۷۰۶۳۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

تلگرام فیلتر نمی‌شود

در روزهای گذشته، بسیاری از مقامات کشور و برخی سازمان ها و ارگان های رسمی، فعالیت خود را کامل در تلگرام قطع و به یکی از پیام رسان های داخلی مهاجرت کردند.

تابناک: در روزهای گذشته، بسیاری از مقامات کشور و برخی سازمان ها و ارگان های رسمی، فعالیت خود را کامل در تلگرام قطع و به یکی از پیام رسان های داخلی مهاجرت کردند.

این اقدامات و همچنین بخشنامه ای که دولت آن را منتشر و در آن استفاده از پیام رسان خارجی در ارگان های دولتی را ممنوع اعلام کرد، باعث شد تا نگرانی های بسیاری در میان مردم ایجاد شده و احتمال اینکه مهاجرت ها برای زمینه سازی در جهت فیلترینگ این شبکه های اجتماعی صورت گرفته، تقویت کرد.

با این حال، برخی نمایندگان مجلس چنین اعتقادی ندارند و بر این باورند که مهاجرت از شبکه های مجازی خارجی به داخلی در جهت حمایت از تولید داخلی بوده و چنانچه شبکه های خارجی اقدامی خلاف قانون انجام ندهند، فیلتر نخواهند شد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: امروز بیشتر بحث های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کسب و کار در بستر فضای مجازی و بخش عمده ای فعالیت های اقتصادی نیز در بستر فضای مجازی صورت می گیرد؛ بنابراین، می توانیم این شبکه ها را محدود کرده و مردم را از این فضا محروم کنیم.

این نماینده مجلس گفت: تلگرام نیز یکی از این شبکه های مجازی است که از یک ظرفیت و امکاناتی برخوردار است که سایر شبکه های اجتماعی از آن محروم هستند، پس چون ما نمی توانیم مردم را از این فضا محروم کنیم، نخست باید بسترسازی برای آن کرده و پس از آن از مردم بخواهیم به یک شبکه اجتماعی داخلی کوچ کنند. البته شبکه های داخلی نیز باید در حدی توانمند باشند که انتظارات مردم را برآورده کنند و از سوی دیگر، به حدی امنیت داشته باشند که مردم به آن اعتماد کنند.

رمضانعلی سبحانی‌فر درخصوص مهاجرت مقامات از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی و مفهوم این مهاجرت، گفت: تمام این اقدامات در راستای از بین بردن انحصار است. همان‌گونه که دولت بیان کرده، انحصار پیام‌رسان‌ها باید از میان برداشته شود. نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد انحصار در هر موضوعی، باعث فساد و ظلم می‌شود و به صلاح جامعه نیست. ما به دنبال از بین رفتن انحصار هستیم.

وی گفت: اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر نمی‌شود و مهاجرت مقامات و دستگاه‌های دولتی از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی باعث از بین رفتن انحصار و در نتیجه فرهنگ‌سازی در این زمینه است؛ این اقدامات باعث تشویق مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌شود.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، با تأکید بر اینکه بنایی بر فیلتر و بسته شدن شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی همچون تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام وجود ندارد، گفت: هیچ شبکه اجتماعی که محتوای مجرمانه نداشته باشد، بسته نمی‌شود مگر آنکه محتوای مجرمانه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلکرام بخشی از همون انتخابی بود که مردم رفتن رای دادن تا نحوه ازادی شونو اختیار کنن حالا دولت یا هر نهادی میخواد کنترل کنه ازادی رو بلاخره شگست میخوره

    • علی جباری

      تا دیروز با حذف یارانه داشتن جان مردم رو میگرفتن امروز با فیلترینگ تلگرام.یه خبر خوب به ملت نمیدن که .

    • بدون نام

      شما که خوب بلدید محتوای مجرمانه برای همه چیز بتراشید. همین الانش هم مدام این کارو کردین تلگرام الان تو ایران دلیل تمام طلاقها، دزدیها، فساد اخلاقی، اختلاس مسولین، ظلم و جنایت و ... شده

    • عجبببب

      شما داداشا ک انققدددرررر مخالف انحصارید چرا انحصار خودرو رو برنمیدارید؟؟؟ ی حرفایی میزنید مرغ تو دیگ ختدش میگیره

    • بدون نام

      مهم نیس میخای بکن میخایی نکن .

    • Neymar

      وای اینا دیگه روانی شدن تعادل روحی روانی ندارن بابا

    • زهرا عبیری

      ایول فدایی داری داداش
      بیست بیستین آی لاو یو دارین
      خدا را شکر تلگرام فیلتر نمی شه

    • جمشید

      خخخ.همه اینا جوسازیه تا بعد یه مدت روحانی بیاد بگه غلط کردن.هیشکی حق نداره تلگرام رو فیلتر کنه.بعدشم ملت میان میگن به به حسن کلید ساز همون رئیس جمهور محبوبی هستش که اومد و جلوی فیلترینگ رو گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      به درک این ملت و از چی میترسونین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج