۶۶۱۰۴۶
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

طنز؛ اعترافات پروفسور سمیعی

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: سلام من پروفسور سمیعی هستم، امروز می‌خواهم آخرین راه‌های خوشبختی را به شما آموزش بدهم و اعتراف کنم تا الان یک آدم نادان بودم و فکر می‌کردم خیلی می‌فهمم.

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: سلام من پروفسور سمیعی هستم، امروز می‌خواهم آخرین راه‌های خوشبختی را به شما آموزش بدهم و اعتراف کنم تا الان یک آدم نادان بودم و فکر می‌کردم خیلی می‌فهمم.

راستش را بخواهید من مثل خیلی از شماها در چنگال توطئه‌های غربی گیر افتاده بودم و خودم را با تلگرام سرگرم کرده بودم. تا چند روز پیش هر روز یک کانال جدید می‌زدم و دنبال این بودم که از راه‌های گوناگون برای کانال‌هایم عضو بگیرم تا اینکه یک نفر غیر از وزیر ارتباطات آمد و تلگرام را فیلتر کرد. ابتدای امر من خیلی ناراحت شده بودم، چون خیلی از اعضای کانال‌هایم را ممکن بود از دست بدهم. اما بعد کمی فکر کردم و دیدم زندگی‌ام از آن حالت خاکستری و خاک‌برسری خارج شده و یک رنگ دوباره گرفته است. از آن وقت به بعد، هر روز بچه‌هایم را به پارک می‌برم و برای کانون گرم خانواده وقت می‌گذارم. حتی بیشتر وقت می‌کنم طبابت کنم و کلی جراحی جدید انجام دادم. من تا چند وقت قبل حتی وقت نمی‌کردم اخبار روز دنیا را مشاهده کنم و خودم را درگیر همین کانال‌های مبتذلِ خبری تلگرامی کرده بودم.
اما این روزها با اخبار فوریِ صدا و سیما متوجه شدم که یخ‌های قطب جنوب خیلی دارند آب می‌شوند و حتی پنگوئن‌ها هم خیلی مشقت می‌کشند و باید فکری به حال آن‌ها کرد. تازه شب‌ها با خانواده جمع می‌شویم و حدس می‌زنیم کدام بخشِ سریال لیسانسه‌ها سانسور شده و کلی باهم خوش می‌گذرانیم. دیگر از تکرار سریال خانه‌به‌دوش و جومونگ نگویم که د‌ل‌تان آب می‌شود. شاید باورتان نشود من بعد از این همه تجربه دارم خدمت‌تان عرض می‌کنم که این کشورهای خارجی با تلگرام می‌خواستند ما را «هارپ» کنند و اما از وقتی تلگرام و اینستاگرام فیلتر شد نقشه‌های شوم‌شان نقش بر آب شد. در کشور زلزله‌های بالای ۵ ریشتر نداشتیم تا اینکه اینستاگرام از فیلتر در آمد دوباره پنج ریشتری‌ها شروع شد. البته این نشان می‌دهد تلگرام خیلی مخرب‌تر از بقیه پیام‌رسان‌هاست وگرنه الان همینجوری ۶-۷ ریشتری می‌آمد. تازه با برچیده شدنِ سفره تلگرام، مسئولان ما وقت کردند سرشان را از توی گوشی‌های‌شان در بیاورند و خدا را شکر اسکان موقت زلزله زده‌های کرمانشاه هم تمام شد. مردم وقت کردند دعا کنند و باد آمد و هوای تهران سالم شد. مردم موقع رانندگی دیگر نمی‌روند سراغ آن گوشی‌های لعنتی، تازه وِیزی هم در کار نیست و برای همین فقط به جلو نگاه می‌کنند و ترافیک الان نصف شده و تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای کاهش چشمگیر داشته است.

خلاصه کلام اینکه، هموطنان عزیزم گول این تکنولوژی را نخورید، این چیزها برای همان غرب خوب است که بنیان خانواده‌شان سست است وگرنه ما می‌توانیم با چند کار ساده کانون خانواده‌های‌مان را گرم‌تر کنیم. مثلا خود من قرار است از فردا موبایل و تلفن را قطع کنم تا باز برای تلفن زدن به خانه همسایه برویم و مثل قدیم‌ها شادتر باشیم و از حال همسایه باخبر. با این وضع بارش هم که خدا را شکر، تا چند وقت دیگر آب قطع است و باید برویم سر کوچه با سطل آب بیاوریم و کلی قرار است خوش بگذرانیم و با کار یِدی به مثابه یک ورزش همگانی، به سلامتی‌مان اهمیت بدهیم. یا اینکه تصمیم گرفتم به جای جراحی دوباره به طب سنتی روی بیاورم و تمام بیماری‌ها را با داروی معجزه آسایی به نام «پیاز» به صورت قطعی درمان کنم. برای اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به کانال اطلاع رسانی من در شبکه‌های اجتماعیِ خانوده گرم‌کنِ «سروش»، «ویس پی» و «آی گپ» مراجعه کنید. فقط زود جوین شوید تا پاک نکردم.

آریایی نیستی که اگه این مطلب رو لایک و شِیر نکنی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید به این نویسنده یک دو مثقال فهم یک مثقال درک چیه مثقال غیرت تزریق کرد ،نفهم چرا با یک شخصیت برجسته علمی که افتخار هر ایرانی است آن چیزی که لیاقت خودت هست رو بار این استاد ارجمند میکنید،چرا ما ایرانی ها هنوز فرهنگ برخورد وارج نهادن به اساتید ومفاخر ایران را یاد نگرفته ایم وهر بی سروپایی میاد قلم میزنه وجالبتر اینکه تیتر هم میخوره چرا مثل مطالب ما که مینویسیم وسانسور میکنید این مطلب سانسور نشده!امثال پروفسور سمیعی ها در قلب وجان ودرک تک تک ایرانیها جا دارند!واقعا جای بسی تأسفه!

      پاسخ ها

      • بون نام

        درودبرپروفسرسمیعی

      • محمد

        خاک بر سر نویسنده

    • بدون نام

      منم به طنز مینویسم: عجب آدم خره نفهمی هستی شما!!!

    • شاهرخ

      ما ایرانیها هیچ وقت نمیخوایم از این جو زده شدن دست برداریم یه ضربالمثل میگه سگ آدمو بگیره جو نگیره چرا همیشه میخوایم یکی رو مقدس کنیم و چند وقت بعد به زمین گرم بکوبیمش من یکی که خیلی از این طنز دردناک خوشم اومد و از نویسنده این طنز تشکر میکنم دم شما گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج