جاباما
۶۱۵۱۰۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۳۵)

در این شماره از خواندنی ها با اثری از ریچارد داوکینز زیست شناس برجسته بریتانیایی، رمانی از سال بلو، مجموعه داستان جدیدی از آنا گاوالدا و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با اثری از ریچارد داوکینز زیست شناس برجسته بریتانیایی، رمانی از سال بلو، مجموعه داستان جدیدی از آنا گاوالدا و... آشنا شوید.

زیر پوست زندگی

  • آنا گاوالدا
  • ترجمه ی شبنم رستگاری
  • کتاب پارسه
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (135)
این کتاب که در سال 2017 منتشر شده، مشتمل بر هفت داستان است که حول مسائل فردی و زناشویی نوشته شده است. داستان‌هایی است دربارة آشنایی، عشق و تنها شدن انسان‌ها. گاوالدا در این آثار دست به تجربه‌های محتوایی و فرمی تازه‌ای زده و از لحاظ مضمون و شیوة روایت، داستان‌هایی متفاوت را روایت کرده است.

این کتاب، روایتی است از فراز و نشیب‌های زندگی، از کامیابی‌ها و ناکامی‌ها، از شکست‌ها و پیروزی‌ها، و از اینکه باید به خود آمد تا ادامة زندگی میسر شود. نویسنده در این کتاب، خواننده را میان خشونت دنیای مدرنی که انسان را به کنج انزوا می‌راند و موهبت نشاط‌آور یک آشنایی، در نوسان نگه می‌دارد.

عناوین هفت داستان کتاب عبارتند از: عشق شهسوارانه، ماکیزارد، سگم دارد می‌میرد، غذای شادمانه، جان‌های من، سرباز پیاده‌نظام و پسر.


ژن خودخواه

  • ریچارد داوکینز
  • ترجمه ی جلال سلطانی
  • انتشارات مازیار
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (135)
از زماني كه ريچارد داكينز در كتاب ژن خودخواه نوشت "اگر روزي موجودات برتر فضايي از زمين بازديد كنند اولين پرسش‌شان براي ارزيابي سطح تمدن ما اين است كه: آيا آن‌ها هنوز تكامل طبيعي را كشف كرده‌اند؟" بيش از ۴۰ سال مي‌گذرد.
گرچه از زمان داروين، در مدتي بيش از يك قرن، تلاش‌هاي زيادي براي درك و توضيح سرشت انتخاب طبيعي از سوي مجامع علمي صورت گرفته است، اما كتاب ژن خودخواه اين مبحث را با نگاهي نو و نگارشي همه فهم وارد اذهان و فرهنگ عمومي كرد. ايده محوري كتاب ژن خودخواه اين است كه تنازع بقا و تقلا براي ناميرايي و جاودانگي در سطح ژن‌ها رخ مي‌دهد و افراد، خانواده و گونه‌ها صرفا حامل‌هايي براي ژن‌ها و گذر آن‌ها از نسلي به نسل ديگر هستند.


هندرسون شاه باران

  • سال بلو
  • ترجمه ی مجتبی عبدالله نژاد
  • نشر نو
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (135)
هندرسون، شاه باران نوعی رمان سیر و سلوک است. پر از حرف‌های فلسفی و ماجراهای کمیک. داستان مردی است که دنبال معنای زندگی می‌گردد. مردی که همه چیز دارد. ثروت، خانواده، پایگاه اجتماعی... ولی از زندگی راضی نیست. در تلاش برای کشف معنای زندگی سر از آفریقا درمی‌آورد و روزهای طولانی را با مردم قبایل دوردست اعماق آفریقا می‌گذراند.

سال بلو خودش رمان هندرسون، شاه باران را بیش از بقیۀ کارهایش می‌پسندید و همیشه در صدر کارهای مورد علاقه‌اش از آن نام می‌برد. در فهرست صد رمان برتر قرن بیستم که پایگاه مدرن لایبراری (Modern Library) تهیه کرده است، هندرسون، شاه باران در ردیف بیست و یکم قرار دارد.


چگونه رنج بکشیم

  • کریستوفر همیلتون
  • ترجمه ی سما قرایی
  • نشر هنوز
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (135)
هر ‌قدر که ثروتمند باشیم و هر تعداد که رفیق شفیق داشته باشیم، باز درد از دست دادن، شکست یا ناامیدی را در زندگی می‌چشیم. واکنش معمول این است که رنج را به بهتــریـن شکل تاب آوریم و زندگی‌مان را از سر بگیریم. اما راه‌حل کریستوفر همیلتون برای این مشکل متفــاوت است. او با تمرکـز بر رنج در حیطهݘ خانواده، عشق، بیماری و مرگ، راه‌های سازنده‌ای را بررسی می‌کند تا با کمک آن‌ها رنج را بپذیریم و از این طریق بینشی منحصربه‌فرد نسبت به شرایط‌مان پیدا کنیم. همیلتون به نمونه‌های درخشانی از تاریخ، ادبیات و علم اشاره می‌کند و نشان می‌دهد چه‌طور می‌توانیم رنج را منبع ارزشمندی از روشنگری ببینیم که به هستی‌مان شکل می‌بخشد.


علم و فضیلت

  • لوئیس کاروئانا
  • ترجمه ی محمد ابراهیم محجوب
  • نشر نی
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (135)
پروفسور لوییس کاروئانا، کشیش یسوعی، در علوم، فلسفه، و الاهیات صاحب درجات است. او دکترایش را در رشته‌ی تاریخ و فلسفه‌ی علم از دانشگاه کمبریج گرفته، پیش از این سال‌ها استاد دانشگاه لندن بوده و اکنون، علاوه بر ریاست دانشکده‌ی فلسفه‌ی دانشگاه رم، به تدریس فلسفه و پژوهش در رصدخانه‌ی واتیکان اشتغال دارد. کاروئانا علاوه بر کتاب حاضر، صاحب آثاری چون کل‌گرایی و فهم علم، معماری مفهومی طبیعت، داروین و کاتولیک‌گرایی، و آغاز و پایان کائنات است.

دکتر کاروئانا در این کتاب، با پیمایش قلمروهای جدیدی در مرز میان علم و اخلاق، نشان می‌دهد چگونه ذهنیت علمی بر شکل‌گیری شخصیت فرد، یا کسب فضایل اخلاقی او اثر می‌گذارد. از نظر او علم فقط منظومه‌ای از دانسته‌ها و دانستنی‌ها نیست بلکه عاملی مهم در تعیین روش زندگی است.
بحث کتاب به توصیف برهم‌کنش میان علم و اخلاق یا رد و قبول نوآوری‌های علمی محدود نمی‌ماند بلکه به موضوعات اساسی‌تری می‌پردازد که حاصل گرایش‌های مهم اخلاقی در بطن ذهنیت علمی است؛ و شرح می‌دهد چگونه علم، روش‌ علمی، تاریخ علم، و قدرت تبیین علمی می‌تواند مفهومی از زندگی خوب را رقم بزند.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج