۵۸۷۵۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حفظ پاکدستی وکارآمدی در شورا

آنچه مردم انتظار دارند این است که شورای پنجم با توجه به اعتمادی که به آنها کرده است هم بتواند کاستی‌های گذشته را جبران کند و هم یک چهره موفق از یک شورای همدل و همراه به نمایش بگذارد به گونه‌ای که بتواند بخشی از مشکلات این شهر را حل کند.

مصطفی درایتی در روزنامه آرمان نوشت: آنچه مردم انتظار دارند این است که شورای پنجم با توجه به اعتمادی که به آنها کرده است هم بتواند کاستی‌های گذشته را جبران کند و هم یک چهره موفق از یک شورای همدل و همراه به نمایش بگذارد به گونه‌ای که بتواند بخشی از مشکلات این شهر را حل کند.
طبیعتا یکی از مهمترین ابزاری که می‌تواند به شورای شهر کمک کند این است که آلوده به مسائلی نشوند که در گذشته در شهرداری مطرح بود و طبیعتا هرچه در این راه بیشتر قدم بردارند هم اعتماد مردم را به صورت طبیعی جلب خواهند کرد و هم در پیشبرد کارهایشان راحت‌تر خواهند بود.
بهترین راه هم همین ادامه پاکدستی است که شاید دو دلیل داشته باشد. یک دلیلش به این بر می‌گردد که شهرداری باید تلاش کند که تمامی فعالیت‌های خود را شیشه‌ای کند و در منظر مردم قرار دهد. بخشی هم به رای دهندگان و مردم تهران برمی‌گردد. نظارت جدی مردم تهران چه از طریق فضاهای مطبوعات و چه از طریق فضای مجازی بر عملکرد نمایندگان و منتخبانشان کمک می‌کند که رویه گذشته دوباره تکرار نشود.
اگر مردم بر عملکرد منتخبان‌شان نظارت نکنند هر آدمی ممکن است در معرض خطا قرار بگیرد. طبیعتا اگر مایل هستند چنین اتفاقی نیفتد، لازمه‌اش از طرف شورای شهر و شهرداری شفاف‌سازی در همه مسائل کاری اعم از مناقصات، مزایدات و گردش عمل و پرداختی‌هاست که جلوی چشم مردم باشد.
از آن طرف هم بر عملکرد هم منتخبان شورای شهر و هم شهرداری تهران نظارت کنند. این رویه آنچه را که می‌طلبند صیانت می‌کند، برای اینکه افرادی که متنخب آنها هستند در مسیر صحیح همچنان حرکت کنند.
خوشبختانه با انتخاب آقای نجفی که هم سابقه مدیریت خیلی موفق و کارآمدی داشته و هم دوستانی که در شورای شهر هستند، مجموعه این اتفاقات این نوید را می‌دهد که ان‌شاءا... در این دوره، یعنی دوره پنجم تهران گذشته از اینکه بخشی از نارسایی‌های گذشته را نداشته باشد، بتواند شاهد تغییرات جدی هم در نوع مدیریتی شهری باشد.
طبیعت نگاه شهروندمداری شهردار تهران جناب آقای نجفی و نوع مدیریتی که دارد و همچنین شورای شهر و ریاست آقای محسن هاشمی می‌تواند کمک کند به اینکه این دو مجموعه سنگین و مکمل هم بتواند راهبردها را به شکل منطقی و معقول و سریع به کار ببندد. ممکن است که ما راهبردهای خوبی را برای تهران تعیین کنیم ولی اگر مدیری ناکارآمد سر کار باشد که توان انجامش را نداشته باشد طبیعتا ممکن است که هیچ اتفاقی نیفتد.
حضور آقای نجفی با آن همه سابقه مدیریتی موفق این نوید را به مردم تهران می‌دهد که در این مرحله می‌توانیم شاهد تحولات خوب و مفیدی باشیم. با توجه به اینکه شهرداری با داشتن یک کابینه در کنار خودش که طبیعتا افراد متخصصی و آشنا به ضرورت‌های شهر تهران هستند، کار از مدیریت فردی خارج شده است و طبیعی است که طراحی اولویت‌ها باید در یک شورا مطرح باشد تا در قالب قوانین و مقررات سیاستهای خود را با شهرداری منطبق کند.
مهمترین مساله‌ای که امروز در تهران وجود داد مساله زیست محیطی تهران، وضع آب و هوا و شرایط ترافیک و حمل و نقل و همچنین مساله امنیت است که در شهر تهران با توجه به گستره‌ای که دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد ولی اینکه چه چیزهایی ضرورت بیشتری دارد نیازمند به کارشناسی بیشتر آنهم در شورای شهر است که دوستان با وقت گذاری کامل و با استفاده از همه متخصصان که در این شهر بزرگ زندگی می‌کنند، امیدواریم بتوانند کارها را طوری برنامه‌ریزی کنند که با توجه به زمان محدود ۴ ساله که چندان زیاد هم نیست، کارهای زیادی انجام دهند.
در مجموع امیدواریم آنچه تحقق پیدا می‌کند به نفع مردم تهران باشد. درواقع این نکته مهمی است که جریان اصلاحات اگر ضعف‌های داشته حتما باید جبران کند.البته هیچگاه در برخورهای سیاسی نتوانستند مسائل مالی جدی‌ای را به این جریان نسبت دهند. علت عمده این کار هم این بود که این جریان بجز خودداری‌های شخصی به رقبای خودش اجازه می‌داد با فراغ بال و امنیت کامل به عملکرد آنها نظارت کنند.
امیدواریم شورای شهر تهران و شوراهایی که در شهرهای بزرگ دراختیار جریان اصلاحات قرار گرفته، از این آزمونی که در پیش دارند، بتوانند هم با حفظ پاکدستی گذشته و با کارآمدی کامل این را به مردم نمایش دهند و جواب اعتماد مردم را به شایستگی برگردانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج