۶۱۵۹۸۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

حمید بقایی، امروز در دادگاه!

بقایی دیروز باز هم نامه نوشت، یا به قول خودش بیانیه صادر کرد و از مخالفت قاضی شعبه ۱۰۵۷ با برگزاری علنی دادگاه خبر داد.

روزنامه آرمان- حمید شجاعی: بقایی دیروز باز هم نامه نوشت، یا به قول خودش بیانیه صادر کرد و از مخالفت قاضی شعبه ۱۰۵۷ با برگزاری علنی دادگاه خبر داد. او در این متن که سایت دولت بهار آن را منتشر کرده ، آورده است: «در دو نوبت جمعا به مدت ۲۴۱روز در زندان در بازداشت بوده‌ام و فرصت منصفانه و عادلانه برای دفاع از خود و دولت های خدمتگزار و مهرورز نهم و دهم را چه در این ایام و چه پس از آن نداشته‌ام.
لذا از طریق وکیل محترم خود از آقای حیدری، قاضی محترم دادگاه ذیربط، درخواست کردم با علنی‌کردن جلسات رسیدگی فرصت پاسخگویی اینجانب... را فراهم نماید. لکن این درخواست و نیز خواسته جمعی از حقوقدانان و وکلای ارجمند مورد موافقت قاضی شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت قرار نگرفت.» بقایی وعده داده است که دفاعیات خود را منتشر خواهد کرد. اگر چندی پیش احمدی‌نژاد در پی دانستن علنی یا غیر علنی بودن دادگاه حمید بقایی برای حضور در کنار او بود، اما این موضوع دیگر تفاوت چندانی برای او ندارد.
شاید او در نظر داشت در صورت علنی بودن دادگاه در کنار بقایی به دفاع از همقطار خود بپردازد و اگر هم بنابه هر دلیلی دادگاه غیر علنی باشد که ظاهرا همین طور است، او و یارانش نقش خود را در بیرون از دادگاه ایفا کنند. به هر صورت یکی از ویژگی‌های احمدی نژاد حاشیه‌های فراوان و تمایل زیادش به دیده شدن است. از این جهت شاید پر بیراه نباشد اگر اذعان شود مسائلی که امروز در محوطه بیرونی دادگاه با حضور احمدی‌نژاد در جریان خواهد بود، جذاب‌تر از اتفاقات داخل دادگاه است. احمدی‌نژاد شاید می‌آید تا هیاهو کند و شاید با مظلوم‌نمایی و محق جلوه دادن خود نگاه همگان را جلب کند، اما اینکه چگونه عملکردی خواهد داشت و نتیجه دادگاه بقایی به کدامین سو خواهد رفت، باید به انتظار نشست و تحولات را نگریست.
روز موعود
۲۵ مهر روزی است که احمدی‌نژاد و یارانش حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌ و برایش برنامه‌ریزی‌ها کرده‌اند. در این راستا حمیدرضا بقایی که به اتهام فساد مالی و چند فقره اتهام دیگر به دادگاه خوانده شده، در تاریخ ۱۲مهر در نامه‌ای خطاب به حیدری، قاضی پرونده، با ذکر دلایلی خواستار برگزاری دادگاه به‌صورت علنی شد. او در این نامه آورده: «همان‌طور که استحضار دارید، مطابق قانون برگزاری جلسات دادگاه‌ها به‌صورت علنی است. اخیرا اخباری در سطح عمومی شنیده شده که حاکی از آن است که حکم محکومیت اینجانبان از هم‌اکنون و قبل از تشکیل دادگاه مشخص و تعیین شده است و حتی این‌گونه گفته می‌شود که جلسات دادگاه صرفا برای رعایت صورت ظاهری و نمایشی است؛ لذا جهت رد این اخبار و همچنین اثبات استقلال دادگاه و غیرسیاسی‌بودن پرونده لطفا دستور فرمایید تمامی جلسات دادگاه با حضور عموم مردم به‌صورت کاملا علنی برگزار شود.»
البته پس از این نامه نه پاسخی به بقایی داده و نه سخنی درباره تشکیل علنی دادگاه منتشر شد. گرچه بقایی پیش از این نیز گفته بود که دادگاه باید با حضور اصحاب رسانه و مردم برگزار شود. حال همه نیک می‌دانند که بازیگر اصلی این میدان محمود احمدی‌نژاد است. احمدی‌نژاد که از آغازین روزهای پس از پایان ریاست‌جمهوری تماما از بقایی حمایت می‌کرد، در چند وقت اخیر نیز کاملا به حمایت از او پرداخته و او را بی‌گناه دانسته و معتقد است جرمی مرتکب نشده که مستحق محاکمه باشد. این درحالی است که «اختلاس»، «تبانی برای بردن اموال دولتی در زمان تصدی بر سازمان میراث فرهنگی»، «نگهداری گاز اشك‌آور و شوكر» و «كشف یك دستگاه‌ گیرنده ماهواره» از اتهامات معاون اجرایی رئیس دولت‌های نهم و دهم است.
مظلوم‌نمایی
سه‌شنبه روز موعود احمدی‌نژادی‌هاست؛ جایی که برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی از تصمیم احمدی‌نژاد برای حضور در جلسه دادگاه حمیدرضا بقایی و در صورت غیرعلنی بودن در محوطه مقابل دادگاه خبر داده‌اند. از این رو محوطه بیرونی دادگاه نیز می‌تواند مثل دادگاه حاشیه‌های خاص خود را داشته باشد، چون با حضور احمدی‌نژاد، برخی هواداران او نیز به او خواهند پیوست. موید این نکته نیز نامه‌ای است که سایت «دولت بهار» وابسته به جریان احمدی‌نژاد مبنی بر درخواست برخی از وکلا و حقوقدانان برای حضور در داگاه بقایی منتشر کرده است.
البته در این میان هستند کسانی مثل علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد که اساسا حضور او در دادگاه را منکر شده و اظهار کرده‌اند که هرگونه تصمیمی از جانب دفتر احمدی‌نژاد اعلام خواهد شد. در این میان، آخرین خبرها حکایت از استقرار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در محل سکونت محمود احمدی‌نژاد دارد. در این راستا سایت دولت بهار نوشت: اخبار موثق واصله حاکی از استقرار دائم عناصر... در برخی خانه‌های کوچه محل سکونت دکتر محمود احمدی‌نژاد است؛ اخبار تکمیلی درباره این حضور سوال‌برانگیز متعاقبا به اطلاع مردم عزیز ایران خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام بر دکتر احمدی نژاد که واقعا زحمات ارزنده ای به مردم و کشور انجام دادند کاش بازهم رییس جمهور شود و کارهای باقیمانده و ناتمام و خرابکاریهای روحانی را درست کند

    • حاکم

      حق با بقایی هست چون بارها درخواست علنی کردن دادگاه کرده بود

    • بدون نام

      فقط دکترمردمی نژاددرستکارمردمی تا وطن وهم وطن دوست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج