۷۱۱۰۵۶
۱ نظر
۵۸۹۶
۱ نظر
۵۸۹۶
پ

چه کسانی زایمان طبیعی راحت‌‌تری دارند؟

آناتومی بدن بر بارداری و زایمان طبیعی تاثیر زیادی میذاره. میتونه بارداری رو آسون یا سخت کنه در بعضی از اشکال لگن، بدن باید انرژی زیادی صرف تغییرات ابعاد لگن کنه تا برای زایمان آماده بشه.

وب سایت دونفره: آناتومی بدن بر بارداری و زایمان طبیعی تاثیر زیادی میذاره. میتونه بارداری رو آسون یا سخت کنه در بعضی از اشکال لگن، بدن باید انرژی زیادی صرف تغییرات ابعاد لگن کنه تا برای زایمان آماده بشه. استخوان های لگن در بارداری با استفاده از تاندون های انعطاف پذیری به حمل و جاگیری جنین درون لگن کمک میکنن. شکل لگن بر انتخاب نحوه ی زایمان نقش کلیدی داره، البته علاوه بر شکل لگن اندازه و موقعیت سر جنین هم در زایمان طبیعی جزء مولفه های مهم به حساب میاد در ادامه انواع شکل لگن رو براتون توضیح میدم.

چه کسانی زایمان طبیعی راحت‌‌تری دارند؟

انواع شکل لگن

لگن بسته به شکل ورودیش به چهار نوع تقسیم میشه. اگرچه پزشک در مورد بدنتون و زایمان و بارداری توضیحات لازم رو بهتون میده، اما شاید براتون جالب باشه که در مورد انواع لگن و اینکه برای کدوم نوع بارداری راحتتره، بدونید. چهار نوع لگن وجود داره: لگن زنانه، لگن مردانه، لگن میمونی، لگن پهن.

چه کسانی زایمان طبیعی راحت‌‌تری دارند؟
1. لگن زنانه(Gynaecoid) مناسبت ترین شکل لگن برای زایمان طبیعی

این نوع لگن مناسبترین نوع برای زایمان هست، چون ورودی لگن گرد و حفره لگن کم عمق و کوتاه هست. فرم لگن بصورتی هست که استخوانهای اطراف جنین رو به سمت بیرون هدایت میکنن. قوس ناحیه ای لگن حدود ۹۰ درجه و یا بیشتر هست و طبق نظر پزشکان این شایع ترین نوع لگن در زنان است. تقریبا نیمی از زنان سفید پوست دارای این نوع لگن هستن.

2. لگن مردانه(Android)

تقریبا یک چهارم از جمعیت زنان دارای شکل لگن مردانه اند. این نوع به شکل قلب تشبیه شده که با ستون فقرات برجسته و قوس لگن به سمت شرمگاهی باریک میشه. زنان قد بلند و همچنین زنان آفریقایی بیشتر دارای این شکل لگن هستن. این شکل باعث میشه که زایمان کمی مشکلتر بشه و زنان باردار که دارای این شکل لگن اند از طرف پزشک بهشون توصیه میشه پیاده روی کنن و درحین زایمان باید فشار بیشتری برای تولد بیارن و غالبا برای این نوع لگن در حین زایمان با ابزار به تولد کمک میکنن.

3.لگن میمونی(Anthropoid)

این نوع لگن دراز، باریک و شکل بیضوی داره و از جلو به عقب نسبت به چپ و راست عرض بیشتری داره و بیشتر در زنان سیاه پوست دیده میشه. در این نوع لگن عموما خروج نوزاد به صورت پشت به پشت مادر اتفاق میفته و متاسفانه زایمان سختی دارن که ممکنه نیاز به استفاده از ابزارهای پزشکی و یا در بعضی موارد سزارین هست.

4.لگن پهن(Platypelloid)

لگن پهن از سایر شکلهای لگنی فراوانی کمتری داره و شبیه به کلیه است و البته حفره لگن کم عمقی داره. سر نوزاد در حین زایمان طبیعی ممکنه درون لگن گیر کنه و نیاز به استفاده از ابزار پزشکی برای بیرون کشیدن نوزاد باشه و در بعضی موارد هم بدون استفاده از ابزار با فشار بیشتر نوزاد بیرون میاد که بستگی به اندازه نوزاد داره.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسیم

      حداقل چهارتا عکس میزاشتید تا بفهمیم هر کدوم چه شکلیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج