۵۸۵۷۴۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

استرالیا سرزمین رویاهاست. از افسانه های مقدس بومی که در آن ارواح بزرگ آب سنگ های مرجانی، جنگل های بارانی و صحراهای سرخ و سوزان را جادو کرده بودند گرفته تا مسافران کنجکاو که استرالیا را مقصد رویایی خود می پنداشتند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: استرالیا سرزمین رویاهاست. از افسانه های مقدس بومی که در آن ارواح بزرگ آب سنگ های مرجانی، جنگل های بارانی و صحراهای سرخ و سوزان را جادو کرده بودند گرفته تا مسافران کنجکاو که استرالیا را مقصد رویایی خود می پنداشتند.
کوچکترین قاره و بزرگترین جزیره جهان، استرالیا تقریبا هم اندازه ایالات متحده آمریکاست ولی جمعیت آن به اندازه ایالت نیویورک است و برخی از عجیب و غریب ترین حیات وحش کره زمین را در آنجا می توان یافت.
استرالیا همچنین سرزمین زیبایی خیره کننده ای نیز است. در امتداد ساحل، بازدیدکنندگان می توانند از شهرهای پرانرژی و چندفرهنگه دیدن کنند، در طول جزایر شنی وسیع سفر کنند، در میان جنگل های بارانی باستانی راه پیمایی کنند و در آب های دیواره بزرگ مرجانی شیرجه بزنند. پارک های ملی و صحراهای سرخ ماجراجویی هیجان انگیزی برای مسافران است.
مهم تر از تمام این ها، مردم خونگرم و مهربان این کشور را هم نباید فراموش کرد. با در نظر گرفتن تمام این ها، پس جای تعجب هم نیست که استرالیا یکی از پربازدیدترین نقاط توریستی در سرتاسر جهان است.

1. تالار اپرای سیدنی

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

وقتی اسم «سیدنی، استرالیا» را به زبان آورید بیشتر مردم به یاد تالار اپرا می افتند. این ساختمان زیبا با طراحی منحصر به فردش در منطقه بنلونگ پوینت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از بزرگترین نمادهای معماری در جهان به شمار می رود. مکان آن واقعاً شگفت انگیز است.
آب از سه طرف ساختار تالار را احاطه کرده و باغ های گیاهی سلطنتی آن را به جنوب هدایت می کنند. یورن اوتزان معمار دانمارکی برنده رقابتی بین المللی برای طراحی تالار اپرا شد، ولی بعد از مشکلات فنی و مالی از پروژه کناره گیری کرد. ساخت تالار سرانجام در سال ۱۹۷۳ با هزینه ای ده برابر هزینه اولیه تکمیل شد. تا این زمان اوتزان استرالیا را ترک کرده بود و هرگز بازنگشت تا شاهکار خارق العاده خود را از نزدیک ببیند.

امروزه بازدیدکنندگان می توانند از غذایی در یکی از رستوران های تالار اپرا لذت ببرند یا اینکه از تور گردشگری داخل ساختمان که شامل چند تئاتر، استودیو، سالن کنسرت، نمایشگاه، و سینما است استفاده کنند. ولی نمای این ساختمان از دور بسیار چشم گیرتر است.

۲. دیواره بزرگ مرجانی

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی که جزء میراث جهانی ثبت شده یونسکو است، از فضای بیرونی کره زمین قابل مشاهده است و یکی از بزرگترین ساختارهای زیستی روی زمین است. در سال 1957 پارک آبی دیواره بزرگ مرجانی ایجاد شد تا از اکوسیستم گسترده آن شامل بیش از 3000 هزار آب سنگ مرجانی، 600 جزیره قاره ای از جمله جزایر زیبای ویتساندی، 300 ساحل مرجانی و جزایر مانگرو داخل ساحل محافظت کند.
این پارک که یکی ار هفت شگفتی طبیعت جهان است، بیش از 2300 کیلومتر در طول ایالت کوئینزلند (ساحل شرقی استرالیا) امتداد دارد که تقریباً برابر با فاصله بین کشور مکزیک و شهر ونکوور کانادا است. شیرجه زدن و غواصی در این منطقه بسیار هیجان انگیز است.
گستره حیات دریایی آن شامل مرجان های نرم و سخت، بیش از 1600 گونه ماهی گرمسیری، کوسه، فیل دریایی، دلفین، لاک پشت، سفره ماهی، و صدف غول پیکر است. کسانی که علاقه ندارند تن خود را به آب بزنند می توانند دیواره مرجانی را از داخل ایستگاه های زیر آب و قایق های کف شیشه ای تماشا کنند.

۳. پارک ملی اولورا کاتا جوتا

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

واقع شده در مرکز سرخ استرالیا، اولورا (که قبلاً به آن صخره آیرز گفته می شد) یکی از پرطرفدارترین شگفتی های طبیعی در این کشور است. این منطقه در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و جایگاه مردم بومی آنانگو به شمار می آید.
اولارو، که در گویش محلی بومی به معنای «مکان سایه دار» است، به ارتفاع 348 متری از مکان های اطراف آن می رسد و بیشتر توده آن در زیر سطح زمین قرار دارد. در این پارک همچنین صخره های گنبدی شکل قرمز رنگی به نام کاتا تیوتا قرار دارد. وقتی خورشید در آسمان غروب می کند، یازدیدکنندگان جمع می شوند تا تغییر رنگ اولارو و کاتا تیوتا در نور را تماشا کنند.

۴. پل بندرگاه سیدنی

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

به همراه تالار اپرا، پل بندرگاه سیدنی یکی از معروف ترین نمادهای استرالیا است. این بنا که به آن لقب «جالباسی» داده اند، بزرگترین پل قوسی فولادی در جهان است. ساخت این پل در سال 1932، چهل سال پیش از تالار اپرای سیدنی، به انجام رسید.
در ارتفاع 134 متری بندرگاه، این پل 500 متر طول دارد که ساحل شمالی سیدنی را به منطقه مرکزی تجاری متصل می کند. علاوه بر مسیر پیاده روی، دو خط آهن به همراه هشت خط ترافیک جاده ای وجود دارند، و جهت آن را می توان بر اساس جریان ترافیک تنظیم کرد.

یکی از کارهایی که توریست ها در سیدنی می توانند انجام دهند صعود به نوک پل و تماشای منظره دیدنی بندرگاه و شهر است. پل هوگان بازیگر معروف استرالیایی پیش از اینکه به شهرت بین المللی برسد، به عنوان نقاش این پل کار می کرد.

5. پارک ملی بلو ماونتینز (کوهستان های آبی)

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

پارک زیبای بلو ماونتینز به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو، در ۸۱ کیلومتری غرب سیدنی قرار گرفته و سفر جذابی به خارج شهر است. نامگذاری این پارک به خاطر مه آبی رنگی است که از درخت های متعدد اکالیپتوس ناشی می شود و بیش از ۶۶۴۰۰۰ هکتار چمنزار و دره های زیبا، آبشار، نقاشی های صخره ای بومیان، و ۱۴۰ کیلومتر مسیر پیاده روی در آن قرار دارد.

6. ملبورن

دیدنی ترین جاذبه های توریستی استرالیا

ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، مقصدی پرطرفدار برای مسافران به استرالیا است. گالری ها، تئاترها، رستوران ها، فروشگاه ها، و به طور کلی حس متمایز اروپایی، جاذبه های اصلی این شهر در کنار رود یارا است. ملبورن همچنین شهری سبز با پارک ها، باغ ها، و فضاهای باز زیادی است که تقریباً یک سوم مساحت کلی آن را اشغال کرده است.
مکان های معروف شهر شامل باغ های گیاهی سلطنتی، نگارخانه ملی ویکتوریا، و ورزشگاه کریکت ملبورن است که طرفداران ورزش می توانند در تابستان کریکت و در زمستان فوتبال استرالیایی را تماشا کنند. از سمت شرق، ملبورن به رشته کوه های زیبای دندنونگ منتهی می شود، و از سمت جنوب به شبه جزیره مورنینگتون می رسد، جایی که خیلی از مردم برای استفاده از ساحل دریا به آنجا عزیمت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک تو سر دولت استرالیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج