۵۹۵۵۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درمیان اعتراضات داخلی و خارجی؛

استقرار سامانه‌ «تاد» در کره جنوبی کامل شد

کره جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) استقرار سیستم دفاع موشکی تاد برای مقابله با تهدیدات کره شمالی را تکمیل کردند؛ اقدامی که باعث راهپیمایی‌های ساکنین منطقه و یک اعتراض دیپلماتیک از سوی پکن شد.

ایسنا: کره جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) استقرار سیستم دفاع موشکی تاد برای مقابله با تهدیدات کره شمالی را تکمیل کردند؛ اقدامی که باعث راهپیمایی‌های ساکنین منطقه و یک اعتراض دیپلماتیک از سوی پکن شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاروانی از کامیون‌های نظامی آمریکا شامل چهار موشک‌انداز سیستم دفاع موشکی "تاد" از بین محاصره فعالان عبور کردند.

حدود ۸۰۰۰ پلیس ضد شورش برای کمک به عبور این کاروان از بین ۴۰۰ معترضی که تحسن کرده بودند بسیج شدند. بسیاری از معترضان خود را به یکدیگر با زنجیر بسته، در حالیکه تعدادی دیگر از آنها از تراکتور به عنوان مانع استفاده کرده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که پلیس شیشه خودروها را شکسته و معترضان را متفرق کرده است. در جریان درگیری‌ها میان افسران پلیس و معترضان حدود ۲۰ تن زخمی شده‌اند.

تا کنون دو پرتابگر و رادار قدرتمند سیستم دفاع موشکی تاد مستقر شده و این امر باعث خشم پکن شده است. چرا که می‌ترسد بتواند بر قابلیت‌های موشکی پکن تاثیر بگذارد.

لی ناک یون، نخست وزیر کره جنوبی امروز گفت: استقرار سیستم دفاع موشکی تاد یک تصمیم اجتناب ناپذیر بسیار دشوار برای سئول بود چرا که این کشور باید در برابر تهدیدات روز افزون موشکی و اتمی کره شمالی واکنشی نشان می‌داد.

ساکنین منطقه سئونگ جو از خطرات محیط زیستی و بهداشتی رادار تاد نگران هستند و می‌گویند این سیستم می‌تواند منطقه‌شان را به هدفی در درگیری‌ها تبدیل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج