جاباما
۷۰۹۳۴۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش ۵۰ درصدی زندانیان با یک طرح جدید

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: در این طرح با کاهش عناوین مجرمانه و ایجاد دادگاه تخلف اداری، تعداد زندانیان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: در این طرح با کاهش عناوین مجرمانه و ایجاد دادگاه تخلف اداری، تعداد زندانیان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی ظهار کرد: یکی از مسائلی که برای جامعه ایجاد مشکل می‌کند تعداد بالای زندانیان است، یکی از راه حل‌های این معضل استفاده از مجازات جایگزین حبس است.

وی بیان کرد: وجود بیش از ۲۰۰ هزار زندانی زیبنده جامعه اسلامی نیست، بنابراین مجلس به دنبال تصویب طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست تا از این طریق از افزایش تعداد زندانیان بکاهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل تعداد بالای زندانیان در کشور وجود بسیار زیاد عناوین مجرمانه است، در حال حاضر ۱۱ هزار عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بالای عناوین مجرمانه، دستگاه قضا و قضات را نیز با مشکلات متعددی مواجه کرده و باعث انباشت پرونده‌های قضایی شده است، در حالی که بسیاری از این موارد جزء تخلفات محسوب می‌شوند و باید از دایره جرم خارج شوند.

نوروزی با بیان اینکه مسائلی مانند تعرض به محیط زیست یا گران‌فروشی عنوان مجرمانه ندارد، گفت: اگر در این موارد دادگاه تخلف اداری تشکیل شود، فرد متخلف به سرعت با پرداخت جریمه تعیین تکلیف می‌شود اما بررسی همین موارد به عنوان جرم برخی مواقع تا دو سال زمان می‌برد.

وی اظهار کرد: در طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با کاهش عناوین مجرمانه و ایجاد دادگاه تخلف اداری، تعداد زندانیان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در پایان متذکر شد: باید قوانین جزائی را به سمت کاهش موارد منجر به حبس سوق داد، بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه نیز بر استفاده از مجازات جایگزین حبس تأکید دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدابخیرکنددسته گل جدیدتان را چک راکه بااین ترفندتبدیل به کاغذپاره کردیدواقتصادراویران نمودید محیط زیست قربانی بعدی

    • بدون نام

      فکر عواقب کار نیستید که مجرمان وقتی که بداند خبری از زندان نیست هرکاری دلش خواست میکند اونوقت باید مجوز حمل سلاح گرم بدهید وبگویدخودتان باهم تسویه حساب کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج