۶۰۵۹۱۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

ایجاد تغییرات جدی در کتب درسی

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش کشور با تأکید بر اینکه تغییرات جدی در کتب درسی ایجاد می‌شود گفت: ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش‌وپرورش نیازمند عزم ملی است.

خبرگزاری تسنیم: مهدی نوید ادهم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های نظام آموزش‌وپرورش در سند تحول بنیادین کتاب‌های درسی و برنامه‌های درسی بود.

وی با بیان اینکه تغییرات جدی در کتب درسی ایجادشده است اذعان کرد: بر اساس این سند همه مدارس باید به فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی دسترسی داشته باشند که تأمین آن هزینه‌بر و زمان‌بر است بنابراین الآن در مرحله تأمین زیرساخت‌های این مهم قرار داریم.

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش کشور با بیان اینکه مردم نباید متوقع باشند که همه احکام ۱۳۱ گانه سند هم‌اکنون عملیاتی و اجرا شود تصریح کرد: چراکه زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نشده است اما برای اینکه زمان را از دست ندهیم از نخستین روزی که سند به تصویب رسید مقداری از احکامی که قابل اجرایی شدن بود را به عملیات رساندیم.

وی از تأسیس دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان نخستین گام در اجرای این سند خبر داد و افزود: تغییر در جدول برنامه‌های درسی گام بعدی بود که در این سیستم اجرا شد و درگذشته در مقطع دبستان درس "تفکر و پژوهش " وجود نداشت که اکنون این درس به مقطع ابتدایی اضافه‌شده است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش درگذشته حافظه محور بود و این مسئله یکی از دردهای این نظام بود که در سند تحول بنیادین برای درمان آن برنامه‌ریزی کردیم و افزودن درس تفکر و پژوهش یکی از راهکارهای درمان این درد بود.

وی با بیان اینکه الآن که در این مرحله هستیم بیش از گذشته سیستم آموزش‌وپرورش و مدیران آن آماده اجرای این سند هستند یادآور شد: بنده به‌عنوان دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش مسئولیت نظارت بر فرایند اجرای این سند را بر عهده‌دارم.

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش کشور با بیان اینکه الآن آموزش‌ها آماده اجرایی شدن هست اما می‌دانیم اجرای سند الزاماتی نیز دارد گفت: یکی از آن‌ها همراهی سایر نهادها و دستگاه‌ها برای اجرای این سند است.

وی تأکید کرد: سند زمانی محقق می‌شود که عزم ملی برای اجرای آن فراهم شود و همه دستگاه‌ها با مشارکت و همدلی برای اجرای آن اقدام کنند.

نوید ادهم با اشاره به مشکلات مالی آموزش‌وپرورش بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در پرداخت‌های اولیه کارها دچار مشکل است و در این شرایط نمی‌شود طرح‌های تحول‌آفرین این سند را اجرا کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این سند دارای ۶ زیر نظام است افزود: تاکنون ۳ زیر نظام تصویب و اجراشده است و زیر نظام چهارم تحت عنوان زیر نظام راهبردی و مدیریت در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اعلام امیدواری برای حل این مسئله خاطرنشان کرد: در این زیر نظام و هم زیر نظام‌های دیگر بحث مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی یکی از بحث‌های بسیار جدی ما در آموزش‌وپرورش است و باور داریم که زمینه حضور دیگران درصحنه آموزش‌وپرورش را باید فراهم کنیم تا به اهداف عالی نظام دست‌یابیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مغز بچه را با بعضی خزعبلات پر نکنید حافظه آدم ها اشکالش اینست که نمیتواند چیز های زایدرامثل کامپیوتر دیلیت کند بنابر این در بزرگی مشکل پیدا میکنند

    • بدون نام

      درسهایی مثل هندسه و مثلثات و... رو حذف کنند
      درسهایی مثل کمکهای اولیه و حرفه و فن و تاریخ را بیشتر اهمیت بدهند

    • ازاد

      لطفا اموزش وپرورش به وضع اموزش وپرورش شهرهای کوچک نظارت بیشتری داشته باشد متاسفانه در شهرهای شمالی افرادی که سر کلاس میروند هیچ نظارتی بر رفتارشان نمیشود زیرا اکثرا از طریق فامیلبازی سر کار میایند متاسفانه گاهی اوقات معتاد میباشند وبا پول بچه ها را قبول میکنندو متاسفانه بعد ها همین ها از همین طریق به سمتهای پرورشی ومدیریتی نیز میرسند.

    • بدون نام

      وقتی زیر ساختها مشکل دارن وکامل نیستند تغییرات کتاب فایدهای نداره من خودم معلم پایه ششم هستم به جراَت میگم که اکثر همکاران درطول سال فقط چندباراین کتابو باز میکنن وهیچ برنامه ای براتدریسش ندارن وفکرمیکنن یه چیزه اضافه وبی فایده است دلیلش هم نبود امکانات برای پخش فیلمهای آموزشیه کتابه و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج