۶۳۰۰۷۵
۳ نظر
۵۳۶۱
۳ نظر
۵۳۶۱
پ

خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

وقتی وارد خانه می‌شوید تلفیقی از دو رنگ خنثی و آرامش‌بخش نظرتان را جلب می‌کند. باید بگویم دکوراسیون خانه چند ویژگی مهم دارد که هم نشان از علاقه ساکن آن به نور و هم حکایت از سبک، سیاق و خوش‌سلیقگی طراح دکوراسیون‌ خود دارد. ترکیب رنگ‌ها و استفاده حداکثری از فضا شاید مهم‌ترین شاخصه‌هایی باشند که در بدو ورود توجه را به خود جلب می‌کنند.

مجله منزل - الهام صادقی: وقتی وارد خانه می‌شوید تلفیقی از دو رنگ خنثی و آرامش‌بخش نظرتان را جلب می‌کند. خانه‌ای در مهرشهر کرج که کارهای بازسازی و دکوراسیون آن را نوه‌ای برای مادربزرگ خود انجام داده است. واحد جنوبی بوده و اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم رو به سمت جنوب شرقی است، اما از آنجا که در این منطقه، خانه‌ها با هم فاصله دارند، امکان استفاده از نور در چند سوی ساختمان فراهم شده است. واحد مسکونی، دوخوابه بوده و خانم طاهره بروجردی به تنهایی در آن سکونت دارد، ولی بیشتر روزها نوه‌ و نتیجه‌هایش هم به دیدنش می‌آیند. باید بگویم دکوراسیون خانه چند ویژگی مهم دارد که هم نشان از علاقه ساکن آن به نور و هم حکایت از سبک، سیاق و خوش‌سلیقگی طراح دکوراسیون‌ خود دارد. ترکیب رنگ‌ها و استفاده حداکثری از فضا شاید مهم‌ترین شاخصه‌هایی باشند که در بدو ورود توجه را به خود جلب می‌کنند.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

تور خانه گردی در یک نگاه
  • تعداد افراد ساکن: یک نفر
  • شغل صاحب‌خانه: خانه‌دار
  • موقعیت: کرج - مهرشهر
  • متراژ فضا: ۱۲۶ متر
  • سال ساخت: (هفت سال قبل) ۸۸
  • مالکیت: شخصی
  • تعداد اتاق‌خواب: 2
  • تعداد سرویس: 2
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: طوسی و کرم
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده حداکثری از فضا
  • طراح: نوه صاحب‌خانه
  • مدت‌زمان بازسازی: 50 روز
  • هزینه تقریبی: 95 میلیون تومان هزینه بازسازی
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی
ماراتن بازسازی در ۵۰ روز

خانه چندان قدیمی نیست و حدود هفت سالی از ساخت آن می‌گذرد، اما بازسازی شده و مسئولیت این کار، خرید وسایل و هم‌چنین چیدمان آن را علی گرجی؛ نوه خانواده برعهده داشته است. بازسازی این واحد 126 متری که پاییز سال قبل خریداری شد 50 روز زمان برده و حدود 95 میلیون تومان هم برای صاحب‌خانه هزینه داشته است. پلان کار هم به‌صورت دستی طراحی و اجرا شده است. گرجی برای ما می‌گوید که از همان ابتدا اعتقاد داشته که این واحد، پتانسیل کار کردن را دارد و می‌توان آن را به‌خوبی بازسازی و چیدمان نمود.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

استفاده از سبک‌های مختلف

کافی است چند دقیقه‌ اول ورود به خانه، اطراف را با دقت نگاه کنید، آنگاه متوجه خواهید شد که نکته جالب در دکوراسیون خانه، بهره‌گیری از تلفیق سبک‌های سنتی، مدرن، کلاسیک و ... است. این تلفیق توانسته امکان بیشترین استفاده از فضا را فراهم آورد، البته به دلیل محدودیت‌های حرکتی که ساکن 84 ساله خانه دارد در برخی مواقع کمی سبک و سیاق کار دست‌کاری شده تا امکان استفاده بهتر از محیط خانه برای وی فراهم شود. با این تلفیق می‌توان از مزایای چند سبک نیز بهره برد؛ به‌طور نمونه باید گفت گذر زمان، سبک سنتی را تكراری و كسل‌كننده نکرده و همواره در نظر افراد نیز شیک و رسمی جلوه می کند. در سبك مدرن هم می‌توان الگوهای رسمی، غیررسمی و حتی اسپرت را بدون اینکه خسته‌کننده باشد به همراه داشت.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

تلفیق آرامش‌بخش دو رنگ خنثی

وارد خانه که می‌شویم و قدم به اتاق نشیمن می‌گذاریم، نخستین چیزی که جلب‌توجه می‌کند، مبل‌های طوسی روشن نشیمن است. باید گفت استفاده از این رنگ که در طیف رنگ‌های روشن جای می‌گیرد، باعث می‌شود تا فضا بازتر به نظر برسد.گرجی هم دلیل خود را برای این انتخاب رنگ این‌گونه بیان می‌کند:« طوسی از رنگ‌های خنثی با طیف روشن و به‌روز است، هم‌چنین دست طراح را برای انتخاب رنگ‌های دیگر نیز باز می‌گذارد». به یاد داشته باشید که طوسی ‌رنگی خنثی از ترکیب دورنگ سیاه و سفید است و به‌خوبی نیز با بیشتر رنگ‌ها ترکیب می‌شود.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

در این میان اما رنگ کوسن‌ها و یکی از مبل‌ها متفاوت و دارای یک زمینه آرامش‌بخشی است. پارچه آنها آبی بوده و گل‌های آبی تیره و روشنی دارد که زیبایی بصری توأم با احساس راحتی در فضا ایجاد کرده است. این را هم بگویم که انتخاب پارچه و ترکیب رنگ مبل نشیمن برعهده آقای گرجی بوده که با توجه به علایق مادربزرگ خود خریداری کرده است. ازآنجایی‌که زمینه غالب رنگ‌ها در خانه، طوسی و کرم بود، او تصمیم گرفته است تا رنگ آبی را نیز به فضا اضافه کند، البته از رنگ آبی در بخش دیگری از خانه هم کمک گرفته شده است تا خنثی بودن رنگ طوسی را تا حدی در خود حل نماید؛ به‌طور مثال در کنار میز تلویزیون چند حجم شیشه‌ای قرار دارد که رنگ آبی در آنها نیز تکرار شده است. گلدان شیشه‎ای کنار میز تلویزیون روی قسمت کاور رادیاتور هم آبی است؛ ترفندی که سعی شده با کمک آن رنگ دیگری به دو رنگ طوسی و کرم غالب در فضا اضافه گردد.

رعایت چند اصل مهم در چیدمان اتاق نشیمن

حالا در نشیمن خانه چه می‌گذرد؟ این فضا به دو بخش تقسیم شده است: بخشی برای نشیمن و قسمتی که میز ناهارخوری در آن قرار دارد. شاخص‌ترین نکته‌ای که در اینجا مدنظر قرار گرفته شده، فاصله کافی میان مبلمان است تا هم از نظر بصری و حرکتی چندان شلوغ نباشد و هم ساکن 84 ساله خانه بتواند به‌راحتی در اتاق جابه‌جا شود. شرایط جسمی صاحب‌خانه حتی در خرید وسایل هم نقش داشته است؛ اینکه فاصله نشیمن مبل تا سطح زمین، کم و به اندازه‌ای باشد که او بتواند به‌راحتی و بدون کمترین اصطکاکی نشست‌وبرخاست کند و به زبانی دیگر حالت ارگونومی مناسب با ویژگی‌های فیزیکی وی داشته باشد.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

بیشترین استفاده از فضا

مهم‌ترین ویژگی که در نگاه اول در این بخش از خانه جلب‌توجه می‌کند، بیشترین استفاده از فضا است؛ آنچه که تعدد قفسه‌بندی‌ها نیز آن را تأیید می‌کند. در سمت چپ این فضا فر و ماکروفر قرار دارد و محلی نیز برای جالباسی در نزدیک‌ترین مکان به ورودی و در مجاورت آشپزخانه تعبیه شده است. در پایین این فضا نیز محفظه رادیاتور و قسمتی هم برای نگهداری کفش‌ها ایجاد شده است. این را نیز اضافه کنیم که از آنجایی که به‌طورکلی رادیاتورها ازجمله تجهیزاتی به شمار می‌روند که زیبایی چندانی ندارند، بهترین ایده برای ایجاد زیبایی بصری، پوشاندن آنها است. برای این کار از چوب MDF هم‌رنگ و از جنس قفسه‌بندی‌های کابینت آشپزخانه استفاده شده است. بخش‌بندی و کاربردی‌ کردن فضا ویژگی مهم دکوراسیون این خانه به‌حساب می‌آید که به محوطه ورودی در داخل واحد مسکونی هم سرایت کرده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، تعبیه محلی به‌عنوان جالباسی، فضایی برای قرار دادن وسایلی مانند کلید، تلفن همراه و هم‌چنین کفش‌ها نخستین صحنه‌ای است که جلب‌توجه می‌کند؛ چیزی که بسیاری از افراد آن را می‌پسندند.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

اتاق متفاوت و پرهیجان

دکوراسیون اتاق‌خواب یا اتاق مهمان تا حد زیادی با سایر فضاها متفاوت بوده و به عبارتی، دارای هیجان بیشتری است. رنگ آن هم با دیگر بخش‌های خانه تفاوت قابل‌توجهی دارد: بنفشی که ترکیبی از قرمز و آبی و به عبارتی رنگی گرم و سرد است. زمینه این قسمت، خنثی نبوده و دیگر از رنگ طوسی یا کرم خبری نیست، ولی درعوض سعی شده تا کمی هیجان به آن اضافه شود؛ به همین دلیل رنگ غالب این فضا بنفش است. رنگ کاناپه تخت‌خواب‌شو و کاغذدیواری، موجی از احساس شور و هیجان را با خود به همراه دارد. اینجا هم اتاقی برای نشستن است و مهمانانی که شب می‌مانند، می‌توانند با آسودگی خاطر روی تخت‌خواب استراحت نمایند. میز جلوی کاناپه که البته قرار است با پافی بنفش‌رنگ عوض شود هم کشوهایی دارد که می‌تواند وسایل پذیرایی از مهمانان را در خود جای دهد.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

جزئیات اتاق نشیمن

جانمایی ساعت روی دیوار اتاق نشیمن از همه بخش‌های خانه قابل‌مشاهده است. فرقی نمی‌کند شما در آشپزخانه یا روی مبل در حال استراحت باشید، حتی اگر سرگرم خوردن غذا روی میز ناهارخوری باشید باز هم می‌توانید با دیدن ساعت از زمان مطلع شوید. این را هم بگویم که رنگ ساعت هم‌خوان با کاغذدیواری بوده و هارمونی زیبایی را ایجاد کرده است.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

بازی با رنگ و بافت روی دیوارها

رنگ و بافت، مهم‌ترین ویژگی است که در نخستین نگاه به کاغذدیواری توجه‌ را به خود جلب می‌نماید؛ چیزی که فضا را بازتر و عاری از طرح می‌کند، البته برای افزایش جذابیت بصری در فضای پشت تلویزیون و اتاق‌ مهمان از سبک و سیاق دیگری بهره گرفته شده و از کاغذهای طرح‌دار استفاده شده است. طرح‌هایی که عنصر سادگی در آنها به‌وضوح مشخص است تا بعد از مدتی چشم را خسته نکرده و آزار ندهد.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی

نورپردازی در چندلایه

علاقه زیاد صاحب‌خانه به نور در همه خانه نمایان است. به‌ویژه اتاق نشیمن که هم مهم‌ترین بخش خانه بوده و هم خانم بروجردی طراحی و دکوراسیون این فضا و البته آشپزخانه را بیشتر از سایر اتاق‌ها دوست دارد. نورپردازی نشیمن در چند سطح و لایه صورت گرفته است. بخشی مربوط به نورهای مخفی با این نگاه که نور کافی داشته و برای شب کافی است و هم‌چنین تعدادی آباژور که نور ملایم شب را تأمین می‌کند، البته هالوژن‌های سقفی و لوسترها هم سهم زیادی در نورپردازی دارند و در مواقعی که به نور بیشتر نیاز است از آنها استفاده می‌شود. گرجی برای ما توضیح می‌دهد که نورپردازى خانه به‌جز لوستر كلاسيك ناهارخورى 3.8میلیون تومان برای مادربزرگ وی هزینه ‌داشته است، البته یکی از لوسترها که بالای میز ناهارخوری کرم‌رنگ جای گرفته، حدود 50 سال قدمت دارد.
خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

خانه‌ای متفاوت در چیدمان و بازسازی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مستوره

      فوق العاده بود.
      احسنت به مادربزرگ و نوه ی باهوشش
      حس خوبی داشت خونش

    • ریحانه

      تکراری بود

    • بدون نام

      خیلی شیک و دوست داشتنی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج