودیت حساب نمی شوند.
رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل
مثلا یکی از اپراتورهای خارجی در بسته خود با قابلیت تماشای ویدئوی نامحدود ذکر کرده است که کیفیت آن نباید از 1080p بیشتر شود! به هر حال ما انواع بسته های ترکیبی ایرانی و بسته های ترکیبی خارجی را در کنار یکدیگر معرفی کرده ایم تا معنای گفته وزیر را بهتر متوجه شوید.

بسته های ترکیبی ایرانی

بسته های ترکیبی ایرانی هرکدام با اسمی متفاوت و البته شرایط خاصی عرضه می شوند. مثلا همراه اول بسته های خود را در قالب یک ماهه عرضه می کند و ایرانسل در بازه های زمانی متفاوت و یا اینکه رایتل حتی حجم بسیار کم اینترنت را هم به بسته های خود آورده و حق انتخاب بیشتری برای مخاطب فراهم کرده است. خلاصه که نمی توان این بسته ها را با یکدیگر مقایسه کرد و هرکدام از آنها به نوعی می توانند نظر مخاطب خاص خود را جذب کنند.

راهکار مشترکان همراه اول

همراه اول براساس سطوح مصرف مشترکان خود اقدام به طراحی بسته های مختلف برای مشترکین دائمی کرده است و برای مدت محدودی بسته های اینترنت پرسرعت نوترینو در این بسته ها را به صورت رایگان به مشترکین عرضه خواهدکرد. بسته های همراه اول شامل سه مدل با اسم های کم بسته، خوش بسته و پربسته است. مدل کم بسته که مدت زمان یک ماهه دارد پنج هزار تومان قیمت داشته و 75 دقیقه مکالمه درون شبکه، 75 پیامک داخل شبکه و البته 150 مگابایت اینترنت نوترینو در اختیار شما خواهدگذاشت.
رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل

مدل خوش بسته هم یک ماهه است قیمتی 25 هزار تومانی دارد. این بسته خدماتی شامل 400 دقیقه مکالمه درون شبکه، 400 پیامک داخل شبکه و یک گیگابایت اینترنت نوترینو عرضه می کند.

بسته سوم که گران ترین این سری بسته های ترکیبی است به عنوان پربسته نامگذاری شده و ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. این بسته امکان استفاده از هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، هزار پیامک داخل شبکه و دو گیگابایت اینترنت نوترینو برای یک ماه را فراهم می کند.

راهکار مشترکان ایرانسل

ایرانسل نسبت به دو اپراتور دیگر بسته های متنوع تری ارائه می دهد. بسته هایی که از لحاظ خدماتی هیچ فرقی با دیگر اپراتورها ندارند ولی از لحاظ بازه زمانی متفاوت ترند. این بسته به پنج دسته کلی تقسیم شده اند. سه بسته ویژه مشترکین دائمی، سه بسته یک ماهه، سه بسته سه ماهه، سه بسته شش ماهه و در نهایت سه بسته سالانه.

بسته های ویژه مشترکان دائمی که به سه مدل پایه، پیشرفته، حرفه ای تقسیم شده اند از ۲۵ تا ۶۵ هزار تومان قیمت دارند. مدل حرفه ای که گران قیمت ترین بسته این گروه است با ۶۵ هزار تومان هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، هزار پیامک داخل شبکه و ۱۰ گیگابایت اینترنت همراه را عرضه می کند.
رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل

در بین همه این بسته ها ارزان ترین مدل بسته یک ماهه یک گیگابایتی است. بسته ای به ارزش ۱۴ هزار تومان که ۲۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه، ۲۰۰ پیامک داخل شبکه و یک گیگابایت اینترنت در اختیار شما می گذارد.

از مدل های سه ماهه که بگذریم در مدل های شش ماهه به قیمت 200 هزار تومان هم خواهیم رسید، بسته ای که شش هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، شش هزار پیامک داخل شبکه و 30 گیگابایت اینترنت را به مشترکین می دهد. ولی این سقف قیمت بسته های اینترنت این شرکت نیست. گران قیمت ترین بسته این شرکت مدل 60 گیگابایتی سالانه است؛ بسته ای که 363 هزار تومان قیمت داشته و امکاناتی نظیر 12 هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، 12 هزار پیامک داخل شبکه و 60 گیگا بایت اینترنت را در اختیار شما می گذارد.

راهکار مشترکان رایتل

خرید بسته های مصرفی یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش هزینه های ارتباطی مشترکین رایتل است و هر مشترک با توجه به خدمات ارتباطی مورد نیاز خود، اقدام به خرید هر یک از بسته های مصرفی اینترنت، تماس صوتی و پیامک به صورت جداگانه می کند.
در این میان بسته هایی هم وجود دارند که شامل ترکیبی از خدمات ارتباطی مختلف مانند خانواده هفتاییا، دکا و بی نهایت هستند. خانواده هفتاییا با مدت زمان یک ماهه و هفت اسم آسمانی! نامگذاری شده اند و هر کدام با توجه به قدرت! خود خدمات متفاوتی ارائه می دهند. مثلا ساده ترین بسته این گروه مدل نسیم است که دوهزار دقیقه مکالمه درون شبکه و ۲۰۰ مگابایت اینترنت را به قیمت هفت هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می کند.
رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل

یکی دیگر از مدل ها که رعد نام دارد ۱۲۰ دقیقه مکالمه درون شبکه، ۱۲۰ دقیقه مکالمه برون شبکه، ۱۲۰ پیامک داخل شبکه و ۱.۲ گیگابایت اینترنت را به قیمت ۱۷ هزار تومان در اختیار شما می گذارد. گران ترین بسته این گروه کولاک نام دارد که هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، هزار مکالمه برون شبکه، هزار پیامک داخل شبکه و دو گیگابایت اینترنت را با قیمت ۵۰ هزار تومان فعال می کند.

در این میان دو طرح دیگر هم خدمات جالبی دارند. مثلا طرح دکا که چهار مدل مختلف دارد. مدل دکا بی نهایت که گران ترین بسته این طرح با قیمت 40 هزار تومان است از 10 هزار دقیقه مکالمه درون شبکه، 250 دقیقه مکالمه برون شبکه، 10 هزار پیامک داخل شبکه و 10 گیگابایت اینترنت بهره می برد.

رایتل در کنار طرح های محدود خود یک طرح بی نهایت هم دارد؛ طرحی که به صورت کلاسیک، نقره ای، طلایی، پلاتین و الماس دسته بندی شده است و تماس صوتی نامحدود در اختیار شما می گذارد. مثلا در ارزان ترین بسته این طرح یعنی کلاسیک، با قیمت ۶۰ هزار تومان می توانید در یک ماه از تماس صوتی، پیامک و پیام چندرسانه ای نامحدود درون شبکه، ۵۰۰ دقیقه تماس صوتی و ۵۰۰ پیامک برون شبکه و ۱۰ گیگابایت اینترنت به علاوه ۲۰ گیگابایت اینترنت در ساعات افت مصرف بهره ببرید.

گران ترین بسته این طرح مدل بی نهایت الماس است و 750 هزار تومان قیمت دارد. در این طرح و در مدت سه ماه می توانید از تماس صوتی، پیامک و پیام چندرسانه ای نامحدود درون شبکه، تماس صوتی و پیامک نامحدود برون شبکه، 20 گیگابایت اینترنت به علاوه 20 گیگابایت اینترنت در ساعات افت مصرف، 60 دقیقه تماس صوتی بین الملل، 60 عدد پیامک بین الملل و البته 80 هزار تومان اعتبار رومینگ بین الملل بهره ببرید.

راهکار اپراتورهای خارجی برای دلربایی از مشترکان

بسته های ترکیبی اپراتورهای معرف دنیا به صورت کاملا نامحدود ارائه می شوند. در این بسته ها معمولا هیچ محدودیتی برای تماس یا حتی استفاده از اینترنت ندارید و فقط تبصره هایی برای نحوه مصرف شما در نظر گرفته شده است. مثلا کاهش سرعت بعد از استفاده از حجم مخصوصی از اینترنت یا کشورهای خاصی که می توانید در آنها از این بسته ها استفاده کنید.
رمز و راز دلبری از مشترکان موبایل

معروف ترین شرکت مخابراتی دنیا یعنی AT&T بسته اینترنتی یک ماهه خود را با قیمت ۹۰ دلار یعنی ۳۴۰ هزار تومان عرضه می کند. در این بسته تماس و پیامک و حتی استفاده از اینترنت نامحدود است ولی اینترنت نامحدود آن محدودیت خاصی دارد و اگر از ۲۲ گیگابایت بیشتر مصرف کنید، شرکت AT&T سرعت شما را کاهش خواهدداد.
البته دست شما برای دیدن ویدئو باز است و می توانید هر چقدر خواستید از محتواهای ویدئویی لذت ببرید. می توانید اینترنت خود را با بقیه هم به اشتراک بگذارید ولی فقط ۱۰ گیگابایت آن با سرعت ۴G LTE خواهدبود و بعد از آن سرعت به ۱۲۸ کیلوبایت خواهدرسید. در کنار این بسته اکانت رایگان شبکه تلویزیونی HBO هم در اختیار شما قرار خواهدگرفت.

بسته شرکت مخابراتی Verizon تقریبا مانند AT&T است ولی قیمت ارزان تری دارد. این بسته 80 دلار یعنی معادل 300 هزار تومان قیمت داشته و در این بسته نیز مکالمات و پیامک های شما رایگان است. ویدئو دیدن نامحدود بوده و اگر میزان حجم مصرفی از 22 گیگ رد شود محدودیت سرعتی اعمال می شود. همچنین می توانید اینترنت خود را با بقیه هم به اشتراک بگذارید ولی فقط 10 گیگابایت آن با سرعت 4G LTE خواهدبود و بعد از آن سرعت به 3G خواهد رسید.

بسته شرکت Sprint به نوعی ارزان ترین بسته میان شرکت های مخابراتی دنیا محسوب می شود. این بسته ۵۰ دلاری (۱۹۰ هزار تومان) مانند دیگر شرکت ها همان تماس و پیامک و اینترنت نامحدود را عرضه می کند ولی به جای ۲۲ گیگ در ۲۳ گیگابایت سرعت شما را کم می کند. ویدئو دیدن با این سرویس نامحدود است ولی به شرطی که کیفیت آن از ۱۰۸۰ بیشتر نشود. بازی کردن و موسیقی هم کاملا رایگان هستند ولی به شرطی که سرعت انتقال داده در بازی از هشت مگابایت بیشتر نشده و در موسیقی از ۱.۵ مگابایت تجاوز نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      جهان سوم به ما میگن دیگه. جایی که هیشکی نمیتونه توقع هیچی داشته باشه. کاری هم از دست کسی برنمیاد. این فقط یه نمونه کوچیکشه. به محمود واعظی هم بگید زیاد به خودش فشار نیاره مردم پررو میشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج