اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۴۳۳۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پيروزي دور از استقلال

شايد كمتركسي از هواداران استقلال پيش‌بيني مي‌كرد كه اين تيم با وجود جذب بازيكنان و ستاره‌هايي كه در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفت، در چهار هفته، تنها چهار امتياز كسب كند.

روزنامه قانون: شايد كمتركسي از هواداران استقلال پيش‌بيني مي‌كرد كه اين تيم با وجود جذب بازيكنان و ستاره‌هايي كه در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفت، در چهار هفته، تنها چهار امتياز كسب كند. آبي‌ها كه از قرعه مناسبي در ليگ‌برتر برخوردار بودند هنوز نتوانسته‌اند بازي‌هاي در خور شأن اين تيم به نمايش بگذارند و همين موضوع سبب شده تا هواداران عليه كادرفني و بازيكنان اين تيم موضع بگيرند. از سوي ديگر، پيشكسوتان استقلال نيز از وضعيت موجود راضي نيستند و گفت‌وگوهاي متعددي از آن‌ها در نقد عملكرد عليرضا منصوريان و بازيكنان اين تيم منتشر شده است. استقلال يك مشكل بزرگ ديگر نيز دارد، اين تيم در چهار هفته، تنها يك گل وارد دروازه حريفان كرده و ضعيف‌ترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد. منصوريان روزگار سختي را پشت سر مي‌گذارد و بدون شك، تحت‌تاثير چنين فشاري نمي‌تواند تمركز خود را روي بازي‌هاي اين تيم بگذارد. او در سه فصل اخير هرگز موفق نشده ليگ را با موفقيت آغاز كند و همواره در نيم‌فصل اول، مشكلات زيادي را تجربه مي‌كند به گونه‌اي كه تلاش‌هايش براي جبران نتايج در نيم‌فصل دوم نيز بي‌فايده است. كارشناسان در گفت‌وگو با «قانون» از بحران‌ها و نقاط ضعف استقلال در چهار هفته نخست گفتند، بحران‌هايي كه ممكن است به قيمت پايان كار منصوريان در استقلال باشد.

مشكل سردرگمي بازيكنان

محمد مومني/ پيشكسوت استقلال

استقلال در مقابل سايپا در نيمه اول، بازي خوبي را به نمايش گذاشت اما در نيمه دوم، بازي را به سايپا واگذار كرد. احساس مي‌كنم اين تيم مشكل بزرگي به نام ضعف بدني دارد. مشكل ديگر استقلال اين است كه با وجود بازيكنان خوب، استراتژي براي بازي‌ها ندارد. اين تيم از سمت راست، فوتبال قابل قبولي را از خود به نمايش مي‌گذارد اما به نظر مي‌رسد كه كمتر، از برنامه تيمي استفاده مي‌كند. همان‌گونه كه مشاهده كرديم در نيمه اول از سمت راست حملات زيادي را به سمت دروازه حريف داشت اما از سمت چپ، هيچ تحركي نداشت. شاگردان منصوريان در دوران بدنسازي، شرايط خوبي را تجربه كرده و تمرينات زيادي را پشت سر گذاشتند اما فكر مي‌كنم مربي بدنساز اين تيم نتوانسته اهداف منصوريان را تامين كند. انتقادات فراواني از سرمربي آبي‌ها وجود دارد؛ برخي مي‌گويند تيم‌هاي او در نيم‌فصل اول نتايج خوبي نمي‌گيرند و در نيم فصل دوم جبران مي‌كنند. من اعتقاد دارم تيم سال گذشته استقلال بسيار بهتر از استقلال امسال است. بهنام برزاي، بازيكن تاثيرگذاري بود اما امسال با غيبت او، اين تيم هيچ برنامه‌اي براي گل زدن ندارد. سجاد شهباززاده و حسن بيت‌سعيد، بازيكنان گلزني هستند اما هافبك اين تيم نمي‌تواند توپ رساني مناسبي به مهاجمان داشته باشد. دوندگي كافي و توان بدني بالا مشكلي است كه خط هافبك اين تيم با آن روبه‌رو است و همين موضوع به اين تيم ضربه مي‌زند. استقلال نمي‌تواند گل بزند درحالي‌كه شهباززاده و حسن بيت‌سعيد نشان داده‌اند كه به تنهايي مي‌توانند براي خود موقعيت ايجاد كنند اما اهداف براي آن‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده كه براي ديگران موقعيت بسازند و خودشان توپ را به سمت دروازه حريف نزنند. جباري و جباروف بازيكنان خوبي هستند اما بين اين دو بازيكن، هيچ ارتباط و خلاقيتي وجود ندارد. همه تيم‌ها مقابل استقلال و پرسپوليس بسته بازي مي‌كنند، آبي‌ها بايد بتوانند در مقابل تيم‌هايي كه در دفاع كار مي‌كنند، راه حلي داشته باشند. معتقدم منصوريان با توجه به نفراتي كه در اختيار دارد مي‌تواند اين مشكل را حل كند اما بايد تمرين بيشتري داشته باشد. استقلال، موش آزمايشگاهي نيست كه براي آن شيوه و روش‌هاي مختلفي را انتخاب كنيم، شما نمي‌توانيد هر هفته وظايف مختلفي را براي بازيكنان تعريف كنيد. بازيكنان ايراني هنوز به جايگاهي نرسيده‌اند كه براي آن‌ها شرح وظايف مختلفي را تعيين كنيد و آن‌ها بتوانند اين تفكرات را در زمين اجرا كنند اما متاسفانه منصوريان هر هفته يك شيوه جديد را به كار مي برد و همين موضوع سبب شده تا بازيكنان سردرگم باشند. بازيكنان ايراني در حالت طبيعي مي‌توانند يك هدف را در دفاع و يك هدف را در حمله اجرا كنند اما در حال حاضر، آن‌ها مجبورند اهداف مختلفي را به كار گيرند. آن‌ها نياز به زمان زيادي دارند تا به هماهنگي برسند ولي در حال حاضر چنين زماني را در اختيار ندارند.

ناهماهنگي در بين بازيكنان جديد

سيروس دين‌محمدي/ هافبك پيشين استقلال

استقلال با شكست در مقابل سايپا در چارچوب هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ‌برتر فوتبال، چهار امتيازي شد. اين تيم در سه هفته نخست نيز يك شكست، يك تساوي و يك پيروزي را كسب كرده بود. ثبت اين نتايج برخي از هواداران آبي را نگران كرده و آن‌ها معتقدند با ادامه اين روند نمي‌توان به كسب عنوان قهرماني اميدوار بود. استقلال در شرايط فعلي مشكلات زيادي دارد اما به نظر من، حضور بازيكنان جديد و عدم هماهنگي آن‌ها با يكديگر، بزرگ‌ترين معضلي است كه آبي‌ها با آن مواجه هستند. اين تيم در فصل نقل و انتقالات، بازيكنان زيادي را به خدمت گرفت و همين موضوع سبب شده تا آن‌ها با يكديگر هماهنگ نباشند. در فوتبال روز دنيا، تيم‌ها در فصل نقل و انتقالات بازيكنان زيادي را جذب نمي‌كنند و تنها به فكر ترميم تيم خود هستند، اين موضوع با جذب چند بازيكن رخ مي‌دهد اما در ايران شاهد آن هستيم كه يك تيم، بازيكنان زيادي را به خدمت مي‌گيرد و در طول فصل نمي‌تواند بين آن‌ها هماهنگي ايجاد كند. در حال حاضر تصور نمي‌كنم استقلالي‌ها بايد تلاش كنند تا اين مشكل را حل كنند و با تمرينات بيشتر كه البته بايد در پيش فصل انجام مي‌شد، به هماهنگي با يكديگر برسند. آبي‌ها هرچند كه در بازي‌هاي چهار هفته نخست تا حدود زيادي بدشانس بودند اما به نظرم بزرگ‌ترين ضربه را از ناحيه عدم هماهنگي از سوي بازيكنان جديد دريافت كردند. همان گونه كه مي‌دانيد اين تيم در خط هافبك، هشت بازيكن جديد را به خدمت گرفته و مهاجمان استقلال نيز به تازگي به اين تيم اضافه شده‌اند. بنابراين بازيكني كه در زمين حضور دارد با حركت مهاجمان، فرارهاي آن‌ها به سمت دروازه و جاي‌گيري آن‌ها پشت يا داخل محوطه جريمه آشنا نيستند و نمي‌دانند مهاجم تيم‌شان چه زماني به سمت دروازه حريف حمله خواهد كرد تا بتوانند با غافلگيري مدافعان حريف، توپ را براي مهاجم تيم‌شان ارسال كنند. در مجموع معتقدم استقلال بدون شك مي‌تواند خود را از شرايط فعلي كه به آن دچار شده، برهاند اما هواداران، مديريت و پيشكسوتان بايد وقت بيشتري به اين تيم بدهند تا هماهنگي لازم بين بازيكنان شكل بگيرد. فوتبال يك ورزش تيمي است و يك بازيكن هرگز نمي‌تواند به تنهايي شرايط لازم براي پيروزي تيمش را در ميدان رقم بزند. اين موضوع سبب مي‌شود تا ناهماهنگي بين بازيكنان، آسيب زيادي به تيم بزند. منصوريان با بازيكناني كه در اختيار دارد نبايد اجازه بدهد كه اين تيم بيش از اين وارد حاشيه شده و با نتيجه نگرفتن در يك يا چند ديدار، روحيه پيروزي از اين تيم گرفته شود. معتقدم اگر كمي به بازيكنان فرصت داده شود استقلال به زودي از شرايط فعلي خارج خواهد شد و به جمع مدعيان قهرماني اضافه مي‌شود. در پايان آرزو دارم هواداران استقلال مثل هميشه در ورزشگاه حاضر شده و به بازيكنان براي برتري در برابر حريف روحيه بدهند.

استقلال هيچ استراتژي ندارد

رضا رجبي/ پيشكسوت استقلال

هميشه گفته‌ام كه هم فوتبال را مي‌فهمم و هم حواشي آن را درك مي‌كنم. استقلال از سال گذشته با حضور منصوريان، بدترين شروع فصل را داشت. پس از اينكه آندو تيموريان و جباروف در نيم‌فصل به اين تيم نرفتند، منصوريان به جوانان اعتماد كرد و موفق شد با آن‌ها در نيم فصل دوم، نتايج درخشاني بگيرد. در ابتداي اين فصل، منصوريان دست به تغييرات زيادي زد و بازيكنان بسياري را به خدمت گرفت. در مربي‌گري، اصلي وجود دارد كه شما بايد براي تيم‌تان فلسفه داشته باشيد و براي آن برنامه‌ريزي و بازيكنان جديد را جذب كنيد اما منصوريان در فصل نقل و انتقالات، تنها به فكر جذب بازيكنان نامدار بود و هرگز به فلسفه مربي‌گري توجه نكرد. منصوريان در ۴ بازي از ۱۷ بازيكن استفاده كرده؛ در كدام نقطه از فوتبال روز دنيا چنين اقدامي صورت مي‌گيرد؟ چرا اين‌قدر تغيير و تحول در يك تيم صورت مي‌گيرد؟ استقلال در مقابل استقلال خوزستان از علي قرباني در خط حمله استفاده كرد درحالي‌كه شاگردان ويسي با حضور موسي كوليبالي، مشكل بزرگي در مقابل سانترها نداشت. در بازي مقابل سايپا، منصوريان از بازيكنان كناري خود خواسته بود تا از كناره‌ها حمله كنند درحالي‌كه سايپا با وجود مهدي ترابي و علي قلي‌زاده به خوبي توانست اين تيم را كنترل كند. همين دو مثال نشان مي‌دهد كه منصوريان بدون توجه به بازيكنان و تاكتيك حريف، براي تيم خود استراتژي تعيين مي‌كند و اين اشتباه بزرگي است. منصوريان يكي يكي ركوردها را شكسته و با اين همه مهره نمي‌تواند نتيجه بگيرد. او در آسيا ۶ گل مي‌خورد و در مقابل سايپا پس از سال‌ها مغلوب مي‌شود. منصوريان مي‌خواهد با يك بچه ۴۰ كيلويي كه ۱۹ ساله شده، معجزه كند. اين بازيكن چه تجربه‌اي دارد كه بتواند بازي را براي استقلال برگرداند؟ داريوش شجاعيان سردرگم است و تكليف خود را نمي‌داند اما او در گسترش فولاد، يك ستاره بود. منصوريان مي‌گويد من يك استقلالي هستم، اما او پاسخ بدهد كه آيا طرفداران اين تيم خوشحال هستند؟ چرا اين تيم را رها نمي‌كند و اجازه نمي‌دهد كه مربي‌اي بيايد و استقلال را نجات بدهد؟ من از دو سال گذشته گفته‌ام كه برانكو تا ۱۰ سال آينده قهرمان ايران خواهد شد و هنوز پاي حرفم هستم. دليل اين حرفم اين است كه برانكو براي خود فلسفه تعيين كرده و براساس آن حركت مي‌كند. كريم باقري روي نيمكت پرسپوليس نشسته و از جاي خود تكان نمي‌خورد درحالي‌كه در استقلال هركسي كه حوصله‌اش سر مي‌رود بلند مي‌شود و به كنار زمين مي‌آيد تا بازيكنان را هدايت كند. با اين وضع آيا بازيكن به حرف سرمربي خود توجهي مي‌كند؟ منصوريان با ادامه اين روند مي‌تواند در نهايت چند هفته صداي هواداران را با استفاده از ليدرها ساكت كند اما تا چه زماني اين روند را ادامه خواهد داد؟ هوادار دلش براي اين تيم مي‌سوزد و نمي‌تواند شرايط فعلي را تحمل كند.

نياز استقلال به يك مربي خارجي

علي موسوي/ مهاجم پيشين استقلال

امسال استقلالِ منصوریان، لیگ را خوب آغاز نکرده است. سال قبل نيز شرايط به همین گونه بود. پارسال نفرات خوبی جذب اين تيم شدند اما اين تيم فقط در نیم فصل دوم توانست نتایج مطلوب بگیرد كه به هيچ عنوان راضي كننده نبود. در حال حاضر نيز در چهار هفته نخست تنها يك پيروزي كسب كرده درحالي كه رقيب سنتي اين تيم (پرسپوليس) سه پيروزي و يك تساوي در كارنامه دارد. هواداران وقتي چنين شرايطي را مي‌بينند ناراحت و فوتبال‌زده مي‌شوند. موضوع مهم ديگري كه بايد به آن اشاره كنم بازيكناني است كه آبي‌ها در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته‌‌اند. امسال نيز بازیکنان خوبی همچون مجتبی جباری و پژمان منتظری جذب اين تيم شدند اما شرايط، تغييري نكرده و می‌بینیم اين تیم كماكان نتیجه نمی‌گیرد. هواداران آبي بدون شك صبور هستند که دو سال است شرایط را تحمل و از تيم خود حمايت مي‌كنند،‌ اين در حالي‌است كه پرسپوليس، شرايط ايده‌آلي را پشت سر گذاشته، تحمل اين تفاوت بين دو تيم محبوب پايتخت بسيار مشكل است و بايد چاره‌اي براي آن انديشيده شود. من فکر می‌کنم استقلال این روزها فقط به کسب امتیاز نیاز دارد نه اینکه به دنبال انجام بازی خوب باشد. امسال بازیکنان بزرگ خوبی در تیم دور يكديگر جمع شده‌اند و وقتی استقلال نتیجه نمی‌گیرد يعني سیستم کار مشکل دارد. بازیکنان پرسپولیس که این روزها تیم‌شان وضعیت بسیار خوبی دارد و در صدر جدول رده‌بندي هستند، از نظر كيفي و سبك بازي، در مقايسه با استقلالي‌ها بهتر نيستند اما می‌بینیم چون سیستم بازی‌شان برنامه‌ريزي شده است و براساس يك برنامه خاص و مدون پيش مي‌روند، هم بازی خوبی انجام می‌دهند و هم نتیجه خوبی می‌گیرند. من فکر می‌کنم هواداران استقلال تا به امروز حمايت زيادي از عليرضا منصوریان کردند و تحمل‌ شان بالا رفته است اما بايد به آن‌ها حق داد كه روزي از او انتقاد كنند و از شرايط خسته شوند. منصوریان بازیکن بسیار خوبی بود و یک استقلالی متعصب است اما وقتی در یک سال و نیم گذشته نتوانسته نتیجه خوبی بگیرد، بهتر است خودش کنار برود تا یک مربی خوب خارجی به جایش بیاورند. البته اینکه می‌گویم مربی خارجی منظورم هر مربی نیست بلکه یک مربی در سطح کی‌روش و برانکو است. استقلال همیشه باید در اختلاف امتیاز در صدر جدول باشد اما شرايط فعلي اين تيم اجازه چنين اتفاقي را نمي‌دهد. معتقدم با این وضعیت در آسیا نيز نمی‌توانيم نتیجه‌ای بگیريم. سال‌هاست ما از آسیا دور شده‌ایم اما امیدوارم با آمدن یک مربی خوب خارجی شرایط تیم تغییر کند. همان طور که می‌دانید فوتبال باشگاهی ما فاصله زیادی با شرق آسیا دارد اما تیم ملی ما به خاطر حضور کی‌روش توانسته در صدر آسیا قرار بگیرد، اين اتفاق مي‌تواند در سطح باشگاهي نيز به كمك استقلال بيايد و اوضاع فعلي را بهبود ببخشد. در پايان اميدوارم استقلال هرچه زودتر به روزهاي خوب گذشته بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلالی

      آقای موسوی آقای دین محمدی اگه تیم استقلال هماهنگ نیست پس رفتن تیم به ارمنستان بخاطر خرید فصلشون بوده نه تمرین باید فنصوریان بره دسته سه مربی بشه اگه بذارن اگه نذاستن بره پیتزا بفروشه بهتره دیگه دق مرگ شدیم تو این فضای مجازی اینقدر از تیم حریف اگه نمیدونید پرسپولیس زخم زبون شنیدیم البته خوب راست هم میگن تمام رکوردارا جابه جا کرده البته از نوع منفیش دیگه باید چکارکنه استقلاله بزرگ که باید اخراجنش کن این احمقه بی شرفو عابروی چند ساله استقلالو داد به باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج