۶۶۲۷۰۶
۲۹ نظر
۵۰۱۳
۲۹ نظر
۵۰۱۳
پ

متوسط حقوق کارمندان دولت چقدر است؟

: جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری می گوید:«متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت در حدود ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است »

خبرآنلاین: جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری می گوید:«متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت در حدود ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است »

زهرا علی اکبری - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه دولت دو میلیون و ۳۳۰ هزار کارمند اعم از رسمی ، پیمانی و قرارداری دارد، متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت را ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

جمشید انصاری در پاسخ به این پرسش که آیا انتقاد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص نبود شفافیت در حوزه پرداخت حقوق کارکنان دولتی را قبول دارید ؟ گفت:« در لایحه بودجه فصل جبران خدمات کارکنان دولت به طور مشخص میزان اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت به کارکنان دولت را نشان می دهد و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.»

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مبهم بودن فصل پرداخت حقوق کارکنان در لایحه بودجه نادرست است، گفت:« آنچه به عنوان حقوق و مزایای کارکنان دولت در بودجه پیش بینی می شود شامل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر ( یا همان جبران خدمات کارکنان دولت ) و کسور بازنشستگی ( سهم کارفرما ) است و هزینه های خرید خدمات از بیرون را شامل نمی شود.»

وی تاکید کرد:« ممکن است شرکتی قراردادی با یک سازمان ببندد که به عنوان مثال کارهای تایپی یا خدمات دیگر را برای آن سازمان انجام دهد، پرداخت به آن شرکت ربطی به کارکنان دولت ندارد.»

او در توضیح این مطلب افزود:«کارکنان آن شرکت در قبال کاری که انجام می دهند، حقوق خود را از شرکت خدماتی دریافت می کنند و جزء کارکنان دولت به حساب نمی آیند ، چرا که این افراد نیروی انسانی دولت نیستند و نیروی انسانی شرکت طرف قرارداد محسوب می شوند.»

لازم به ذکر است مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی تاکید کرده است:« يکي از نقايص مهم بودجه هاي سنواتي اين است که به اصلي ترين سوالات نظیر اينکه دولت سالیانه چه میزان اعتبار بابت حقوق و مزاياي کارکنان تخصیص مي دهد يا هزينه مي کند، پاسخ دقیقي نمي دهد وعملا بودجه هاي سنواتي فاقد اين شفافیت است که چه میزان از اعتبارات هزينه اي (جاري) براي اين امر تخصیص مي يابد. به صورت کلي مي توان گفت که فصل جبران خدمات و رفاه اجتماعي مربوط به پرداخت حقوق و مزاياي کارکنان و بازنشستگان است. به علاوه بخشي از اعتبارات فصل خريد کالا و خدمات نیز به پرداخت حقوق کارمندان تعلق مي گیرد. سرجمع اعتبار اين سه سرفصل در سال ۱۳۹۷ به نسبت سال ۱۳۹۶ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.»

بنزین و اشتغال

انصاری در پاسخ به این سئوال که آیا از اعتباری که از محل افزایش قیمت بنزین به دست می آید؟ برنامه ای برای اشتغالزایی در دولت نیز پیش بینی شده است ، گفت:«برای استخدام در دولت سهمی از این محل پیش بینی نشده و استخدام در دولت از محل بودجه عمومی انجام می شود.»

انصاری در خصوص نحوه هزینه منابع پیش بینی شده برای اشتغال جدید در لایحه بودجه نیز گفت:« مکانیزم اصلی این است که بر اساس برآورد انجام شده دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد جدید به دست بیاورد و مقرر است معادل همین مبلغ نیز از منابع صندوق توسعه ملی تامین شود که می شود ۳۴ هزار میلیارد تومان.همزمان ۳۴ هزار میلیارد تومان نیز از سوی سیستم بانکی تامین می شود و در نتیجه اعتباری ۶۸ هزار میلیارد تومانی به دست می آید که با کارمزد کم صرف ایجاد اشتغال جدید خواهد شد.»

انصاری ادامه داد:« این تسهیلات با کارمزد ۹ تا ۱۰ درصد در اختیار کسانی که امکان انجام فعالیت های اقتصادی اشتغالزا دارند، قرار خواهد گرفت.البته اولویت هایی مشخص شده است، به عنوان مثال پیش بینی شده در بخش کشاورزی این اعتبار عمدتا صرف ایجاد گلخانه شود و یا در بخش صنعت نیز تسهیلات برای تولیدات صادراتی و فعالیت هایی که اشتغالزایی بیشتر دارند و نیز فعالیت های دانش بنیان و فناوری اطلاعات و مشابه آنها اختصاص یابد.»

به گفته انصاری توان اقتصاد ایران ایجاد ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار فرصت شغلی در سال را داراست و دولت برای افزایش این ظرفیت و به منظور تامین فرصت های شغلی برای بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سال ، این طرح را ارائه کرده و در نظر دارد از این محل بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار فرصت شغلی جدید ، بیش از توان اقتصادی کشور ایجاد شود .

موانع تاریخی کوچک سازی دولت

معاون رییس جمهور در پاسخ به این سئوال که دولت یازدهم و دوازدهم با چه مشکلاتی برای کاهش تعداد کارکنان خود روبرو است؟ گفت:«برای کاهش نیروی انسانی با دو مشکل تاریخی و مقطعی ( یعنی مشکلاتی که در شرایط فعلی وجود دارد ) روبرو هستیم مشکل کنونی ما این است که وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری کشور طبیعی نیست،در شرایط کنونی کشور حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیکار دارد و اگر قرار باشد بدنه دولت کوچک شود، این جمعیت نیز به بیکاران افزوده می شوند و در نتیجه وضعیت بدتر خواهد شد.»

او ادامه داد:«چه بسا مجبور شویم بیش از حقوقی که به این افراد پرداخت می کنیم برای اشتغالزایی آنها خارج از دولت هزینه کنیم.»

او به موانع تاریخی کوچک سازی بدنه دولت نیز اشاره کرد و تصریح کرد:«گرایش عمومی در ایران به سمت اشتغال در دولت و کارمند دولت شدن است ؛ در کشور ما به نوعی اکثریت مایل هستند وارد بدنه دولت شوند . حتی خانواده های افرادی که خود کارآفرین بوده و تعداد قابل توجهی کارگر دارند بی علاقه به استخدام در دولت نیستند.»

انصاری اضافه کرد:«در کنار این گرایش عمومی نگاه دستگاه ها نیز نگاه بخشی است و بیشتر دنبال حل مشکلات بخشی خود هستند تا توجه به مسائل و مصالح ملی ! و هریک از وزارتخانه ها بیشتر دنبال حل مسائل و تامین کمبود نیروی انسانی خود هستند و این روند کوچک سازی را کند می کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش کشور کشوری مگر کارمندان و کارگران وبازنسشتگان تامین اجتماعی جزه این مملک نیستن یه کمی به فکراینها باشید

    • علی

      سلام، برادر عزیز چه جور حساب کردی؟ دو تا حقوق ده میلیونی رو میذاری کنار چهار تا یک میلیونی بعد معدل میگیری؟!! خودتون رو زرنگ حساب کردید یا مردم رو.... فرض کردید کاش فیش حقوق کارکنان لشکری رو یه نگاه میکردی بعد نظر میدادی

    • بدون نام

      منم کارمندم ولی ببشتر از دو ملیون نمیگیرم نمیدونم این امارهارو از کجا در اوردن

    • بینام

      دوازده ساله دارم تو اداره کار میکنم به خاطر اینکه نیروی قراردادی وارکان ثالث هستم دارم یک وسیصد حقوق میگیرم والا رسمیا توی اداره چند برابر ما حقوق میگیرن ویک سوم نیروهای قراردادی کار نمیکنن.
      به خدا این عدالت نیست!!!!!!!

    • کارمند

      من جایی کار میکنم که حدود ۷هزار کارمند داره ولی ندیدم کسی بیشتر از۲ونیم میلیون بگیره.جز اینکه اضافه کاری کنند که اون هم چند ساله مجوز نمیدهند

    • Sami

      دو میلیون و نهصد از کجا اومد؟؟؟
      حقوقم با فوق لیسانس و 14 سال سابقه یک میلیون و هشتصد بیشتر نیست

    • بدون نام

      هیشکی حتی نیم نگاهی به وضعیت حقوقی بچه های ارتش ونیروی انتظامی وزارت دفاع نداره ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره والا بخصوص درجه داران زحمت کش ارتش
        حقوق تا دهم ماه نمیرسه بخدا
        باسیلی صورتمون رو سرخ نگه داشتیم

    • بی نام

      سلام اول زیر 4ملیون زیر خط ففر هست دوم شما با چه حقوفی جمع کردید بعد میانگین گرفتید حقوق مدیران 20میلیونی هم جمع کردید.؟؟ ما که حقوق 2میلیون ونهصدهزار تومان ندیدیم سوم تکلیف کارگران 900هزار تومانی چی میشه

    • اشکان

      حقوق ارتشیها که واقعاافتضاحه؛دومیلیون و نهصدبرای ما یک رویاست!

    • بدون نام

      واقعا چه کسی رو گول میزنین با این امار. من با 23 سال خدمت2.5 نمیگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که میگید کشوری کشوری؟من هم بازنشسته کشوری هستم حقوقم یک و سید بیشتر نیست ۰

    • بدون نام

      سلام حقوق ما که یک میلیون دویست است با دو بچه و کرایه خونه

    • بدون نام

      توفیش درسته ولی دریافتی نه

    • بدون نام

      دروغه

    • بدون نام

      به خدا دروغ میگه نامرد

    • بدون نام

      هر کس که کمترکار کنه حقوقش بیشتر

    • بدون نام

      دروغ همش کارگرزحمت کش بیچارمگه هم وطن ایرانی نیست چرا۱ملیون میگیرخط فقر۳/۵ملیون تومان ۲۰ملیون بیکارومیگه۳ملی.ن توهرخانه۱تا۲نفربیکارچه توجیحیه ۱۵ملی‌ون افغانی حدود۱۰ملیون شغل ایرانیارواشغال کردن

    • بدون نام

      چرا چرت میگی کجا دووووووووووومیلیون و خوردیییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
      کاشکی اینجوری بود
      مال ما نصف این

    • بدون نام

      من خودم کارمندم حقوقم یعنی ته حکمم بعد از هیجده سال سابقه زیر یک میلبون و پانصد هزار تومن است این امارها ی اشتباه رو از کجا میارن

    • بدون نام

      دوبرابر متوسط بازنشسته.
      عدالت را اینجا ببینید و بعد دعواهای اقایون سر مطالبی از قبیل ایا نقد اعمه جایز است یا خیر. ایا ما نباید دلمون درد بگیره از بیراهه رفتن ها

    • خودم

      اقایان از کجا درآوردن که کارمندان دولت دومیلیون نهصد میگیرن. والا من خودم یک و چهارصد میگیرم. اقایان در این مورد حتما اطلاعی ندارند که به حساب ما نصفشو واریز میکنن.!!!!!

    • محسن میرزایی

      من الان ۳۳ سال دارم در منابع طبیعی کار میکنم حقوقم هست۲۸۸۰.چطوری شما میانگین گرفتید

    • یاسر

      سلام اینا خودشون حقوقشون واسشون کفاف میکنه واسه همین به فکر ما بدبختا نیستن من یه نیروی شرکتیم که تویکی از ادارات دولتی مشغول به کارم حقوقم نهصدهزارهست ایا خودشون میتونن بااین مبلغ زندگی کنن به قران قسم شرمنده زن و بچم هستم بخدا پول ندارم یه برنج بخرم واسه زن و بچم مگه ما ادم نیستیم به خدا انقدر تخم‌مرغ خوردیم شبیه تخم‌مرغ شدیم این اقایی که داره ازخودش حرف میزنه مزه بدبختیو نمیدونه مگه ما شرکتیا ادم نیستیم مگه واسه این مملکت کار نمیکنیم چرا باید بین کارمند دولت و شرکت فرق بزارن

    • ایران

      دو میلیون و نصد خخخ.شوخی میکنی .اخه چرا همش دروغ میگین .اگر امسال 50 دصد هم افزایش حقوق داشته باشیم به دو نصد نمیرسه .ما باید به کی بگیم اینا را

    • حسین

      کارمندان بعضی ازبانکها بیشتراز4میلیون حقوق دارن همچنبن تمام کارمندان دادگاهها از3میلیون به بالا میگیرن ولی جقوق امثال من بازنشسته نظامی باداشتن دامادوعروس ونوه ودانشجو خجالت میکشم بگم چقدره مجبورم دنبال کاری باشم که جلوخانوادم شرمنده نشم ولی تاکی مبتونم کارکنم به نظرشما ... چرانظامیها ازشاغل وبازنشسته اینقدر بهشون اجحاف میشه درتمام مدت خدمت وقتی همه دنبال تفربح وخوشی هستن اونا سرخدمتن واماده باش بربدازشون بپرسین چندنفرشون ایام عیدخونه هستن همه اماده باشن حالا حقوقشون اینجوریه پس نظام هماهنگ حقوق کجاست برید بپرسید ببینبد دروغ نمیگم این درددل تمام نیروهای مسلح ازشاغل وبازنشسته است

    • برات پیله اردبیلی

      من کارمندم ۱۷ سال سابقه دارم نزدیک ۴ میلیون تومان حقوق میگیرم با مدرک دیپلم با پست خیلی پایین اونایی که مدرک لیسانس وبالاتر دارن وبا پاچه خواری بهترین پستها رو گرفتن بالای ۵ میلیون میگیرن تازه ۵۰۰ اضافه کارو ۲۵۰ تومان حق سرویس وناهار جداست

    • بدون نام

      بامدرک کارشناسی 16سال سابقه دوسیصد بعدسالی 12ماهش اماده باش ....

    • عبدالوند

      من یک میلیون و ۴۰۰ حقوقمه با ۲۳ سال سابقه ولی از کنارش خوب درمیارم خدا رو شکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج