۵۸۶۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بیهقی: فدراسیون فوتبال باید ٢٠‌ میلیارد غرامت بدهد

ماجراهای قرارداد شرکت برهان مبین هوشمند که بلیت‌فروشی رقابت‌های لیگ برتر را برعهده گرفته بود، همچنان ادامه دارد.

روزنامه شرق: ماجراهای قرارداد شرکت برهان مبین هوشمند که بلیت‌فروشی رقابت‌های لیگ برتر را برعهده گرفته بود، همچنان ادامه دارد. هفته گذشته فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت در آستانه فسخ با این فدراسیون قرار دارد اما ظاهرا فسخ به این راحتی‌ها هم نیست و قرارداد به صورتی تنظیم شده که فدراسیون باید به شرکت برهان مبین غرامت هم بدهد. درباره کم و کیف این ماجرا و اینکه فدراسیون فوتبال بايد چقدر به این شرکت غرامت بدهد، با معاون اجرائی شرکت برهان مبین گفت‌وگو کرده‌ایم.

آقای بیهقی، هدف ما از این گفت‌وگو این است که مسئله فسخ قرارداد شرکت برهان مبین هوشمند را بررسی کنیم. آقای بیهقی مطمئنا زمانی که شما با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته‌اید، برای فسخ یا به قول بیانیه فدراسیون، اقاله فسخ، مبلغی را به‌عنوان غرامت تعیین کرده‌اید. این مبلغ چقدر است؟

اصلا بحث غرامت نیست و ما در حال مذاکره هستیم تا به نوعی این ماجرا را ختم به خیر کنیم یعنی به نحوی این قرارداد فسخ شود.

اما شما درگفت‌وگویی به یک مبلغ اشاره کرده بودید، فکر کنم حول و حوش ٢٠ ‌میلیارد تومان بود... .

این رقمی است که در قرارداد آمده و البته اگر شرایط فسخ طبق آن چیزی باشد که در قرارداد آمده، فدراسیون فوتبال باید ٢٠‌ میلیارد تومان به شرکت برهان مبین غرامت بدهد اما اصلا بحث ٢٠‌ میلیارد تومان نیست بلکه رقمی هست که هرکسی می‌تواند مدعی باشد و مراجع ذی‌صلاح آن را بررسی خواهند کرد.

الان فدراسیون فوتبال می‌خواهد این قرارداد فسخ شود؟

بله، الان شرایط به‌گونه‌ای است که فدراسیون فوتبال می‌خواهد قرارداد را فسخ کند و ما هم مایل به ادامه همکاری نیستیم. در این مدت این همه هجمه‌ای که وارد و تهمت‌هایی زده شد، بدون بررسی بود و اگر ابتدا بررسی و بعد این صحبت‌ها مطرح می‌شد، عدالت بهتر رعایت می‌شد.

قبول دارید که شفافیت وجود ندارد و باشگاه‌ها نمی‌دانند درآمد حاصل از بلیت‌فروشی چقدر بوده و چقدر سهم آنها می‌شود؟ شنیده می‌شود که در ورزشگاه آزادی تعداد زیادی بدون بلیت هم وارد می‌شوند... .

باشگاه‌ها نه می‌دانند و نه می‌خواهند که بدانند زیرا همه مسائل ما شفاف است و همه اطلاعات در سیستم ثبت می‌شود. مسئله ورود تماشاگر بدون بلیت مشکلات و دلایل خاص خود را دارد. زمانی که اوج ورود تماشاگران است و می‌خواهند وارد ورزشگاه شوند، یگان ویژه بنا بر مصلحت درها را باز می‌کند و ممکن است عده‌ای بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند اما این مسئله همیشگی نیست. این مسائل مربوط به زمانی است که مثلا اینترنت ورزشگاه قطع است و نمی‌شود ورود تماشاگران به ورزشگاه را کنترل کرد.

این مسئله ٢٠‌ میلیارد تومان را آقای حمیدرضا حسن‌خانی عضو هیئت‌مدیره برهان مبین هم گفتند که فدراسیون باید برای فسخ قرارداد این رقم را پرداخت کند، اما فدراسیون فوتبال آن‌قدر مشکلات مالی دارد که بعید است توان پرداخت این مبلغ را داشته باشد. شما در جایی گفته بودید که بزرگان توافق کردند این قرارداد به فدراسیون فوتبال تحویل داده شود؛ آیا شما در آن زمان در شرکت برهان مبین حضور داشتید؟

بنده از دوره جدید به شرکت برهان مبین آمدم و در زمان تحویل پروژه در شرکت حضور نداشتم. در مورد صحبتی که انجام داده بودم، گفتم توافقی بین نهاد ریاست‌جمهوری وقت و رئیس سازمان تربیت‌بدنی وقت انجام و قرار بر این شد این کار انجام شود و کار خلافی هم صورت نگرفته است. مراجع ذی‌صلاح باید تصمیم بگیرند و تشخیص دهند آیا کار خلافی صورت گرفته است یا نه.

ماجرای بلیت‌فروشی از لیگ قبلی مطرح شد، چرا شفاف‌سازی همان زمان انجام نشد؟

به خاطر اینکه کسی از ما سؤال نکرده بود و کار خودمان را انجام می‌دادیم. هر زمان کسی از ما سؤال داشته باشد، ما پاسخ‌گوی فعالیت‌های خود خواهیم بود.

شما گفتید که قصد دارید برای فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال توافق کنید؛ با توجه به اینکه قبلا گفته بودید شرکت شما حدود پنج ‌میلیارد تومان در ورزشگاه آزادی سرمایه‌گذاری کرده، آیا شرکت شما متحمل ضرر خواهد شد؟ و اگر ضرر می‌کنید، بهتر نیست همان ٢٠‌ میلیارد تومان را دریافت کنید؟

ما ٢٠‌ میلیارد تومان را هم بگیریم، ضرر خواهیم کرد. اما شما باید همه مسائل را در کنار هم در نظر بگیرید. اینکه این مسئله ٣٥ درصد بین مردم پخش شده و هجمه‌ای علیه ما بوده، منصفانه نیست. به این دلیل که در مورد بلیت‌فروشی، سهم یک شرکت ١٠ تا ١٢ درصد بیشتر نیست به شرط آنکه هزینه‌های برگزاری مسابقه را کارفرمای محترم تقبل کنند.

آقای کفاشیان هم چند روز پیش مصاحبه و از شما حمایت کردند و گفته بودند این ٣٥ درصد از طریق فرمولی به دست می‌آید. به‌هرحال عدد که ٣٥ است؛ کاری به فرمول آن نداریم. ٣٥ درصد یک عدد است، با هر فرمولی هم به دست بیاید بالاخره شرکت شما ٣٥ درصد می‌گیرد... .

باید دقت کنیم که هزینه‌های برگزاری یک مسابقه بین ٨٠ تا صد‌ میلیون است. این مبلغ شامل هزینه‌های انجام‌شده توسط شرکت، کسورات قانونی قرارداد و سرمایه‌گذاری‌های اولیه است. پس اگر همه این موارد را در کنار هم بسنجیم. می‌بینیم این ٣٥ درصد عدد درستی است. ضمن اینکه زمانی که این عدد ٣٥ آنالیز می‌شد، هم برای ورزشگاه آزادی بوده و هم برای پنج ورزشگاه دیگر. یعنی ورزشگاه‌های دیگر هم كه تماشاگران کمتری داشتند، با همین ٣٥ درصد محاسبه می‌شدند. ضمن اینکه ما در حال مذاکره با سازمان لیگ بودیم که این درصد را کاهش دهیم؛ به این دلیل که سایر ورزشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده بود. ما بیش از شش نامه به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال کردیم و تقاضای ابلاغ قراردادها را کردیم. سال ٩٤ نیروهای ما از تمام ورزشگاه‌ها بازدید کرده و زیرساخت‌های آنها را بررسی كردند که این مسئله هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد. حتی این تجهیزات را برای برخی ورزشگاه‌ها خریداری کردیم.

حالا اگر شما بخواهید قرارداد را فسخ کنید، این تجهیزات را با خودتان می‌برید؟

این تجهیزات بعد از ١١ سال به تملک ورزشگاه در می‌آید اما الان فقط دو سال از شروع قرارداد گذشته است. از قرارداد ٩ سال دیگر باقی‌مانده است. من نمی‌دانم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پس از فسخ، چه برنامه‌ای دارند؟ پلن بی دارند؟ ندارند؟ به چه کسانی واگذار می‌کنند؟

می گویند به باشگاه‌ها واگذار می‌شود...

باشگاه‌ها زیرساخت لازم را برای فروش دارند؟ الکترونیکی می‌فروشند یا دوباره به عقب برمی‌گردند و کاغذی‌اش می‌کنند؟

درحال‌حاضر گفته می‌شود به شرکت توسعه و تجهیز واگذار می‌شود...

من هم شنیده‌ام می‌خواهند به شرکت توسعه و تجهیز واگذار کنند. پس بحث باشگاه‌ها فعلا اصلا مطرح نیست.

اما چه اشکالی دارد باشگاه‌ها خودشان درآمدزایی کنند؟

به شرطی که زیرساخت وجود داشته باشد. آنها هم سراغ شرکت‌هایی بروند برای این کار، باز ممکن است همین ماجراها دوباره تکرار شود. ما نگران هستیم که دستاوردهای فرهنگ بلیت‌فروشی الکترونیکی به باد برود.

جالب است شما به فکر گرفتن ٢٠‌ میلیارد تومان غرامت نیستید و می‌خواهید کار را در شرکت خودتان حفظ کنید...

اصلا و ابدا، این‌قدر ما را تخریب کرده‌اند که دل و دماغی برایمان نمانده و انرژی نداریم.

اینها به خاطر این است که شما کار را از شرکت قبلی و با همان مفاد گرفته‌اید. قراردادی که ترکمانچای بوده و حالا رسانه‌ها آن را رو کرده‌اند...

ما حاضریم از ٣٥ درصد کوتاه بیاییم و رقم کارشناسی را براساس نرم جهانی و بین‌المللی و استاندارد بگیریم. من این را به آقای تاج و بهاروند، رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ هم گفته‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • miladzare

      چرا بایدغرامت بدهند اگه اینهابرای زیرساختهاسرمایه گذاری کردن در واقع از محل درامدبلیط بوده فقط دونیم میلیارد سال قبل به جیب زدن درحالیکه هیچ کاریم نکردن من یبارم گفتم ایشون که میگه بنابوده پنج ورزشگاهم تجهیزبشه سوالم اینه چرا باید ازبلیط فروشی وپول بلیط سدخ ابی ها باشه چرا از جیب خلیفه میبخشن
      ویه سوال دیگه توازادی تیم ملی هم بازی میکنه اگه بناس واسه زیرساختش پول کم کنن فدراسیون هم بایدپول بده
      پس ازاون بیست درصدی که ازبلیط فروشی میبره اونو کم کنه پنج درصدببره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج