۵۹۵۳۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چین، اقدام واشنگتن و سئول را تقبیح کرد

پس از اعلام برنامه استقرار مابقی موشک اندازهای سامانه «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی، چین به شدت با آن مخالفت و اجرای این برنامه را تقبیح کرد.

خبرگزاری ایرنا: پس از اعلام برنامه استقرار مابقی موشک اندازهای سامانه «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی، چین به شدت با آن مخالفت و اجرای این برنامه را تقبیح کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی در تازه ترین بیانیه خود از آرایش چهار واحد دیگر موشک انداز «تاد» خبر داد که قرار است از امروز (پنجشنبه) در خاک این کشور مستقر شود.

از سال گذشته میلادی که آمریکا و کره جنوبی برای اجرای این برنامه و استقرار این سامانه به توافق رسیدند، چین و روسیه با آن مخالفت کرده اند.

همانطور که پیش بینی می شد کره جنوبی و آمریکا حاضر نشدند به اعتراضات چین توجهی نشان دهند و حالا قرار است همه واحدهای موشک انداز تاد تکمیل شود.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای آورده است که تاد یک سامانه پیشرفته است که بردی فراتر از مرزهای کره جنوبی دارد و امنیت چین را به مخاطره می اندازد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در مصاحبه ای در پکن تصریح کرد که سئول باید خیلی زود تصمیم به توقف اجرای این برنامه بگیرد.

وی افزود: ما بسیار نگران هستیم و نمی توانیم این موضوع را قبول کنیم؛ به همین دلیل خواستار برچیده شدن کامل سامانه مزبور از منطقه هستیم.

او گفت: تاد نه تنها نگرانی های امنیتی را برطرف نمی کند بلکه بر دامنه تنش ها افزوده و امنیت راهبردی منطقه را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین از آمریکا و کره جنوبی خواست که نگرانی های امنیتی چین و کشورهای دیگر را در نظر گرفته و در اسرع وقت برنامه استقرار این سامانه و واحدهای موشک انداز آن را متوقف کنند.

تاکنون شش واحد از موشک اندازهای سامانه تاد که پیشرفته ترین سامانه موشکی آمریکا محسوب می شود وارد کره جنوبی شده و ۲ واحد آن پیشتر نصب شده بود.

معترضان کره ای نیز از دیروز چهارشنبه که خبر نصب قریب الوقوع این چهار موشک انداز در روستای سئونگجو منتشر شد، دست به تجمع در این منطقه زده اند.

گفتنی است کار نصب چهار واحد دیگر از موشک اندازهای سامانه «تاد» آمریکا از روز پنجشنبه برای عملیاتی کردن کامل این سیستم موشکی بسیار پیشرفته شروع شده است.

پیشتر ۲ واحد از این راکت اندازها در منطقه سئونگجو کره جنوبی نصب شده و اینک چهار واحد دیگر از انبار به محل انتقال یافته است.
این کار به دنبال انتشار گزارش وزارت محیط زیست و وزارت دفاع کره جنوبی صورت می گیرد که در آنها آمده است این سامانه برای سلامت مردم و محیط زیانبار نیست.

بسیاری از مخالفان این اقدام می گویند که گزارش های تهیه شده، کارشناسی و دقیق نیست و برای این موضوع نهادهای بی طرف باید مسایل زیست محیطی تاد را بررسی کنند.

اعتراضات باعث شده بود تا آمریکا نتواند در ماه های گذشته این چهار واحد را راه اندازی کند ولی حالا روزنامه هرالد از کره جنوبی از شروع به کار نصب این چهار واحد خبر داده است.

این سامانه ها بزودی نصب می شود اما درباره زمان عملیاتی شدن و بکارگیری آنها اطلاع دقیقی در دست نیست و وزارت دفاع کره جنوبی هم اعلام کرده است که آمریکا تجهیزات ضروری دیگر را نیز به منطقه خواهد آورد.

از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ از اعتراضات مردمی در روستای مذکور در 300 کیلومتری پایتخت کره جنوبی خبر داده است.
روستاییان نگران گفته اند که به غیر از آثار منفی این سامانه بر زندگی آنها این خطر وجود دارد که کره شمالی این منطقه را یکی از اهداف خود قرار دهد.

گفته شده است که شماری از نیروهای امنیتی و پلیس برای حفاظت از واحدهای موشک انداز و جلوگیری از گسترش اعترضات مردمی به منطقه منتقل شده اند.

وزارت امور خارجه چین به شدت به این برنامه آمریکا و کره جنوبی اعتراض کرده و بار دیگر خواستار برچیدن سامانه ضد موشکی تاد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج