اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۴۴۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کشیده شدن سرنوشت بودجه ۹۷ به صحن

روزنامه قانون نوشت: لايحه بودجه ۹۷ را شايد بتوان يكي از حاشيه‌دار‌ترين لايحه‌هاي چند سال اخير دانست؛ لايحه‌اي كه دولت طبق روال گذشته و سر وقت تعيين شده تقديم مجلس كرد و نمايندگان نيزكليات آن را به سرعت تصويب كردند ولي در ادامه راه و براي تصويب جزييات آن اعتراض‌ها و انتقادهاي فراواني ايجاد شد.

روزنامه قانون نوشت: لايحه بودجه ۹۷ را شايد بتوان يكي از حاشيه‌دار‌ترين لايحه‌هاي چند سال اخير دانست؛ لايحه‌اي كه دولت طبق روال گذشته و سر وقت تعيين شده تقديم مجلس كرد و نمايندگان نيزكليات آن را به سرعت تصويب كردند ولي در ادامه راه و براي تصويب جزييات آن اعتراض‌ها و انتقادهاي فراواني ايجاد شد؛جزيياتي كه اعتراض‌هاي نمايندگان، انتقادهاي دولتي‌ها و ... را در پي داشت. حال بعد از كلي بحث و بررسي بر سر موضوع لايحه بودجه سال ۹۷ در كميسيون تلفيق، قرار است اين لايحه به صحن بيايد تا اهالي بهارستان روي جزييات آن، بند به بند نظر نمايندگان را جويا شوند.

افزايش سقف بودجه نسبت به لايحه

طبق مصوبات کمیسیون تلفیق، سقف بودجه بیش از هزار میلیارد تومان نسبت به لایحه پیشنهادی دولت افزایش یافته است. از مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق می‌توان به تعیین قیمت ۵۵ دلاری برای نفت و دلار ۳۵۰۰ تومانی، عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷، کاهش ۱۱ هزار میلیارد تومانی درآمدهای هدفمندی (که منجر به قطع یارانه ۳۳ میلیون نفر می‌شود)، ممنوعیت افزایش حقوق مقامات در سال آینده، پلکانی شدن افزایش حقوق و تعیین سقف ۱۸ درصدی برای افزایش حقوق کارمندان و تعیین معافیت مالیاتی حقوق‌های زیر دومیلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه برای کارمندان و زیر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه برای اصناف اشاره کرد.

بودجه روي ميز نمايندگان

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس نيز توضیحاتی پیرامون چگونگی بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس ارائه کرده است. اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح روند بررسی بودجه پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق به هيات رییسه و پس از بررسی در صحن علنی مجلس گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از آنکه گزارش کمیسیون تلفیق به هیات رییسه برای چاپ و توزیع بین نمایندگان تقدیم می شود، نمایندگان به مدت ۱۰ روز پس از چاپ فرصت دارند پیشنهادات خود درباره گزارش تلفیق در بخش هزینه ها و درآمدها و تبصرها را برای طرح در صحن علنی به هیات رییسه تقدیم کنند.عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به اینکه گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۹۷ روز گذشته یعنی پنج شنبه چاپ شده است نمایندگان تا شنبه هفته بعد فرصت دارند، پیشنهادات خود را به هیات رییسه تقدیم کنند.
وی با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته بعد مجلس وارد دستورکار بررسی بودجه سال ۹۷ می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه پیشنهاد هیات رییسه این است که بررسی بودجه حداقل در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر انجام شود و حتی در صورت نیاز در سه شیفت برگزار شود پیش بینی می شود که در دو هفته بررسی آن پایان بپذیرد و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود.وی یادآور شد:براساس پیش بینی‌ها تصویب بودجه پیش از ۲۲ بهمن پایان می یابد و نمایندگان در زمان بررسی بودجه در شورای نگهبان به حوزه های انتخابیه می‌روند. عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی بودجه بلاانقطاع است و به جز روزهای تعطیل رسمی هر روز بودجه باید بررسی شود، به جز استیضاح و طرح سه فوریتی که استثناء هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج