۶۶۵۵۲۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

معاون قالیباف: نجفی اسناد بدهی را منتشر کند

معاون قالیباف از نجفی خواست اسناد بدهی ۵۲ هزار میلیاردی شهرداری تهران را منتشر کند.

خبرگزاری فارس: قدرت‌الله گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به گزارشی که نجفی از عملکرد ۱۲ ساله مدیریت شهری ارائه کرد،‌ گفت: این گزارش کاملا سیاه‌‌نمایی و انصاف در آن رعایت نشده بود.

وی با اشاره به بخشی از آیه ۱۲ سوره حجرات یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ،گفت: برخی از گمان‌های بد نیز گناه است و بهتر بود آقای نجفی با کمی تأمل و بررسی بیشتر به عملکرد شهرداری می‌پرداخت. البته جای این سوال هم مطرح است ایشان چطور ظرف ۱۰۰ روز توانسته‌اند ۱۲ سال مدیریت را بررسی کنند؟

وی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده شهرداری ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی در ۱۲ سال گذشته برجا گذاشته است،‌گفت: به آقای نجفی عرض می‌کنم شما به عنوان شهردار حتما باید اطلاعاتی که از مدیران و مسئولانتان می‌گیرید دقیق باشد نه اینکه دیمی یکسری اطلاعات را عنوان کنید و در اعداد و ارقام دستکاری کنید.

گودرزی با بیان اینکه کتابچه ۵۷ صفحه‌ای در ۱۷ مرداد ۹۶ به شورا ارائه کرد و یک نسخه آن را به نجفی شهردار منتخب تهران تقدیم کردم. اگر آقای نجفی قدری این کتابچه را مطالعه می‌کرد دیگر این آمار و ارقام را مطرح نمی‌کرد و در تریبون عمومی تشویش اذهان عمومی و بدگمانی ایجاد نمی‌کرد.

وی با تأکید بر این موضوع که کل بدهی شهرداری تهران در دوره قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان است‌، گفت:‌ نمی‌دانم ۵۲ هزار میلیارد تومان را از کجا آوردند و طبق چه سندی اعلام می‌کنند بهتر است اگر اسناد این بدهی‌ها را دارند بر روی سایت‌های رسمی شهرداری بگذارند تا مردم آنها را ببینند.

معاون سابق شهردار تهران گفت:‌ اعلام شده پروژه‌های نیمه‌تمام نیز جز دیون هستند من اعلام می‌کنم که پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌های شهر هستند و جز دیون حساب نمی‌شود دیون چیزی است که باید ثبت شود و حسابرس آن را تأیید کنند لطفا مسئولان با سند حرف بزنند بنده قاطعانه و با سند اعلام می‌کنم کل بدهی ۱۶ هزار میلیارد است نه ۵۲ هزار میلیارد تومان.

گودرزی با بیان اینکه اعلام شده در ۱۲ سال گذشته ۲۸۳ هزار میلیارد هزینه در شهر صورت گرفته است،‌گفت: اسناد را بیاورند و با سند حرف بزنند در ۱۲ سال گذشته از سال ۸۴ تا پایان ۹۵، ۱۱۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان درآمد و بودجه شهرداری تهران بوده و تقریبا همین اندازه هزینه شده که سندها‌ی آن موجود است و به نجفی ارائه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده ۲۰ هزار میلیارد تومان شکاف هزینه و درامد در شهرداری تهران بوده است گفت:‌همه ساله بودجه مصوب می‌شود و در طول سال مبالغی بابت پرداخت تسهیلات و تسویه دیون به عنوان مازاد بر درآمد در اسناد سال به سال قابل تفکیک است. هر ساله مبالغی که بابت پرداخت تسهیلات و دیون داده شده اسنادش موجود و قابل دفاع است بهتر است اعضای شورای جدید از شهرداری این اسناد را طلب کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهرداری اعلام کرده خروجی هزینه‌کردها چه بوده است گفت: ابتدا اعلام می‌کنم عدد اعلام شده اشتباه است.در سال ۸۴ که شهرداری را تحویل گرفته‌ایم ۱۰۴ کیلومتر طول خطوط مترو بود و در سال ۹۶، افزایش طول خطوط مترو به ۳۹۸ کیلومتر رسیده بود. همچنین تعداد ایستگاه‌های مترو از ۳۶ به ۱۷۰ ایستگاه در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۳۲ دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان مترو اضافه شده است گفت: همچنین افزایش طول تونل‌های درون‌شهری (توحید،‌نیایش، رسالت، امیرکبیر و ...) به ۲۲ کیلومتر رسیده است.

معاون سابق شهردار تهران با اشاره به افزایش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت:‌همچنین در سال ۸۴ تعداد پل‌های تقاطع غیرهمسطح ۱۵۷ دستگاه بوده و در حال حاضر به ۳۴۹ پل تقاطع غیرهمسطح رسیده‌ایم، ایستگاه‌های آتش‌نشانی از ۷۲ ایستگاه در سال۸۴ به ۱۲۹ ایستگاه در سال ۹۶ رسیده است،‌افزایش مساحت فضای سبز (بوستان‌ها) فضای سبز معابر شهری و کمربند سبز پیرامون شهر از ۲۹۸۷۸ هکتار به ۵۲۹۲۷ هکتار رسیده است و افزایش سرانه فضای سبز از ۹ مترمربع در سال ۸۴ به ۱۶مترمربع در سال ۹۶ رسیده است.

گودرزی در ادامه گفت: همچنین مجموعه‌های ورزشی از ۵۷ مجموعه در سال ۸۴ به ۳۲۰ مجموعه در سال ۹۶ رسیده و ۱۱۳ سوله مدیریت بحران در این مدت احداث و سرای محله از ۸ سرا در سال ۸۴ به ۳۳۴ سرا در سال ۹۶ رسیده است.

وی در خصوص نوسازی بافت فرسوده گفت:‌در سال ۸۴، ۲۷ هکتار نوسازی بافت فرسوده داشته‌ایم که این عدد در سال ۹۶ به ۶۸۸ هکتار رسیده است.

به گفته گودرزی تعداد بازارها و میادین میوه‌ و تره‌بار از ۷۴ بازار در سال ۸۴ به ۲۰۹ بازار در سال ۹۶ رسیده است. همچنین تعداد بوستان‌های درون‌شهری از ۱۱۹۲ بوستان در سال ۱۳۸۴ به ۲۲۱۲ بوستان رسیده است.

وی همچنین به احداث مراکز بزرگ فرهنگی نظیر برج میلاد،‌نمایشگاه دائمی گل و گیاه، باغ موزه دفاع مقدس، مجموعه فرهنگی عباس‌آباد (باغ کتاب و ...)، پردیس‌های سینمایی، پردیس تئاتر خاوران و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به توسعه اماکن خدماتی، رفاهی و تفریحی نظیر شهروند، فرهنگسراها، شهر آفتاب، دریاچه شهدای خلیج فارس اشاره کرد و گفت:‌ عقد ۱۱۶ قرارداد مشارکت در قالب عقود مشارکت مدنی ؛BOT، BOLT برای پروژه‌های گوناگونی به ارزش ۱۲۶۸۷۱ میلیارد ریال است.

معاون سابق شهردار تهران اضافه کرد:‌مازاد بر موضوعات اعلام شده املاکی را برای احداث بزرگراه‌ها تملک کرده‌ایم.

گودرزی در اینباره گفت: در بزرگراه امام علی ۸۸۴۷ توافق صورت گرفته که در مجموع ۱۷۶ هکتار بوده است. در بزرگراه شهید خرازی و زین‌الدین ۱۳۹۶ توافق معادل ۷۹ هکتار بوده و در بزرگراه آزادگان ۲۵۹ توافق که ۲۰۹ هکتار بوده در بزرگراه صیاد شیرازی ۱۴۶۷ توافق ۴۶ هکتار در بزرگراه یادگار امام ۱۲۳۲ توافق،‌۱۳ هکتار در تعریض خیابان امام خمینی ۶۴۹ توافق تعریض خیابان پیروزی ۶۲۷ توافق، نمایشگاه شهر آفتاب ۳ توافق ۲۷۰ هکتار بوده، زمانی که شهرداری را تحویل دادیم ۱۶ هزا ر میلیارد تومان بدهی داشتیم و در مقابل این منابع را با اسناد برای شهرداری به جا گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی در سازمان سرمایه‌گذاری آماده واگذاری است گفت:‌۱۰۸۰ میلیارد املاک خام داریم که برابر مصوبه شورا باید بارگذاری شوند. با بارگذاری صورت گرفته ارزش این املاک ۱۰ هزار میلیارد تومان می شود همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مجتمع‌های ایستگاهی و ۱۹ هزار میلیارد مطالبات شهرداری از دولت است.

وی در خصوص مطالبات ریالی شهرداری از دولت طی سال‌های ۸۴ تا کنون گفت: ۳۲۰ میلیارد عوارض مستمر در مناطق ۲۲‌گانه، هزار میلیارد عوارض مستمر در مالیات بر ارزش افزوده، ۶۵ میلیارد عوارض ویژه ساختمان استانداری تهران، ۱۲۷۳ میلیارد آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ ماده ۷۷ و سایر دعوی حقوقی، ۵۷۵ میلیارد سهم دولت در تخفیفات بافت فرسوده ۵۰ درصد، ۳۱۲۸ میلیارد سهم دولت در تملک و ساخت ایستگاه‌های مترو ۵۰ درصد، ۱۳۸۱ میلیارد سهم دولت در یارانه بلیت شرکت اتوبوسرانی (یک سوم بهای تمام شده) ۷۱۴ میلیارد سهم دولت در یارانه بلیت شرکت بهره‌برداری مترو تهران (یک سوم بهای تمام شده) ۹۷۲ میلیارد ، سهم شهرداری از محل تخلفات رانندگی وصول شده شهر تهران ۶۰ درصد، ۵۷۱۰ میلیارد سهم دولت در شرکت مترو ـ مخارج طراحی و تجهیز ۵۰ درصد، مطالبات ارزی شهرداری تهران از دولت بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوبه سال ۱۳۸۵ و بر اساس ماده واحده ذیل آن دولت مکلف بوده مبلغ یک میلیارد دلار بابت تأمین تجهیزات و احداث خطوط مترو از محل حساب ذخیره ارزی به شهرداری تهران پرداخت کند. حدودی مطالبات شهرداری ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان است.

گودرزی افزود: در مجموع ۳۸ هزار و ۵۷۱ میلیارد منابع قابل مصرف در شهرداری تهران از دوران قالیباف برای آقای نجفی برجای مانده که این عدد منهای بارگذاری املاک خام است اگر ۱۶ هزار میلیارد بدهی را از این عدد کم کنید ۲۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان منابع موجود و دارایی‌های شهرداری است که قابل استفاده است و اسناد آن موجود است.

وی تأکید کرد: اگر دولت هم به موقع بدهی‌های شهرداری را پرداخت می‌کرد قطعا این ۱۶ هزار میلیارد بدهی هم باقی نمی‌ماند. آقای نجفی به جای سیاه نمایی از عملکرد مدیریت قبلی بهتر است با دولت بر سر دیون چانه‌زنی کند. با وجود اینکه دولت در دور قبل بابت بدهی خود به شهرداری پولی پرداخت نکرد اما کارهای عمرانی متوقف نشد.

معاون قالیباف در پایان تأکید کرد: اسناد تمامی دیون، املاک و دارایی‌های شهرداری موجود است و طرح موضوعات این چنینی فقط باعث بروز تشویش اذهان عمومی می‌شود و بهتر بود اقای نجفی قبل از ارائه گزارش اگر ابهاماتی در مورد عملکرد شهرداری در دوره گذشته داشت از مدیران قبلی دعوت می‌کرد تا پاسخ دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قربان ارباب امام رضا .ع

      بابا قربون شجاعتو پاکید برم اینها تلافی مناظرهاست تو که بچه مشدی مشهدی قالیباف عزیزورییسی عزیز ملت .

    • بدون نام

      اینجا دیگر باید گفت اگر نجفی شجاعت و شهامت دارد و تهمتی در کار نیست تمام دلایل و مدارک علیه او را همانطور که قوه قضاییه خواسته تحویل دهد

    • بدون نام

      اقای نجفی ویرانی منطقهه۲۲ را هم ‌که از نطر بهم‌خوردن مبلمان شهری محیط زیست گردشگری منافع مردم گرفتاریهای ترافیکی برق اب گاز میلیاردها ضرر غیر قابل جبران زده قبول ندارید خیلی بی انصاف و در مقابل خدا و ملت شجاعت دارید

    • حامد

      نجفی دنبال خدمت باشد نه مچ گیری از این و آن بخدا من خودم اصلاح طلبم ولی مشخص شد اصول گرا ها خیِلی با جنبه بودن و عقده بازی هم در نمی اوردند

    • بدون نام

      چه جالب معاون شهردار سابق به سراحت میگوید ۱۶هزار ملیارد خود دوست گرامی حرف شما صحیح گمان میکنم انقدر سروتمندی که ۱۶هزار ملیارد برات پول کمی است اما بدان کل خسارت زلزله استان کرمانشاه ۱۸۰۰ملیار بود با۱۶هزار ملیارد چند استان میشود ساخت که یک شهر تهران بدهیش اینقد خرجش کجا رفته در جیب

    • بدون نام

      خروارها. سند وجود داره عجله نکن آقای گودرزی , شما که یک شبه از آماد و پشتیبانی ناجا اول اومدی فروشگاه شهروند و بعدش شدی معاون بهتر میدونی که در شهرداری چکار کردید پس عجله نکن فرار رو به جلو هم ممنوع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج