۶۵۸۰۰۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها

شرکت ولوو تاکنون سه نوع خودروی شاسی بلند تولید کرده است، که این سه مدل آشکارا با یکدیگر مشابه بوده اند. اما با کنار هم گذاشتن تمام این محصولات، می توان دید که شاسی بلند سبک و جدید ولوو تفاوت های زیادی با مدل های قبلی دارد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: شرکت ولوو تاکنون سه نوع خودروی شاسی بلند تولید کرده است، که این سه مدل آشکارا با یکدیگر مشابه بوده اند. اما با کنار هم گذاشتن تمام این محصولات، می توان دید که شاسی بلند سبک و جدید ولوو تفاوت های زیادی با مدل های قبلی دارد.
به نظر می رسد که پدر خانواده ولوو از مادر شیک و زیبای این خانواده که فرزندانی همچون XC۶۰ و XC۹۰ را به دنیا آورده است، عبور کرده و تصمیم گرفته است برای فرزند جدیدش مادر دیگری برگزیند. شاید این کار پدر خانواده چندان نجیبانه و درست به نظر نرسد، اما ظاهرا XC۴۰ به عنوان فرزند جدید خانواده، نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است. این تازه وارد که کوچک ترین شاسی بلند ولوو است، همچون دیگر محصولات ولوو، از نظر امنیت سرنشینان در بهترین شرایط قرار دارد و بسیاری از شاخصه های خودروهای قدیمی تر ولوو را با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه به نقد و بررسی خودروی ولوو XC۴۰ می پردازیم.
ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها
بدنه XC40 از نظر ارتفاع و ابعاد، نسبت به دیگر خودروهای این رده کمتر و کوچکتر است. اما ولوو از نظر تجهیزات و امکانات، هیچ چیز برای این محصول جدیدش کم نگذاشته است و از نظر درجات ایمنی و امنیت، با سری محصولات XC90 برابری می کند. از جمله این تجهیزات امنیتی می توان به سیستم کمک رانندگی با نام Pilot Assist اشاره کرد که در زمینه کنترل سرعت و رانندگی بین خطوط به راننده کمک می کند. همچنین سیستم امنیت شهری، محافظت از خروج خودرو از جاده، هشدار دهنده ترافیک با امکان پشتیبانی ترمز و دوربین 360 درجه برای کمک به رانندگان جهت پارک خودرو در فضاهای تنگ و محدود، از دیگر امکانات پیشرفته امنیتی این خودرو است.
ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها

خودروی XC40 در سه نسخه T3، T4 و T5 تولید می شود. مدل های T4 و T5 در ابتدای عرضه این خودرو برای مشتریان در دسترس خواهد بود. نسخه T4 دارای سیستم محرک هر چهار چرخ می باشد که از یک پیشرانه 4 سیلندر با توان خروجی 188 اسب بخار بهره می برد. نسخه T5 نیز همچون مدل T4 دارای محرک چهار چرخ می باشد، اما پیشرانه آن به صورت تقویت شده و با توان مضاعف 244 اسب بخار خواهد بود.
جعبه دنده تعبیه شده برای این دو مدل به صورت 8 مرحله ای و از نوع اتوماتیک می باشد. اما مدل T3 که به عنوان نسخه پایه ای محسوب می شود، کمی بعد از دو نسخه دیگر عرضه خواهد شد و مجهز به پیشرانه تقویت شده سه سیلندر با توان خروجی 156 اسب بخار است. در این نسخه، نیروی محرکه بر خلاف دو مدل دیگر، فقط به محور جلو وارد می شود و در نتیجه این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است. همچنین نسخه T3 دارای یک جعبه دنده با شش مرحله سرعتی اتوماتیک می باشد. البته طبق گفته های سخنگوی کمپانی ولوو، مدل های هیبریدی و الکتریکی خودروی XC40 هم با فاصله کمی از آغاز عرضه آن، به تدریج روانه بازار خواهند شد.
ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها

طراحی داخلی ولوو XC40 نیز همچون نمای بیرونی آن، شیک و مدرن انجام شده است و خوشبختانه ولوو در تامین تجهیزات داخلی کابین هم سنگ تمام گذاشته است و این خودرو را تبدیل به محصولی مدرن و به روز کرده است. در نسخه T5 که در این مطلب به طور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است، یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی که مشابه آیپد است، برای نمایش دیجیتال وضعیت خودرو تعبیه شده است. از جمله اطلاعاتی که از طریق این صفحه نمایش ارائه می شود، می توان به وضعیت سیستم تهویه خودرو، متغیرهای مصرفی موتور و سنجه های دیجیتال مربوط به آن اشاره کرد.
ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها
همچنین این صفحه نمایش لمسی برای نشان دادن سیستم مسیریابی با قابلیت اتصال به اینترنت در کنسول این خودرو قرار داده شده است. تنظیم موارد دیگری همچون روشن بودن چراغ های LED، سنسور عقب خودرو برای تشخیص موانع در هنگام پارک، وضعیت صندلی ها، گرم کن تعبیه شده در صندلی های سرنشینان، و وضعیت چرخ های ۱۸ اینچی آن، از این طریق انجام می شود. در طراحی فضای داخلی XC۴۰ از رنگ نارنجی روشن در کف خودرو، روی درب ها و داشبورد آن استفاده شده است که نشان می دهد ولوو تمام تلاش خودش را برای جوان پسند کردن این خودرو نموده است.
در کنار ایمنی بالای این محصول ولوو، احساس راحتی فوق العاده ای نیز برای سرنشینان خودرو فراهم شده است. در این راستا علاوه بر صندلی های لوکس چرمی، محل های مخصوصی برای قرار دادن وسایل و نوشیدنی در داخل خودرو مهیا شده است و ورودی هایی برای اتصال گوشی های موبایل و شارژ آنها و حتی امکان شارژ بی سیم گوشی ها فراهم شده است.

ولوو برآورد کرده است که مدل T5 (که بررسی های ما بیشتر روی این نسخه پیش تولیدی بوده است)، می تواند در 6.2 ثانیه سرعت خود را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند و به این ترتیب از نظر عملکرد، مشابهت زیادی با مدل XC60 نسخه T6 خواهد داشت که شتاب صفر تا صد 6.1 ثانیه را به ثبت رسانده است. نسخه فول آپشن ولوو XC40 علاوه بر تمام امکاناتی که به صورت پایه برای این خودرو در نظر گرفته شده است، دارای سیستم تعلیق اسپرت و اگزوز دوگانه می باشد که باعث شده است این نسخه تبدیل به مدلی مجهزتر برای رانندگی اسپرت باشد.
ولوو XC۴۰ مدل ۲۰۱۹؛ هدیه سوئدی‌ها برای مشکل پسندها

چنانچه اشاره شد نسخه T3 به عنوان مدل پایه XC40 عرضه خواهد شد که به این ترتیب قیمت آن در حدود 37 هزار و 300 دلار برآورد شده است. نسخه فول آپشن آن 47 هزار و 600 دلار به فروش خواهد رسید. مدل T4 قیمتی معادل 33 هزار و 200 دلار خواهد داشت و نهایتا مدل T5 با قیمت 35 هزار و 200 دلار به مشتریان عرضه می شود.

به نظر می رسد زمان تحویل این خودرو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، یعنی در بهار آینده آغاز شود و به این ترتیب امکان مقایسه ای بهتری برای بررسی این خودرو در کنار رقیبان هم رده اش همچون بی ام و X۱، آئودی Q۳، اینفینیتی QX۳۰ و مرسدس کلاس GLA وجود خواهد داشت. با وجود ویژگی هایی که در حال حاضر از ولوو XC۴۰ سراغ داریم، موفقیت این خودرو در بازار اروپا و آسیا چندان دور از انتظار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      چرا این مطالب رو چاپ و منتشر میکنین توی کشورهای دیگه مردم متوسط جامعه شون میتونن این نوع خودرو ها رو خریداری کنند اما از مردم ما فقط تعداد کمی میتونن صاحب این خودرو ها باشن لطفا زیر اینجور مطالب قسمت ارسال نظر را حذف کنید حرفی نزنیم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج