۷۱۹۰۷۹
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

پیامد افزایش ناگهانی قیمت پیشنهادی مسکن

به دنبال ظهور تحرکات جدید در بازار معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته، برخی از فروشندگان و سازندگان به‌دلیل برداشت اشتباه از وضعیت بازار مسکن، گمان کردند در صورت قرارگیری بازار مسکن در ایستگاه رونق، همچون دوره‌های گذشته امکان جهش و افزایش ناگهانی قیمت‌های خرید و فروش وجود دارد، این در حالی است که به گفته کارشناسان و مشاوران املاک بازار، وضعیت این بخش با دوره‌های رونق گذشته متفاوت است.

دنیای اقتصاد: به دنبال ظهور تحرکات جدید در بازار معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته، برخی از فروشندگان و سازندگان به‌دلیل برداشت اشتباه از وضعیت بازار مسکن، گمان کردند در صورت قرارگیری بازار مسکن در ایستگاه رونق، همچون دوره‌های گذشته امکان جهش و افزایش ناگهانی قیمت‌های خرید و فروش وجود دارد، این در حالی است که به گفته کارشناسان و مشاوران املاک بازار، وضعیت این بخش با دوره‌های رونق گذشته متفاوت است.

از این‌رو در صورتی که بخش عرضه بدون توجه به شرایط بازار اقدام به افزایش چندبرابری قیمت‌های پیشنهادی کنند سبب می‌شود تا به‌دلیل ناهماهنگی میان قیمت‌های پیشنهادی و توان خرید بخش تقاضا، این بخش با کاهش حجم معاملات مواجه شود.

در جدول نبض بازار امروز قیمت‌های پیشنهادی واحدهای ۵۰ تا ۷۵ مترمربع در مناطق مختلف شهر تهران که کمتر از ۱۰ سال سن دارند معرفی شده است. برخی از قیمت‌های پیشنهادی در برخی مناطق شهری بالاتر از قیمت میانگین منطقه ارائه شده است. به طوری که در برخی مناطق قیمت‌های پیشنهادی فاصله میلیونی در هر مترمربع با قیمت میانگین آن منطقه دارد. به‌عنوان مثال یک واحد ۷۵ متری با ۵ سال عمربنا، در منطقه پیروزی مترمربعی ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است این در حالی است که بازه قابل قبول قیمتی در این منطقه برای آپارتمانی با ویژگی‌های مشابه حدود ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معرفی شده است.

پیامد افزایش ناگهانی قیمت پیشنهادی مسکن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غرب تهران ،بيش از ١٥٠٠٠ واحد نوساز خالي وجود داره،اين قيمتها بخصوص وقتي اينهمه واحد خالي هست فقط گذار هيجاني بازاره

    • بدون نام

      غرب تهران ،بيش از ١٥٠٠٠ واحد نوساز خالي وجود داره،اين قيمتها بخصوص وقتي اينهمه واحد خالي هست فقط گذار هيجاني بازاره

    • بدون نام

      هر چه قیمت کاذب مسکن بالاتر رود، دوره انتظار فروش مسکن نیز بالاتر خواهد رفت، زیرا توان خرید در حدی است که امسال حتی یک صدم خانه های مورد فروش هم به فروش نمیرود و ۹۹ در صد به فروش نرفته را میتوان بر اساس قیمتهای پیشنهادیی،به فروش در سال ۹۸ و فروش در سال ۹۹ و فروش در سال ۱۴۰۰ و ........... تقسیم کرد، در نتیجه هر چه قیمت کاذب مسکن بالاتر باشد، نه تنها مدت سال فروش بیشتر میشود، بلکه فروشندگان فریب خورده متحمل ضرر سنگینی خواهند شد.

    • مهدی

      به اینها میگویند گدایان میلیاردر...بفروشی .دیگه. نمتونی بخری

    • بدون نام

      شما در نظر بگیرید وقتی دو نفر قمار بازی میکنند یکی که میبرد در مقابل یکی هم میبازد و ضرر میکند، ولی حالا فروشندگان فریب خورده مسکن با قیمت کاذب وارد قماری شدند که با توجه به نبود توان خرید، یک در صد انها خانه هایشان را با قیمت مناسب و واقعی میفروشند و برنده میشوند، ولی در مقابل ۹۹ در صد انها که در توهم فروش قیمت بالا و کاذب هستند فروش خانه هایشان به سالهای طولانی بعد موکول میشود که بازنده و کلی ضرر میکنند.

    • بدون نام

      نتیجه تبلیغ خبری دروغ رونق مسکن همین میشود، تولید فروشندگان توهمی قیمت کاذب رکودی به فروش نرفتنی مسکن.

    • بدون نام

      این بار با دفعات قبل فرق میکند، زیرا افزایش کاذب قیمت رکودی غیر قابل فروش مسکن بر اساس رونق واقعی و توان خرید به وجود نیامده است، بلکه بر اساس جو سازی و نقشه و خبرهای مدام دروغ تبلیغاتی و منفعتی رونق ساختگی و احتمال و وعده افزایش ماه به ماه مسکن را دادند، که باعث توهم شدید و سنگین فروشندگان فریب خورده به رو اوردن به قیمت کاذب و رکودی غیر قابل فروش گردیده است که از این رو این قیمتها نمیتواند واقعی و مد نظر قرار بگیرد و در این حالت فروشندگان دو راه دارند، راه اول اینکه سریع به خود بیایند و قیمتها را کاهش داده و به قبل ابان ۹۶ در بیاورند و به سود سریع واقعی برسند، و راه دوم که فاجعه بار است انقدر در توهم قیمت کاذب غیر قابل فروش بمانند تا سالیان سال سپری شود و به عمر ساختمان اضافه شده و کلی ضرر کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا مشخصه در ابرها به سر میبری. بله اگر دلار و به دنبالش مصالح ساختمانی برگرده به هفت ماه پیش چه اشکال داره خونه هم باید برگرده. نکنه انتظار داری با سه برابر شدن قیمت مصالح خونه ارزون هم بشه؟!

    • بدون نام

      به سود واقعی و کم فروش مسکن قیمت پایین رسیدن بهتر از ان است که اصلا به سودی هیچ نرسیدن و به فروش نرفتن مسکن قیمت بالا و حتی ضرر کردند.

    • بدون نام

      با توجه به توان خرید خریداران مسکن، امسال حدودا یک در صد خانه های مورد فروش به فروش میرود، انهم به قیمت پایین و واقعی، و با توجه به اینکه ۹۹ در صد خانه ها به فروش نمیرود، برای خریداران هیچ اصلا مهم نیست و فرقی هم نمیکند و این ۹۹ در صد فروشندگان که خانه هایشان به فروش نمیرود، هر چقدر میتوانند قیمتشان را کاذب و حتی قیمتشان را تریلیاردی، انهم به دلار پیشنهاد کنند.

    • بدون نام

      واقعا خیلی آشفته بازار شده، و دولت باید به این قضیه ورود کنه و جلوی این وضعیت آشفته قیمت مسکن رو بگیره، چون این قیمتها علاوه بر رکود شدید بازار مسکن ، به اقتصاد و آمار بیکاری صدمه میزنه ، و باعث متلاشی شدن زندگی افراد و بیخانمانی مستاجران میشه، واقعا فاجعه شده این قیمت مسکن و از سو استفاده و خود مختاری سازندگان و مشاوران املاک رنج میبره

    • بدون نام

      دلالهای مسکن با بالابردن بی دلیل نرخ مسکن متاسفانه بزرگترین ظلم رو به خریداران کردند و هیچ مرجعی هم رسیدگی نمیکنه

    • متذکر

      تذکرات به کما رفتن مسکن قبل از مهر سال 96 داده شد. ولی متولیان مسکن با ارائه آمارهای کاذب و ایجاد جو روانی مانند تأثیر کاهش سود بانکی، افزایش نرخ ارز و سکه بر بازار مسکن باعث طمعکاری بساز و بفروش ها، فروشنده گان مسکن و بخصوص مشاوران املاک کلاش شدند و قیمتها را تا بیش از دو برابر افزایش دادند بدون اینکه بتوانند فروشی با قیمت های جدید داشته باشند!. با وجود خانه های خالی بسیار خریداران توان خرید با قیمت های قبلی را نداشتند. الان بساز بفروش ها چون نمی توانند خانه های خالی خود را با قیمتهای نجومی بفروشند با سوء استفاده از افزایش چند برابری قیمت مسکن تلاش می کنند واحدهای نوساز کلید نخورده خود را با قیمتهای گزاف اجاره دهند! تا شاید بتوانند بخشی از ضرر خود اینگونه جبران نمایند ولی از آنجائیکه مستأجرین توان پرداخت اجاره این واحدها را ندارند، همچنان خالی مانده و خواهند ماند تا ضرر بسیاری به بساز بفروشها و فروشنده گان وارد گردد. متأسفانه عامل اولیه گرانی بیش از دو برابری مسکن مشاوران املاک هستند که حتی با مراجعه یک نفر به آنان جهت خرید یا اجاره متوهم شده و اقدام به افزایش قیمت می کنند. برای خروج ارز بحران مسکن ابتدا باید این مشاوران املاک کلاش تعطیل شوند و یا حداکثر حق کمیسیون آنان مبلغ ثابت تا صد هزار تومان برای هر معامله یا قرارداد اجاره باشد.

    • بدون نام

      تمام این نظرها کار یک نفره. تابلوه فقط خودتو خسته میکنی. قیمتها به دنبال دلار و مصالح منطقیه که بالا بره.آسمون ریسمون هم فایده نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همین خیال باش!!!!!

    • مظلوم

      قيمت مصالح تغيير انچنانى نكرده و بدليل افزايش بيكارى دستمزد كارگر هم كم شده
      همين الان سازندگانى را ميشناسم كه زير مترى ١ ميليون تومان ميسازند
      باقيش همه جو سازى اونم از طرف دلالان و بنگاه هاى مسكن است كه خود يا دوستانشان در همان منطقه مسكن هاى متعدد اماده فروش دارند و با جو سازى ميخواهند املاك خود را بقيمت گزاف و غير واقعى بفروشند و سود نا عادلانه بجيب خود و دوستان سرازير كنند

    • مظلوم

      قيمت مصالح تغيير انچنانى نكرده و بدليل افزايش بيكارى دستمزد كارگر هم كم شده
      همين الان سازندگانى را ميشناسم كه زير مترى ١ ميليون تومان ميسازند
      باقيش همه جو سازى اونم از طرف دلالان و بنگاه هاى مسكن است كه خود يا دوستانشان در همان منطقه مسكن هاى متعدد اماده فروش دارند و با جو سازى ميخواهند املاك خود را بقيمت گزاف و غير واقعى بفروشند و سود نا عادلانه بجيب خود و دوستان سرازير كنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج