۶۳۶۶۸۲
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد ۹ سال پیش روحانی به دولت احمدی نژاد

حسن روحانی در چهارم آذر سال ۸۷ در نشست صاحب‌نظران، پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی حوزه کشاورزی گفت:مردم ایران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند اما متاسفانه دلارهای کشور صرف واردات پرتقال و سایر میوه‌های باغی می‌شود.

خبرآنلاین: حسن روحانی در چهارم آذر سال ۸۷ در نشست صاحب‌نظران، پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی حوزه کشاورزی گفت:مردم ایران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند اما متاسفانه دلارهای کشور صرف واردات پرتقال و سایر میوه‌های باغی می‌شود.

حسن روحانی گفت: لازم بود دولت از افزايش درآمد نفتي طي سال‌هاي گذشته که در صندوق ذخيره ارزي جمع‌آوري شده بود براي تقويت بخش کشاورزي استفاده و زيرساخت‌هاي اين بخش مهم را تقويت مي‌کرد. زيرساخت‌هايي مانند افزايش بهره‌وري و ارتقاي سطح مديريت آب و اصلاح سيستم‌هاي آبياري و تشويق بخش کشاورزي به ايجاد مجتمع‌هاي پيشرفته و مدرن کشاورزي،‌ توجه به صنايع تبديلي و اختصاص بخش قابل ملاحظه‌اي از تسهيلات بانکي به حوزه توليد ‌بايد مد نظر قرار مي‌گرفت. ليکن دلارهاي نفتي کشور بيشتر صرف واردات محصولات کشاورزي شد تا تقويت و بهبود توليد و تنها کمتر از يک ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي به صنايع تبديلي اختصاص يافت.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم ايران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند. اما متاسفانه دلارهاي کشور صرف واردات پرتقال و ساير ميوه‌هاي باغي مي‌شود، آن‌هم نه در فصل خود که براي کنترل بازار باشد، بلکه در تابستان که يک اقدام غيرضروري و لوکس محسوب مي‌گردد. واردات گسترده ميوه بي‌ترديد باعث اتلاف منابع ارزي کشور شده است.

روحاني اظهار کرد: توجه دولت به بخش کشاروزي نه تنها به عنوان يک مساله اقتصادي، بلکه بايد به عنوان يک استراتژي در راه ايجاد امنيت غذايي مد نظر باشد. در خاورميانه که پيش‌بيني مي‌شود طي سال‌هاي آينده معضل اصلي و حتي منازعات بر سر منابع آب باشد، ما بايد بخش کشاورزي را به عنوان بخش مهمي از مبحث امنيت ملي خود در نظر بگيرم و مولفه اصلي آن که براي ما آب و سيستم‌هاي آبياري است بهبود ببخشيم. مساله ديگر در اين بخش آن است که بايد به کشت‌هاي جايگزين و محصولات جديد کشاروزي که با شرايط آب وهوايي ما سازگاري دارند روي آورد و کشور را به سمت خودکفايي در بخش کشاورزي و غذا سوق داد. ليکن چنين حساسيتي از مسوولين امر، فعلا استنباط نمي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به دل نگیر، حرف هست دیگه

    • بدون نام

      حالا به گندهایی که خودش زده یک نگاهی بیندازد و از خجالت آب شود.

    • ماهنشان

      عخی اون موقع خودش نمیدونست که تو دولت خودش از این هم بدتر میشه بنازم به خدا که هرکی ادعای داره به مرور زمان دست خودش رو میشه حسن جون خوب هست الان چشمانت را واااا کنی و به دور اطرافت نگاه کنی ........

    • بدون نام

      جناب دکترررررررر روحانی هم که دقیق پاشو گذاشت رو جا پای دکتررررررر احمدی نژاد

    • بدون نام

      روحانی چه گلی به سر مردم زده که همیشه درحال تخریب احمدی نژاد هست دولت حقوقهای نجومی

    • بدون نام

      یاد آن روزها بخیر تابستون پرتغال می‌خوردیم الان دیگه سر فصل هم نمیاد نیم بخوریم مجبوریم میوهای زیر میز که بی کیف بتن بخریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج