جاباما
۶۵۱۹۴۷
۲ نظر
۵۳۴۸
۲ نظر
۵۳۴۸
پ

سوپراسارهای دنیای موتور

هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

موتورسیکلت و خودرو به عنوان رایج‌ترین وسیله‌های نقلیه شهری به‌حساب می‌آیند و هر کدام فایده‌های خاص خود را دارند. اما احساس لذتی که از موتورسواری به فرد دست می‌دهد را نمی‌توان با راندن خودرو مقایسه کرد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: موتورسیکلت و خودرو به عنوان رایج‌ترین وسیله‌های نقلیه شهری به‌حساب می‌آیند و هر کدام فایده‌های خاص خود را دارند. اما احساس لذتی که از موتورسواری به فرد دست می‌دهد را نمی‌توان با راندن خودرو مقایسه کرد. زمانی که با موتورسیکلت به گردش می‌روید بهتر می‌توانید وزش باد بر روی صورت را احساس کرده و حضور بیشتری در طبیعت داشته باشید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به ۱۰ موتورسیکلت برتر سال ۲۰۱۸ اشاره‌ای داشته باشیم.

اگر شما هم از طرفداران سواری با موتورسیکلت هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

موتور زیرو S ZF۷.۲ مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

برند زیرو ید طولایی در ساخت موتورسیکلت‌های الکتریکی دارد، این موتور سیکلت نیز به یک باتری ۷.۲ Kwh مجهز است و می‌تواند مسافتی حدود ۱۴۳ کیلومتر را با سرعت معمولی طی کند. خریداران می‌توانند باتری کوچک‌تری را نیز برای این موتور سیکلت الکتریکی سفارش دهند تا از این طریق از وزن موتور کاسته شود. جالب است بدانید این مدل موتور زیرو با باتری کمتر تنها وزنی حدود ۱۴۰ کیلوگرم دارد و سریع‌تر شارژ می‌شود. با اتصال باتری این موتور به شارژ در عرض ۴ ساعت میزان ۹۵ درصد از ظرفیت باتری شارژ می‌گیرد. موتور زیرو S ZF7.2 مدل ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی قیمتی معادل ۱۰،۹۹۵ دلار دارد.

موتور بی‌ام‌و R Nine T Pure مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

بی‌ام‌و در کنار حضور پرافتخار در صنعت خودروسازی، سابقه درخشانی در ساخت موتورسیکلت دارد و خط تولید موتورسیکلت‌های R Nine بی‌ام‌و مدت‌هاست که موتورهای زیبایی را راهی بازار کرده است.
البته تنه خودروهای بی‌ام‌و به موتورسیکلت‌های این شرکت نیز خورده است و با موتورهای گران‌قیمتی طرف هستیم. در این موتورسیکلت یک موتور دوقولو مقدار ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد و صدای این موتور ابهت خاصی را در ذهن تداعی می‌کند. بی‌ام‌و برای پایین آوردن قیمت این موتور ترمزهای بزرگ، سیستم تعلیق گران‌قیمت و بعضی دیگر از قسمت‌ها را حذف کرده است و این موتور تنها در رنگ خاکستری متالیک عرضه می‌شود. در حال حاضر موتور بی‌ام‌و R Nine T Pure مدل ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی قیمتی معادل ۱۱،۹۹۵ دلار دارد و در صورت اضافه کردن قطعات بیشتر، قیمت گران‌تری برای خریدار تمام خواهد شد.

موتور ایندیَن اسکات بابِر مدل ۲۰۱۸ (Indian Scout Bobber)
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

اگر از علاقه‌مندان دوآتشه موتورسیکلت باشید به احتمال زیاد برند ایندین را می‌شناسید، در بین تمامی موتورسیکلت‌های ایندین، سری موتورهای اسکات‌ طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل به تازگی شاهد رونمایی موتور ایندین اسکات بابر مدل ۲۰۱۸ بودیم. ایندین در این موتورسیکلت تغییراتی را اعمال کرده تا حالت کلاسیک ایندین اسکات شباهت بیشتری به موتورهای اسپرت و مدرن داشته باشد. لاستیک‌های این موتور به همراه اگزوز دوگانه در قسمت انتها ابهت خاصی به آن داده است. یک موتور دوقولو از سری V را در ایندین اسکات بابر شاهد هستیم که میزان ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. موتور ایندیَن اسکات بابِر مدل ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی با قیمت ۱۱،۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

موتور سوزوکی GSX۲۵۰R مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

در نگاه اول به این موتورسیکلت سوزوکی می‌توان گفت با مجموعه‌ای از زبان طراحی سوزوکی در موتورسیکلت‌های این شرکت طرف هستیم. سوزوکی به لحاظ داخلی نیز در موتور GSX250R تغییراتی را اعمال کرده است که در این بین می‌توان به موتور دوقولوی ۲۴۸ سی‌سی اشاره کرد. سوزوکی GSX250R در گروه موتورسیکلت‌های سرعتی و سبک قرار می‌گیرد و به لطف وزن کمی که دارد از مصرف بهینه‌ای برخوردار است و در پیچ‌و‌خم‌های جاده عملکرد سریع و چالاکی دارد. موتورسیکلت سوزوکی GSX250R مدل ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی با قیمت ۴،۸۶۵ دلار معامله می‌شود.

موتور کاوازاکی Z650 مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

این موتور به لحاظ فنی شباهت‌های زیادی با موتور کاوازاکی نینجا ۶۵۰ دارد و برای رانندگی در خیابان‌های پرترافیک و بزرگراه‌ها می‌توانید روی این موتور حساب باز کنید، محل قرار گرفتن صندلی موتورسوار نیز در این موتور ارتفاعی حدود ۵۰ سانتی‌متر دارد و به راحتی می‌توان کنترل این موتور را در اختیار گرفت. البته تجربه موتورسواری دلنشین با کاوازکی Z۶۵۰ برای شما گران‌تمام خواهد شد و این موتور در بازارهای جهانی با قیمت گزاف ۷ هزار دلار معامله می‌شود.

موتور ترایامف بونویل بابِر مدل ۲۰۱۸ (Triumph Bonneville Bobber)
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

ترایامف یک برند انگلیسی است که این روزها موتورسیکلت‌هایش طرفداران زیادی دارد. به لحاظ طراحی در مدل ۲۰۱۸ این موتور شاهد تغییراتی در قسمت سپر هستیم. ارتفاع صندلی این موتور نیز نسبت به قد موتورسوار قابل تنظیم است. یک موتور ۱۲۰۰ سی‌سی مقدار ۷۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. انصافاً باید گفت با توجه به وزن ۲۲۶ کیلویی این موتورسیکلت،‌ راننده قدرت زیادی را در اختیار ندارد اما باز هم برای جولان دادن در خیابان‌ها کفایت می‌کند. این غول بزرگ انگلیسی از سیستم کروز کنترل نیز بهره می‌گیرد و به لطف این سیستم موتورسیکلت در یک سرعت مشخص به حرکت خود ادامه می‌‌دهد. موتورسیکلت ترایامف بونویل بابِر مدل ۲۰۱۸ در بازار با قیمت ۱۱،۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

موتورسیلکت آپریلیا شیوِر ۹۰۰ (Aprilia Shiver 900)
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

برند آپریلیا علاقه زیادی به ساخت موتورهایی با طراحی مینیمالیستی و ظاهری خشن دارد. در آپریلیا شیور ۹۰۰ شاهد بهینه‌سازی‌هایی هستیم که البته افزایش قیمت این مدل را نیز به دنبال داشته است. آپریلیا در این موتورسیکلت از یک موتور دوقولوی سری V بهره گرفته است این موتور ۹۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار موتورسوار می‌گذارد و صدای این موتور حتی از ظاهر آپریلیا شیور ۹۰۰ خشن‌تر است. آپریلیا شیور ۹۰۰ در کنار ظاهری خشنی که دارد موتورسیکلتی سبک‌وزن و خوش‌رکاب است که از ترمز ABS و سیستم‌های هدایت پیشرفته بهره گرفته و یک صفحه‌نمایش TFT نیز در جلوی موتورسوار تعبیه شده است. موتورسیلکت آپریلیا شیوِر ۹۰۰ قیمتی معادل ۹،۴۰۰ دلار در بازار دارد.

موتور هارلی‌ دیوید‌سون استریت باب مدل ۲۰۱۸ (Harley-Davidson Street Bob)
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

برند معروف هارلی دیویدسون تمایل زیادی به تازه‌سازی طراحی موتورسیکلت‌های خود ندارد اما در هارلی‌ دیویدسون استریت باب با طراحی جدیدی طرف هستیم که شاسی‌ سبک‌تر را برای این موتور به ارمغان آورده است. به لطف این طراحی جدید، موتورسوار در سرپیچ‌ها کنترل راحت‌تری خواهد داشت. یک موتور V شکل دوقولو با ۱۷۵۳ سی‌سی را در هارلی دیویدسون استریت باب شاهد هستیم، این موتور که سال گذشته معرفی شده است مصرف‌ بهینه‌تری دارد. هارلی دیویدسون استریت باب در گروه موتورسیکلت‌های گران‌قیمت قرار داد و ۱۴،۵۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود.

یاماها XRS700 مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

یاماها در ساخت این موتور سیکلت از مدل کلاسیک XS۶۵۰ که در دهه ۶ میلادی راهی بازار شده بود الهام گرفته است و در نتیجه سبک‌وسیاق قرار گرفتن صندلی موتورسوار به همراه باک بنزین و اگزوز کوتاه موتورسیکلت یاماها XRS۷۰۰ کاملاً کلاسیک طراحی شده است. این موتورسیکلت هندلینگ خوبی هم دارد و یک موتور دوقولوی ۶۸۹ سی‌سی را در آن شاهد هستیم. این مشخصات باعث شده است تا یاماها XRS۷۰۰ انتخاب مناسبی برای رفت‌و‌آمد در ترافیک‌های شلوغ شهری باشد. یاماها XS۶۵۰ مدل ۲۰۱۸ قیمتی برابر با ۸،۵۰۰ دلار دارد.

هوندا CB۶۵۰F مدل ۲۰۱۸
هیولاهای دو چرخ؛ بهترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۸

سری موتورسیکلت‌های CB هوندا سالیان سال است که در بازارهای اروپایی به فروش می‌رسند. در هوندا CB650F با نسخه جمع‌وجورتری از هوندا CBR650F طرف هستیم که فرمان بلندتری دارد. محبوبیت هوندا CB650F بی‌دلیل نیست و این موتورسیکلت گزینه مناسبی در رده موتورهای میان‌وزن به‌حساب می‌آید. در این موتورسیکلت شاهد حضور یک موتور ۴ سلیندر با ظرفیت ۶۴۹ سی‌سی هستیم که به لحاظ زیباشناختی نیز ظاهری شیک و امروزی دارد. این موتور شتاب و سرعت زیادی دارد و کنترل آن در خیابان بسیار راحت‌ و دلنشین است. موتور هوندا CB650F مدل ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی با قیمت ۸،۲۵۰ دلار معامله می‌شود.

در این قسمت به پایان فهرست ۱۰ موتورسیکلت برتر ۲۰۱۸ رسیدیم، اگر شما هم از طرفداران موتورسیکلت‌سواری هستید و گزینه‌ای در ذهن شماست، پیشنهاد می‌کنیم ما و سایر کاربران را از نام موتورسیکلت دلخواه خود در قسمت نظرات باخبر سازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نصیب ما فقط دیدن عکسهاشونه کجا به دنیا اومدیم

    • بدون نام

      این همه وقت صرف نوشتن این پست کردید...
      حداقل سرعت و حجم موتور رو هم ذکر میکردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج