جاباما
۶۷۷۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

زندانی در اختیار قوه قضاییه، امانت ماست

سخنگوی دولت : باید بپذیرم که کشور با خطرات مختلف مواجه است، پس وقتی یک زندانی در اختیار قوه‌قضائیه قرار می‌گیرد، امانت ماست. دشمنان از این حوادث سوءاستفاده می‌کنند و خودمان باید بدانیم که وقتی یک زندانی در اختیار ما قرار گرفته‌ است، باید از او مراقبت و صیانت کنیم، بنابراین اگر واقعا تقصیر و قصوری صورت گرفته است، انتظار می‌رود این پیگیری صورت بگیرد و آقای روحانی نیز در این زمینه پیگیر است.

روزنامه شهروند: دیوان باید گزارش خود را به مجلس بدهد، مجلس هم این گزارش را در اختیار کمیسیون‌ها می‌گذارد که دستگاه‌ها باید از عملکرد خود دفاع کنند و توضیح دهند چه کردند.

سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مهمترین اتفاقات و رویدادهای چند وقت پرداخت؛ بحث یارانه‌ها که سخنگوی دولت اجرایی‌شدن آن را منوط به موافقت مجلس کرد، موضوع خودکشی سیدامامی که نوبخت زندانی را امانتی در اختیار قوه‌قضائیه دانست، نوسانات ارزی که دولت همچنان اعلام می‌کند که مبرا از دلایل اقتصادی است، برگزاری رفراندوم برای موضوعات کلان، مورد دوتابعیتی‌ها و پاسخ به دیوان محاسبات مبنی بر این‌که پاسخ خود را به مجلس ارایه دهد و... از مهمترین سوالاتی بود که او به آنها پاسخ داد.

وزارت کشور به موضوعات سیاست‌ داخلی بپردازد

نوبخت در پاسخ به پرسش در زمینه تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی در وزارت کشور و این‌که آیا این کار به معنی شنیدن مشکلات مردم است، تأکید کرد: قطعا همین‌طور است. انتظارمان از دوستانمان در وزارت کشور این است که به موضوعات سیاست‌ داخلی بپردازند.

سیاست دولت گشتن حساب مردم نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: ما تبصره ۱۸ را از ۱۴ جدا کردیم و دو نکته برای پرداخت یارانه‌ها درنظر داریم؛ یک این‌که به خانواده‌های واقعا نیازمند یارانه بدهیم، دو این‌که به خانواده‌هایی یارانه بدهیم که زیر خط مستمری‌بگیران قرار دارند و دریافتی آنان ۱۹۳‌هزار تومان است؛ چراکه قصد ما ریشه‌کن‌کردن فقر مطلق است. نوبخت با تأکید بر این‌که سیاست دولت، گشتن حساب‌های مردم نیست، گفت: دولت قصد دارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ۱۰۰‌هزار واحد مسکن فرسوده را نوسازی کند.

درخواست از وزیر اطلاعات برای پاسخ دادستان کشور

نوبخت در واکنش به پرسشی در زمینه صحت موضوع انجام‌نشدن همکاری‌های لازم از سوی وزارت اطلاعات برای معرفی مدیران دوتابعیتی گفت: وزارت اطلاعات همکاری‌هایی با قوه‌قضائیه دارد و از وزیر اطلاعات می‌خواهم که پاسخ دادستان محترم کشور را در این زمینه بدهند.

وقتی یک زندانی در اختیار ما قرار گرفته‌ است، باید از او مراقبت و صیانت کنیم

سخنگوی دولت همچنین درباره وضع زندانیان و خودکشی‌های اخیر اظهار کرد: دولت در این زمینه دو رویکرد دارد؛ نخست عدم دخالت در کار قوه‌قضائیه که باید به این نوع رخدادها نظارت کند و مسئولیت آن نیز برعهده قوه‌قضائیه است و دوم این‌که آقای رئیس‌جمهوری نسبت به برخی از رخدادهای اجتماعی و قضائی نگران است و در چارچوب فعالیت‌های قانون اساسی به وظایف خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: باید بپذیرم که کشور با خطرات مختلف مواجه است، پس وقتی یک زندانی در اختیار قوه‌قضائیه قرار می‌گیرد، امانت ماست. دشمنان از این حوادث سوءاستفاده می‌کنند و خودمان باید بدانیم که وقتی یک زندانی در اختیار ما قرار گرفته‌ است، باید از او مراقبت و صیانت کنیم، بنابراین اگر واقعا تقصیر و قصوری صورت گرفته است، انتظار می‌رود این پیگیری صورت بگیرد و آقای روحانی نیز در این زمینه پیگیر است.

مردم هول نشوند

سخنگوی دولت با بیان این‌که وقتی چیزی گران شود، همه فکر می‌کنند با خرید آن سود خواهند کرد و نوسانات بازار ارز به دلیل افزایش خرید ارز بوده است، اظهار کرد: از ملت می‌خواهیم به کشورمان کمک کنند و برای واردشدن به بازار ارز هول نزنند.

خبر دارم بانک مرکزی برای این موضوع برنامه دارد و حتما قیمت ارز به جایگاه خود برمی‌گردد.

دیوان محاسبات باید گزارش خود را به مجلس بدهد

نوبخت درباره سرنوشت گزارش دیوان محاسبات و درخواست دولت برای دفاع از خود در صداوسیما نیز، گفت: دیوان باید گزارش خود را به مجلس بدهد، مجلس هم این گزارش را در اختیار کمیسیون‌ها می‌گذارد که دستگاه‌ها باید از عملکرد خود دفاع کنند و توضیح دهند چه کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه شما یکی هستین یااصول گرایا اصلاح طلب باید بوده این دو جناح به رأی گذاشته شود برای بودن یا نبودن این دو جناح مملکت را پاره پاره کردن تا این دو گروه هست ایران دوروست بشو نیست

    • بدون نام

      حالا اگر این اتفاق در کشور دیگری می افتاد شما چیکار می‌کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مریم

      شما هم که امانتدار واه واه خدا به خیر کنه

    • بدون نام

      ولی حضرت علی به وضوح می فرماید که زندانی و اسیر دست زندان بان مثل امانت و اگر اتفاقی واسش بیافته مسئولن... چطور ما ادعای اسلام و شیعه بودنمون میشه؟؟

    • وجدان

      مثل بیت المال!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج