۶۷۱۵۷۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

زندگی در چادر، کتابخانه مدرن می‌خواهد چه کار!

محمدرضا ستوده در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت: این روزها اتفاقی افتاد که بر خود لازم می‌دانم حتما در مورد آن صحبت و یک‌تنه تکلیف ماجرا را روشن کنم‌!

محمدرضا ستوده در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت: این روزها اتفاقی افتاد که بر خود لازم می‌دانم حتما در مورد آن صحبت و یک‌تنه تکلیف ماجرا را روشن کنم‌!

در روزهای سرد کرمانشاه تعدادی از هموطنان‌مان که در بین آنها کودکان هم سهم داشتند، متاسفانه (برای آنها) و بدبختانه (برای ما) بر اثر سرمازدگی فوت کردند‌.

این وسط ناگهان جریانی بر علیه صادق زیباکلام به راه افتاد که چرا با سه میلیاردی که جمع کرده کانکس تهیه نمی‌کند و در اختیار زلزله‌زدگان نمی‌گذارد‌.

در این بین جمله سخیفی دهان به دهان می‌شد که مغز استخوان مرغ پخته داخل دیس را می‌سوزاند چه برسد به انسان زنده و آن جمله این بود؛ کسی که در چادر زندگی می‌کند کتابخانه مدرن می‌خواهد چه کار‌!

این جمله همان جمله‌ای است که ما را یک ملت جهان سومی کرده و جهان سومی نگه خواهد داشت‌.

اما چند نکته:

۱‌- من از معترضان به زیباکلام و مخصوصا روزنامه‌نگارانی که به جمع معترضان پیوستند این سوال را دارم که؛ چرا شما مسوول اصلی تهیه کانکس و بازسازی مناطق زلزله‌زده یعنی دولت و نهادهای متصدی دیگر را رها کرده‌اید و خرخره زیباکلام را چسبیده‌اید؟

2- کدام نهاد قول داده بود که کانکس زلزله‌زدگان را تامین کند؟

۳‌- کدام نهاد قرار بود کار بازسازی مناطق زلزله‌زده را هر چه سریع‌تر آغاز کند؟

4‌- مشکل اسکان و سرمازدگی مناطق زلزله‌زده با سه میلیارد تومان صادق زیباکلام حل می‌شود؟

۵- به جای اینکه از نهادهای متولی و خادم ملت حساب بکشید و بازخواست کنید چشم‌تان دنبال این سه میلیارد ناچیز است؟

صادق زیباکلام وقتی این پول‌ها را جمع کرد اعلام کرد که می‌خواهد با آن چه کار کند‌. پس باید همان کاری را بکند که قولش را به کرمانشاهی‌ها داده‌. حالا گیرم که همه آن سه میلیارد تومن را کانکس خریدند‌. بعدش چه؟

چه کسی باید برای مردم سرپل‌ذهاب ‌خانه بسازد؟

اگر جواب این سوال را پیدا کردید مسوول تامین کانکس را هم پیدا کرده‌اید‌!

الغرض‌.‌.‌. اگر مانعی به‌نام احمدی‌نژاد هم نباشد، یک نفر هم که بخواهد در این مملکت یک حرکت جهان اولی بکند، خودمان نمی‌گذاریم‌. نمی‌دانم چرا اینطور هستیم‌. یارانه را می‌پرستیم‌. عاشق حقوق آب باریکه‌ایم و قانع به کانکس‌!

اگر امثال زیباکلام را تشویق نمی‌کنیم، چوب لای چرخ‌شان نگذاریم‌.

حالا که دولت‌ها برایمان کاری نمی‌کنند، اجازه دهید خودمان با پول خودمان، حداقل یک روستای کوچک مدرن در این مملکت پهناور داشته باشیم‌. بگذارید یک چیز واقعا مدرن در این کشور احداث شود‌!

شاید روزنه‌ای بود به سوی امید‌.‌.‌.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای ستوده مشخص است که نفستان از جای گرم بلند میشود. علم روانشناسی و بالاتر از آن قرآن که کاملترین کتاب روانشناسی است توصیه کرده است که اول باید نیازهای زیستی و اولیه مردم تامین شود و بعد بدنبال پیشرفت و ترقی رفت تا انسان شکمش سیر نباشد و آرامش لازم را نداشته باشد هیچ استعدادی شکوفا نمیشود البته فهم آن برای بعضی ها واقعا مشکل است!!!

    • بدون نام

      دقیقا

    • بدون نام

      الان طنز بود یا جدی؟
      اگه به مسئولین امیدی بود که سه میلیارد تومن به زیباکلام نمی دادن. ولی واقعا احساس می کنم مردم اون منطقه خودشون هم به هم رحم نمی کنن

    • کاکتوس

      هنوز گرسنگی نکشید ین که عاشقی از یادتان برود .اولویت امروز کانکسه نه کتابخانه.بچه های مردم از سرما در رنجند.بیادم آمد به ملکه انگلستان گفتن مردم نان برای خوردن ندار ند .پاسخ داد خب کلوچه بخورند تا در موقعیت کسی قرار نگیری نمی دانی چه رنجی میکشد هم استانی های من امروز لنگ جاومکان هستند اگر امانتدار پول مردم هستید.امروز رادریابید که بچه ها از سرما نمیداند.زمستان میرود ورو سیاهش به ذغال میماند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج