۶۱۵۹۷۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

توجیهات خانم نماینده اصلا قابل قبول نبود

علي شكوهي در روزنامه اعتماد نوشت: حتما شما هم فيلم تعرض فيزيكي يك نماينده زن مجلس به معاون سياسي استاندار خراسان رضوي را ديده‌ايد. احتمالا گفت‌وگوي رضا رشيدپور با خانم چناراني، نماينده عضو فراكسيون پايداري مجلس را هم در برنامه شبكه ٣ مشاهده كرديد. ضروري است چند نكته را در اين باب عرض كنم.

علي شكوهي در روزنامه اعتماد نوشت: حتما شما هم فيلم تعرض فيزيكي يك نماينده زن مجلس به معاون سياسي استاندار خراسان رضوي را ديده‌ايد. احتمالا گفت‌وگوي رضا رشيدپور با خانم چناراني، نماينده عضو فراكسيون پايداري مجلس را هم در برنامه شبكه ٣ مشاهده كرديد. ضروري است چند نكته را در اين باب عرض كنم.
١- فضاي مجازي اين روزها هيچ حريم امني براي هيچكس باقي نگذاشته است. همه بايد مراقب رفتار و حرف‌ها و اظهارات خود باشند زيرا اين ابزارهاي جديد، «همه عالم را كه محضر خداوند است»، به محضر مردم نيز تبديل كرده‌اند. خيلي طول نكشيد كه فيلم جلسه برگزار شده در نيشابور صدها هزار بيننده پيدا كرد.
٢- توجيهات خانم نماينده در تلويزيون اصلا قابل قبول نبود. معاون سياسي استاندار دو ماه قبل در سخناني اشتباها از تعبير «خراسان غربي» به جاي غربي‌ترين منطقه خراسان استفاده كرد و در همان جلسه از سهواللسان خود عذرخواهي كرد. معنا ندارد كه به اين بهانه، چنين جنجالي را درست كنيم.
٣- خانم نماينده مدعي است كه مردم از او انتظار دارند كه در اين موضوع سكوت نكند و مانع از ايجاد استان خراسان غربي بشود! مگر كسي چنين ادعايي كرد؟ با اين توهم نمي‌توان جلوي سخنراني يك دولتمرد را گرفت و خواستار اخراج او از نيشابور شد.
٤- انگيزه سياسي مخالفت با دولت يا مسوولان سياسي استان اگر در ذهن برخي نمايندگان عمده شود، انتظار اينكه با هر بهانه‌اي يك جنجال ايجاد كنند، هست. مي‌توان مخالف سياسي كساني بود اما حق نداريم نامعقول با مسائل مواجه شويم و به ايجاد حوادثي اين همه زننده دست بزنيم.
٥- خويشتنداري معاون سياسي استاندار با برخورد بي‌تابانه و نامتعادل اين نماينده را با هم مقايسه كنيد. نفس اين خويشتنداري، مطلوب و آن بي‌تابي، مذموم است و اين را از واكنش مردم حاضر در سالن و جمعيت عظيمي كه اين فيلم را ديده‌اند، مي‌توان دريافت.
٦- خانم نماينده به عنوان يك منتخب مردم و يك زن فعال سياسي و يك فرزند شهيد ظاهرا حق خود مي‌داند كه چنين اقدامي انجام دهد و در گفت‌وگوي تلويزيوني هم حاضر به نقد خود نبوده است. تاكيد مي‌كنيم كه حرمت امامزاده با متولي است و رفتار ما بايد آبروي آن ارزش‌ها بشود نه آنكه از آن ارزش‌ها براي توجيه رفتار خودمان بهره بگيريم.
دعوت به يك ميتينگ قضايي!
ظاهرا امروز قرار است جلسه محاكمه حميد بقايي، معاون احمدي‌نژاد برگزار شود. بنده به محتواي اين دادگاه و اينكه او را بايد مجرم دانست يا نه، كاري ندارم. اين موضوعي است كه بعد از رسيدگي قضايي بايد مشخص شود و شخصا آرزو مي‌كنم كه ايشان از همه اتهامات مبرا باشد و محكوم نشود. در عين حال در يكي دو روز اخير اطلاعيه‌اي در گروه‌هاي مجازي منتشر شده است كه در آن همه هواداران دكتر احمدي‌نژاد براي شركت در اين جلسه دادگاه دعوت شده‌اند و شعار دعوت‌كنندگان هم اين است كه ما احمدي‌نژاد را تنها نخواهيم گذاشت. سوال اين است كه چرا چنين دعوتي صورت گرفته است؟
مگر ميتينگ قضايي هم داريم و مي‌شود در داخل يا بيرون جلسات دادگاه، دست به تجمع سياسي زد؟ مگر اعلام شده كه دادگاه علني است و همگان مي‌توانند شركت كنند؟ مگر قرار است خود احمدي‌نژاد محاكمه شود كه از هواداران او خواسته شده تا او را تنها نگذارند؟ آيا ديگران هم مجاز هستند چنين رفتاري را در قبال ديگر محاكمات در دست انجام از خود بروز بدهند؟ وارد آوردن چنين فشاري بر دادگاه را چگونه مي‌توان توجيه كرد؟ شخصا معتقدم رسيدگي به اتهامات افراد سرشناس سياسي حتما بايد علني برگزار شود تا افكار عمومي در جريان محتواي دادگاه قرار بگيرد. همچنين اين رويه بايد براي همه نيروهاي سياسي به يكسان و بدون تبعيض عمل شود. دادستان، وقت كافي براي مستند كردن اتهامات داشته است و طبعا به وكلاي مدافع و خود متهم هم بايد فرصت دفاع لازم داده شود. قضات هم بدون هر گرايش سياسي و با بي‌طرفي كامل بايد راي را صادر كنند. در اين صورت نتيجه هر چه باشد، پذيرفتني خواهد بود و ايجاد اين‌گونه جنجال هم ضرورتي نخواهد داشت. نبايد اجازه داد متهمان با توسل به قدرت سياسي هواداران، براي خود مظلوميت درست كنند.
اقداماتي كه كاملا توجيه دارد
دولت عراق تصميم گرفت بر مناطقي مانند كركوك مسلط شود. اين امر بعد از همه‌پرسي اقليم كردستان در دستور كار قرار گرفت. به نظر مي‌رسد حق دولت عراق است كه براي اعمال حاكميت ملي و حفظ انسجام سرزميني و تماميت ارضي اين كشور، كارهايي را كه تاكنون انجام نمي‌داده، اكنون در دستور كار خود قرار بدهد. دولت عراق بايد بر همه گذرگاه‌هاي مرزي اقليم كردستان مسلط باشد. بايد بر منابع نفتي و صادرات نفت اين كشور و انتقال درآمد حاصل از فروش نفت نظارت داشته باشد. بايد حوزه سياست خارجي را كاملا در اختيار داشته باشد و فلسفه ايجاد ده‌ها دفتر اقليم كردستان عراق در كشورهاي ديگر را زير سوال ببرد.
مگر يك منطقه فدرال حق دارد در ديگر كشورها، دفاتري به مثابه سفارتخانه براي خود تاسيس كند؟ دولت عراق حق دارد بر آمد و رفت هيات‌هاي سياسي و امنيتي كشورهاي ديگر به اقليم كردستان نظارت و كنترل داشته باشد زيرا فدراتيو موجود در عراق به معناي دولت مستقل نيست كه اجازه حضور پنهاني ماموران اسراييلي در اين بخش از عراق هم داده شود. شخصا معتقدم كه تصميم به همه‌پرسي در اقليم كردستان يك خطاي استراتژيك بود و همين خطا، اقدامات سنجيده دولت عراق در اين حوزه‌ها را توجيه مي‌كند.
يك حساب سرانگشتي

دولت عراق از هر زاير ايراني براي صدور ويزا طلب ٤٠دلار كرده است. ما در ايام اربعين حدود يك ميليون زاير داريم. با اين حساب بايد ٤٠ ميليون دلار يعني حدود ١٦٠ ميليارد تومان به دولت عراق بدهيم. حق با جناب قاضي‌عسگر است كه اين رقم را خيلي زياد مي‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باو بهت رای میدیم نمی خواد اینقدر نمایش بازی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج