۶۴۳۰۶۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۴۲)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از پتر هاندکه، سرگذشت جاسوسی از کره شمالی،نامه های پرویز شاپور به پسرش و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از پتر هاندکه، سرگذشت جاسوسی از کره شمالی،نامه های پرویز شاپور به پسرش و... آشنا شوید.
روح گریان من

  • کیم هیون هی
  • ترجمه ی فرشاد رضایی
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (142)

کیم هیون هی، تمام فراز و نشیب‌های زندگی پرماجرا، دردناک و سرشار از ترس و رنج خود و حکومت کره شمالی را در این کتاب می‌گوید و بعد از ترجمه کتابش به یازده زبان دنیا، افراد بسیاری از زندگی او باخبر شدند.

این داستان واقعی، سرگذشت جذاب‌ترین جاسوس کره است، شرح حال یک جاسوس زن.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

انگار مسیرم تا رسیدن به جایگاه متهم قرار بود تا ابد ادامه پیدا کند و وقتی بلاخره توانستم بنشینم، دیگر نتوانستم جلوِ خودم را بگیرم. قلبم تندتند می‌تپید و بدنم بی‌اراده می‌لرزید. گریه‌ام گرفت و فقط یک کلمه را مدام زیر لب زمزمه می‌کردم: مامان.

فرایند ملال‌آور محاکمه شروع شد ولی من نمی‌توانستم تمرکز کنم؛ انگار از قبل مشخص شده بود که قرار است به اعدام محکومم کنند. من هواپیمای پرواز 858 هواپیمایی کره جنوبی را منفجر کرده بودم. من مسئول مرگ صد و پانزده انسان بودم...


فروشنده دوره گرد

  • پتر هاندکه
  • ترجمه ی آرزو اقبالی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول:96
خواندنی ها با برترین ها (142)

پتر هاندکه (1942) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگانِ ادبیاتِ آلمانی‌زبان است. این نویسنده‌ی اتریشی و برنده‌ی جایزه‌ی فرانتس کافکا در سالِ 2009 را یکی از آوانگاردهای بزرگ ادبیاتِ آلمانی‌زبان می‌دانند و رمان‌هایش هم در ساختار، هم در انتخابِ موضوع از بداعت برخوردارند. هاندکه رمانِ فروشنده‌ی دوره‌گرد را سالِ 1967 منتشر کرد، رمانی که براساسِ قواعدِ ژانرِ پلیسی و در استقبال از آثار ریموند چندلر نوشته شده اما فراتر از ژانر مذکور حرکت می‌کند. رمان داستانِ یک فروشنده است که شاهدِ جنایت است، مردی که می‌تواند ببیند و برای همین در هر لحظه و تکه‌ای از متن مخاطب با رازها و رمزهایی که او به آن‌ها اشاره می‌کند همراه می‌شود مگر کلید حلِ معما را بیابد. یک رمان درخشان و البته مهیج که قرار است خواننده‌ی خود را غافلگیر کند... هاندکه نویسنده‌ی فیلم‏نامه‌ی مشهورِ برلین زیرِ بالِ فرشتگان است که ویم وندرس آن را کارگردانی کرد.


داستان موفقیت نخبگان

  • مالکوم گلدول
  • ترجمه ی نوشین طیبی
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: 96

خواندنی ها با برترین ها (142)

در این کتاب جذاب، مالکوم گلدولِ جامعه شناس ما را با خود به سیر و سفری هوشمندانه می برد؛ سفر در دنیای نخبگان یعنی دنیای باهوش ترین، مشهورترين و موفق ترین افراد.

او معتقد است که ما به وضعیت کنونی افرادِ موفق بسيار بيشتر از پیشینه ی آن ها _یعنی فرهنگ، خانواده، نسلی که به آن تعلق دارند و ویژگی های منحصر به فرد زمانه ی شکوفایی آن ها_ اهميت می دهیم. او در این راه اسراری از میلیونرهای دنیای نرم افزار همچون بیل گیتس را فاش می کند و برایمان می گوید چرا هرگز نامی از باهوش ترین مرد جهان نشنيده ایم، چرا تقريباً هیچ قهرمان هاکی در پاییز به دنیا نیامده است، چرا آسیایی ها در ریاضیات مهارت بهتری دارند، چه چیز گروه بیتلز را بزرگ ترین گروه موسیقی راک کرد و چرا در حوادث سقوط هواپيما قوم و نژادی که خلبان ها متعلق به آن هستند به اندازه ی میزان آموزش و تبحر در کارشان مهم است.

زندگی نخبگان از منطقی خاص و غير منتظره پیروی می کند. گلدول تلاش می کند از این منطق پرده برداری کند و در همین راستا، برای بهره برداری از بیشترین استعدادهای بالقوّه نهفته در وجود انسان ها طرح اغوا کننده ای ارائه می کند. این نکته می تواند نحوه ی درک ما از موفقيت را متحول کند.


خودنویسم را از آفتاب پر می کنم

  • پرویز شاپور
  • انتشارات مروارید
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (142)

«خودنویسم را از آفتاب پر می کنم» حکایت نامه های هشت سال دوری پرویز شاپور از فرزندش کامیار است که برای ادامه تحصیل به تشویق خود او راهی کشور انگلستان شده بود. حرف های صمیمانه ی پدری است که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی گذارد دوری راه بین شان فاصله ایجاد کند. این نامه های شیرین و پر از طنز و شوخی، از نظر تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره نیز دارای اهمیت است.

ـ کامی جان، حسین توفیق می گفت قیمت فولکس واگن در کشورهای بازار مشترک 9 هزار تومان است. با این قیمت مینی ماینر نو قیمتش نسبت به فولکس گران به نظر می رسد.

ـ کامی جان جایت خالی که ببینی درست و حسابی درویش شده ام. موهایم خیلی بلند شده و دارای سبیل بسیار کلفتی شده ام.


پیچیدگی و اقتصاد

  • ویلیام برایان آرتور
  • ترجمه ی محمدابراهیم محجوب
  • نشر نی
  • چاپ اول:۹۶
خواندنی ها با برترین ها (142)

از عصر ویکتوریا تاکنون این نخستین‌بار است که علم اقتصاد دچار تغییرات بنیادین می‌شود. علم کلاسیک، اقتصاد را نظامی عقلانی، ماشین‌واره، و اساساً در حال تعادل می‌انگارد. این نگرش اینک در حال دگرگونی است. همگام با دوره‌ی پسامدرن، و به‌موازات تحولات حوزه‌هایی مانند اطلاعات، فناوری، نظریه‌ی شبکه‌ها، نظریه‌ی آشوب، و زیست‌شناسی، امروزه اقتصاد نیز به چشم یک سامانه‌ی پیچیده، ناکامل، دور از تعادل، و در حال تکامل دائمی نگریسته می‌شود. کتاب حاضر می‌کوشد با چنین نگرشی، به پرسش‌های مهمی ازجمله چگونگی شکل‌گرفتن حباب‌ها و فروپاشی بازارهای مالی پاسخ بدهد.

برایان آرتور، استاد دانشگاه استنفورد و پژوهشگر برجسته‌ی انستیتو سانتافه، متفکر پیشگام علم اقتصاد و نظریه‌ی پیچیدگی، برنده‌ی جایزه‌ی شامپتر در علم اقتصاد و جایزه‌ی لاگرانژ در علم پیچیدگی است. به عقیده‌ی جان هالند خالق الگوریتم‌های ژنتیک، مسئله‌ی ال فارول که برایان آرتور در این کتاب مطرح کرده است، با معمای زندانی در نظریه‌ی بازی برابری می‌کند. از این نویسنده پیش از این کتاب سرشت فناوری در ایران به چاپ رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بود

    • هانا

      روح گریان من به نظر خوب میاد

    • بدون نام

      روح گریان من واقعا کتاب قشنگی بود
      با اینکه چاپ اولش بود اما واقعا خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج