جاباما
۵۸۱۳۷۰
۹ نظر
۵۰۴۳
۹ نظر
۵۰۴۳
پ

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

اینجا قلب تهرانِ، استریت فود تهران در خیابان ۳۰ تیر واقع شده که یک خیابون نوستالوژیک در تهران قدیم هست که پر از خوراکی های خوشمزه است. استریت فود تهران، یه اتفاق خوب در تهران به حساب میاد که برای جوون ها شغل ایجاد کرده که بدون هزینه ی بالا بتونن کسب درآمد کنن.

وب سایت همگردی: خیابان سی تیر از قدیمی ترین و اصیل ترین مکان های تهران هستش. نام این خیابان قوام السلطنه بوده و نام سی تیر هم برمی گرده به واقعه قیام مردم تهران در سی تیر سال ۱۳۳۱.
مردم تهران در این روز به دعوت آیت الله کاشانی با تعطیلی بازار و مغازه ها به خیابان ها ریختن و خواستار سرنگونی قوام شدن. در ابتدای این خیابان، موزه ایران باستان و نیز در همین خیابان موزه منحصر به فرد آبگینه و سفالینه های ایران با آثار زیبایش در خانه مربوط به قوام السلطنه واقع شده .
مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام، کلیسای ارامنه حضرت مریم، کلیسای حضرت پطرس، کنیسه حییم یهودیان از دیگر مکان های دیدنی این خیابان و راسته گردشگری سی تیر هستن. ابتدای این خیابان به تازگی با حضور غرفه های سیار غذای خیابونی، به خیابان غذای تهران تبدیل شده که جاذبه ی جدیدی برای اهالی تهران و توریست ها ایجاد کرده.
خیابان سی تیر در قلب تهران این روزها تبدیل شده به پیاده راه بی نظیر که شب های دل نشینش پاتوق توریست ها و تهرانی هاس. استریت فود تهران جایی برای خوش گذرونی با کلی خوراکیای خوشمزه اس که حتما باید امتحانش کنین.
خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران


استریت فود تهران کجاس؟

اینجا قلب تهرانِ، استریت فود تهران در خیابان 30 تیر واقع شده که یک خیابون نوستالوژیک در تهران قدیم هست که پر از خوراکیای خوشمزه اس.
استریت فود تهران، یه اتفاق خوب در تهران به حساب میاد که برای جوون ها شغل ایجاد کرده که بدون هزینه ی بالا بتونن کسب درآمد کنن. درسته که حضور ماشین ها و فود تراک ها؛ رفت و آمد رو سخت کرده اما به هر حال این اتفاق، خیلی خوب و خوشایندِ و تحولی بزرگ در این زمینه اس.
این خیابون در روزهای عادی از ده صبح تا ١٢ شب آماده سرویس دهی به مردمِ. آدرس دقیق هم برای این که به این راسته ی غذای خیابونی جذاب برین هم بدین شکل هستش؛ میدان امام خمینی، خیابان 30 تیر، جنب موزه ملی ایران (پارک معلم) .

یک دسترسی راحت به این منطقه هم، ۵۰۰ متر پیاده روی از مترو امام خمینی و ۳۸۰ متر پیاده روی از مترو حسن آباد هستش. شک نکنین هیچ جا تهران نمی شه و هیچ استریت فودی ۳۰ تیر نمی شه.

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران
خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر و غذای خیابونی

خیابون ۳۰ تیر جایی که حال دل آدم خوب می شه، شنیدن موسیقی دل نشین خیابانی در استریت فود با فودتراکای باحال و خوش ذوق و خوردن غذاهای خوشمزه، حال و هوای عالی، سنگ فرش نوستالوژیک پیاده راه؛ همگی خیلی لذت بخش ان.
این جا راهپیمایی نیست، تجمع اعتراض آمیز هم نیست، نذری هم پخش نمی کنن، یارانه هم نمیدن، فقط حس خوب قدم زدن روی سنگ فرش های تهران قدیم هستش و هم صحبت شدن با جوان های هنرمندی که تفاوت رو رقم زدن.
وقتی به این خیابون برین حس می کنین حتی سنگ فرش های خیابون ۳۰ تیر هم باهاتون صمیمی هستن. حس خوب تفاوت، تلفیق سنت و مدرنیته در فود تراک هایی که به طرز بسیار زیبایی طراحی شدن.

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

فود تراک های باحال

مامان بزرگامون همیشه چاییشون دم بود، لباشون خندون و قندونشون پر از قند. اگه دلتون برای اون روزا و حال و هوا تنگ شده میتونین، چای دمی و آلبالو توی سماورای قدیمی رو توی این خیابون همیشه زنده تجربه کنین.
دوچرخه هایی که به کافه های باحال تبدیل شدن. اگه هنوز موفق نشدین به خیابون ۳۰ تیر برین و مزه غذاهای فود تراک هاشو بچشین، همین امشب فرصت خوبیه برای خوردن یه غذای خیابونی و ساختن یک شب پر از خاطره. تجربه ای متفاوت از تهرانی دلنشین و غذاهایی به یاد ماندنی.

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

راسته گردشگری سی تیر رو باید دید

اگه روزها براتون تکراری شده، از کارای همیشگی خسته شدین، دنبال یه حال و هوای تازه هستین؛ استریت فود سی تیر دوای هر دردیه. تجربه متفاوت از غذاهای خیابونی، پیاده راه سی تیر ، اولین و تنها استریت فود تهران هستش. دیگه لازم نیست هی حسرت بخوریم که نرفتیم سوییس و ترکیه و پاریس؛ یه نمونه ی کوچیک از حال و هوای خیابون های نیویورک رو الان دیگه خودمون داریم.
خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوكينه

      هم گرون هم بي كيفيت
      ملت هم كه منتظرند يه جا تبليغ بشه . حالا هر آشغالي باشه ميدون ميرن كه بچرن !!!!!

      پاسخ ها

      • سورنا

        آفرین چقدر بی ادبی شما؟؟؟

      • هلیا

        واقعا براتون متاسفم

      • فرخ

        اولاً اون جونوری که به اصطلاح می چره، خود شمایی نه ملت! ظاهراً از بس خودت آت آشغال خوردی،اینجوری با ادب شدی. داداش اگه بلد نیستی حرف بزنی، ولی بلدی که حرف نزنی! ها؟ پس ببند در جهنم رو. باریکلا

    • بدون نام

      عاااااااااااالییییییییییییییییییییییییییییییی،عاشق خیابون سی تیرم

    • علی

      عالیه

    • مهدیه شهبازی

      به نظر من واقعا جای مناسبی برای داشتن لحظه های خوبه
      غذاهاشونم عالیه

    • حامد

      خدایش خوبه کسیکه خوراک خوب رو از بد تشخیص نمیده حق قضاوت کردنم نداره

    • استاد دانشگاه

      من انتظار غذای خاص تر و متنوعی داشتم، خیلی معمولی و گران بود ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج