۷۱۴۵۴۴
۵۴۷۰
۵۴۷۰
پ

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس، این گستره آبی رنگ و جذاب در حال حاضر یکی از مقاصد تفریحی و پرطرفدار شهر تهران است و نه تنها در آخر هفته‌ها و روز‌های گرم تابستانی، بلکه در میان هفته و حتی اوقات سرد زمستانی نیز میهمانان بسیار دارد.

وب سایت کارناوال: وقتی صحبت از جاذبه های پایتخت به میان می آید، گزینه های مختلفی در دست داریم. از جنوب تا شمال، شرق تا غرب، مکان های مختلفی هستند که می توانند ساعاتی از اوقات فراغت‌مان را به خوشی پُر کنند؛ اما از کاخ ها و باغ های باشکوه قاجاری و پهلوی که بگذریم، یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه های تهران پیش روی ماست: دریاچه نیلگون و وسیع چیتگر!

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

شاید تا چند سال پیش تصور دریاچه ای نیلی رنگ با مرغانی دریایی در میان دود و دم پایتخت، شبیه رویایی دلپذیر از آرمان‌شهری در دور دست ها به نظر می رسید و کسی گمان نمی برد بتواند تنها با قصد سفر به غرب تهران، محیطی زیبا و نشاط آور را ببیند؛ اما امروزه و پس از گذشت سال ها، آرزویی قدیمی، در نهایت واقعیت در برابر چشمان شما قد علم می کند و شاید کمتر کسی بداند که دریاچه چیتگر تحقق ایده ای سی ساله باشد!

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس، این گستره آبی رنگ و جذاب در حال حاضر یکی از مقاصد تفریحی و پرطرفدار شهر تهران است و نه تنها در آخر هفته ها و روزهای گرم تابستانی، بلکه در میان هفته و حتا اوقات سرد زمستانی نیز میهمانان بسیار دارد. از طرفی نه تنها خود دریاچه، بلکه در پارک اطراف و منطقه ساحلی نزدیکش، فضای وسیعی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. خانواده ها به دریاچه خلیج فارس می روند تا تفریح و آب هوای متفاوتی را در قلب شهر بزرگ تهران تجربه کنند.

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

تفریحات و بخش های مختلف دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر نه تنها بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران، بلکه بزرگ ترین مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری تهران است که در حال حاضر یکی از مکان های تفریحی پر تردد و شلوغ تهرانی ها خصوصا در آخرین روزهای هفته محسوب می‌شود. وسعت قسمت ساحلی و امکانات دریاچه چیتگر در حدود 120 هکتار ارزیابی می شود و با این وجود می توان تصور کرد چه حجمی از خوشی در برابر ما قرار دارد. حال در ادامه خواهیم دید چطور در فضای وسیع چیتگر می توان خوش گذرانی کرد و چه بخش هایی برای گردش وجود دارد. در ابتدا با بخش های مختلف دریاچه چیتگر آشنا می شویم و سپس تمام تفریحات را بررسی می کنیم

دریاچه وسیع چیتگر تهران دو ورودی اصلی دارد که یکی در سمت شرق و مرکز خرید بام لند و دیگری در سمت غرب دریاچه واقع شده اند و دسترسی های مختلفی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

بخش گذر موج

یکی از جذاب ترین و جدیدترین بخش ها در دورتا دور دریاچه، سازه گذر موج است که در ضلع جنوبی دریاچه چیتگر قرار دارد. ساخت این بخش در سال 95 به اتمام رسید و با انجام کارهای نهایی و نورپردازی ها در مهر همین سال، بهره برداری شد. این ضلع دریاچه که محیطی متفاوت را برای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاده کرده، طولی 750 متری دارد و به نام «گذر» شناخته می شود. برای آن که این گذر را خوب برانداز کنید، ابتدا از دور نگاهی به آن بیندازید. پیش از هر چیز چند سازه قوسی شکل خواهید دید که به صورت تدریجی ارتفاع پیدا می کنند و در میان به قوسی بزرگ می رسند.

این قوس بزرگ که ارتفاعی 15 متری دارد، بخش میانی گذر را تشکیل می دهد و در ادامه دوباره با چند قوس کوچک تر دیگر تکمیل می شود. خوب که این مجموعه سازه های پی در پی و قوسی شکل را تماشا کنید، وجه تسمیه آن را با نامش یعنی «موج» تشخیص می دهید. جالب است بدانید چیزی که طراحان گذر موج از آن الهام گرفته اند، صحنه موج های ناشی از برخورد سنگ به آب است.

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

در ادامه با تفریحات دریاچه آشنا می شویم.

* هزینه ها به روز شده در اسفند ۹۶ هستند، اگر از تغییر آن ها اطلاع دارید لطفا به اشتراک بگذارید.

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

۱- قایق سواری در چیتگر

یکی از اولین کارهایی که می توان در دریاچه چیتگر انجام داد، قایق سواری است. در دریاچه چیتگر چند نوع قایق به چشم می خورد که قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری از آن جمله هستند.

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

برای قایق سواری، خود را به یکی از دو اسکله دریاچه برسانید و بلیت هر یک را در همان جا تهیه کنید.

1 - اسکله جنوب غربی: اگر از سمت بلوار میلاد خودتان را به دریاچه رسانده باشید، این اسکله به شما نزدیک تر است. قدری ضلع غربی دریاچه را پایین بروید تا اسکله و قایق های بزرگ و کوچک را ببینید.

هزینه های قایق سواری:

نوع قایق مدت زمان هزینه نفری

  • قایق پدالی ۲ نفره ۳۰ دقیقه ۱۵۰۰۰ تومان
  • قایق پدالی ۴ نفره ۳۰ دقیقه ۳۰۰۰۰ تومان
  • قایق شارژی ۲ نفره ۳۰ دقیقه ۳۰۰۰۰ تومانکاتامارا یا قای
  • ق اتوبوسی یک دور در دریاچه ۱۰۰۰۰ تومان

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

نکات مهم قایق سواری

اگر انتخاب شما قایق های شارژی است، باید شرایط و قوانین زیر را رعایت کنید:

  • افراد زیر 14 سال تنها با همراهی والدین می توانند سوار قایق شوند.
  • افراد بالای 90 کیلوگرم نمی توانند سوار قایق شارژی شوند.
  • پوشیدن جلیقه نجات در حین قایق سواری الزامی است.
  • خوردن و آشامیدن در حین قایق سواری ممنوع است.
  • قایق سواری برای خانم های باردار ممنوع است.

۲ - اسکله شمال شرقی: اگر مسیر دسترسی شما به گونه ای بوده که با گذر از بام لند وارد محوطه دریاچه چیتگر شده اید، این اسکله را به راحتی پیدا می کنید. در این اسکله نیز انواع قایق های پدالی و موتوری وجود دارد.

هزینه های قایق سواری:

نوع قایق مدت زمان هزینه نفری

  • قایق پدالی 2 نفره 30 دقیقه 15000 تومان
  • قایق پدالی 4 نفره 30 دقیقه 25000 تومان
  • قایق شارژی 2 نفره 30 دقیقه 30000 تومان
  • قایق شارژی 3 نفره 30 دقیقه 40000 تومان
  • قایق موتوری دربست یک دور در دریاچه 60000 تومان
  • کاتامارا یا قایق اتوبوسی یک دور در دریاچه 10000 تومان
  • قایق اتوبوسی Hosein Keshavarz
  • اسکله غربی Zeynab Shirazi | Karnaval
  • قایق پدالی Zeynab Shirazi | Karnaval
  • قایق شارژی Zeynab Shirazi | Karnaval

تفریحات هیجانی دریاچه چیتگر

در ادامه با لیستی از بازی های هیجانی دریاچه چیتگر آشنا می شوید که برای بزرگ و کوچک خانواده در نظر گرفته شده اند. این بازی ها در نقاط مختلفی قرار دارند؛ اما پیش از سوار شدن بر آن ها، لازم است بلیت شان را تهیه کنید. بلیت اغلب این بازی ها از گیشه دریاچه در قسمت ورودی غربی به فروش می رسند. ابتدا به این بخش رفته، بلیت ها را تهیه کنید و سپس به سراغ بازی مورد نظر خود بروید.

2- راید اسکیت هوایی

یکی از هیجان انگیزترین بازی های اطراف دریاچه راید اسکیت هوایی است! این بازی که به شکل U غول پیکری است، شما را به چالشی از سرعت و هیجان فرا می خواند. در این بازی شرکت کنندگان دور تا دور در محفظه دایره ای شکلی می نشینند. پس از جایگیری در کنار هم، حرکت اسکیت هوایی آغاز می شود. ابتدا به آرامی به بالای مسیر U شکل برده شده و سپس با سرعت و شدت به پایین پرتاب می‌شوید!

هزینه : ۱۲۰۰۰ تومان

محل بازی : غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای ۷ سال

محدودیت قد : حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر

محدودیت وزن : حداکثر وزن ۹۰ کیلوگرم

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

3- سرسره های سقوط آزاد

یکی از بازی های جدید دریاچه چیتگر را در پیش روی خود دارید. این سرسره ها که محصولی از یک شرکت آلمانی هستند، به کمک و زیر نظر متخصصان داخلی در کنار دریاچه نصب شده اند. سرسره های سقوط آزاد در واقع دو نوع سرسره هستند که از سریع ترین و هیجان انگیزترین ها در خاورمیانه محسوب می شوند.

برای آن که از این سرسره ها پایین بیایید، ابتدا باید ارتفاعی ۲۴ متری را از پله ها بالا بروید و خود را آماده کنید. سپس این شمایید که می توانید بین دو سرسره سریع و موج دار یکی را انتخاب کرده و لذت یکی از متفاوت ترین سرسره های پایتخت به طول ۸۰ متر را تجربه کنید.

هزینه : ۷۰۰۰ تومان

محل بازی: شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن : افراد بالای ۸ سال

محدودیت قد: حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر

محدودیت وزن: حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

۴- پیست پرش در آسمان

پیست پرش در آسمان در واقع نوعی سرسره بادی است و نخستین پیست پرش در ایران محسوب می شود. برای تفریح در پیست پرواز می توانید تیوپ یا تشکچه را برای زیر خود انتخاب کنید. پس از سر خوردن بر روی سرسره، در نهایت به روی تشک بادی بزرگی خواهید افتاد.

هزینه: 10000 تومان

محل بازی : شمال دریاچه چیتگر

محدودیت سن: افراد بالای 5 سال

محدودیت قد : حداقل 130 سانتی متر، حداکثر 200 سانتی متر

محدودیت وزن : حداکثر وزن 130 کیلوگرم

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

5- سینما هرم هیجان یا سینمای شش بعدی

سینما هرم هیجان در واقع نوعی سینمای ۶ بعدی است. ابتدا از پله ها تا ارتفاع ۲ متر بالا می روید و در جایگاه و صندلی می نشینید. پس از نشستن پله ها جمع می شوند و با انتخاب خود فیلمی هیجان انگیز را خواهید دید. اگر برای تفریح در این سینمای مهیج به دریاچه چیتگر می روید، ورودی غربی به شما دسترسی بهتری می دهد چرا که این سینما درست در کنار شهربازی غربی دریاچه قرار دارد.

هزینه : ۱۰۰۰۰ تومان

محل بازی : غرب دریاچه چیتگر

محدودیت سن : افراد بالای ۱۲ سال، مناسب برای بالای ۱۶ سال

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۱)

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج