۶۰۰۴۳۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۳۳)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی جدید از ادبیات فرانسه، زندگی نامه نویسنده مشهور ادبیات پلیسی آگاتا کریستی، ترجمه جدیدی از اثر کلاسیک جرج الیوت «آسیاب رودخانه ی فلاس» و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی جدید از ادبیات فرانسه، زندگی نامه نویسنده مشهور ادبیات پلیسی آگاتا کریستی، ترجمه جدیدی از اثر کلاسیک جرج الیوت «آسیاب رودخانه ی فلاس» و... آشنا شوید.

آسیاب رودخانه ی فلاس

  • جرج الیوت
  • ترجمه ی احد علیقلیان
  • نشر مرکز
  • چاپ اول:96

خواندنی ها با برترین ها (133)
از عجایب روزگار است که جرج الیوت، که بنه نظر ملکه ویکتوریا و به گواه رمان نویسان بزرگی چون تورگنیف و هنری جیمز بزرگ ترین نویسنده انگلیسی در قرن نوزدهم بود، نامی مردانه برای خود برگزیده باشد و عجیب تر آن که این نویسنده نزد فارسی زبانان چندان شناخته نباشد و رمان هایش قدر و منزلتی درخور نیافته باشد.

مری ان اوانز نام مردانه جرج الیوت را بر خود نهاد تا مردم آثارش را جدی بگیرند. در روزگار او شمار نویسندگان جدی زن اندک بود، بیشتر زنان نویسنده رمان های عامه پسند پرسوز و گداز با احساسات آبکی و مضمون های سبک می نوشتند و آثارشان در خور اعتنا نبود. و او نمی خواست در ردیف این نویسندگان قرار گیرد.

شخصیت رمان آسیاب رودخانه فلاس دختری است در جستجوی شور به ویژه آن گاه که در زندگی افسرده و ملال آور خانه روزگارش را تیره و تار کرده است. وی مدام با شور و حرارت هر چه بیشتر مفاهیم زندگی را می جوید و شور و شوق خویش را در بسیاری از چیزها مانند موسیقی، کتاب، دین و عشق تجسد می بخشد...


اگزیستانسیالیسم

  • مری وارنوک
  • ترجمه ی حسین کاظمی یزدی
  • نشر ماهگون
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (133)
به اختصار می توان گفت علاقه ی مشترکی فیلسوفان اگزیستانسیالیست را با یکدیگر متحد می کند، وابستگی آن ها به آزادی انسان است. تمام آن ها علاقه مندند تا جهان را محیطی برای انسان در نظر بگیرند انسانی که به دلیل قدرتش در انتخاب مسیر و اعمالش، همچون موجودی منحصر به فرد رفتار می کند. اینکه آزادی انسان در انتخاب کردن کجاست، اینکه آزادی به چه شکلی توصیف می شود و.. موضوعات اصلی مورد توجه تمام اگزیستانسیالیست ها است.
اما تا به حال بسیاری از فیلسوفان به آزادی انسان و به مسئله «آزادی اراده» پرداخته اند، اگزیستانسیالیست ها بیش از هر چیز قصد دارند به مردم نشان دهند آزادند. همچنین می خواهند چشمان آن ها را بر اموری بگشایند که همواره درست است، اما به هر دلیلی تشخیص داده نشده اند. یعنی انسان نه تنها در انتهاب کاری که در یک موقعیت خاص انجام می دهد، که در انتخاب ارزش و نحوه زیستن نیز آزاد است. فلسفه اگزیستانسیالیسم از مخاطبانش می خواهد تا نه تنها به طبیعت آزادی انسان توجه کنند؛ بلکه آزادی را تجربه کرده آن را عملی کنند.

آگاتا کریستی اسرار انگلیسی (زندگینامه)

  • لارا تامپسون
  • ترجمه ی نادر قبله ای
  • نشر روزنه
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (133)
آگاتا كريستي پرفروش‌ترين نويسنده داستان‌هاي جنايي در جهان است. ولي پشت پرسوناي آرام «ملكه جنايت» زني پيچيده و قابل توجه زندگي مي‌كند. لارا تامپسون، زندگي‌نامه‌نويس انگليسي، به لطف خانواده آگاتا كريستي، و دسترسي كامل به نامه‌ها و يادداشت‌هاي منتشر نشده دست به تحقيقاتي كامل درباره زندگي نويسنده بزرگ زده است. تامپسون، از دوران كودكي ادواردي آگاتا كريستي، دو ازدواجش و يازده روز گم شدن اسرارآميزش، تا رمان‌هاي مكاشفه‌آميزي كه كريستي زير اسم مري‌وست‌مكوت منتشر كرده، هم جزييات آثار داستاني و هم واقعيت نهفته در زندگي شخصي‌اش را گره‌گشايي كرده. ولي جدا از تمام اين حقايق، اين كتاب زندگينامه هوشمندانه آگاتا كريستي، به عنوان پديده، نويسنده و يك زن است.


سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود

  • رومن پوئرتولاس
  • ترجمه ی ابوالفضل الله دادی
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (133)
این رمان داستان مرتاضی هندی را روایت می کند که در سفری دو روزه از هند به پاریس می آید تا از فروشگاه آیکیا تختی میخی بخرد اما در این راه اتفاقاتی برایش رخ می دهد که او را به سفری به چهارگوشه اروپا می برد. پوئرتولاس در این کتاب در دل روایت داستان مرتاض به مسائل روز همچون مهاجران غیرقانونی که بحران نه تنها اروپا که دنیا تبدیل شده نیز پرداخته است.

موفقیت این کتاب چنان بوده که کار تولید نسخه ی سینمایی آن نیز به زودی کلید می خورد. فیلم نامه این فیلم را قرار است خود رومن پوئرتولاس بنویسد و کارگردانی آن بر عهده ی هنرمندی ایرانی خواهد بود. این رمان تا به حال به بیش از 36 زبان ترجمه شده است.


چگونه عادی نباشم

  • کریس گیلبو
  • اعظم بهادرپور
  • نشر هنوز
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (133)
هدف این کتاب این است که طرز فکر شما را در مورد زندگی و کار متحول کند. اگر در برهه ای از زندگی قرار دارید که آماده ی ایجاد تغییرات هستید این تحول برای تان مفید خواهد بود. از طرف دیگر، اگر تصمیم بزرگی پیش رو ندارید اما دوست دارید فرصتی برای تغییر ایجاد کنید، باز هم این کتاب برای تان مفید خواهد بود. بالاخره اگر حس می کنید در وضعیت موجود گرفتار شده اید و همیشه بر این باور بوده اید که «زندگی چیز بیشتر از این هاست» این کتاب برای شماست.

زمانی که عازم این سفر می شوید، با افراد مختلفی مواجه می شوید. در طول راه، بعضی از این افراد به شما کمک می کنند و بعضی دیگر تمام تلاش خود را خواهند کرد که جلوی موفقیت شما را بگیرند ما در اینجا به چگونگی برقراری ارتباط با افرادی که به آن ها احتیاج دارید خواهیم پرداخت و این که چگونه زمانی که آن ها به شما کمک می کنند با آن ها همکاری کنید. در این کتاب مطالبی در مورد تسلط یافتن بر زندگی، خود اشتغالی خلاقانهريال استقلال شغلی، هدف گذاری بنیادی، حرکت در خلاف مسیر و چند تفکر نامتداول دیگر خواهید خواند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تشکر از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج