۶۰۵۲۴۲
۱۳۳ نظر
۹۵۴۱
۱۳۳ نظر
۹۵۴۱
پ

درمان اعتیاد فقط یک راه دارد

ترک اعتیاد شیوه های مختلفی دارد و به نوعی می توان گفت کارشناسان حوزه ترک اعتیاد هنوز هم در حال آزمون و خطا هستند؛ اما حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت کنگره ۶۰، می گوید بهترین شیوه درمان را اجرایی می کنند و آمار هم این موضوع را تایید می کند.

هفته نامه جامعه پویا - شاهد حلاج: ترک اعتیاد شیوه های مختلفی دارد و به نوعی می توان گفت کارشناسان حوزه ترک اعتیاد هنوز هم در حال آزمون و خطا هستند؛ اما حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت کنگره ۶۰، می گوید بهترین شیوه درمان را اجرایی می کنند و آمار هم این موضوع را تایید می کند. با او درباره این ادعا و مسائل مربوط به ترک اعتیاد گفت و گو کرده ایم.

شما در کنگره ۶۰ از شیوه های سنتی استفاده می کنید یا از شیوه های مدرن؟

شیوه ما یک شیوه علمی است که تجربه شده؛ علمی که تجربه شده باشد، سند بدون نقص است و جواب گو است؛ نه سنتی است و نه مدرن.

یعنی تلفیقی از این دو شیوه است یا اینکه یک شیوه کاملا منحصر به فرد است؟

تلفیق نیست؛ البته در روش سنتی بخش هایی از این شیوه داشته ایم که می گفت «ترک افیون را به جز تقلیل نیست/ اندک اندک از یاران دغل باید گریخت»، اما آ« چیزی که در طب بوعلی سینا و در شیوه های سنتی بود، در مدت کوتاه ۲۰، ۳۰ روزه این کار را می خواستند انجام دهند. یا تریاک را کم می کردند تا آب شیره درست می کردند.

درمانی که ما انجام می دهیم، حداقل میانگین 11 ماه زمان می برد. به مرور زمان در 11 ماه میزان مصرف را کم می کنیم. بعد ناگهان مصرف را قطع می کنیم و تا مدتی شربت تریاک می دهیم و بعد شربت تریاک هم قطع می شود. از طرفی مسائل روانی را هم در ترک مدنظر داریم.
درمان اعتیاد فقط یک راه دارد

شما اساس کار را از کجا آورده اید؟

تصادفی پیش آمد. اگر می گویم تصادفی؛ یعنی مثل نیوتون وقتی سیب به زمین افتاد، گفت برای چه افتاد زمین! و براساس آن تحقیقات شروع شد. آن موقع پذیرفته بودم مصرف کننده هستم. من چندین سال، ماه رمضان روزه گرفتم و اواخر، هم روزه می گرفتم هم مواد مصرف می کردم. اساس تنظیم زمان از آنجا شروع شد که به عنوان یک مصرف کننده، باید در روز چقدر و چه زمانی مصرف کنم. میزانی که در روز مصرف می کردم، مشخص بود و بعد کم کم در زمان های خاص این مصرف کاهش داده شد و به صفر رسید.

حدود 20 سال است که فعالیت می کنید؛ در این 20 سال چه تعداد مراجعه کننده و چه تعداد موفقیت داشته اید؟

با مدرک بین چهار تا پنج هزار نفر در سال را در ۵۰ مرکز کل کشور به رهایی می رسانیم. به هر مرکز صد تا ۵۰ نفر در سال مراجعه می کنند. البته الان آمار نسبت به سال های گذشته بالاتر رفته است. آن موقع یک مرکز بود که بعد بیشتر شد. از آن روزی که شروع کرده ایم، حدود ۲۰ هزار نفر در ۲۰ سال به درمان قطعی اعتیاد رسیدند نه اینکه ترک اعتیاد کرده باشند.

تفاوت ترک و درمان را در چه می بینید؟

اعتیاد در گروه بیماری ها جزء اختلال می آید. یک سری بیماری داریم یک سری اختلالات داریم. اعتیاد جزء اختلالات است مثل اسکیزوفرنی، مثل دوقطبی، بایپلار و بیماری روانی. این جوری اینها اختلال است و اعتیاد هم در گروه اختلالات قرار می گیرد و به همین دلیل تحت نظر روان پزشک است. وقتی ما نگاه کردیم، دیدیم که اعتیاد در قسمت جسم و روان و قسمت تفکر تخریب ایجاد می کند و در سه ناحیه انسان اختلال به وجود می آورد. در قسمت جسم و روان و در جهان بینی.

اگر این سه قسمت را درمان کنیم، اختلال درمان خواهدشد. اگر فقط مواد را قطع کنیم، می شود ترک. در کمپ یا 20 روزه دارو می دهند یا فرد مردانگی می کند و مصرف نمی کند؛ اما در درمان اعتیاد، به لحاظ روانی نیز فرد وابستگی را از دست می دهد.

چند درصد از مراجعه کنندگان به شما، درمان می شوند؟

اگر سرانگشتی بگویم، نصف افرادی که برای درمان وارد کنگره ۶۰ می شوند، به آخر خط می رسند و ترک می کنند. ۵۰ درصد اگر بمانند و به درمان برسند، برگشت آنها زیر ۱۰ درصد است و این رقم، رقم عجیبی است. چون در جهان دو، سه درصد درمان است و برگشت ۹۷، ۹۸ درصد است.

نظر شما درباره شیوه های کلینیکی و «ان جی او»های دیگر چیست؟

ما همه با هم کار می کنیم و هر کس هر کاری کند، مفید است و می گوییم هرکس کمکی به یک معتاد کند، ارزشمند است؛ اما معتقدم بازار آشفته شده است. عطار ترک اعتیاد دارد، نیروی انتظامی ترک می دهد، در بازداشتگاه ترک می دهد، قاضی می گوید زندانی می کنم ترک می دهم، خانواده ها در زیرزمین ترک می دهند، کمپ می گوید من ترک می دهم، یکی دیگر می گوید با آب سرد ترک می دهم و... .

هزار راه درمان ارائه شده است که درست نیستند. اعتیاد جزء بیماری نیست. می گوییم بیماری است؛ اما جزء اختلالات است، مثل بیماری روانی. برای همین اینکه بگوییم همه راه ها درست است، نه همه راه ها درست نیست؛ حتی آسیب هم ممکن است بزند. درمان اعتیاد فقط یک راه دارد که ترک در یک پروسه زمانی برنامه ریزی شده است.
درمان اعتیاد فقط یک راه دارد

در این ۲۰ سالی که شیوه ای شخصی را فراگیر کرده اید، هیچ وقت فکر کردید کسی که اشتباه می کند خودتان باشید؟

نتیجه اش را می بینیم. هنوز در دنیا می گویند شیشه درمان ندارد، اما هفته پیش تیم راگبی کنگره 60، قهرمان لیگ استان تهران شده است. سال گذشته تیم کنگره 60 قهرمان لیگ برتر کشور شد که بازیکنان آن مصرف کننده شیشه بودند. پنج سال، شش سال، هفت سال است که درمان شده اند و حی و حاضر وجود دارد. اگر راه درست نبود، 50 مرکز در کشور نبود که همه رایگان کار کنند و یک نیروی حقوق بگیر هم نداریم. برای چه آنها کار می کنند؟ چون به درمان رسیده اند.

شما الان بپرسید آقای عطار این قرص ها را برای چه می دهید؟ می گوید برای اینکه مواد نکشد. آقای کمپ شما برای چه آنها را نگه می دارید؟ می گوید برای اینکه مصرف نکند. آقای متخصص این قرص ها را برای چه می دهید؟ می گوید برای اینکه مصرف نکند. برای اعتیاد قرص برای چه می دهید؟ برای کجای بدن می دهید؟ چه عملی انجام می دهد؟ چه کاری می کند؟ چه را درست می کند؟ چقدر زمان می برد؟ اینها سوال هایی است که باید پرسید. همه می گویند این کار را انجام می دهیم که مصرف نکنند؛ پاسخ آنها قطعا این است. کسی نمی گوید من این را می دهم برای اینکه اتفاقی در مغز معتاد بیفتد. این را نداریم.

باید بررسی شود دقیقا کجای جسم فرد تخریب می شود که باید درمان شود که می شود همان آسیب شناسی یا فیزیولوژی یا پاتوفیزیولوژی. دوم چه برنامه ریزی برای درمان قسمت تخریب شده دارید؟ به عبارت دیگر، با دارو چگونه می توان قسمت های تخریب شده را ترمیم کرد؟ درمان چگونه است؟ سوم اینکه برای رسیدن به درمان قطعی، تا قطع کامل کلیه داروها، چقدر زمان لازم است.

شیوه شما تا حدودی شبیه شیوه های کلینیکی است که در ایران وجود دارد؛ بستری می کنند، مشاوره و روان درمانی انجام می دهند.

نه هیچ شباهتی ندارد، چون ما کسی را نگه نمی داریم، اینجا بعد از ظهر ساعت پنج کلاس شروع می شود تا ساعت مثلا هشت، هشت و نیم شب. سر کلاس می آیند می نشینند و بعد به خانه می روند. داروها را هم می نویسم از کلینیک بگیرند.

کمی به عقب تر برگردیم، شما چه مدت و چه چیزهایی مصرف می کردید؟

من نزدیک سه، چهار سال نامزد اعتیاد بودم و 17 سال مصرف کننده فیکس بودم. حدود 20 سال مصرف کردم. مصرف عمده ام الکل و تریاک بود، حشیش هم گاهی می کشیدم.

شما حشیش مصرف می کردید که الان مثل سیگار استفاده می کنند. این می تواند استفاده مواد مخدر دیگری را به همراه داشته باشد یا خیر؟

می تواند داشته باشد، می تواند نداشته باشد. البته من از آنهایی هستم که موافق آزادسازی مواد مخدر هستم.

آزادسازی یعنی این طرح دولتی شدن فروش مواد مخدر؟

هم دولتی شدنش و هم فروش آن؛ هرچه باشد. اگر به من باشد، من خیلی افراطی هستم و می گویم اصلا رها کنید، هر کس می خواهد برود هرویین بکشد، همه را باز کنید؛ نظر شخصی من این است.
درمان اعتیاد فقط یک راه دارد

استدلال شما چیست؟

سوالم این است که الان از مبارزات با مواد مخدر چند سال می گذرد؟ چند سال است داریم با مواد مخدر می جنگیم؟

در این سال ها توانسته ایم جلویش را بگیریم؟ تریاک و هرویین همه جا هست و هر کس بخواهد می کشد. فقط تنها قضیه ای که فرق دارد، باید گران بخرند. وقتی گران است، مشکلات دیگری درست می شود. به هر حال مصرف دائمی و یومیه مواد مخدر کمترین موضوعش این است که فرد باید در یک ساعت مشخصی مواد مصرف کند، بقیه حواشی آن است، حواشی مسائل مشکل ساز است.

الان چون مواد جرم است، برای جوان ها اکشن است، هیجان دارد، چند شهید دادیم برای این قضیه، نتیجه اش چه شده است؟

خود شما چه شد که مصرف را شروع کردید؛ گفتید حشیش و الکل و تریاک مصرف کرده اید؟

من سابق در تهران دانشجو بودم، در خانه دانشجویی بودم و چندین سال هم کلاسی هایم تریاک می کشیدند. من نمی کشیدم، گاهی حشیش می کشیدم. دیدم مدام می کشند، گفتیم ببینیم چه مزه ای می دهد. خب زمان قدیم نوشیدن الکل آزاد بود. بعد که انقلاب شد، جمع شد دیدیم اینها هنوز تریاک می کشند، گفتیم ببینیم چطوری است، چه مزه ای می دهد. حالا شوخی شوخی و از روی کنجکاوی ما هم ذره ذره کشیدیم؛ همین خیلی ساده.

خب همین می تواند دوباره اتفاق بیفتد و درباره افراد دیگری تکرار شود. شما این را خطرناک نمی بینید؟

باید اطلاع بدهیم، اطلاعات درست بدهیم. یک سری اطلاعات را باید منتقل کنیم. من که معتقد به آزادسازی هستم باید ببینیم چه می کنیم، باید از این جهت آموزش دهیم آموزش درست یعنی چه؟ من اگر بخواهم آموزش درست بدهم، می گویم آقایان محترم شما یک بار تریاک بکشید معتاد نمی شوید، پنج بار هم بکشید نمی شوید، باید صد بار تریاک بکشید تا معتاد شوید، ولی سفر هزار فرسخی از یک قدم شروع می شود. من هم همین فکر را می کردم، فکر می کردم به من گفتند اگر یک بار بکشی معتاد می شوی، من 10 بار کشیدم ولی معتاد نشدم. گفتم من جوانم، مهندسم، ورزشکارم با بقیه فرق می کنم، من هرگز معتاد نخواهم شد. با اطمینان کامل به اینکه معتاد نمی شوم، کشیدم و معتاد شدم.

ولی اگر کسی به من می گفت که فرایند معتادشدن این است، چند ماه طول می کشید تا معتاد شوی، حواست جمع باشد؛ خب من در کارم تجدیدنظر می کردم، یعنی اطلاعات دقیق را بدهیم نه اینکه بخواهیم بترسانیم و بگوییم شما لب به هرویین بزنی معتاد می شوی.

شما چه فرایندی را برای ترک طی کردید؟

الکل و حشیش را حذف کردم، فقط تریاک ماند. تریاک هم که هم کشیدنی و هم خوردنی بود. کشیدنی را هم که حذف کردم، به خوردن اکتفا کردم در خوردنم هم جدول آمد هر 21 روز حدود 20 درصدش را کم می کردم تا به نقطه صفر سید. در کتاب عبور از وظایف در دانشگاه تهران هم هست، می توانید بگیرید مطالعه کنید.

کسانی که به کنگره 60 آمده اند و درمان نشده اند، دلیلش چه بوده است؟ گفتید 50 درصد ترک می کنند و از آن 50 درصد درمان کامل می شوند.

آنها درمانشان مرتب نبوده است، درست نبوده است؛ یعنی پله هایشان را درست نرفته بودند. گریز می زدند، از خط خارج می شدند، جهان بینی شان، فکرشان، افکارشان درست نشده بود. اینها خیلی مطالب مهمی است.

شما معتقد هستید اگر کسی صد در صد مراحل را انجام دهد، قطعا به درمان می رسد؟

اگر پروسه را به درستی طی کند، به درمان می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسیم

      زنده باشی مرد بزرگ!

      پاسخ ها

      • ایلیا

        باسلام این کمپ وکنگره ذر مفته دکان خانه باز کردن مرگ بر افغان تولید کننده و قاچاقچی پخش کننده والبته مراکز ترک معتاد عزیز تو تنها مریض هستی البته سه علت دارد ترک خانواده ترک نه به معنی رها کردن کم محلی بی محبتی وغ دو محیط واطرافیان وسوم جامعه وکشورت که باید برات کار وزندگی فراهم کنه تو حق داری چون درس خوندی تو حق داری چون خانواده تشکیل دادی حالا میبینی بیکاری چاره ای جز بیخیال شدن بوسیله مواد نخواهی داشت به نظر من اونقدر مصرف میکنی که خسته بشی ی دفعه چشو باز میکنی میبینی همه ازت جلو زدن تنها راهش خودتی یک اراده قوی ‌درد مواد سه یا یک هفته درد وبیخوابیه کن اونم با مسکن حله به شرطی وسوسه نشی فکر کن به زمانی که دوباره متولد میشی دوباره بدنت سالمه دوباره طلوع خورشید اول وقت رو میبینی دوباره بدنت سالمه به امید روزی که تو هم سلم بشی........توکل بر خودت کن ولا غیر خدا تو وجود خودته ت

      • ...

        آقای ایلیا کنگره60 هیچ هزینه ای نمیگیره ورایگان هست واینکه شمادرمورد اعتیاد هیچی نمیدونید و واقعا اگر اینچیزی که شماگفتید قابل انجام بود که دیگه مشکلی نبود. دوست عزیز هیچ ربطی به اراده وتوکل واین داستانها نداره. شما وقتی توی یه هوای گرم له له میزنی واسه آب میتونی با توکل و اراده رفع عتش بکنی؟ شاید این مثالم خیلی سطحی باشه چون اعتیاد خیلی خیلی خیلی پیچیده تر ودردناکتر از اونچیزیه که شما تصور میکنی. اینکه حرفهای احساسی بزنی وربطش بدی به اراده وغیرت و..... اصلا درست نیست ومعتادها نه بی اراده هستن ونه بی غیرت فقط راه خلاصی ازاین موضوع رو نمیدونن وبسیار بسیار سخت هست .

      • بدون نام

        دوستان وقتی ازچیزی آگاهی ندارید در موردش قضاوت نکنید. کسی که معتاد نیست کسی که ان ای یا کنگره 60 نرفته نمیتونه قضاوت کنه . من خودم هم چندبار کمپ رفتم هم ان ای رفتم هم دکترو ....کنگره 60 بخاطر سازوکارش ازهمه بهتربوده ونمیشه اینجا کامل توضیح داد فقط میتونم بگم یه قانون وقواعدی داره که مثل ان ای هرکسی نمیتونه راهنما بشه اینجوری نیست صدبار بری بزنی دوباره بیای ومحدودیت داره واگرم مثل ان ای فراگیر نشده دلایل خاص خودشو داره وکنگره دوست نداره همینجوری یه چادر بزنه وبدون برنامه شروع به کار بکنه و مساعل زیاد دیگه ای داره که مفصله . در ضمن کنگره هیچگونه مبلغی از کسی نمیگیره ومبالغی که میدید بابت کتاب ونشریات هست که اونم خرج خود کنگره میشه وسالی بالای 15 میلیون هزینه هر نفر در کنگره هست که یکسری خیر پولدار که به درمان رسیدن در کنگره داوطلبانه میدن وسبد پولی که در جلسات جمع میشه. در کل هر کسی که خسته شده وبفکر درمانه پیگیری میکنه وراهشو پیدا میکنه. هرکسی هم که میگه من نمیتونم شربت رو کم کنم بهش میگم منم همین فکرو میکردم و خوره مواد بودم فکر نکن فقط تو اینجوری هستی ولی باید صبر کردو آموزشهای کنگره رو انجام داد وهرکسی انجام بده امکان نداره نتونه امکان نداره .

      • سروش

        فقط تجربه شخصی به کسی بر نخوره :
        از سیگار و سیگاری شرو شد وقتی رفتم رو قرص و ترک یابویی کردم فهمیدم خماری یعنی چی بعد رو تریاک و شیره و دوا بعد از ترک یابویی . رو دوا رفتم کنگره 60 و بعد از 2 ماه دیدم دو عمله شدم شربت و دوا تازه یه نفر دیگه هم شربتی کردم ۔ زدم بیرون و رفتم ان ای با یه مثلا پاکی بالا ۔ بعد از 2 ماه دیدم هم زندگیم داره میره هم خرج اونا رو میدم ۔ باز شدم دو عمله دوا و شیشه ۔ دیگه همه چی میزدم تا اینه رفتم یکی از دو مرکز سمزدایی معتبر ایران که تو تهرانن ۔ اسم نمیارم تبلیغ نشه ۔ 3 روز تو بیهوشی و منگی یک هفته ای اومدم بیرون و قرصاشون رو خوردم ۔ خدا رو شکر که الان دارم زن و بچم رو میبینم ۔ هر کس باید راه خودشو پیدا کنه ۔ به امید پاکیه همه

    • بدون نام

      خیلی خوب و متفاوت بود. سپاس

      پاسخ ها

      • گمنام

        همه روانشاسها ودکترهای بیمصرف کل جهان بدونه بلانصوت همگی گوه خوردن که میگن بیماری اعتیاد میتونیم درمان کنیم
        بیماری اعتیاد فقط.وفقط یک راه وجود دارد ان هم کمک یک معتاد ب یک معتادی دیگه وسلام با کمک بچه های پاکی بالا ان ای وسلام الباقی خیلی گوه خوردن که اسم بهبود یک معتاد ب اسم خودشون تمام میکنن

      • mash

        از اونجایی که بعضی انسان ها ارضای روحی میشن وقتی یه آدم معتاد رو.میبینن که بدبخت تر از خودشونه پس خواهشا فقط خودتون باید تکونی به خودتون بدید دقیقا مثل کار کردنه که تا وقتی خودتون نخوایید کار کنید بولدوزر هم بیارن باز هم
        نمیتونه بلندتون کنه نشستن و غصه خوردن هیچ دردی رو دوا نمیکنه یه چیزی بگم خیالتون راحت شه خدا هم حتی نمیتونه کمکتون کنه به جز خودتون باور کنید اینکه کسی میگه خدا کمکم میکنه کار ادمای ضعیفه که همش میخواد وصل باشه به یکی که دستشو بگیره خدا همون ایمان داشتن به هدف و پشتکار خودتونه حالا شما هی بشین بکش بگو خدایا کمکم کن اگه کمکت کرد

      • مجید

        اصلا تا حالا خماری کشیدی؟بخدا من یکماه هم شده مصرف نکردم و بی خابی حل نشده.کی گفته سه روز تا یکهفته..من با کنگره ترک کردم با مصرف شربت و شرکت در جلسات و مشاوره با راهنمام.الان دوساله درمان شدم.لطفا بدون آگاهی نظر ندید.هرکس گرفتاره حتما یه سر به کنگره بزنه.یک ریال ازت پول نمیگیرن.هرکسم اونجا خدمت میکنه خودش نجات یافتس و دوست داره حال خوبشو منتقل کنه.درمان اعتیاد ربطی به غیرت نداره.فقط آگاهی واسه درمان میخواد که کنگرا آگاهی بت میده

      • خسته

        سلام
        دوستان من تریاک با وافور روزی یک بار میکشم و حدود ۶ماه است .دیگر نمیخواهم بکشم و تصمیم این است که با کم کردن
        خود تریاک خماریم را درمان کنم اما نمیدانم که چگونه اصولی این کار را انجام دهم اگر دوستانی تجربه دارند بنده را راهنمایی کنند. مرسی

      • نجات دهنده

        با سلام من سی سالمه و چهار سال مواد کشیدم و قرص ترامادول و متادون خوردم آخراش.هر کاری هم کردم نتونستم تحمل کنم درد رو.من پسر عموم خارج دانشجوی دکترای تخصصی بود گفتم بهش اون یه چیزهایی گفتم خریدم و برام از اونجا قرص فرستاد و سر یه ماه نشده درمان شدم و الان امکان نداره حتی سمتش برم چون واقعا اون درمان که من کردم کلا از ذهن و جسمت پاک میکنه انگار مواد ندیدی تا حالا.
        هر کی خواست خدا شاهده فقط واسه رهایی و انسانیت بهم پیام بزنه یا زنگ بزنه خداییش همون قیمت که وسایلش برا خودم درمیاد هزینشو میگیرم که خدا شاهده میلیونها ارزش داره چون زندگی و قیافه و همه چی خودتو برمیگردونی.حتما به شماره من پیام بدین فقط برا رهایی و انسانیت.
        09376197707 قربانپور

    • pluskid1990

      این کنگره60 کجاست؟؟؟ شماره تلفنی آدرسی چیزی ازش کسی نداره بده؟

      پاسخ ها

      • محمودکنگره

        کنگره۶۰ حدود هفتادتا شعبه توی ایران داره پنجاه هزار عضو شما در هر شهری که هستید میتونید ادرس ان را در سایت ان شهر بدست بیارید

      • نجات دهنده

        با سلام من سی سالمه و چهار سال مواد کشیدم و قرص ترامادول و متادون خوردم آخراش.هر کاری هم کردم نتونستم تحمل کنم درد رو.من پسر عموم خارج دانشجوی دکترای تخصصی بود گفتم بهش اون یه چیزهایی گفتم خریدم و برام از اونجا قرص فرستاد و سر یه ماه نشده درمان شدم و الان امکان نداره حتی سمتش برم چون واقعا اون درمان که من کردم کلا از ذهن و جسمت پاک میکنه انگار مواد ندیدی تا حالا.
        هر کی خواست خدا شاهده فقط واسه رهایی و انسانیت بهم پیام بزنه یا زنگ بزنه خداییش همون قیمت که وسایلش برا خودم درمیاد هزینشو میگیرم که خدا شاهده میلیونها ارزش داره چون زندگی و قیافه و همه چی خودتو برمیگردونی.حتما به شماره من پیام بدین فقط برا رهایی و انسانیت.
        09376197707 قربانپور

    • بدون نام

      دوست عزیز،مثلا تریاک مصرف داری،ذره ذره مصرفت کم کن،به همین سادگی،کنگره60هم همین میگه،من کاملا تحقیق کردم،واقعا کنگره60 راه اخر درمان هست،فقط کنگره60

      پاسخ ها

      • جوادبخشی

        برادرعزیزچطورکم کنم وقتی باید روزی ۵ گرم بکشم سه گرم هم بخورم تا بتونم ازجام بلندبشم چطورکمش کنم الان هرماه مصرفم داره بیشترمیشه،به گوه خوردن افتادم۶سال پاکی موبه باددادم،خدایانجاتم بده

      • رضا معروف به رضا ترکه

        من کنگره 60قبول دارم چون بالای 100بار ان ای رفتم فقط توشون که پاکی بالا بودن دنبال ناموس مردم یا کثافت کاری بودن اگه متونی ثابت کن که اینجوری نیست میخوای ثابت کنم بازیدت ی جلسه بیرون برو بگو رهنما میخوام بگیرم ببین زیدت بجای راهنما بوغم داره

      • بدون نام

        خداییش کنگره ۶۰ جواب میده از نظر روحی روانی فشار نمیاد به ادم؟

    • بدون نام

      سلام برنامه تون عالیه

      پاسخ ها

      • محسن

        من مخااف اون عده ای هستم که میگن اعتیاد براحتی میشه ترک کرد یا احساس غرور میکنن....اصلا هم ربطی به اراده نداره ...بیماری دست خود ادم نیست اسمش بیماریه درضمن من کاملا با رضا ترکه موافقم افرادی که توی ان ای هستن اکثرشون مواد رو ترک میکنن اما بحاش میرن دنبال بچه بازی و همجنس بازی یا دنبال زن و خواهر مردم میفتن اینو عینا خودم دیدم برا همینم از انجمن ان ای متنفر شدم و زدم بیرون حالام میخوام برم کنگره ۶۰ چون خیلی ها رو دیدم نتیجه گرفتن تو فامیل

    • سلام معصومه هستم

      پسرم ۱۴ ده سال اعتیاد داره خیلی جاها رفتیم جواب نگرفتیم مواد خطر ناک می کشه می ترسم از دس بدم یی نفر کمک نیاز دارم دکتر باشه یا هنر مندان سینما من نیاز مالی ندارم فقط می خواهم با پسرم صحبت کنه هرروز اشک می ریزم

      پاسخ ها

      • Sify

        سلام ..
        درمان اعتیاد فقط وفقط یک راه وجود داره خواهشن الکی هزینه نکن باکمک انجمن معتادان گمنام بهبود پیدا میکنه
        بدونه هیچ هزینه ای شاید بپرسی مگه ممکنه بدونه هزینه زیاد نمیشه توضیع بدم ولی خلاصه بگم اونجا جای هست که وضیفه دارن به یک معتاد کمک کنن چون همگی وهرکسی که انجمنی باشه یک روز مثل اقازاده شما بودن وخداراشکر بدونه هزینه درمان شدن وپاکی بالاشون 30سال که پاک زندگی میکنه
        شما ب پسرت بگو ب این شماره بزنگ تا کمکش کنم من 12سال تجرربه پاکی را دارم واسم افتخاره اگه کمکش کنم اگه کمکش کنم بدونه هزینه در قبالش از خداوند پاداش پاک ماندن بیشتری را شامل میشم 09106493522سیفی از لرستان

      • نصرالله اسکندری

        درمان اعتیاد فقط کنگره 60 بقیه ازچاله به چاه است

    • محمود

      سلام دوستان محمودم یک مسافر من ورزشکار حرفه ای بودم ودر هر صورت معتاد شدم از همان سال شروع کردم به ترک ۱۹ بار ترک سقوط ازاد داشتم ۵ دفعه سم زدایی کردم هیچ نتیجه ای نگرفتم روزانه چهل تا قرص مصرف میکردم تا اینکه با کنگره۶۰ اشنا شدم و در انجا درمان شدم راه فقط کنگره۶۰ است وتمام ممنونم

    • ناشناس

      درمان ترک متادون با داروی گیاه چیست بعداز دوازده روز کمک کنید

      پاسخ ها

      • Sify

        درمان فقط قط مصرف وگرنه هرچیزی واسه درد فیضیکی استفاده کنی اتش اعتیاد شعله ورتر میشه دوست عزیز فقط قط مصرف و کمک از انجمن کلاس ان ای برو با بیماری اعتیاد اشنات میکنن

    • عظیم

      سلام من شیره سوخته مصرف میکردم روزانه حدودا سه الی چهارگرم الان کمش کردم روزانه حدود دوگرم تریاک البته کم وزیادمیشه بعضی وقتاروزی یه گرم یاکمتربعضی وقتاددوگرم نزدیک یکماه که شروع کردم به کم کردن چطوری میتونم این به صفربرسونم که اذیت نشم باچقدرزمان؟ممنون میشم اگرکمکم کنید

      پاسخ ها

      • Mahmood

        سلام عظیم جان
        خسته نباشی. بهترین راه اینه که بری کنگره ۶۰ و درمان رو دقیق و بدون عوارض و ناراحتی و بستری شروع کنید. اگه امکانش رو نداری از همون جنسی که مصرف میکنید به مقدار زیاد تهیه کنید. مثلا به اندازه مصرف چند ماه..یهمثالمیزنم
        اگه هر وعده یک گرم استفاده میکنی حدود یک پنجم اون گیک گرم رو از هر وعده کم کن.و به مدت سه هفته با این مقدار مص ف کن. بعد از سه هفته مجددا یک پنجم از هر وعده کم کنید. اگه دیدی اذیت میشی که مطمینم اینجوری نمیشه کمتر از وعده هات کسر کن. اینقدر ادامه بده تا مصرفت به اندازه یه لپه یا حتی کمتر برسه. فقط دقیق باش و وعده هارو مثلا بخاطر مهمانی و تعطیلی و مسافرت کم و زیاد نکنید. با این روش بدن و فکر شما عادت میکنه که بدون مواد روز رو سپری کنی. خودم کارمند هستم و با همین روش بدون اینکه اذیت بشم و کسی بفهمه ترک کردم. بخدا میتونی فقط به خودت زمان بده و سعی نکن سریع تمومش کنی چون جواب عکس میگیری. من در روزهای اخر مصرفم به حدی کم شده بود که دیگه نمیشد ازش کم کنم. یاداوری کنم که باید مصرفت رو خوراکی کنی. موفق باشی. شماره تلفن میذارم اگه خواستی با کمال میل باهم حرف میزنیم و در خدمتتم. نگران نباش همچین راحت ترک میکنی که بعد خودتو فحش میدی که چرا زودتر این کار رو نکردی.
        اینم شماره منه. اول پیام بده که بدونم شمایی و در خدمتت باشم.
        ۰۹۳۵۹۳۶۱۹۰۰

    • بدون نام

      درود باور کنید همه ی روشهای ترک مواد رو امتحان کردم هیچ کدومش موثر تر و بهتر از روش کنگره شصت نبوده من مصرفم روزی ۴گرم بود الان تقریبن هفته ای ۲ گرم مصرف دارم راه زیادی تا ترک کامل ندارم خیلی خوشحالم

    • بدون نام

      سلام درمان متادون با داروی گیاهی سه فنجون چی و چطور است ،

    • بدون نام

      سلام رو زی یک مثقال تریاک میخورم چقدرزمان میبرد تاترک کامل لطفاراهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا درست میشه فقط ادامه بده تا نه ماه
        کم کم کمش کن فقط نترس

    • بها هستم

      سلام من شیره مصرف میکنم حدود ۲ گرم دروز به صورت خوراکی دیگه خسته شدم به قران خسته شدم میگن کنگره معجزه داره میخوام معجزشو ببینم زندگیم داره خراب میشه خواهش میکنم یکی از فعالان کنگره کمکم کنه ساکن جنوب تهران هستم جان عزیزتون کمکم کنید ۰۹۳۰۵۰۶۰۷۸۶

    • الیزا

      سلام ما استان فارس هستیم شهرستان آباده کنکره ۶۰_اینجا نیست ماچجوری میتونیم باکنکره ارتباط برقرارکنیم برای درمان

    • Naz

      سلام‌من‌مدتی هست شیشه مصرف میکنم .قبلا هر روز بود مصرفم ولی چن وقته هفته ای دو بار مصرف میکنم وقتی که به سرم میزنه ک بکشم‌.چه طور میتونم کلا ترک کنم .خودمم خسته شدم از این حالم

    • حسین

      منم معتاد بودم الان به لطف خدا 18 ماه و14 روزه که پاکم راه تازه ای برای زندگی پیدا کردم و حاضرم اونو در اختیار دوستان همدردم قرار بدم با کمال افتخار09355321847

    • حسین

      منم معتاد بودم الان به لطف خدا 18 ماه و14 روزه که پاکم راه تازه ای برای زندگی پیدا کردم و حاضرم اونو در اختیار دوستان همدردم قرار بدم با کمال افتخار09355321847

      پاسخ ها

      • عقاب

        با سلام بچه 3ساله ای شربت تریاک میخوره فقط نام قرصی برادرکش میخوام ممنون اگربتونی پیداکنی

    • بدون نام

      09355321847

      پاسخ ها

      • امین

        سلام برا ترک آلپرازولام چه پیشنهادی دارین یکی از اقوام اعتیاد داره با متادونم مصرف می‌کنه

    • امین

      برا ترک آلپرازولام چه پیشنهادی دارین یکی از اقوام اعتیاد داره با متادونم مصرف می‌کنه

      پاسخ ها

      • Sify

        اتش اعتیاد را شعله ور.میکنه شما دو عمله هستی دوست عزیز هنوز بیماری اعتیاد را نمیشناسی که چجوری گولت میزنه که نتونی ترکش کنی شما الان دوبار باید ترک کنی واسه قرص واسه متادون

    • مسافر

      مهندس:عشق

    • حامد

      ضمنادرشعبه تهرانپارس صالحی بودوبه علت نقل مکان به رودهن خواستم برم شعبه رودهن که بدبختانه شنیدم با آقای ممیزاده اومده اونجاوقانون آینه برای بار دوم بری کنگره باید یک میلیون تومان جریمه بدی ،من پول تهیه شربت و کلینیک وخریدسی دی روندارم چه برسه به جریمه ،اوناگیرمیدادن تیشرت سفیدبپوش راهنمایم انقدرنمیفهمیدکه پول ندارم تیشرت سفیدبخرم وهردفعه داخل ۲۰نفرمن روترورمیکرد،کسی از دوستان کنگره هست که جریمه من روحداقل فعلانگیرن تادستم بازبشه وشربت بهم بدن تااوضاع بهترشدپس بدم؟۰۹۱۹۶۲۱۳۲۶۷اول پیام بدیدطلبکاردارم سپاسگذارم

    • جوادبهادری

      دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنید اعتیادامانم روبریده می‌خوام ازداروهای انجمن حیات پاک استفاده کنم آیا کسی هست باداروهاش نجات پیداکرده باشه یاشربت هاش جایگزین موادمصرفیم هست وترکی درکارنیست ،،،راهنمایی

      پاسخ ها

      • Hamilton

        سلام،من استفاده کردم،سه بطری هست شبیه آب،،ولی عرق چندتا دارویی گیاهی هست.بستگی به مواد مصرفی شما داره..اگر دوز مصرفی شما پایین باشه آره بدرد میخوره.ولی اگه دوز شما بالا باشه باید کمی درد رو هم تحمل کنید

    • احمد شاملو

      سلام ببخشید دوسال شیره تریاک استفاده از میکنم میخوام که ترک کن راهنمایی کنید

    • احمد شاملو

      سلام ببخشید دوسال شیره تریاک استفاده از میکنم میخوام که ترک کن راهنمایی کنید

    • مسعود

      میخوام برم کنگره 60 باید برم کجا کنکره 60 یعنی چه تورا خدا راهنماییم کنید مادرم داره میمیره خانواده ام از هم میپاشه زنم داره طلاق میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیزمن تریاک مصرف میکردم روزی25گرم الان چهارروزه ترک کردم برای ترک اعتیادبایدهدف واراده دا داشته باشی بایددردبکشی

    • سعید.لیمویی هستم

      سلام.من بطور نا منظم فقط تریاک میکشم بیکارم اکثرا سرپیک نیک نشستم از بیکاری میکشم خوش ندارم دیگه بکشم چون ابروم در خطره خواهشن یکی راهنمایی کنه چکار کنم که از کشیدن تریاک بدم بیاد35سالمه.80وزن منه .چندبارخواستم نکشمحوصله ام ازبیکاری سر رفته اوردم کشیدم جایی بجز شهرم و خونه ام ندارم اگه یک هفته از محیط زندگی ام فاصله میگرفتم از سرم می افتاد ولی چه کنم نه جایی دارم نه کسی دارم نه هیچی به هیچی,فقط خدا رودارم.وسلام.خواهشا اگه میتونید راهنمایی ام کنید ترک کنم

      پاسخ ها

      • پیمان

        سلام من شیشه میکشم چجوری میتونم ترک کنم

    • سید حسین حسینی

      منم معتاد ونیاز به کمک دارم

    • ستاره

      سلام من حدود ده ساله به استامینوفن کدئین وابسته شدم خیلی سعی کردم بذارمش کنار ولی نمیشه این اواخر آلپروزلام هم برتی ترکش کمک گرفتم ولی باز هم کمک چندانی نکرد روزی یک الی سه تا کدئین میخورم

      پاسخ ها

      • یاسر

        با درود بر همه پاک پلان و جوانان وطن
        بنده به عنوان کسی که 25 سال از عمر خود را طرف شناخت مواد صنعتی و سنتی کردم به این نتیجه رسیدم که ترک مواد مخدر چه سنتی و چه صنعتی زیر سن 40 سال اشکال ندارد

      • بهزاد

        ترک به صورت کاهش تدریجی . مثلاً ۳ قرص رو بکنی ۲/۴۵ ، بعد چند روز ۲ تا و نصف . بعد چند روز ۲تا و ربع و همینجور تا صفر بشه. نهایتا ۲۰-۳۰ روزه میشه صفرش کرد. با کمترین و درد و اذیت

      • عقاب

        سلام 3تاکدیین میخوری اسمت هم ستاره هست یکی ازتارهات پاره کن میشی دوتا ره مصرف قرص هات هم میشه 2تادوباره ،یک تارپاره کن میشی یک تا ره،مصرف میشه 1قرص

    • ستاره

      سلام لطفا کمکم کنید خیلی دلم میخواد مهندس دژکام پیام منو بخونه وبه من کمک کنه من یه زن هستم وکاری که شیشه بایه مرد میکنه استا مینوفن کدئین وآلپروزلام همون کارو بامن میکنه روز وشب دنبال این دو قلم جنسم حتی وقتی دارم باز از ترسم میدوم تهیه میکنم شوهرم یه بار بوسیله دکتر منو ترک داد ولی من به دو ماه نکشیده باز رفتم دنبالش تمام عوارضی که معتادا از ترک دارن من موقه ترک دارم اظطرابی دارم وحشتناک که در کوچه که میزنن خوف عجیبی به دلم میفته وحال مرگ دارم شبا خوابم نمیبره اما تا قرصا را میخورم انگار آب رو آتشه لطفا کمکم کنید کم کم قیافه هم داره تابلو میشه

      پاسخ ها

      • Hamilton

        میتونم درک کنم،دقیقا اگر یک دقیقه از زمان مصرفتون رد میشه،درد شدید شروع میشه..من هم امثال داروی شما رو ترک کردم هم متادون رو..یه ضرب المثل هست میگه آتیشی که زود گر میگیره زود هم خاموش میشه،درمان تدریجی داروی شما شاید برا دو روز درد باشه ولی زود بدن برگشت میکنه.ولی وقتی متادون رو به پایین ترین دوز مصرفی میاری و ترک میکنی درسته درد شدیدی نداری،ولی کسلی و بیخابی امان آدم رو میبره..پس خواهرم من اگر جای شما بودم ترجیح میدادم همون دارو رو تدریجی ترک کنید.یوقت رو به دارویی امثال متادون نیارید..

    • عباس

      سلام
      وقت همگی بخیر
      من سه ساله روزی نیم گرم شیره میکشم
      به نظرتون مصرفمم بالاست و چقدر زمان میبره ترکش کنم؟

      پاسخ ها

      • یاسر

        نه داداش شما اصلا اعتیاد نداری نیم گرم شیره چیزی نیست
        به قران چند نفر بالای 40 سال ترک کردند سکته کردند
        چقدر میشناسم که تو کمپها سکته کردند
        بهترین روش پیشنهادی واسه شما اینکه شیره را بزاری کنار و تریاک جایگزین کن و به تریاک کم کن ولی اگهسنشما بالای 40 ترک نکنید

    • رضا

      سلام دوستان .آمار موفقیت بالای کنگره نسبت به ان ای به چه دلیله؟ آیا یکی از دلایلش این نیست که در ان ای اگر صد بار لغزش کنی ولی باز هم توشون جا داری اما در کنگره اگر لغزشی باشی و برای مرتبه دوم بخوای عضو بشی هم باید هزینه بالا بدی و هم صد جور منت بکشی؟آیا این کار کنگره 60 برای این نیست که مجموعه شون از آدمهای لغزشی کم بشه تا اونها با لغزششون درصد موفقیت کنگره رو پایین نیارند؟

      پاسخ ها

      • ....

        سلام تا جایی ک میدونم ان ای هیچ هزینه یا فرم و مشخصاتی از افراد نمیگره اما باید بصورت کامل سم زدایی بشی حتی خود بچهایی ان ای کسی ک میخاد عضو بشه رو ترک میدن و بعد وارد دایره خودشون میکنن اگر لغزش کنی باز هم قبولت میکنن طرف ۱۸بار لغزش کرد ولی بازم بچهای ان ای اینقد هوادارشو کردن الان تونسته شش ماه پاکیشو نگه داره

    • توکل دارم

      سلام همسرم چندساله از عطاری قرص دتا میخره و مصرف میکنه سه بار بردمش کمپ ترک کرد ولی باز میره شروع میکنه و قیافش و حرکاتش بهم میریزه و تابلو میشه به نظرتون چیکار کنم ؟؟؟توراخدا کمکم کنید زندگیم داره خراب میشه

      پاسخ ها

      • عقاب

        سلام به عطاری بگو قرصش نده

    • رها

      سلام دوستان بنظرم برین انجمن معتادان گمنام همه جا هست حتی تو روستاها هم هست افراد شرکت کننده خود افرادی هستند ک قبلا معتاد بودند وقتی برین اول یا خود اون افراد بهتون کمک میکنن ک سم زدایی کنین یا اگر مایل باشی میری کمپ بعد میری تو گروهشون بعدشم به کمک و یاری همدیگه پاکیتون حفظ مبکنین دو تا از بردارای من ک وحشتانک اعتیاد داشتن تریاک با وافور میکشیدن الان دهساله پاکن شوهرم الان پاک شده بهترین روزای عمرم رو دارم طی میکنم مرسی na

    • حسین

      سلام دوستان با احترام به نظر دوستان من 6 سال تو ان ای بودم نتیجه نگرفتم حال خوشی نداشتم الان یک ساله تو کنگره 60 حال خوش وزندگی خوبی دارم درود بر همه اعضای کنگره هر چند ان ای ایها هم ادمای با معرفتی هستند درود بر انها

    • حسین

      اگه بخوام روش کنگره رو با ان جی اوهای دیگه قیاس کنم مثل اینه که همه ان جی اوهای دیگه بیماری اعتیادو دریک نقطه متوقف کرده ومدام باهاشم میجنگن ولی کنگره بیماری اعتیاد رو بطور کامل نابود میکنه بشرطی که از لحاظ جسم روان و جهان بینی کاملا درمان بشی

    • ادم

      ترک تریجی تنها راه بدون درد است با شربت برای هر یا عموم مواد اگه لذت طلبی نمیتونی برو بزن تاخسته شی یا بمیری یا رد بدی من بیش از سی سال هست اعتیاد دارم من 32 سال است دنبال شنبه بعد عید محرم و... میگردم هزاران صفحه خوندم و نوشتم کار هم کردم همه چیز هم دارم تنها هم میزنم متاسفانه لذت طلب هستم حتی میدونم اگه ترک کنم خیلی زندگی ام عالی میشه اما این داستان نباید روز اول سراعش بری تسخیرت میکنه برای همه مخصوصا جونها ارزو میکنم رها شید

    • حسین

      باسلام مجدد خدمت دوستان رهاشده کنگره وپاک ان ای ودوستان مصرف کننده بنظرم دوستان مصرف کننده یه سر به کنگره بزنند ولی مصرف هم بکنند چون به محض رفتن به کنگره با بیماری اعتیاد اشنا شده وبا اگاهی مصرف میکنند در ضمن کسی که کنگره رو درک کنه یه دود خوش از گلوش پایین نمیره بعد برن دنبال درمان وقتی وارد درمان شدند میفهمند اعتیاد یک بیماری مرموز پیشرونده وکشنده نیست چیزی که تو ان جی اوهای دیگه به خورد ما دادند

    • بهراد

      دوستان لطفا شماره های الکی نزارید من با هزار امید تماس گرفتم بعد فهمیدم شماره اشتباه گذاشته شده و برای ی نفر مزاحمت ایجاد کردم .زشته از سیاهیه بخت دیگران سو استفاده نکنین

    • مجتبی

      کنگره واقعا حرف نداره چون جواب داده

      پاسخ ها

      • حسین

        سلام.ایادرشهرستان امل کنگره۶۰وجود دارد؟باتشکر

    • داود

      سلام به همه دوستان
      من روزی سه گرم تریاک با وافور مصرف دارم به اضافه روزی یک گرم شیره سوخته واینکه ٢۴ سال
      هست مصرف کننده ام .سن من ۵۴ ساله.
      میخوام بزارم کنار ویا حداقل کمش کنم.
      لطفا بگید چطوری کمش کنم و با توجه به سنم
      ایا قطع کامل مصرفم صلاح هست یانه؟
      یعنی تلف نمیشم.
      ممنون اگه نظرتون روبگید.باتشکر

      پاسخ ها

      • احمد

        راحت ترین راه اینه که دو سال بی دو بخوری تا مغز ترمیم بشه بعد دو سال اهسته اهسته بی دو رو ترک کنی فقط اون اولش که از تریاک بری روی بی دو یه خورده سخته باقی راه مثل اب خوردنه

    • سعید

      به نظر م کنگره جای خوبیه به شرطی که بخوای درمان بشی وگرنه اونجا هم معجزه نمیکنه فقط خماری رو خوردکرده

    • عباس

      چندسال شیره مصرف میکنم حالا میخام ترک کنم واقعا خسته شدم ۳بارترک کردم ولی دوباره کشیدم این دفعه میخام دیگه کلا بزارم کنار خیلی خسته ام کرده خودم هم کارمند هستم بیشترموقع سرکار خواب میبره همشون تعجب میکنن فقط راهنمایی خوب میخام ممنون از لطفتون

    • امیر

      من هم معتاد به شیره بودم به صورت کشیدنی و خوردنی روزی 3 گرم رفتم کنگره 60 بعد از 5 ماه مصرفم شده روزی 6 سی سی شربت تریاک که معادل 3 دهم یک گرم تریاک است. خب حالم خیلی بهتره . اما شرایطی برام پیش اومد که از کنگره زدم بیرون و دیگه نتونستم برم کنگره و در حال حاضر خودم دارم برنامه را پیش میبرم . من کنگره 60 را پیشنهاد میکنم اما باید چند نکته را بگم که در کنگره به کسی بها نمیدن . و حرف و عملشون یکی نیست و.... اما در کل اگه واقعا بخاهی درمان بشی میتونی

      پاسخ ها

      • حسین

        ده بار رفته کمپ دوباره شروع کرده

    • بدون نام

      باعرض سلام همسرم روزی یک متادون پنج مصرف میکنه میلاد ترک کنه راهنمایی کنید چکار باید کرد در ضمن سر کار هست مرخصی ندارد مچکرم اگه راهنمایی. کنید

      پاسخ ها

      • حمید

        سلام پیشنهاد میکنم اگر تو شهرتون شعبه کنگره شصت هست به اونجا مراجعه کنید اگرم نیست روش درمان در کنگره شصت رو در اینترنت سرچ کنید و از روی اون عمل کنید

    • جواد

      معتاد یعنی مرگ خودکشی
      هیچ هزینهه ینکنید

    • جواد

      معتاد یعنی مرگ خودکشی
      هیچ هزینهه ینکنید

    • جواد

      معتاد یعنی مرگ خودکشی
      هیچ هزینهه ینکنید

    • مهدی

      فقط کنگره 60 جواب میده

    • مصطفی

      سلام
      من سی سالمه و گرمشو که نمیدونم ولی حدودا اندازه دوتانخود اشی بیدارمیشم و دوتا دم خواب میخورم.از ترس اینکه زیاد نباشه دوتا میکنمش تا روحیم تضعیف نشه
      حالا دوتانخود نمیدونم چندگرم میشه.ولی در کل میشه روزی چهارتانخود.حالا اگر این چهارتارو ول کنم اصلا امکانش هس.
      فقط هم میخورم وکشیدنی نیستم.شیره
      گاهی اوقات به خودم میگم کمش کنم ولی اصلا نمیشه و یکم که کمترش میکنم دیگه حال بلندشدن ندارم
      مصرف معمولی.بد.وحشتناک
      به نظرشما من تو کدوم قسمتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما شدیدا داخلشی خودتو نجات بده تا بدتر نشده بیا کنگره شصت تا درستت کنم ی میلیونم بیار دادشی

    • بدون نام

      سلام ممنون از راهنمایاتان

    • بدون نام

      این کنگره۶۰ درتبریز کجاست میشه لطف کنین آدرس بدین؟ درشهرستانای اطرافش هم هست

    • فاطمه

      سلام من یه خانم باردارهستم چطوری میتونم تریاک و کم کنم کم می کشم نه که زيادکمکم کنید ممنون میشم

      پاسخ ها

      • خسرو

        خواهرم تدریجی و ارام ارام داروی شیمیایی نخور مواظب فشار خونت باش بچه ات اوتیسم نشه ویتامین بخور و پیاده روی کن طوری که تپش نگیری نفس عمیف بکش اب بخورخدا کمکت میبکنه

    • خسرو

      کاهش تدریجی مواد مخدر تنها راه است در ضمن در بعضی اوفات مریضی باید بری دکتر داروهای اعصاب بخوری یا کوتاه مدت یا تا اخر عمر بعد از مدتی که مخدر را کم کردی و نهایتا ترک عموما از نظر اعصاب هم نرمال تر میشی دکتر دارو تو تنظیم میکنه یا فطع در ضمن هر چه اهسته ترک کنی یک کم خماری داره باید صبور باشی تو جمع باشی کمتر متوجه میشی بچه معتاد نباید ترسو باشه برای همه تون دعا میکنم به ارامش برسید برای منم دعا کنید

    • خسرو

      کاهش تدریجی مواد مخدر تنها راه است در ضمن در بعضی اوفات مریضی باید بری دکتر داروهای اعصاب بخوری یا کوتاه مدت یا تا اخر عمر بعد از مدتی که مخدر را کم کردی و نهایتا ترک عموما از نظر اعصاب هم نرمال تر میشی دکتر دارو تو تنظیم میکنه یا فطع در ضمن هر چه اهسته ترک کنی یک کم خماری داره باید صبور باشی تو جمع باشی کمتر متوجه میشی بچه معتاد نباید ترسو باشه برای همه تون دعا میکنم به ارامش برسید برای منم دعا کنید

    • خسرو

      کاهش تدریجی مواد مخدر تنها راه است در ضمن در بعضی اوفات مریضی باید بری دکتر داروهای اعصاب بخوری یا کوتاه مدت یا تا اخر عمر بعد از مدتی که مخدر را کم کردی و نهایتا ترک عموما از نظر اعصاب هم نرمال تر میشی دکتر دارو تو تنظیم میکنه یا فطع در ضمن هر چه اهسته ترک کنی یک کم خماری داره باید صبور باشی تو جمع باشی کمتر متوجه میشی بچه معتاد نباید ترسو باشه برای همه تون دعا میکنم به ارامش برسید برای منم دعا کنید

    • دوست

      سلام دوستان...یه سوالی داشتم...من یکی از دوستانم رفته کلینیک سم زدایی کرده ۵ روز بستری بود حالا دو روز هست ک ترخیص شده هیچ دردی هم نداره فقط عصبیه انگار...بنظر شما راسته ک درد نمیاد سراغش؟چجوریه این کلینیک ها؟۱۰ سال شیره و تریاک...این دو سه سال هم شیره میخورده یه مثقال در روز...اون ۵روز رو اصلا درست یادش نیست انگار نیمه بیهوش بوده...ولی الان اصلا درد نداره خودش خیلی راضیه...نظرتون چیه؟

      پاسخ ها

      • عسگر

        داداش کدوم مرکز رفته کجاس به ماهم معرفی کن لطفا تا ماهم خلاص شیم به لطف خدا

    • رضا

      با سلام بنده ۳۵سال دارم چند سالی بود که تریاک مصرف میکردم یه سال عید نوروز نتونستم پیدا کنم خلاصه توسط کسی برای رفع خماری مجبور به مصرف هروئین شدم الان دو ساله که مصرف میکنم واقعا دارم اذیت میشم هروئین و نمیتونم کم کنم چون هر دفعه یک نوع جنس بهم میدن میخوام ببینم میتونم نوع مصرفمو تغییر به تریاک بذم یا نه چطور باید این کارو کنم لطفا کمکم کنید دیگه دارم از زندگی نا امید میشم

    • امیر

      من برای درمان به کنگره 60 رفتم و مدت 5 ماه سفر کردم اما در انجا خیلی به من توهین شد و خیلی تحقیر شدم .طوری شد که دچار تنش و ناراحتی اعصاب شدم و زدم بیرون کنگره تا 5 یا 6 سال پیش خوب بود اما متاسفانه راهنماهاش خیلی دچار منیت شدن و طوری رفتار میکنن که رهجو فقط مجیز گو باشه وخیلی بد رفتار میکنند. خلاصه برای من که اصلا کنگره خوب نبود بدتر روحیم خرابتر هم شد . من میرفتم اونجا حالم بهتر بشه اما بدتر میشدم شاید شعبه های دیگه خوب بودن من شعبه شهرری بودم

    • وحید

      باسلام
      من الان دارم شربت تریاک مصرف میکنم ولی نمیدونم راه وروش مصرفش چجوریه.دوبارهم به کنگره 60مراجعه کردم ولی اینقدشلوغ بودکه بهم گفت تاسه ماه دیگه جا نداریم ونمیتونیم پذیرش کنیم.ازیه طرف خیلی دلم میخاد رها بشم ولی خب روش ترکشا بلد نیستم.شربت تریاکو ازبازارازاد تهیه میکنم ولی اون فرمول وراهشو نیازدارم.لطفا هرجورمیشه کمکم کنید

      پاسخ ها

      • علی شرکت

        سلام دوست عزیز
        روش کنگره تلفیقی ازروش بوعلی سینایاهمون طب سنتی وروشهای مدرن هستش ودارویی که بجای مواد به شخص میدن متشکل از درصدهای مشخصی از تریاک الکل مرفین و....
        حالا بسته به نیاز مصرف کننده که باچند سی سی نئشه بشه مقداردارو مشخص میکنه و طی یازده ماه هربیست ویک روز ۲۰درصد دارو کم میشه
        حتما باید زیر نظر متخصص کنگره باشی دارو هر روز سه وعده تجویز میشه وهربیست ویک روز۲۰درصد دارو کم میشه سر وقت باید بخوری مثلا یک ساعت مشخص برای هر روز ومقدارمشخص که نباید کم زیاد بشه
        وقسمت مهم کنگره اموزش جهان بینی است
        اموزش انسان سازی اموزش خودشناسی که البته بسیار مهمه

    • سعید

      سلام
      من روزی ده تا پونزده تا دود شیره میکشم یعنی میشمارم و ده دوازده دیقه هم بیشتر نمیکشه چیکار باید بکنم.۲۴ ساعت که میشه پاهام درد میگیره

    • امیر

      من کپسول دتا عطاری مصرف میکنم چیکار کنم دیگه نخورم معدم داغون شده

    • م.ص

      سلام.من زنی دلشکسته وناامیدم م
      .شوهرمو خیلی دوس دارم.یه بار ترک کرده ولی میگف تو اون ۱۰۰ روز که ترک کردم چیزی تغییر نکرد و دوباره برگشت.میخام کمکش کنم نمیدونم چجوری .زندگیم داره ازدست میرهدوتا بچه دارم تورو خدا یکی کمکم کنه

      پاسخ ها

      • ش آ

        سلام هرراهی پیدا کردی لطفا به منم بگو منم شرایط شما را دارم

      • م

        سلام عزیزم. منم یه زنم. که با هزار امید و آرزو پا به خونه ی بخت گذاشت. با یه دنیا رویا مادر شد. و یک دفعه همه چیز آوار شد روی سرش. من تموم لحظات نامیدی و ترس شمارا درک میکنم. اما خدای مهربونم‌که همیشه کنارم بود برام معجزه کرد و کنگره ۶۰ رو جلوی پام گذاشت. و من زندگیمو و عشقم و و پدر بچمو دوباره به دست آوردم. تنها راه درمان اعتیاد کنگره ۶۰ هست. بهت قول میدم که اگه یه روز بری اونجا پشیمون نمی شی. حتی اگه شوهرت اهل ترک و کلاس و اینا نیست اشکالی نداره. خودت برو بهت یاد میدن چی کار کنی که شوهرتم بیاد. انشاالله با سالم شدن همسرت لبخند رو لبای تو بچه هات میاد و به منم دعا میکنی.

      • .....

        یچیزی به شما بگم خواهرم . من کسانی رو دیدم که حتی همسرشونو میخواسته بکشه وزندگی خیلی خیلی داغونی داشته و اومده کنگره 60 والان کلا عوض شده. اولین کاری که میکنی آدرس یکی از جلسات نزدیک خودتونو پیدا بکن وخودت برو اونجا ازشون راهنمایی بگیر وفعلا خودت برو با همسرت کاری نداشته باش اونجا متوجه میشی چکار باید انجام بدی . فقط اینو بهتون بگم که کلا روحیه وافکارتون تغیرر خواهد کرد و نه فقط همسرتون روی رفتار خودتون هم کار خواهد شد. فقط پشت گوش نندازید وممارست میخواد. دکترو کمپ و....اینچیزارو ول کنید

    • سعید

      سلام
      پس چرا جواب نمیدید؟

    • حسین

      سلام دوستان اگه بچه حرف گوش کن وعاقلی باشی کنگره 60 درمانت میکنه کمپ وسقوط ازاد مال کسی هست که اول راهه برادران وقتتونو الکی هدر ندین به روش کنگره که تو سایتها هست عمل کنید

    • مهدی

      ۶سال تریاک روزانه ۵گرم
      اول اراده یعنی هیچ کس بجز خودت نمتونه تغییرت بده
      دوم ترک اعتیاد پوست عوض کردنه پس بدون درد داره چون دوباره میخوای ساخته شی بردار میخوام ساختمان ات رو بکوبم دوباره بسازمت سوم از این سه اصل دوری کن توپ بازی هم بازی زمین بازی چهار از اول برای خودت زمان تعیین نکن ۱۰روز یا یک ماهه ترک میکنم حداقل به ازای هرسال یکماه برای بازسازی لازمه ادامه کامنت بعدی.........

    • مهدی ادامه کامنت قبل

      پنجم همه کارها اول اش سخت بوده اگه کمی فکر کنی متوجه میشی اولین روز مدرسه رفتن سربازی یا سرکار رفتن اما بعد چند هفته عادی میشه. یک شبه معتاد نشدیم که یکروزه پاکشیم. حالا اینورو پیش زمینه کن و بلند شو هر روشی که برای ترک انتخاب کنی با این ۵اصل به مقصود میرسی پایان شب سیه........ بله سفید استmohamadi63ir@gmail.com

    • حسین

      باسلام مجدد خدمت دوستان بنظرم شرایط فیزیکی انسان ایجاب میکنه چه روشی خوبه سقوط ازاد یا روش تدریجی ولی کنگره برای همه جواب میده چون راهنمایانش واقعا برادرانه ودلسوز هستند مثل راهنمایان شعبه میبد یزد خدا حفظشون کنه اقا کاظم علی اقا و هادی اقا همچنین ایجنت محترم

    • حسین

      درود برشما مهدی اقای عزیز واقعا زیبا گفتی مثل قانون اول کنگره که میگه با تفکر ......ودوم حرکت

    • مصطفی

      مصرف.کنده.تریاک.کمکم.کنید.

    • ...

      برو کنگره60 اونجا اصولی و درست راهنمایی میشی

    • سحر

      سلام میشه بگین کنگره ۶۰ مشهد هم کلینیک داره؟

    • حسین

      سلام خدمت دوستان من کل نظرات خوندم تقریبا نصف ب نصف میگن کنگره خوبه برادر من شیشه میکشه ترو خدا کمکم کنید کسی هست ک شیشه رو با کنگره گذاشته باشه کنار ..مچکرم

    • حمیدرضا

      سلام من نزدیک پونزده ساله مصرف دارم.یکبار هشت سال پیش با کمپ ترک کردم ک یماه نکشید بعدم متادون شروع کردم ک هیچ وقت ب ترک نرسید و فقط جایگزین شد چند سال.الان روزی س گرم تقریبا دوا میکشم واقعن خسته شدم اما از ترک کمپی مث سگ میترسم ازاونطرفم میخوام سریترسمزدای بشه بدنم واقعاطاقت اینو ندارم یسال باز طول بکشه میترسم مث متادون اینم جایگزین شه جا ترک واقعن درمونده شدم نمیخوام بکشم اما مجورم قبلا میخواستم برا مشکل مالی رفتم کمپ اماالان خودم نمیخوام چکنم

    • علی

      سلام دوستان من روزی 29سی سی متادون مصرف میکردم باکمک راهنمای خوبم درکنگره 60 رسوندمش به 7سی سی دریک هفته باشربت OTکه معجزه میکنه ادرس یکی ازشعباتش هم توی تهران میدان قزوین هست نزدیک به بیمارستان فارابی مرکزمطالعات اعتیادهست .بهترین جابرای ترک کنگره 60 هست دوستان

      پاسخ ها

      • رضا

        هر سی سی متادون معادل ۱۵ سی سی شربت تریاکه چجوری ۲۹ سی سی متادون زو تو یه هفته کردی ۷ سی سی شربت تریاک
        من ۱۸ روزه مصرف میکنم اول روزی ۸ سی سی بود ولی داره بیشتر میشه و مقدار قبلی جواب نمیره الان ده سی سی شده در روز چجوری اوردی پایین به منم بگو
        شربت تریلک بنظرم از لحاظ ساختاری کامله چون اصلا وسوسه نمیشم در صورتی که ۷ ساله معتادم اگه با هرچی نشه میشدم بجز کشیدن شب خواب نمیرفتم حتما باید میکشیدم اینقد وسوسه داشتم ولی الان هیچ وسوسه ای ندارم فقط نمیتونم کمش کنم
        اگه کمتر بخورم اثری نداره خماری شرو میشه و بایر کامل بخورم

    • افشار.کرمانشاه

      سلام،توروخدایه کنگره شصتی بمن تلفنی راهنمابده،من روزی ده تاقرص چهل متادون میخوردم بمدت یکسالونیم،ده روزه خشک توخونه بادیوانگی ترکش کردم ولی کم آوردم،خیلی بیخابی کشیدم رفتم شیره گرفتم د.روزه روزی یه وعده یک گرمی شیره تریاک میخورم نعشه توپم میشم،میخام ترکش کنم باروش کنگره،ولی بایدبرم عراق چهل روزدیگه،نمیدونم چکارکنم،توروخداکمکم کنین،اینم شمارمه ینفربزرگی کنه.

    • افشارکرمانشاه

      بخدااین مدت مثل سگ جون کندم زدم درودیوار،درحدمرگ رفتم،قابل توضیح نیست.خیلی زجرکشیدم،ده تاقرص چهل برام عادی بود خدابهم اراده داد.تازه من زنوبچم سه ساله گذاشتنم رفتن،توموقعیت بدی هستم ولی واقعاحالم ازخودموموادبهم میخوره،اگه زیادخسته شی مثل من میتونی کمش کنی،من یبارازاین بیشترم سه ماه ترک کردم ولی کمپ رفتم یازده روزگیرم دادن خشکم ترک کردم ولی ایندفعه عارم آمدکمپ برم،بخدابجزترک یابوی راهی بلدنیستم وگرنه کمکت میکردم داداش،تازجرنمیکشیدم کم نمیشد

    • طاهر

      من 47سال دارم مصرف دوگرم شیره دارم بیماری متعدیت هم دارم چیطوری ترک کنم خسته شدم برم گنکره شست لطفان راهنمای کنید

      پاسخ ها

      • Nima

        اگر واقعا میخوای از شر این اعتیاد لعنتی خلاص بشی از همین امروز برو کنگره شصت

    • طاهر

      باسلام خدمتی همدردهای گرامی بنده 47 سال ازخداعمر گرفتم و25 سال مصرف تریاک شیره روزی دوگرم میکشم دیکه خسته شدم میخام درمان بیشم اگرکسی راهی بلد است من را راه نمای کند من تعرف گنکره 60 راشیندم کسی درگنکره60 درمان شده منرا لطفان راه نمایی کند جای دیگرجواب نگرفتم خردم به بنبست لطفان کمک التماس دعا بیماری مگرین وIBS معده دردنیزدارم :

    • محمد

      من 3ساله مصرف هرویین دارم که الان روزی 1گرم شده 5بارم کمب رفتم ولی هر بار ک درومدم به 3ماه نکشیده مصرف کردم. از کمب حالم بهم میخوره از ترک یابویی حالم بهم میخوره دیگه جان ترک کردن یکباررو تو کمب ندارم میخوام برم کنگره به نظرتون دوستان میشه با کنگره و شربت مصرف 1گرم هرویینو جایگزین کرد؟ لطفا راهنمایی کنیین.

    • یعقوب

      سلام دوستان عزیز نظرات همتونو خوندم واقعا اشکم در اومد خدا به همتون کمک کنه به منم کمک کنه سه ساله متادون، ترامادول، دراگون، این اواخر هم دتا مصرف دارم نمیدونم چی تو کپسول میریزن خیلی سخته ترک کردنش، از روزی سه چهار تا رسوندم به یکی یه روزه نخوردم صبح خیلی کسالت داشتم الان بهترم خیلی سردرد دارم باید برم سرکار که خیلی اذیتم میکنه به امید پاکی همه

    • ناشناس

      آقا اگر اعتیاد داری به هر نوع ماده ای که مصرف کردی فقط یک راه برای ترکش هست و اونم اینه که با همون فرمونی که رفتی جلو با همون فرمون بیای عقب و ترک کنی والسلام و هیچ راه دیگه ای نداره بصورت تدریجی زیادش کردی حالت بصورت تدریجی کمش کن و بزار کنار اگر میخای ترک کنی اگرم نمیخای خودتو اذیت نکن .

    • نسیم

      سلام شوهرم هر سه روز تقریبا یه مثقال تریاک میکشه الان شیره میخوره.یه بار زیرنظرپزشک ترک کرد یازده روزه با قرص ب ۲ ولی به یه هفته نکشید با متادون شروع کرد الان شیره مصرف میکنه کنگره ۶۰ نزدیکمون نیست چجوری ترک کنه که دیگه سمتش نره من باردارم خیلی ناراحتم ازینکه شروع کرده باز همش دعوا وعصبانیت که رو رفتار بچه سه ساله ام تاثیر بدی داشته خواهش میکنم کمکم کنید

    • ارش

      سلام بنده اعتیاد به شیشه دارم میخوام ترک کنم چه داروی دارید برای ترک کردن شماره نذاشتین شماره من لطفی کنید اگردارودارید زنگ بزنید ممنون

    • بدون نام

      سلام بنده روزی پنج گرم تریاک مصرف میکردم وهمراه باان قرص هم مصرف میکردم ولی الان سه روزاست مصرف رابه یک ربع قرص رساندام الان باید چکار کنم که این یک ربع قرص را از خودم دورکنم

    • Hossein

      سلام دوستان، من این6سال تریاک مصرف میکنم، تو این مدت هر5ماه یبار ترک میکنم اونم فقط 1ماه ترکم، بعدش میخوام به پاکی ادامه بدم نمیتونم یک ماه پیش ترک کردم این 10روزه دارم میکشم امروط گفتم نکشم، والا مسخره است بابافور روزی 20گرم میکشم موقع ترک بامتادون20 ترک میکنم الانم با ب2میخوام ترک کنم

      لطفآ راهنمایی کنین ک چیکار کنم دیگه نکشم
      ایدی تلگرام @hossein24s

    • علی

      سلام من حدود دوسال هست دارم قرص زیر زبانی می خورم چه کار کنم ترکش کنم خیلی پاهایم درد میگیره وقتی نخورم ممنون از شما کمکم کنید

    • چنگیز

      کنگره ۶۰ پول پارو میکنه با این شربت اپیومش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج