۶۴۵۳۵۳
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

خودروهایی نظیر هوندا سیویک تایپ R (Honda Civic Type R) نشان داده اند که از موتورهای چهار سیلندر مدرنی که طراحی و تولید می شوند، می توان انتظار عملکردهای بسیار بالایی هم داشت.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: در گذشته، روزگاری بود که وقتی خودرویی می توانست ۳۰۰ اسب بخار توان تولید کند، اتفاقی بسیار مهم و کاری بزرگ را به ثبت رسانده بود. اما این روزها به نظر می رسد که تقریبا هر خودرویی باید با عملکرد خودش به چنین حدی از توان پیشران دست یابد. حتی داشتن این انتظار از خودروهای ۴ سیلندر هم چندان عجیب نیست. معجزه ای که موتورهای توربوشارژ ایجاد کرده اند، فرایند سوخت رسانی مستقیم، و عملکرد سوپاپ های چند زمانه، این امکان را برای مهندسان فراهم کرده است که بتوانند از موتورهایی با حجم کوچک تر، توان خروجی بسیار بیشتری نسبت به قبل بدست آوردند.
به عنوان مثال خودروهایی نظیر هوندا سیویک تایپ R (Honda Civic Type R) نشان داده اند که از موتورهای چهار سیلندر مدرنی که طراحی و تولید می شوند، می توان انتظار عملکردهای بسیار بالایی هم داشت. اگر هنوز به خوبی با این موضوع کنار نیامده اید، در ادامه با ده خودروی قدرتمندی که با موتور چهار سیلندر کار می کنند و در بازار های بین المللی هم حضور دارند، آشنا شوید.
۱. مرسدس - AMG CLA۴۵ / GLA۴۵
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

این مدل از خودروهای AMG، جزو قدرمندترین محصولات با پیشرانه های چهار سیلندر در جهان هستند. مدل های A۴۵ این خودرو هاچ بک هستند و در بازار اروپا عرضه می شوند. زمانی که AMG ۴۵ معرفی شد، می توانست با پیشرانه چهار سیلندرش توان ۳۵۵ اسب بخار همراه با گشتاور نیروی ۴۸۰ نیوتن متر تولید کند، اما مهندسان شرکت AMG همچنان به کار بر روی موتور توربو شارژ این خودرو ادامه دادند و توانستند عملکرد آن را تا حد زیادی باز هم ارتقا دهند. در حال حاضر این خودرو توان ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور نیروی ۴۷۵ نیوتن متر دارد.

2. ولوو پولستار S60 / V60
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

این خودروی پولستار که با رنگ اصلی آبی معرفی شده است، با مدل های S60 و V60 تولید می شود و همچون یک ماهی آبی رنگ و لغزنده است که می تواند در 4.4 ثانیه سرعتش را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو کنترل خوبی روی جاده دارد، و به طور شگفت انگیزی پرسرعت است. دو قلوهای پولستار با دو نوع موتور توربوشارژ و سوپرشارژ طراحی شده اند که 362 اسب بخار توان همراه با گشتاور نیروی 470 نیوتن متر تولید می کنند. این خودرو عملکرد فوق العاده ای دارد و به لطف سیستم تعلیق قابل کنترل اوهلینز (Öhlins) همراه با ترمزهای برمبو (Brembo) توانسته خودش را در لیست خودروهای 4 سیلندر با بهترین کارایی جای دهد.

۳. فورد فوکوس RS
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

خودروی چابک و تیزپای فورد فوکوس که از سیستم نیروی محرک چهار چرخ بهره می برد، برای اولین بار در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شد و با توجه به مشخصات قابل توجهی که از آن منتشر شده بود، این موضوع، موجب خوشحالی بسیاری از علاقه مندان به صنایع خودروسازی در آمریکا شد. فورد فوکوس RS دارای پیشرانه پرقدرت توربوشارژ I۴ با توان ۳۵۰ اسب بخار است که می تواند گشتاور نیروی ۴۷۵ نیوتن متر ایجاد کند. سیستم تعلیق قدرتمند این خودرو با حالت دریفت نیز همراه می شود و می تواند در هر حال رانندگی هیجان انگیزی را برایتان به ارمغان بیاورد. البته رنگ آبی این خودرو هم ظاهرش را بسیار دلفریب کرده است.

4. پورشه 718 کایمن S / باکستر S
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

همه آنچه که باید در مورد پیشرانه جدید توربو شارژ کاین S بدانید، این است که از نوع H4 می باشد و توان 350 اسب بخار را همراه با گشتاور نیروی 419 نیوتن متر تولید می کند. به این ترتیب توان تولیدی آن 25 اسب بخار، و گشتاور نیروی آن 98 نیوتن متر بهتر از توان خروجی کایمن S با پیشرانه تنفس طبیعی است. این خودرو با شتاب حیرت انگیز و عملکرد فوق العاده ای که دارد کاملا در رده بندی خودروهای اسپرت قرار می گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو با سیستم PDK، چهار ثانیه برآورد شده است. این ویژگی ها با در نظر گرفتن حجم موتور 2.5 لیتری آن، شگفتی بیشتری می آفریند.

۵. ولوو XC۹۰ / S۹۰ / V۹۰ / V۹۰ کراس کانتری / ۲۰۱۸ XC۶۰
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

اگرچه عملکرد پیشرانه های این مدل از خودروهای ولوو در حد مدل های پولستار نیست، اما جدیدترین مدل های ولوو که با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و سوپرشارژ و توان ۳۱۶ اسب بخار همراه با گشتاور نیروی ۴۰۰ نیوتن متر تولید می شوند، یکی از قدرمندترین خودروهای چهار سیلندر هستند. در واقع یک پیشرانه توربوشارژ با یک پیشرانه سوپرشارژ با هم کار می کنند تا توانی به مراتب بیشتر از انتظاری که از یک موتور کوچک داریم، تولید شود. در نتیجه باید بگوییم که پیشرانه های نسل جدید خودروهای ولوو، قردمندتر از خودرویی همچون سوبارو WRX STI هستند.

6. فورد موستانگ اکو بوست
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

خودروی جدید توربو شارژی و تیزپای فورد به راحتی رقیب اصلی خود یعنی شورولت کامارو توربو را با 35 اسب بخار توان بیشتر و 34 نیوتن متر گشتاور نیروی بهتر، پشت سر گذاشته است. عملکرد موتور اکو بوست به اندازه ای نیست که بتواند از نظر انتقال نیرو و غرش موتور با پیشران پنج لیتری از نوع V8 برابری کند اما خیلی خوب می تواند انتظاراتی که از پیشرانه های موستانگ داریم را برآورده سازد. موتور این خودرو می تواند توان 306 اسب بخار را همراه با گشتاور نیروی 400 نیوتن متر تولید نماید.

۷. هوندا سیویک Type R
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

این خودرو نه تنها توانسته است رکورد بسیار خوبی را در پیست نورد شلیف نوربرگ از خودش ثبت کند و نمایش ایده آلی از خود به جای گذارد، بلکه با قدرت در باشگاه 300 اسب بخاری خودروها هم حضور دارد. در هوندا سیویک Type R، موتور 2 لیتری توربو که گشتاور نیروی 400 نیوتن متری با توان 306 اسب بخار تولید می کند، نیروی پیشران مستقیما به هر چهار چرخ وارد می شود.
گیربکس دستی شش مرحله ای، با دیگر ویژگی های ارتقا یافته همچون اگزوز سه دهنه، سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای قدرتمند و طراحی داخلی کابین آن که از لایه های فیبر کربن ساخته شده است، این خودرو را در زمره بهترین ها قرار می دهد. این خودرو در بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد و همین امر باعث شده است در لیست خودروهایی قرار بگیرد که همه علاقه مندان دوست دارند هر چه زودتر بیشتر از پیش در موردش بشنوند.

۸. سوبارو WRX STI
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

فرقی نمی کند که در برف و یخ، روی جاده های شنی، یا در پیست های مسابقه ای با این خودرو رانندگی کنید؛ بهرحال WRX STI می تواند هیجان و ذوق و شوق زیادی را برای رانندگی با آن ایجاد کند. موتور باکسر این خودرو با حجم 205 لیتری، توان 305 اسب بخار و گشتاور نیروی 393 نیوتن متر ایجاد می کند و به این ترتیب عملکرد بسیار بهتری نسبت به موتور 2 لیتری WRXهای معمولی با توان 268 اسب بخار دارد. مدل 2018 سوبارو WRX STI، به سیستم ارتقا یافته رانندگی با هر چهار چرخ مجهز شده و ترمزهایش بهبود یافته است و در ضمن دارای چرخ های 48.2 سانتی متری می باشد.

۹. پورشه ۷۱۸ کایمن / باکستر
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

بسیاری از علاقه مندان به خودروهای پورشه با شنیدن این خبر که پورشه می خواهد از پیشرانه های توربوشارژ استفاده کند، صدای اعتراضشان بلند شده بود و لب به انتقاد گشوده بودند. اما زمانی که اولین محصولات کایمن و باکستر با پیشرانه های توربوشارژ و توان ۳۰۰ اسب بخار عرضه شدند، تا حد زیادی قانع شدند. موتور توربوشارژ ۲ لیتری این خودروها از نوع H۴ بوده و در کنار توان ۳۰۰ اسب بخاری، گشتاور نیروی ۳۸۰ نیوتن متر ایجاد می کند. با این اوصاف، این پیشرانه های جدید، گشتاور نیروی بیشتری نسبت به پیشرانه های تنفس طبیعی نسل قبل از خودشان دارند، و در نتیجه خودروهای با موتور رده میانی پورشه، فارغ از اینکه از نوع توربو باشند یا نه، همچنان جذاب و پرطرفدار باقی می مانند.

10. فولکس واگن R / آئودی S3 / آئودی TT S
قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

رده دهم این لیست قطعا جایگاه بدی نیست. به ویژه اگر بدانیم که پیشرانه های 2 لیتری توربوشارژ I4 با توان 292 اسب بخار و گشتاور نیروی 380 نیوتن متری چنین رتبه ای را کسب کرده اند. رانندگی آرام و قدرتمندانه مهم ترین ویژگی رانندگی با این خودروها است. زمانی که پیشرانه های این خودروها شروع به کار می کنند و به تپش واداشته می شوند، می توانید مطمئن باشید که از رانندگی با آنها لذت خواهید برد. اگرچه توان خروجی این خودروها از 300 اسب بخار تجاوز نمی کند، اما برای موتورهای کوچک آنها که به سیستم عملکردی رانندگی با هر چهار چرخ مجهز هستند، بسیار ایده آل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج