اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۵۷۳۵
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

رمزگشایی از جعبه سیاه دو کشتی سانچی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بازگشایی جعبه سیاه نفتکش در دستور کار آژانس ایمنی دریایی چین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که جعبه سیاه هر دو کشتی به طور هم‌زمان باز شوند.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بازگشایی جعبه سیاه نفتکش در دستور کار آژانس ایمنی دریایی چین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که جعبه سیاه هر دو کشتی به طور هم‌زمان باز شوند.

طبق اعلام محمد راستاد - رییس سازمان بنادر و دریانوردی - همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، احتمالا برای اعلام گزارش نهایی بررسی جعبه‌های سیاه به سه ماه زمان نیاز خواهد بود.

سازمان بنادر ایران اعلام کرده که طبق قوانین بین‌المللی باید در زمان بازگشایی جعبه سیاه، تمام ذی‌نعفان حضور داشته باشند و از این رو، جعبه سیاه نفتکش سانچی با حضور نمایندگان ایران، چین، پاناما و همچنین شرکت اروپایی سازنده جعبه سیاه رمزخوانی خواهد شد.

راستاد همچنین درباره جزئیات ورود چینی‌ها به کشتی سانچی پیش از غرق شدن نیز اعلام کرد تیم چهار نفره چینی با دو هدف یافتن افراد و جعبه سیاه، وارد کشتی شدند اما با توجه به اینکه دمای محل آسایشگاه سرنشینان بسیار بالا بود و گازهای سمی نیز در آن وجود داشت، امکان ورود به این بخش برای آنها وجود نداشته است. این تیم چینی تنها سه دقیقه برای خروج از کشتی فرصت داشتند و با توجه به تغییر مسیر حرکت باد، خروج آنها از کشتی مسئله‌ای بسیار پرریسک بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین گفته که دو پیکر یافت شده از سوی چینی‌ها در کشتی سانچی به این دلیل اتفاق افتاده که آنها در نزدیکی قایق نجات قرار داشته‌اند وگرنه حرارت بالا اجازه حضور در کابین‌ها را نمی‌داد؛ از این رو اطلاعات دقیقی در این خصوص از سوی گروه چینی به دست نیامده است.

به گزارش ایسنا، در ۱۶ دی ماه امسال یک کشتی فله‌بر چینی در نزدیکی آب‌های شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد و در جریان آن ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی به دلیل حریق و انفجارهای سنگین جان خود را از دست دادند که پیکر ۲۹ نفر از جان باختگان همچنان مفقود است.

این کشتی ۲۴ دی ماه، پس از هشت روز سوختن نهایتا غرق شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرفا رو داری واسه بچه میزنی مگه خدایی...؟؟ مردم آگاه شدن که قضیه چی بوده

    • کعبی

      میگم چطور شد که میشه جعبه سیاه رو تو اون دمای بسیار گرم تونستن در بیارن اما نتونستن اون خدمه رو در بیارن؟!!!

    • بدون نام

      وقتی نیروهای چینی وارد کشتی شدند آتش به گفته صدا و سیما در حال خاموش شدن بود ،و چیزی که در تصویر مشخص بود جعبه سیاه را بعدا هم میشد از دل اقیانوس در آورد ، ولی اگر جان خدمه برای دولتها مهم بود ، باید اول در فکر پیدا کردن خدمه کشتی بودند ، اینطور که از شواهد پیداست گروه اعزامی به داخل کشتی فقط برای آوردن جعبه سیاه به داخل کشتی رفته بودند ، و در خاموش کردن آتش برای آلوده نشدن دریا کار شکنی می کردند و حتی شبها کار خاموش کردن آتش را تعطیل می کردند

    • بدون نام

      افسوس ،کجا رفتند آن رعنا جوانان

    • بدون نام

      طبق گفته کارشناسان در هنگام برخورد انفجار صورت گرفته که فرصت کوچکترین اقدامی هم از خدمه گرفته شده و بعدش هم با اون گزارشات که شعله های آتیش زیاد بوده و حرارت بالا بوده و غیره...که نمیشده نزدیک کشتی شد چه رسد به داخل کشتی
      حالا سوال از کارشناسان چطور تونستن جعبه سیاه رو بیرون بیارن ولی خدمه نه حتی یکنفر؟
      مگه جعبه سیاه کجا قرار داشته ؟
      حتما درجایی که جعبه سیاه قرار داشته و درآنجا و یا قسمتهای ورود و خروج یکنفر بوده پس چرا کسی رو نجات ندادن فقط بفکر جعبه سیاه بودند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج